Aanrijding met de trein (zelfdoding)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Aanrijding met de trein (zelfdoding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:44

Citaat:
Er zou veel meer begrip voor mensen moeten zijn die zó diep in de put zitten dat ze uit het leven stappen nog als enige optie zien.
De weg die daar naar toe is bewandeld zou aan het begin van die wandeling al opgemerkt moeten worden door de familie/vrienden.
Het erge vind ik dat er vaak 1 of 2 keer wordt gevraagd "hoe gaat het met je" en zeg je 2 keer dat je je k*t voelt dan ben je een zeur.....

Mensen zouden zich wat meer moeten verdiepen in mensen in plaats van de nieuwste gadgets....

helemaal mee eens, ik kan het ook vaak niet laten als ik mensen hoor discussiëren ov er dit onderwerp om me er mee te bemoeien

Tijd geleden liep ik in een kledingwinkel 1 verkoper en 2 verkoopsters waren het roerend met elkaar eens, zelfdoding prima, maar niet hun trein want ze moesten op tijd op het werk, bla bla bla, er werd hartelijk gelachen en echt heel respectloos over zelfdoding gepraat...Oohhhh ik werd woest en ben achter de schoenenrekken naar hen toe gestoven en kon het niet laten om zeer kritische vragen te stellen :D (overigens heel beleefd maar met een behoorlijke ondertoon) ze wisten natuurlijk niet waar te kijken

Ze zullen wel gedacht hebben....

Maar ja, zo tenenkrommend die reacties

en ik blijf van mening dat zolang suïcide een taboe blijft, dit het het probleem alleen maar verergert

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:45

Vandaan vertraging gehad ivm aanrijding....

Stond te wachten in amersfoort op de trein richting Rotterdam centraal, en heb het idd ook gehoord van Deventer :\

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:48

Ik denk niet dat het zozeer de zelfmoord is die een taboe is. Ik denk eerder dat mensen vinden dat als je zelfmoord pleegt je daar geen anderen mee moet 'lastigvallen' oftewel een bom of een trein of een snelweg of een vliegtuig neer laten storten. Hang jezelf dan op of vergiftig jezelf. En als je dan een echte man/vrouw bent dan zorg je dat er ook nog iemand wordt gewaarschuwd zodat je moeder/vader/zus/broer/buurvrouw etc. geen trauma krijgt omdat ze je lichaam zien hangen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:40

nou ja hij weet dat hij er gewoon niets aan kan doen en dat hij ook niets kon doen, en dat geeft toch wel rust
Kirstennn_ schreef:
franka75 schreef:
ik ken iemand die machinist is en hij heeft er helaas al drie onder gehad waarvan een hem recht in zn ogen keek en dan ....

Ik krijg echt al de kriebels.
Dat is nog het ergste, dat je zover bent om jezelf van t leven te beroven , OK. Maar waarom moet je daardoor nog andere mensen een trauma aan geven? Die machinisten hebben het zwaar. Heb diep respect voor hen. Want wat komt er dan een golf van schuldgevoel over je heen als je iemand aanrijd, ook al was het jou schuld niet.

Getsie. Voel me er gewoon al naar door! :(

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:42

franka75 schreef:
nou ja hij weet dat hij er gewoon niets aan kan doen en dat hij ook niets kon doen, en dat geeft toch wel rust

Euh, rust? nadat je iemand voor de trein hebt ZIEN springen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:55

ja in zekere zin wel als het de derde al is. maar vergeten doet hij het niet natuurlijk

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 00:08

Ene kant is het in zeker zin ''ego'' door alles wat je achterlaat (de ramp, de paniek , het trauma etc)
andere kant komt het deels door de wet, want als er meer euthanasie mag voor mensen die het niet meer zien zitten zal er veel minder voor de trein gesprongen worden..(maar ook dit is weer een soort ''trauma'' voor de artsen die het moeten toedienen) en weer een andere kant is het opsluiten van mensen die al zo ver ''heen'' zijn gewoon onmenselijk. Ik vraag me dan af WAAROM!? bij een dier maken we er ook een einde aan: eigenaren vinden het wel moeilijk, maar je doet het voor het dier zegmaar geen pijn en ellende meer ,maar bij een mens MOET het in leven gehouden worden het moet moet moet ,want JIJ wilt diegene nog bij je hebben ,maar waarom ?! Waarom zorgen de mensen voor 100% dat diegene zo goed mogelijk bewaakt word zodat hij niet een einde aan zijn of haar leven mag maken? Als diegene niets meer ziet zitten ,maar jij en je familie het persee wilt... dat vind ik nog egoiistischer..

