Merkkleding : zinvol of onzin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zillahx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:08

Voeg ik me ook maar bij deze discussie over merkkleding aangezien ik in zo'n winkel werk. Wij verkopen G-star, G-sus, Guess, Nolita, Fornarina, Replay, Diesel, Psycho Cowboy, Circle of Trust etc. en Picasso is een goede klant van mij haha.

Nou moet ik zeggen dat kwaliteit bij sommige merken ver te zoeken is. Je betaald voor het merk. G-Star is bijvoorbeeld slecht, veel klachten over gescheurde broek en gekrompen shirts. De basic shirts gaan altijd hard, hier loopt ook altijd iedereen in. Maar je hebt ook een duurder deel van G-Star wat ook een stuk exclusiever is.

Als je echt iets wilt hebben wat niemand heeft kun je het best voor de apparte dingen kiezen die ALTIJD in de uitverkoop belanden. Hier heb ik hetvoornamelijk over No.L.Ita en de duurdere lijn van Replay.

Ik heb verschillende klanten, hele rijke verwende dames. Maar ook dames die hun 110 euro kleedgeld bij mij uitkomen geven en heel erg letten of het wel bij hun staat etc. De verwende dames kopen gewoon iets omdat ze het mooi vinden of omdat er misschien een groot logo opstaat. Picasso is wel zo'n iemand die iets koopt omdat het haar mooi staat en niet vanwege het merk. Ik vind het daarom banketstaaf voor haar dat ze er een beetje op word aangevallen. Studenten hebben niet veel geld, maar kopen gewoon omdat het leuke kleding kan zijn ongeacht de kwaliteit, de prijs en het merk.

Ik ben zelf ook echt gek op kleding, en H&M, Sting en zelfs de Hema hebben leuke kleding die ik ook koop. Het is voor mij vooral verleidelijk omvan allles in de winkel te kopen vanwege de inkoopprijs die ik er voor moet betalen vandaar altijd mijn merkkleding.

Hebben jullie al een spijkerjasje aangeschaft? Dit word echt mode het komende voorjaar en je kan het leuk overal over dragen, en open en dicht dus lekker veel combinaties. Ik vind het wel leuk, en ik heb er zelf ook wel 1 maar omdat het nogniet helemaal in is durf ik het nog niet echt te dragen haha! Dus wie doet er mee hahaha

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:08

Chiva schreef:
Dan nog..... Dan zul je niet bijster veel kopen in een jaar denk ik? Of koop je vintage of uitsluitend in de uitverkoop?
Ik sla even een gemiddeld blaadje dat hier voor mij ligt open en telt u even mee:

Miu Miu schoentjes: 450 euro, Prada truitje 689 euro, Marc Jacobs rok 875 euro, Hilfiger blazer 1245 euro....

Ja klopt. Ik koop wel in de uitverkoop, soms ook niet, maar vaak wel.
Maar wie zegt dat ik per se een trui van 700 wil? Er zijn ook Prada spullen van 200 euro, dat is nog veel, maar wel haalbaar.

En ik koop niet alleen maar Prada ofzo, Diesel en andere doorgaande merken die een beetje een apart kledingstuk hebben vind ik ook ontzettend leuk. :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:10

Zillahx schreef:
Voeg ik me ook maar bij deze discussie over merkkleding aangezien ik in zo'n winkel werk. Wij verkopen G-star, G-sus, Guess, Nolita, Fornarina, Replay, Diesel, Psycho Cowboy, Circle of Trust etc. en Picasso is een goede klant van mij haha.

Nou moet ik zeggen dat kwaliteit bij sommige merken ver te zoeken is. Je betaald voor het merk. G-Star is bijvoorbeeld slecht, veel klachten over gescheurde broek en gekrompen shirts. De basic shirts gaan altijd hard, hier loopt ook altijd iedereen in. Maar je hebt ook een duurder deel van G-Star wat ook een stuk exclusiever is.

Als je echt iets wilt hebben wat niemand heeft kun je het best voor de apparte dingen kiezen die ALTIJD in de uitverkoop belanden. Hier heb ik hetvoornamelijk over No.L.Ita en de duurdere lijn van Replay.

