Is het nou zo raar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:02

Ik snap niet dat jij het goed keurt dat iedereen die protesteert tegen opmars van de politie maar neergeknuppeld moet worden. Ook al heb je niks gedaan, je hebt nog altijd zoiets als het recht op privacy, en dat houdt niet in dat de politie zonder enige aanleiding je wijk en misschien je huis binnenstormt. Bovendien, zoiets verhardt de samenleving alleen maar en zal de weerstand tegen de politie (en Hollanders, als je alleen maar de wijken binnen gaat waar een groot deel allochtonen wonen) alleen maar doen toenemen. Lijkt me niet dat je dat moet willen...

Uppojono

Re: Is het nou zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:07

Ik bedoelde niet zomaar onschuldige burgers.. Ik bedoel die groepen marokkanen, die bijv. de AH terroriseren en wanneer de politie komt zich helemaal tegen de politie gaat keren.. natuurlijk keur ik het niet goed als de politie zomaar ergens binnenvalt.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:08

Die lijn is dun... want wanneer wordt iemand van een 'verdachte' een 'dader'?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:13

Ik ben altijd al van mening geweest dat ze hier in Nederland niet zoveel buitenlanders moeten laten wonen. Waar is dat voor nodig? Laat ze gewoon in hun eigen land blijven. Vaak komen ze hierheen gevlucht maar wat hebben wij met de problemen te maken van hun land?
Ik vind ook dat buitenlanders vaak onbeleefd zijn.
Voorbeeldje: Ik zat een keer in de trein met een vriendin en wij zaten met onze gezichten richting een paar turkse of marrokaanse meisjes, me vriendin keek niet eens naar hun maar richting die kant en toen maakte ze een opmerking: Wat kijk jij? Zoek je ruzie?
Waar slaat dat in godsnaam op? Ik vind buitenlanders onbeleeft en ik snap niet waarom Nederland er hier zoveel toelaat. Vaak veroorzaken ze problemen en maken ze ruzie, idd.. loverboys zijn bijna allemaal buitenlanders.
Laat ze lekker in hun eigen land blijven, dan gaan ze daar maar problemen veroorzaken i.p.v. hier!
Toen ik in de thuiszorg werkte moest ik 1x naar een turkse of marrokaanse vrouw (kan ze nooit uit elkaar houden), ze kon helemaal geen nederlands spreken! Ze praatte gewoon in der eigen taal tegen mij! :S Hoe belachelijk is dat. Als zij hier wil wonen moet ze maar ten eerste onze taal leren en al helemaal als zij hulp wil vd thuiszorg. Ik begreep er niks van en uiteindelijk ben ik ook gewoon gegaan.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:16

Blue_Eyes schreef:
Die lijn is dun... want wanneer wordt iemand van een 'verdachte' een 'dader'?

Het gaat er niet om of je verdachte of dader bent. Het gaat erom dat je de politie niet aan te vallen hebt. De politie moet veel harder optreden, want ze worden nu gewoon uit gelachen en terecht ook, want ze doen niets.. Daarom moeten ze maar eens hun knuppel trekken. Zijn vaak kleine jochies die zich in groepen o zo stoer voelen. Geef ze maar een harde behandeling en dan leren ze het wel af..

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:18

ik ben het helemaal met je eens. van mij mogen ze hier gerust wonen maar als ze zich misdragen mogen ze weer lekker terug.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:19

Citaat:
Vaak komen ze hierheen gevlucht maar wat hebben wij met de problemen te maken van hun land?

:oo Als de Engelsen en de Amerikanen dat 60 jaar geleden ook hadden gedacht, hadden we hier nu allemaal Duits gesproken... Sorry. Dit is echt een opmerking waar ik ontzettend boos om word.
KIJK dan eens naar die mensen. LUISTER dan eens even naar hun verhalen! Als jij in Iran woont en toevallig homo bent, of niet in Allah gelooft, dan kun je beter maken dat je weg komt. Anders ben je binnen een week niet meer in Iran, maar in een naamloos graf. Wat zou je zelf nou helemaal doen? :n

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:26

er is vaak een groot verschil tussen de echte vluchtelingen die echt voor hun leven uit hun geboorte land weg moesten en buitenlanders die hier al langer wonen of zomaar hierheen zijn getrokken. Alle buitenlanders over 1 kam scheren is natuurlijk een beetje not done. Kijk eens naar onze nederlandse jongeren, zijn echt niet heel veel beter

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:28

Blue_Eyes schreef:
:oo Als de Engelsen en de Amerikanen dat 60 jaar geleden ook hadden gedacht, hadden we hier nu allemaal Duits gesproken... Sorry. Dit is echt een opmerking waar ik ontzettend boos om word.
KIJK dan eens naar die mensen. LUISTER dan eens even naar hun verhalen! Als jij in Iran woont en toevallig homo bent, of niet in Allah gelooft, dan kun je beter maken dat je weg komt. Anders ben je binnen een week niet meer in Iran, maar in een naamloos graf. Wat zou je zelf nou helemaal doen? :n