Ik vind het gewoon heel moeilijk en dubbel dat iemand zo over leven en dood kan bepalen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-09-18 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 00:16

franka75 schreef:
ja in zekere zin wel als het de derde al is. maar vergeten doet hij het niet natuurlijk

ik snap jou gedachtegang niet :D . al is het de 50e, rust? nee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 00:32

Bij mensen die door een psychische aandoening onmenselijk (uitzichtloos) lijden en waarbij 100% geen verbetering wordt verwacht in de toekomst, is euthanasie mogelijk.

Het is zo jammer allemaal..
Ik kijk op Youtube weleens naar foto-filmpjes van jongeren die zelfmoord hebben gepleegd en bij elk koppie denk ik;"Je bent zó mooi, wat moet er door je heen zijn gegaan dat jij jezelf niet meer de moeite waard vond?"
Ook kinderen van 11 of 12.. dat doet me echt pijn.
.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-09-18 19:50, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Persoonlijke situatie verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 00:40

Ik lijk wel een psychiater.. :+

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 00:43

KoudbloedKim schreef:
Ik lijk wel een psychiater.. :+

Krijg er anders een aardige brok van in mijn keel want wat jij zegt klopt precies en dan ook echt elk woord ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 00:54

:(:)

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 01:23

Ten eerste; KK respect dat je je verhaal zo hier neer durft te zetten!

Ten tweede; ik denk dat we geen van allen een zinnige uitspraak kunnen doen over het feit of het nu wel of niet egoïstisch is. Het is zo'n dubbel iets. Enerzijds heb ik zelf alle begrip voor degene die zelfmoord pleegt of een poging daartoe doet. Anderzijds begrijp ik ook de mensen die zeggen dat het egoïstisch is.

Voor degene die zelfmoord pleegt is de situatie waarin hij " leeft " zo zinloos, uitzichtloos, levensloos dat ie geen andere uitweg meer ziet. In die situatie heeft diegene vaak geen besef meer van wat hij/zij een ander aandoet. Dus voor de persoon die hem/haar vindt/aanrijdt of wat dan ook. Dus ergens is het de persoon in kwestie al niet eens kwalijk te nemen. Op dat moment zijn emoties vaak gewoonweg verdwenen en is er nog maar 1 doel: dood.
Natuurlijk is het voor de mensen die er bij betrokken zijn vreselijk om mee te maken. En dan druk ik me nog zachtjes uit! Ik heb meerdere zelfdodingen meegemaakt. Door mijn werk maar ook in mijn priveleven. Ik heb dus gezien welke impact het heeft op de nabestaanden en andere betrokkenen. Maar ook daarin zijn de meningen verdeeld.
Zoals hier in dit topic al geschreven: een machinist die ermee om kan gaan tot aan een vrachtwagenchauffeur die nooit meer achter het stuur heeft gezeten.....
Ook vergeet ik nooit meer de woorden van een echtgenote waarvan de man zichzelf net verhangen had: "Godzijdank! Het is hem eindelijk gelukt. Nu hebben we beide rust!" Ik heb uren met die vrouw gesproken en ze vertelde me dat haar man al jaren depressief was en al vele pogingen had ondernomen. Ze had hem al zo vaak voor de dood weggehaald en leefde altijd in de angst wanneer ze hem dus zo aan zou treffen of wanneer HET telefoontje zou komen. Ze had geen leven meer, de kinderen evenmin. Zo, dat was wel even slikken! Maar na het te laten bezinken kon ik haar echt wel begrijpen.

Dus inderdaad...wie zijn wij om te bepalen wat egoïsme is in dit geval.......moeilijk!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 08:08

Ik heb het gelukkig nooit zelf mee gemaakt. Wel hebben er enkele jaren geleden op Houten 3 mensen gesprongen in 4 dagen...

