In de steek gelaten tijdens het stappen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:40

Adil18 schreef:
Ik heb nooit van de ware gesproken. Ik heb voor mezelf de voorwaarde gesteld dat mijn eerste keer met iemand zou zijn waarvan ik heel erg hield en andersom, ik heb nooit het woord 'de ware' laten vallen, dat maak jij ervan. Je eerste keer hoeft niet met de ware te zijn, maar ook niet met een kerel die je in een disco hebt leren kennen en waar je eigenlijk 0,0 gevoelens voor hebt en andersom dito.

Bij sex (en vooral bij de eerste keer) moet het in mijn ogen draaien om liefde en niet op platonische lichamelijke lusten....

Ik vind het ook fijner als seks draait om liefde. Maar als het bij iemand NIET draait om liefde, maakt dat dan van diegene automatisch een slet? Ik vind dát zo'n rare denkwijze. Dat het op de een of andere manier als 'beter' wordt beschouwt als je wacht tot je veel van iemand houdt, dan wanneer je je eigen pleziertje achterna gaat.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:40

Hermelijn schreef:
Melanie_B schreef:
Zou jij jezelf geven aan 2 jongens op een avond? Nu gaat het over zoenen, maar zou
jij je meer dan zoenen aan een jongen zomaar geven? Ik niet. Mijn punt, en van de meeste hier ook,
is het zoenen met meerdere jongens/meisjes of meer gewoon 'not-done'. En waarom ik dat vind,
je geeft jezelf zomaar weg. Je lichaam moet je zuinig op wezen, of dat nou om zoenen gaat of meer,
je moet zuinig op jezelf zijn. Respect hebben voor jezelf. Niet je zomaar weg geven aan de eerste
de beste. :) En dan is dat niet alleen voor jezelf, maar ook voor de naam die je krijgt. Tis toch
vreselijk als veel volk van de betreffende discotheken over jou zou denken 'Oh, die kunnen we wel mooi even lekker pakken. :9'.

Nu niet meer, maar zo'n 5 jaar terug? Zeker wel. En ik had toch écht wel respect voor mezelf. Ik zie alleen niet in waarom ik zou nalaten om iets te doen wat ik leuk en lekker vind (of dat nou zoenen of seks is), alleen maar omdat ANDEREN dan vinden dat ik een slet ben en geen zelfrespect zou hebben.
Ik ga toch zeker geen dingen nalaten omdat anderen zo kortzichtig zijn?

Ik vind dat je niet zomaar seks aan iemand moet geven. :n
Seks hoort iets heel speciaals te zijn en niet iets wat je zomaar even doet met iemand, die je net
kent, en/of waar je geen eens gevoelens voor hebt. Dat je wel met een jongen zoent, oké, doen we
allemaal.. maar meerdere? Zul je mij niet zien doen....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:41

Kyle schreef:
En daar verschillen jij en ik van mening:
De meisjes zijn even 'goed' of 'fout' als de jongen. Het is enkel door mensen zoals jij dat de meisjes er meer voor gestraft worden.

IMO ligt er trouwens ook een hele wereld tussen het 'eeuwig willige katje' en 'je sparen voor de ware'. Alleen lijkt in dit topic meisjes die ook maar iets doen al snel tot 'eeuwig willig katje' bestempeld te worden.

Ik dacht dat jij je niks aantrok van wat andere mensen denken? Dat moet je het ook niet erg vinden dat het bij jongens geaccepteerd wordt en bij meiden niet. Een zelfverzekerde meid als jij zou dat koud moeten laten.

Hoe je het ook went of keert, je blijft verantwoordelijk voor je eigen gedrag!!!

En nogmaals, ik heb nergens gesproken over de ware!!!!

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:42

Adil18 schreef:
Kyle schreef:

Sorry dan voor die meiden, maar daar zijn ze altijd nog zelf verantwoordelijk voor....! Consequentie van hun eigen gedrag!

De meisjes zijn even 'goed' of 'fout' als de jongen. Het is enkel door mensen zoals jij dat de meisjes er meer voor gestraft worden.

IMO ligt er trouwens ook een hele wereld tussen het 'eeuwig willige katje' en 'je sparen voor de ware'. Alleen lijkt in dit topic meisjes die ook maar iets doen al snel tot 'eeuwig willig katje' bestempeld te worden.

Maar die meisjes die achterblijven met een reputatie hebben die reputatie niet opgebouwd enkel en alleen door die ene jongen die erna zijn ware maagd gaat zoeken he?!!
Als je samen bent met die rampetampende jongen, is het sneu voor jou, maar zolang jij hem niet bedriegt en niet met meerdere andere jogens de lakens deelt, gaan ze niet de naam 'slet' op uw voorhoofd plakken e!
Dus je redenatie klopt echt helemaal langs geen kanten.

Nagini

Hermelijn schreef:
Melanie_B schreef:
Zou jij jezelf geven aan 2 jongens op een avond? Nu gaat het over zoenen, maar zou
jij je meer dan zoenen aan een jongen zomaar geven? Ik niet. Mijn punt, en van de meeste hier ook,
is het zoenen met meerdere jongens/meisjes of meer gewoon 'not-done'. En waarom ik dat vind,
je geeft jezelf zomaar weg. Je lichaam moet je zuinig op wezen, of dat nou om zoenen gaat of meer,
je moet zuinig op jezelf zijn. Respect hebben voor jezelf. Niet je zomaar weg geven aan de eerste
de beste. :) En dan is dat niet alleen voor jezelf, maar ook voor de naam die je krijgt. Tis toch
vreselijk als veel volk van de betreffende discotheken over jou zou denken 'Oh, die kunnen we wel mooi even lekker pakken. :9'.