Hier ben ik het volledig mee eens. Natuurlijk zijn er vluchtplaatsen nodig. En buitenlanders in Nederland, vind ik ook echt geen probleem. Ik moet wel zeggen dat diegene die voor zoveel problemen zorgen uit een bevolkingsgroep komen, die hier niet heen gevlucht zijn, maar die Nederland hier heen heeft gehaald vroeger, voor de 'vieze' klusjes. Die kun je dus ook niet terugsturen. Maar een kleine groep uit de jongste generatie die hieruit is voort gekomen, zorgt voor de problemen. En die moeten echt keihard aangepakt worden.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 20:34

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
Vaak komen ze hierheen gevlucht maar wat hebben wij met de problemen te maken van hun land?

In dit geval, kan je je dus aanpassen aan ons land.. ^^ && je eigen geloof en dergelijke bewaren, homo's zijn niet automaties dieven.. && Als je ECHT in Allah gelooft ben je meestal ook geen dief toch?

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 20:36

Uppojono schreef:
Blue_Eyes schreef:

Hier ben ik het volledig mee eens. Natuurlijk zijn er vluchtplaatsen nodig. En buitenlanders in Nederland, vind ik ook echt geen probleem. Ik moet wel zeggen dat diegene die voor zoveel problemen zorgen uit een bevolkingsgroep komen, die hier niet heen gevlucht zijn, maar die Nederland hier heen heeft gehaald vroeger, voor de 'vieze' klusjes. Die kun je dus ook niet terugsturen. Maar een kleine groep uit de jongste generatie die hieruit is voort gekomen, zorgt voor de problemen. En die moeten echt keihard aangepakt worden.

En dat is dus wat ik de hele tijd probeer te zeggen xD Maar ik kan de woorden er niet voor vinden ^^

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:39

Niinatjuh schreef:
Blue_Eyes schreef:
Quote:

In dit geval, kan je je dus aanpassen aan ons land.. ^^ && je eigen geloof en dergelijke bewaren, homo's zijn niet automaties dieven.. && Als je ECHT in Allah gelooft ben je meestal ook geen dief toch?

Dat zeg ik toch ook niet? Het ging me echt om die opmerking. Dat kan ik dus ECHT NIET begrijpen! 'Na ons de zondvloed....'

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:41

Uppojono schreef:
Blue_Eyes schreef:

Vind je dat alle allochtone Nederlanders harder aangepakt moeten worden dan autochtone Nederlanders? Dit vat ik niet zo op uit je tekst hoor, maar gewoon een vraag..

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 20:43

Blue_Eyes schreef:
Quote:

In dit geval, kan je je dus aanpassen aan ons land.. ^^ && je eigen geloof en dergelijke bewaren, homo's zijn niet automaties dieven.. && Als je ECHT in Allah gelooft ben je meestal ook geen dief toch?[/quote]
Dat zeg ik toch ook niet? Het ging me echt om die opmerking. Dat kan ik dus ECHT NIET begrijpen! 'Na ons de zondvloed....'[/quote]

Oooooooooooooooooooookay ^^

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:44

kazary schreef:
Nessah schreef:
Je zegt van een nederlandse crimineel dat hij naar een opvoedkamp moet en van een buitenlandse crimineel dat we ze eruit moeten flikkeren :)*

En ja, dan mag van mij elke crimineel met buitenlands of dubbel paspoort terug naar dat land.

Dan kan je dus iedere marrokaan de deur wijzen, want die hebben dat ( bijna) allemaal.. Aangezien het niet mogelijk is om van je marrokaanse id aftekomen. Zelfs niet als je dat wilt.. Wat precies de regels zijn weet ik uit mijn hoofd niet maar mijn ex wilde graag van zijn marrokaanse paspoort af maar dat kon niet, volgens mij mocht hij dan zelfs het land niet meer in ( voor familie op te zoeken).

Er word hier van alles geroepen en wat ben ik blij dat ik ben opgevoed ben dat je persoon per persoon moet bekijken!

Opmerkingen dat wij niks met de problemen van hun land te maken hebben,hoe haal je het in je hoofd?! Hadden ze in de tweede wereldoorlog moeten zeggen, nou dan zaten wij hier waarschijnlijk niet eens! Bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:45

Jéétje zeg, wat bestaan er toch idioot bekrompen mensen.
Misselijkmakend, sommige mensen hier.
Verder kijken dan grenzen is er duidelijk niet bij.
Mensen zijn mensen, ongeacht wat voor huidskeur ze hebben.
Beoordeel iemand is wat vaker op de grond van karakter in plaats van afkomst, ik durf met zekerheid te zeggen dat je heel erg verbaasd zou worden over hoeveel beter buitenlanders in het algemeen zijn vergeleken met het stelletje luie snotneuzen in Nederland.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:46

offtopic:
@Niinatjuh: Zou je alsjeblieft willen stoppen met die irritante tekens en Msn taal, dit is trouwens tegen de regels van bokt maar ik vind het ook maar vervelend lezen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:46