De middelbare school kijkt daar voor een groot deel uit op het station zelf. Veel leerling hebben deze mensen dan ook echt zien springen toen ze even naar buiten keken... Gelukkig is de slachtofferhulp snel gekomen, maar ik kan me voorstellen dat het echt traumatisch is. Ging al zeker om tientallen jongeren die het zagen gebeuren.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:54

sunny_l0ve schreef:
Die man heeft het toch echt zelf gedaan hoor.
Ik zou het echt heel erg vinden en ik zou wel schrikken. Ook vind ik het egoïstisch van die mensen die er voor springen, leuk dat jij er niet meer tegen kan, maar waarom zoveel mensen daarvoor een trauma bezorgen? Spring dan van een brug ergens afgelegen of hang je zelf op in je huis ofzo.
Sorry, dit klinkt erg nuchter en hard, maar ik weet niet hoe ik het anders neer moet zetten.

Ik vind dit wel een beetje een reactie van.. houd liever je mond om eerlijk te zijn. Tuurlijk mag je je mening geven maar moet het nou écht zo? De TS wil gewoon even haar 'ervaring' kwijt wat ik snap , ik zou me rotschrikken. En je trekt de conclusie dat zij het zielig vind voor diegene die sprong maar dat is niet gezegd, ze zegt dat het schrikken is ja voor de rest weinig.

En of het egoïstisch is? Geen idee. Maar daar is bijna niet over te oordelen want je weet niet hoe mensen denken die dood willen. Dat kun je je ook niet voorstellen. En de reden waarom iemand voor een trein springt is omdat het snel gaat en ze 'snel' dood gaan als je je zelf ophangt duurt het nog even en als je van een brug af springt is het volgensmij niet eens zeker of je wel echt dood bent. Je denkt er écht wel overna als je dood bent wat je gaat doen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:59

Mjaa heel letterlijk genomen lijkt het egoistisch, iemand maakt een eigen keuze voor zichzelf

Ware het niet dat veel mensen die suicide willen plegen er ook van ovetuigd zijn dat de wereld, hun partner, hun kinderen beter af zijn als zij er niet meer zijn. Dus in die zin weer niet egoistisch.

Hoe het ook zij, ieder mens is uiteindelijk egoistisch, dat zit in ons

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:04

Ja daarom het is zo moeilijk. Ze doen het omdat ZIJ zich rot voelen en DAT is egoistisch. Maar wat je zegt ze DENKEN dat de rest beter af is en dat hun tot last zijn dus dat is weer een tegenpool :j .

Daarom zeg ik je weet niet wat en hoe ze denken dat maakt het zo moeilijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:13

LisaLuna schreef:
Ja daarom het is zo moeilijk. Ze doen het omdat ZIJ zich rot voelen en DAT is egoistisch. Maar wat je zegt ze DENKEN dat de rest beter af is en dat hun tot last zijn dus dat is weer een tegenpool :j .

Daarom zeg ik je weet niet wat en hoe ze denken dat maakt het zo moeilijk!

Of is het egoïstisch van andere mensen als zij vinden dat je voor de rest moet verder leven, terwijl je zelf niet meer wil en kan?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:10

Nou, ik heb duidelijk dit topic weer nieuw leven in geblazen.
Eergisteren weer voor het eerst met de trein gereisd. Was van te voren echt zenuwachtig. Buikpijn, klamme handjes... Durfde niet voorin en onderin te gaan zitten, dus daar zat ik dan... helemaal achterin bovenaan. En dan nog ging er bij iedere wissel en iedere keer remmen een schok door me heen... Ik heb er niet slecht van geslapen of wat dan ook, maar het heeft duidelijk veel met me gedaan.

Ik vind dat iedereen de zeggenschap over zijn eigen leven moet kunnen hebben. Zwak vind ik het niet, je moet wel heel sterk zijn om zo'n stap te zetten. Zoals KK zegt (respect voor jou dat je je verhaal hier kwijt wil), het lijkt mij echt vreselijk eng om zo'n trein op je af te zien komen. Ik zou het niet durven... Je moet ook heel sterk zijn om zo'n beslissing nemen in de wetenschap dat je veel mensen verdriet doet of zelfs trauma's bezorgt.

