Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
verography schreef:Jesser, misschien gaat het nu goed met mijn zus dat weet ik niet. Uit de klauwen is ze wel, maar de nasleep van alles is nog het ergst. Ze is ontzettend dwars geworden, heeft in meerdere instellingen gebivakkeerd (zelfs een jeugdgevangenis omdat ze geen andere opvangcentra hadden, toen me pa daar kwam wilde hij haar het liefst weer mee naar huis nemen). Uiteindelijk kwam ze in het platteland terecht en eindelijk ging het goed met haar. Maarja als het goed gaat mogen ze weer terug naar hun oude omgeving en dat is de meest stomme zet van het hele Jeugdzorg.
Nu heb ik haar al 4 jaar niet gesproken (ook geen behoefte aan). Ze is gewoon weggelopen, heeft niets van zich laten horen, belde wel leuk met familie, maar onze smeekbedes om terug te komen negeerde ze. Tot ons laatste bericht, die vermeldde dat we geen contact meer met haar wensen, wat ze ons allemaal wel niet heeft aangedaan en dat het klaar is nu. Ze zoekt het maar uit.
Dus zelfs een klein beetje contact met een loverboy kan een hele nasleep hebben.
Ook voor mij, ik ben argwanend naar voornamelijk jongens toe, houd niet van verwennerij (zeker niet in een beginstadia) en bijt ontzettend van me af.
katiavl schreef:Verdriet, angst, schuldgevoelens, gevoelens van onbekwaamheid, en zoveel meer. Heb zelf niet meegemaakt maar kan die dingen toch voorstellen.
Macusa schreef:Sorry voor de impertinente vraag, maar wat doet een vrouw (of als ik het goed begrijp gaat het hier om een meisje) die het slachtoffer wordt van een loverboy haar familie dan aan?
, maar daar heb je dan niets over te zeggen). Op dat moment hield ik dus nog van haar, want het is mijn zus. Door nare omstandigheden is ze naar Groningen verhuisd, naar een jeugdgevangenis aka Jurrasic Park. Toen wij daar waren vonden we het verschrikkelijk dat ze daar zat, ze is geen crimineel dus hier hoort ze niet. Wij probeerde elke week langs te komen, wat ook je leven gaat beheersen want het is een hele reis van Rotterdam naar Groningen.Macusa schreef:katiavl schreef:Verdriet, angst, schuldgevoelens, gevoelens van onbekwaamheid, en zoveel meer. Heb zelf niet meegemaakt maar kan die dingen toch voorstellen.
Ja, dat kan ik me allemaal voorstellen, maar is dat iets wat zo'n meisje haar familie aandoet? Wat denk je verder dat een familie voor een extra druk kan uitoefenen, door haar continu het gevoel te geven dat ze fout bezig is en haar te beschuldigen van alles wat zij de familie "heeft aangedaan". Ik kan me meer dan levendig voorstellen dat zo'n meisje zich op een afstand houdt van haar familie. De familie is mede-slachtoffer, maar het meisje is beslist géén dader. Jammer dat het meisje zo nog verder in haar isolement gedrukt wordt.
? Wij noemen dat iemand in de rug steken. Wij hebben zoveel voor haar gedaan, zoveel voor haar opgegeven en dan dit? Ik persoonlijk noem dit zelfs verraad! Dit heeft een maand lang geduurd, een maand lang die onzekerheid waar je kind is, een maand lang geaccepteerd dat ze totaal geen contact opneemt met je en je maar van je familie moet horen hoe het met der gaat, een maand lang vol stress. En toen was het klaar. Wij hebben er een punt achter gezet. Zoveel gedaan om haar te helpen en ze is te egoïstisch om uit haar ogen te kijken en te weten wat ze ons aandoet met die onwetendheid. Mijn vader kon het niet verdragen dat hij zo'n slechte vader was. Hoe vaak ik hem wel niet heb moeten vertellen dat hij géén slechte vader was.
. Daarnaast staat in het verhaal, dat ze alle mogelijke professionele hulp al gehad heeft en het dus nog misgelopen is. Ook hebben wij dus geen contact meer met haar
.