Citaat:Er zou veel meer begrip voor mensen moeten zijn die zó diep in de put zitten dat ze uit het leven stappen nog als enige optie zien.
De weg die daar naar toe is bewandeld zou aan het begin van die wandeling al opgemerkt moeten worden door de familie/vrienden.
Het erge vind ik dat er vaak 1 of 2 keer wordt gevraagd "hoe gaat het met je" en zeg je 2 keer dat je je k*t voelt dan ben je een zeur.....
Mensen zouden zich wat meer moeten verdiepen in mensen in plaats van de nieuwste gadgets....
helemaal mee eens, ik kan het ook vaak niet laten als ik mensen hoor discussiëren ov er dit onderwerp om me er mee te bemoeien
Tijd geleden liep ik in een kledingwinkel 1 verkoper en 2 verkoopsters waren het roerend met elkaar eens, zelfdoding prima, maar niet hun trein want ze moesten op tijd op het werk, bla bla bla, er werd hartelijk gelachen en echt heel respectloos over zelfdoding gepraat...Oohhhh ik werd woest en ben achter de schoenenrekken naar hen toe gestoven en kon het niet laten om zeer kritische vragen te stellen
(overigens heel beleefd maar met een behoorlijke ondertoon) ze wisten natuurlijk niet waar te kijkenZe zullen wel gedacht hebben....
Maar ja, zo tenenkrommend die reacties
en ik blijf van mening dat zolang suïcide een taboe blijft, dit het het probleem alleen maar verergert

.