Ik hoop dit nooit meer mee te maken...

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:03

Misschien niet gewenst een reactie in een ouder topic... Maar ik zat gister ook in een trein waar iemand voorsprong. Een vrouw stapte op het moment dat wij langs kwamen van het perron in driebergen-zeist. Druk perron, veel mensen die het dus hebben gezien. Volgens een ns medewerker die ons op de hoogte hield was het zowel aan de voorkant als aan de achterkant een vreselijk gezicht om te zien...
Ook vertelde hij dat de machinist erg geschrokken was. Hij heeft nog keihard getoeterd... Wij zagen dingen langsvliegen maar ik hou het er maar op dat het stenen waren. Ook hoorde wij gekraak. Meer mensen hier die in deze trein zaten? Misschien raar maar ik ben toch wel nieuwschierig, niet op een positieve manier natuurlijk maar... weet alleen dat het een vrouw was... verder niet, geen leeftijd etc.
Er is ook weinig over op internet te vinden.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:57

Hoezo niet gewenst?? tuurlijk wel!
Het is een relevant topic dus natuurlijk mag je posten, al is het alleen maar om je verhaal kwijt te kunnen toch?
Gaat het nu een beetje met je? Heb je slachtofferhulp aangeboden gekregen?
Wel doen hoor! voordat je met jezelf in de knoop komt.
Vreselijk lijkt me om dat mee te maken en veel sterkte gewenst..

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:42

ushi schreef:
Misschien niet gewenst een reactie in een ouder topic... Maar ik zat gister ook in een trein waar iemand voorsprong. Een vrouw stapte op het moment dat wij langs kwamen van het perron in driebergen-zeist. Druk perron, veel mensen die het dus hebben gezien. Volgens een ns medewerker die ons op de hoogte hield was het zowel aan de voorkant als aan de achterkant een vreselijk gezicht om te zien...
Ook vertelde hij dat de machinist erg geschrokken was. Hij heeft nog keihard getoeterd... Wij zagen dingen langsvliegen maar ik hou het er maar op dat het stenen waren. Ook hoorde wij gekraak. Meer mensen hier die in deze trein zaten? Misschien raar maar ik ben toch wel nieuwschierig, niet op een positieve manier natuurlijk maar... weet alleen dat het een vrouw was... verder niet, geen leeftijd etc.
Er is ook weinig over op internet te vinden.

Jeetje zeg, vreselijjk om mee te maken. Zoals hierboven gepost...slachtofferhulp lijkt me niet verkeerd.
Heel veel sterkte!

arabica_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:31

sunny_l0ve schreef:
Charica schreef:
Het is sneu dat je denkt dat je zo aan je einde moet komen.
Kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent, zou ik ook zijn. Ik moest laatst al bijna huilen, omdat de trein waar ik in zat een gans onderreed :((

Die man heeft het toch echt zelf gedaan hoor.
Ik zou het echt heel erg vinden en ik zou wel schrikken. Ook vind ik het egoïstisch van die mensen die er voor springen, leuk dat jij er niet meer tegen kan, maar waarom zoveel mensen daarvoor een trauma bezorgen? Spring dan van een brug ergens afgelegen of hang je zelf op in je huis ofzo.
Sorry, dit klinkt erg nuchter en hard, maar ik weet niet hoe ik het anders neer moet zetten.

sorry hoor, maar mijn vader heeft op dezelfde manier een einde aan zijn leven gemaakt, en ik wordt pislink als mensen zeggen dat het egoistisch is!!! Tuurlijk is het vreselijk als je in die trein zit, maar hoe denk je dat het voor degenen die achterblijven is= er was simpelweg NIETS om afschied van te nemen!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:33

heel erg voor je,arabica,dat je jouw vader op die manier bent verloren.

maar het spijt me,ergens blijf ik het wel egoistisch vinden. voor jou(en de andere nabestaanden)en wat denk je van de machinist?

anderzijds,iemand is heel ver heen als ie dat doet. dan denk je ook niet logisch meer na.

maar de beste vriend van mijn vader kon zijn werk als machinist niet meer doen omdat hij te getraumatiseerd was na 4 mensen die voor zijn trein waren gesprongen. daar word ik ook pislink van