boodschappengeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:34

vikki schreef:
Markt hebben we ook al niet in Kudelstaart... :') Waarom ben ik hier in hemelsnaam gaan wonen... := (uitleg: ik was wanhopig!!!!) Nou ja, vrijdag over een week ga iig naar de Lidl en de markt in Amstelveen met mijn paps.

...Waar lígt Kudelstaart? }:0 :D Het klinkt heel grappig, moet ik zeggen...
Is er een markt in Maastricht? (vast wel, maar just to be sure...) En waar/wanneer is die dan?

Sim0ne

Re: boodschappengeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:45

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:49

Lady_M schreef:
vikki schreef:
Markt hebben we ook al niet in Kudelstaart... :') Waarom ben ik hier in hemelsnaam gaan wonen... := (uitleg: ik was wanhopig!!!!) Nou ja, vrijdag over een week ga iig naar de Lidl en de markt in Amstelveen met mijn paps.

...Waar lígt Kudelstaart? }:0 :D Het klinkt heel grappig, moet ik zeggen...
Is er een markt in Maastricht? (vast wel, maar just to be sure...) En waar/wanneer is die dan?

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=kude ... a=N&tab=wl :D

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:52

Ok, dankjewel :D Zat meer in de richting van Noord-Brabant/Limburg te denken :')

Maar goed, terug naar het boodschappengeld :P
Is een studentenkookboek niet iets? Zo'n ding heb ik zelf alleen van een afstandje gezien, maar lijkt me toch dat ze daar ook wel rekening houden met goedkoopheid van dingen?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:50

Ehm, wat heeft een mango te maken met een banaan? :=

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:14

Om fruit rijp te krijgen kun je er een rijpe banaan bij in een afgesloten plastic zakje doen.
Het moet wel een rijpe banaan zijn. Rijpe bananen ruiken altijd erg sterk, dat lucht komt van een stofje wat er voor zorgt dat fruit sneller rijp wordt.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:40

Maar dat moet je niet te lang doen, want daardoor rot het dus ook veel sneller!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 18:48

Lady_M schreef:
Ok, dankjewel :D Zat meer in de richting van Noord-Brabant/Limburg te denken :')

Is een studentenkookboek niet iets? Zo'n ding heb ik zelf alleen van een afstandje gezien, maar lijkt me toch dat ze daar ook wel rekening houden met goedkoopheid van dingen?

Ja goed idee!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:43

helaas heb ik alleen een ah in de buurt maar ik koop daar voornamelijk euroshopper ( fles cola 33 ct) en eigen merk ah. ik heb helaas geen lidl of aldi in de buurt, alleen een plus maar die zit een stuk verder weg dan de ah. ik ben zelf zo'n 40 euro per week kwijt. dan heb ik alles, groente, fruit, drinken, wat lekkers. ik heb eigenlijk geen idee of dit veel is. ik denk eerlijk gezegd dat het wel een gemiddelde is.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:57

De aanlenglimo van euroshopper is ook goed te doen qua prijs en smaak, de chips weer minder...
En je hebt van fruxano en surango ijsthee voor ong 45ct per 1,5l.
Ik lust geen ouder brood, dus haal meestal van die afbakpistolets á 17ct per pak (á 4) en smeerkaas heb je al vanaf 40ct, jong belegen gesneden kaas vanaf 1,20 ofzo.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:04

Ik vries altijd een heel brood in, en dan haal ik er twee boterhammen uit en die doe ik in de broodrooster, dan heb je altijd vers brood in huis.

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:07

100,= euro per maand zou ik nooit van rond komen hoor.
Koffie, waspoeder, toiletartikelen, het tikt aardig aan hoor.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:09

arian_wolf schreef:
Lady_M schreef:

Ja goed idee!

Het fokke en Sukke kookboek :Y)
Ja leuk grapje van m'n moeder haha maar staan wel leuke goedkope dingen in!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:45

Sim0ne schreef:
Ik vries altijd een heel brood in, en dan haal ik er twee boterhammen uit en die doe ik in de broodrooster, dan heb je altijd vers brood in huis.

Een stuk gezonder ook dan afbakbroodjes ;).

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:59

Ik ben tussen de 70 en 90 euro per week kwijt voor 2 personen, ligt er aan of ik dure dingen nodig heb zoals wasmiddel, olijfolie etc.

Daar reken ik dan ook het voer voor onze dieren (honden, katten, hamsters, reptielen) mee in. Ook luxere artikelen zoals deo, shampoo, tandpasta e.d. zitten hierbij inberekend.

Ik koop altijd bij een discounter, en in de aanbiedingen, eigen merken, euroshopper, grootverpakkingen. Toch heb ik altijd iets lekkers bij de thee, koekjes en chips. Mijn vriend houdt van wat bourgondischer eten, ik eet supergezond en vooral groenten en salades. Dat is weleens lastig en vooral: duur. Bloemen koop ik nooit, geen geld voor en bovendien eten de katten ze op :D
Ook de dieren krijgen niet altijd Whiskas en Royal Canin hoor, die mogen ook weleens een eigen merkje eten in moeilijkere tijden ;)

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:37

ik woon op mezelf alleen (okey 5 ratjes er nog nij)

ik doe voor ongeveer 20 euro per week boodschappen bij de lidl.
ik maak een rooster met wat ik die week ga eten en dat koop ik.
ik ben ook een hamster ik neem soms makkelijke dingen mee die je lang kan bewaren. dus voedsel opstapen voor nood.
nou ja en me ratjes kosten in onderhoud echt bina niks want ik koop veel in de groothandel.

maar ben je een stevige eter dan ben je wel meer kwijt.

ik doe inkopen voor een maaltijd van ongeveer 3 mensen en eet voor 1 en de rest vries ik zoveel mogelijk in.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:19

Misser schreef:
Sim0ne schreef:

Een stuk gezonder ook dan afbakbroodjes ;).

Ik heb geen vriezer of vriesvak en vind brood van ouder dan 1 dag echt niet te (vr)eten.
Dus heb de keus tussen afbakbroodjes of elke keer brood weggooien.
Lijkt me dat afbakbroodjes dan beter zijn (iig voor mij) en met gezond beleg kom je al een heel eind. ;)

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:44

Ik geef de rest van het brood aan m'n paard (of ga eendjes voeren ofzo haha)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:56

Doe ik als ik wel eens brood koop, maar ik vind het zonde van m'n geld om minimaal een half brood op te voeren of weg te gooien. :o

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:17

Ja dat is ook zo, brood weggooien doe ik sowieso niet dan gaat het wel naar de paarden. Lusten paarden eigenlijk ook komkommer? Want daar heb ik nu nog een stuk van over haha

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:44

Ik zou zeggen: test het uit? :D
Kiwi lusten ze iig niet. :Y)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:48

Het verschilt volgens mij ook heel erg per paard! Ik heb een tijdje een paardje gereden die echt dol was op mandarijn bijvoorbeeld. Daar hoef ik bij mijn eigen paard echt niet mee aan te komen hoor! Zo vinden sommigen banaan echt super... die van mij moet het ook niet hoor!

Dus ik zou het idd lekker proberen :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:52

De mijne is gek op biscuitjes, maar zodra er maar een spatje chocola op zit of zelfs naar chocola ruikt, mot 'ie het niet.
Verwend kreng. :')

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:08

Nou, chocola is iig voor honden erg giftig, dus ik denk dat het voor paarden ook niet zo gezond is.. dus misschien wel beter!

Ik denk dat de mijne ze met chocola en al zou eten :P

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 20:20

Ik ben echt blij dat ik een vriezer heb.. zonder is gelijk al een stuk duurder :D