Ik heb verschillende klanten, hele rijke verwende dames. Maar ook dames die hun 110 euro kleedgeld bij mij uitkomen geven en heel erg letten of het wel bij hun staat etc. De verwende dames kopen gewoon iets omdat ze het mooi vinden of omdat er misschien een groot logo opstaat. Picasso is wel zo'n iemand die iets koopt omdat het haar mooi staat en niet vanwege het merk. Ik vind het daarom banketstaaf voor haar dat ze er een beetje op word aangevallen. Studenten hebben niet veel geld, maar kopen gewoon omdat het leuke kleding kan zijn ongeacht de kwaliteit, de prijs en het merk.

Ik ben zelf ook echt gek op kleding, en H&M, Sting en zelfs de Hema hebben leuke kleding die ik ook koop. Het is voor mij vooral verleidelijk omvan allles in de winkel te kopen vanwege de inkoopprijs die ik er voor moet betalen vandaar altijd mijn merkkleding.

Hebben jullie al een spijkerjasje aangeschaft? Dit word echt mode het komende voorjaar en je kan het leuk overal over dragen, en open en dicht dus lekker veel combinaties. Ik vind het wel leuk, en ik heb er zelf ook wel 1 maar omdat het nogniet helemaal in is durf ik het nog niet echt te dragen haha! Dus wie doet er mee hahaha

Hee Zil! Leef je ook nog! :D

On topic: mee eens :Y)
We worden hier aangevallen, maar niemand kent ons persoonlijk. Ik ken Dyanne (JorisDy) bijv. wel, en Zillah (hierboven) ook. Ik weet wat de gedachte erachter is, en dat is toch belangrijk? :)

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:11

@Zillahx: Spijkerjasje??? Die heb ik nog in de kast hangen van 10 jaar terug :+ Wie wat bewaard, heeft wat dus :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:11

Chiva schreef:
@Zillahx: Spijkerjasje??? Die heb ik nog in de kast hangen van 10 jaar terug :+ Wie wat bewaard, heeft wat dus :D

Haha, dat is echt zo. Alles van vroeger komt weer terug, maar dat is altijd zo. :)

Zillahx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:13

Sommige mensen laten het er een beetje op lijken dat als je merkkleding draagt, je gelijk verwend bent ofzo. Dit hoeft toch niet zo te zijn als je er gewoon geld voor opzij legt? 4 H&M shirtjes of 1 Replay shirt.. Je moet er wat voor over hebben..

Hahaha mijn spijkerjasje van 10 jaar geleden past helaas niet meer ;)..

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:13

Picassox schreef:
Chiva schreef:

Haha, dat is echt zo. Alles van vroeger komt weer terug, maar dat is altijd zo. :)

Daarom: aanrader voor als je uitgegroeid bent: investeren in tijdloze basics. Een kort spijkerjasje is er daar ook één van :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:14

Spijkerstof staat mij niet :(

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:16

De eerste reacties ergens hier in het topic vind ik echt lachwekkend, bjorn borg goedkoop?
Sorry ik vind 20 á 30 euro voor een onderbroek puur belachelijk! :')

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:17

zap schreef:
Denise_84 schreef:
Lezen is geen kunst apart maar op een forum moet je gewoon altijd 3x nadenken voordat je iets typt. Heel snel worden dingen verkeerd opgevat. Zoals je (wellicht) in mijn eerder post hebt kunnen lezen ben ik het helemaal eens met het feit dat ze lekker moet genieten van wat ze krijgt. Ik meldde daar namelijk ook dat ik in het verleden ook erg ben verwend door mijn ouders. Ikzelf geef weinig om dure merken, koop wat ik mooi vind maar toen mijn ouders alles betaalden kocht ik wel veel duurdere kleding dan nu ik alles zelf betaal.

Wat me echter wel vreselijk stoort zijn heel veel opmerkingen van de TS. Ze komt wat mij betreft erg denigrerend over terwijl dat niet nodig is, wees jezelf en weest daar blij mee! 7 auto's? Prima, maar ga niet net doen of dat normaal is! Eigen paarden, ook prima maar niet iedereen heeft dit! Denk daar bij na voordat je verontwaardigd reageert als je reacties krijgt.

Geld is een gevoelig onderwerp voor vele en dan kun je soortgelijke discussies verwachten. Je bevindt je snel op gladijs en wordt (zeker via internet) erg snel verkeer geïnterpreteerd.