Die mensen zijn ook gewoon maar mensen hoor. Als ik daar woonde en de kans kreeg om naar hier te komen zou ik ook geen twee keer nadenken.
Bovendien moet je niet veralgemenen, de meesten zijn (net zoals de 'gewone' autochtonen) leuke, normale mensen. En ja, soms zitten er rotte appels tussen (wederom net zoals de 'gewone' blanke medemensen). Waarom je ze dan allemaal over 1 kam zou moeten scheren weet ik niet?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:53

Guernica schreef:
Beoordeel iemand is wat vaker op de grond van karakter in plaats van afkomst, ik durf met zekerheid te zeggen dat je heel erg verbaasd zou worden over hoeveel beter buitenlanders in het algemeen zijn vergeleken met het stelletje luie snotneuzen in Nederland.

het valt me altijd wel op dat de meesten (ja de meesten ja anders scheer ik iedereen over 1 kam :') ) die dit allemaal zeggen, zelf lekker ergens rustig in een dorp of platteland wonen, en verder weinig met buitenlanders van doen hebben.. dus er niet midden in wonen...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:54

LimaMambo schreef:
Guernica schreef:

het valt me altijd wel op dat de meesten (ja de meesten ja anders scheer ik iedereen over 1 kam :') ) die dit allemaal zeggen, zelf lekker ergens rustig in een dorp of platteland wonen, en verder weinig met buitenlanders van doen hebben.. dus er niet midden in wonen...

Ik denk dat je dan niet weet waar Jamie het grootste deel van haar tijd doorbrengt... :')

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:57

Waarom al die buitenlanders hierheen komen is omdat WIJ Nederlanders te lui zijn om al dat 'kút/slecht verdiend werk'' te doen. Daarom moeten er wel allochtonen naar Nederland komen om dat werk te doen.

En ik wordt echt zó boos om sommige reacties hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:59

Alsof je als je uit een dorp komt nooit ergens anders heen gaat. Ik werk in Utrecht en studeer in Amsterdam, ik heb een geadopteerd zusje en bovendien werk ik in en heb ik veel vrienden uit de hiphopindustrie.

Ik heb elke dag contact met buitenlanders, en ja, ook met het soort volk dat overlast geeft.
Maar er zijn net zoveel Nederlanders die overlast geven, alleen dáár hoor je men nauwelijks tot niet over.

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:02

LimaMambo schreef:
Guernica schreef:

Ik woon ook in een heel klein dorp, heb er genoeg mee te maken. ( Werk, school, uitgaan. ) En toch denk ik er niet zelfde over als jou.

Ben het met Guernica eens.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 21:04

Nessah schreef:
offtopic:
@Niinatjuh: Zou je alsjeblieft willen stoppen met die irritante tekens en Msn taal, dit is trouwens tegen de regels van bokt maar ik vind het ook maar vervelend lezen.

Ja sorry, ik zal er op letten!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:09

Gatverdamme, wat een 'over 1 kam gescheer' hier weer :r . Typisch voor bepaalde Nederlanders, stelletje zevers. :+
Kijk eens wat verder dan je neus lang is, voordat je wat roept over mensen. Veel van die 'verkeerde' allochtonen zijn in NL geboren trouwens, die kun je niet terug sturen, ook al zou je willen (en dat wil ik ook wel eens, hoor, bij sommigen, maar dan kijk ik naar een individuele situatie). ;)

Ik baal eerlijk gezegd van zowel criminele allochtonen als criminele autochtonen. En ik baal ook van mensen die zich niet aanpassen aan onze gewoonten en gedachten hier in vrij NL. Ik baal van mannetjes die mij als 'slet' bestempelen op straat, omdat ik blond ben en graag in een kort rokje loop. :\
Maar ach, doen de uberchristelijken/streng gereformeerden dat ook niet, als je er zo bij loopt? :+

Ik ken eigenlijk ook veel 'gewone' Nederlanders die zich asociaal gedragen, erg bekrompen zijn en de sfeer verzieken met vooroordelen. Helaas zitten er in alle bevolkingsgroepen mensen die het verzieken voor anderen, ook bij ons Nederlanders. :j

Gelukkig ken ik hele fijne, lieve allochtonen, die niet voor niets huis en haard verlaten hebben en hier hun best doen om een fijn leven op te bouwen. Verdiep je eerst eens echt in diverse mensen van een andere groep en laat je niet zo opjutten door de media en een mannetje als Wilders, die zich maar over een zaak druk maakt en nog op een manier die niet tot de echte oplossing gaat bijdragen. Helaas. Ik zou het niet durven om een hele groep per definitie over 1 kam te scheren. Er zijn over goede mensen en foute mensen, denk ik. Ben ik van overtuigd.

Doe je dat wel, dan zegt mij dat genoeg over je eigen bekrompen mentaliteit. :j
Dan krijg ik altijd een beetje dat 'pot-verwijt-de-ketel' gevoel. :D