Ik vind het gewoon een beetje flauw om precies dat stukje te quoten zonder de hele andere tekst over te nemen, want dit stukje uitlichten is imo niet meer dan zoeken naar woorden die je wilt vinden en wellicht prima in je vooroordeel passen. Er staat gelijk achter: ik krijg alleen dingen die nodig zijn voor mijn paard.

Wie stelt hier nu eigenlijk dat de ouders van Picasso een erg vette baan hebben? Dat wordt door mensen in het topic beweerd. Oh, je krijgt veel, hebt veel auto's, draagt dure kleding: nou dan zullen je ouders wel een goede vette baan hebben. Waarom verdienen zij het niet met hard werken en sparen?

Ik ga vaak ook meerdere keren op vakantie, ik studeer ook, ik ga ook vaak shoppen, ik ga vaak dagjes/weekendjes weg, ik heb nog een paard en geef dus ook veel geld uit (vind ik zelf). Maar dat doe ik door hard te werken en prioriteiten te stellen en dat bij andere mensen die prioriteiten anders liggen wil niet zeggen dat ze bij iedereen zo moeten liggen ;)

Sorry maar ik begrijp onze discussie niet meer!

Ik ben juist niet bevooroordeeld. Ik beweer niet dat haar ouders een vette baan hebben, ik zeg alleen dat ze zo hier en daar wat pittige uitspraken doet (en dan niet alleen die ene quote) en dat ze daardoor mensen tegen zich in het harnas jaagt wat een logische reactie is. Geld is een gevoelig onderwerp!

Iedereen verdient het om hard te werken en te sparen. Zoals ik OOK al zei zit ik in een soortgelijke situatie maar ik ga toch niet opnoemen wat ik allemaal wel niet heb. Wat is de toegevoegde waarde ervan om te melden wat er in mijn kast hangt, hoeveel paarden ik heb, hoeveel auto's wij hebben en wat alles kost? Dat vind ik echt kinderachtig.

Tot slot vraag ik me af wat je wilt zeggen met de laatste alinea? Ik zeg toch niet dat haar prioriteiten verkeerd zijn? Zou erg gek zijn aangezien ik dezelfde prioriteiten heb. Het lijkt verdorie wel een wedstrijd!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:18

Ik ben meer van H&M en Vero Moda, vind ik veel leukere kleding dan Replay ofzo. :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:18

ik draag soms ook wel eens merkkleding, maar dit is dan niet zozeer omdat dat merkje er toevallig op staat maar omdat ik weet dat de kwaliteit goed is :) ook ga ik absoluut geen 120E neerleggen voor een broek of 80E voor een shirt. Ik lijk wel gek!
Meestal hou ik het dan bij merken zoals Only, ook draag ik graag broeken van Blend SHe maar die koop ik ook alleen in de aanbieding :o

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:19

Lees nu de laatste dingen en ik merk ook dat zodra je geld hebt dat mensen jaloers worden op wat je hebt.
Ik ben echt geen snob dat ik andere minder vindt.

Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder had alleen een uitkering dus tel uit je winst.
Toen ik ben gaan werken ben ik op zoek gegaan naar een paardje die heb ik nu en ik heb een mooi huis aangezien we er hard voor werken.
Als jij gewoon hard werkt heb je wat zeg ik dan maar zo.
En nu ik het kan koop ik mooie kleren en dat ik zeg ik loop c&a voorbij is omdat IK het sklechte kwaliteit vindt en daar toch niet slaag.

Maar mijn pony heeft een normaal goedkoop hoofdstel heb ook gewoon harry horse dekjes en ik heb een oud stubben dressuur zadel.

Ik heb een anky dekje op tenten kamp gekocht en heb van man lief met mijn verjaardag nieuwe leren laarzen gekregen de petrie anky.

Picassox

Re: Merkkleding : zinvol of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:21

Ja, het gaat om prioriteiten. En niet om de stelling dat wij een dikke vette bankrekening thuis hebben. Ik ben absoluut niet verwend. M'n ouders laten me ook rustig zelf aanmodderen als ik drie maanden zonder geld zit.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:22

Ik zeg toch ook helemaal niet dat je dat beweert, ik zeg alleen dat mensen in het topic dat doen ;) Dat gaat toch niet specifiek over jou :)

Alleen de eerste twee zinnen zijn voor jou bedoeld en de rest is meer in het algemeen.

Waarom quote je precies dat zinnetje? Quoten doe je met een reden en een doel. IMO is het flauw dit zinnetje alleen te quoten, omdat dit een onderdeel was van het hele verhaal. Waarom quote je dan dit er precies uit en val je haar daar op aan? Misschien omdat dat precies is wat je een statement vond voor haar ideëen en dan ben je imo wel bevooroordeeld.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:22

Mijn broeken zijn altijd merk, zijn allemaal Gstar, en dat gewoon omdat die mij gewoon als gegoten zitten en dat heb ik niet bij andere broeken.
Verder heb ik ook zat shirtjes van de Zara en H&M.
Toch ben ik gekker op merkkleding.
Qua schoenen.. tsja, dat zijn alleen maar merken..
Zo heb ik schoenen van nike tot puma van all star tot Uggs.
En zo gaan er bij mij wel honderden euro's over de toonbank voor wat kleding.. Ik kies er zelf voor en betaal het ook zelf.
Als er aanbiedingen zijn ben ik er natuurlijk ook gewoon bij. :)

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:23

Ik ben het niet over die 'prioriteiten' eens.
Sommige mensen werken KNOEI en KNOEI hard. Hebben niet een hoog inkomen, en kunnen hun geld wel aan betere dingen besteden zoals eten en de noodzakelijke dingen.

Misschien zouden die ook wel graag in een guess shirtje rondlopen. :) Maarja het geld speelt toch de grootste rol. ;)
Laatst bijgewerkt door Winniiee op 12-02-09 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:25

Was het maar z'n feest hahahahhahahah een dikke rekening dan had ik inderdaad niet gewerkt en had mijn lieve pony al een aangemete zadel op haar rug gehad .
Maar ik moet elke dag hard werken om alles te hebben wat ik nu heb net als man lief.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:26

Winniiee schreef:
Sommige mensen werken KNOEI en KNOEI hard. Hebben niet een hog inkomen, en kunnen hun geld wel aan betere dingen besteden zoals eten en de noodzakelijke dingen.

Misschien zouden die ook wel graag in een guess shirtje rondlopen. :) Maarja het geld speelt toch de grootste rol. ;)

Dus indirect: mijn ouders/wij werken niet knoei en knoei hard?
Ik kan je vertellen dat m'n ouders bijna 7 dagen in de week werken omdat ze allebei eigen baas zijn en soms snoeihard moeten werken om alles rond te krijgen. Ik zie m'n ouders soms nauwelijks; beetje vervelende opmerking dus.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:26

Winniiee schreef:
Sommige mensen werken KNOEI en KNOEI hard. Hebben niet een hog inkomen, en kunnen hun geld wel aan betere dingen besteden zoals eten en de noodzakelijke dingen.

Dat zijn toch ook prioriteiten stellen?

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:27

Ik denk dat degene die hier wel dure kleding kunnen kopen gewoon goed zitten qua financieel.
En dat is niet bij iedereen zo nee.. En ik vind er ook niks raars aan dat mensen niet honderden euro's aan kleding willen besteden. :)

*Edit

Soms moeten er prioriteiten gesteld worden ja.. maar dat is bij bijna iedereen zo.. als er noodzakelijke materiële zaken nodig zijn ze die eerst zullen aanschaffen voordat er duurdere kledig etc wordt gekocht.
Laatst bijgewerkt door Niien_ op 12-02-09 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:27

zap schreef:
Winniiee schreef:

Dat zijn toch ook prioriteiten stellen?

:j

StillAngel

Ik vind het onzin, je kunt ook 'stoer' zijn als je geen merkkleding hebt, toch? Vooral vind ik het onzin als je het móet kopen omdat je er anders niet bijhoort. Geeft dus aan dat je eigenlijk van jezelf niet stoer bent, en daar je kleding voor nodig hebt. Alhoewel sommige merkkleding wel van betere kwaliteit zijn, maar soms ook totaal niet ;)

sarona25

ben het met je eens hoor Picassox

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:28

Niien_ schreef:
Ik denk dat degene die hier wel dure kleding kunnen kopen gewoon goed zitten qua financieel.
En dat is niet bij iedereen zo nee.. En ik vind er ook niks raars aan dat mensen niet honderden euro's aan kleding willen besteden. :)

Het lastige is als je wél dit eraan wil besteden, dan is het gek, raar, verwaand, verwent, etc.