Nu niet meer, maar zo'n 5 jaar terug? Zeker wel. En ik had toch écht wel respect voor mezelf. Ik zie alleen niet in waarom ik zou nalaten om iets te doen wat ik leuk en lekker vind (of dat nou zoenen of seks is), alleen maar omdat ANDEREN dan vinden dat ik een slet ben en geen zelfrespect zou hebben.
Ik ga toch zeker geen dingen nalaten omdat anderen zo kortzichtig zijn?

Hier hetzelfde hoor. Zo ben ik nu. Ghehehe en dan ben ik vast HEEL verwaand en slettig als ik zeg dat IK degene ben die de jongens uitzoek. Niet gewoon jan en alleman, maar een beetje selecteren :=
Zo zoen ik idd wel vaker met meerdere jongens op een avond. Oudjaarsavond k er zelfs meer dan 2.
Bij mij wordt er niet gedacht, oh die kunnen we wel mooi even inpakken.. want ik ga niet op iedereen in. Ik wijs er denk ik meer af dan dat ik er toelaat. Maar wiens zaak is het eigenlijk, die van de buitenstaanders, of van betreffende meisje zelf? Want zij is degene die er uiteindelijk 'mee loopt'. Als zij er niet mee zit, wie zijn wij dan dat we daar over mogen oordelen en verwijten maken?

Kyle

Adil18 schreef:
Kyle schreef:

Ik dacht dat jij je niks aantrok van wat andere mensen denken? Dat moet je het ook niet erg vinden dat het bij jongens geaccepteerd wordt en bij meiden niet. Een zelfverzekerde meid als jij zou dat koud moeten laten.

Hoe je het ook went of keert, je blijft verantwoordelijk voor je eigen gedrag!!!

Als je woorden gaat verdraaien dan ben ik weg :wave:
Veroordeel er maar lustig op los. Volgens mij vind je mij nu ook wel een slet, niet, alleen al omdat ik anderen niet veroordeel.
Ik hoop dat je nog héél gelukkig wordt, en dat je anderen niet té ongelukkig zult maken in je verdere leventje.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:43

Melanie_B schreef:
Ik vind dat je niet zomaar seks aan iemand moet geven. :n
Seks hoort iets heel speciaals te zijn en niet iets wat je zomaar even doet met iemand, die je net
kent, en/of waar je geen eens gevoelens voor hebt. Dat je wel met een jongen zoent, oké, doen we
allemaal.. maar meerdere? Zul je mij niet zien doen....

Tsja, dan verschillen wij dan van mening ;) Ik zie niet in waarom seks zo speciaal zou moeten zijn. Seks is iets doodnormaals, iets wat je genot kan verschaffen. Ik snap ook niet waarom het op zo'n voetstuk wordt gezet.
Ik vind seks met mijn vriend héél erg fijn en lekker, stukken fijner dan met iemand waar ik geen gevoelens voor heb. Maar dat betekent niet dat dat laatste niet óók lekker kan zijn. Maar speciaal?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:43

Hermelijn schreef:
Ik vind het ook fijner als seks draait om liefde. Maar als het bij iemand NIET draait om liefde, maakt dat dan van diegene automatisch een slet? Ik vind dát zo'n rare denkwijze. Dat het op de een of andere manier als 'beter' wordt beschouwt als je wacht tot je veel van iemand houdt, dan wanneer je je eigen pleziertje achterna gaat.

Wel als het vaker dan een keer in de zoveel tijd voorkomt ja....Als een meisje nou elk weekend seks heeft met een ander waarbij het niet om liefde draait maar puur om lichamelijke behoefte ben je in mijn ogen fout bezig....

Koop dan bijvoorbeeld een dildo....

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:45

Hier hetzelfde hoor. Zo ben ik nu. Ghehehe en dan ben ik vast HEEL verwaand en slettig als ik zeg dat IK degene ben die de jongens uitzoek. Niet gewoon jan en alleman, maar een beetje selecteren :=
Zo zoen ik idd wel vaker met meerdere jongens op een avond. Oudjaarsavond k er zelfs meer dan 2.
Bij mij wordt er niet gedacht, oh die kunnen we wel mooi even inpakken.. want ik ga niet op iedereen in. Ik wijs er denk ik meer af dan dat ik er toelaat. Maar wiens zaak is het eigenlijk, die van de buitenstaanders, of van betreffende meisje zelf? Want zij is degene die er uiteindelijk 'mee loopt'. Als zij er niet mee zit, wie zijn wij dan dat we daar over mogen oordelen en verwijten maken?[/quote]

Als jij dat leuk vindt perfect hoor, maar dan zul je daar later ook de gevolgen van moeten dragen, bv dat de jongen waar je dol op bent, het niet ziet zitten met jou omdat je al met zijn 3 andere beste vrienden hebt gekust...

Nagini

Re: In de steek gelaten tijdens het stappen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:46

Ja, goed maar weet je wat ik denk? Dat gaat ooit wel over die 'fase'. En als jij een jongen tegen komt die je heel leuk vind, en hij jou ook, dan maakt het helemaal niet uit met wie hij/ik dingen hebben gedaan.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:50

Kyle schreef:
Adil18 schreef:

Als je woorden gaat verdraaien dan ben ik weg :wave:
Veroordeel er maar lustig op los. Volgens mij vind je mij nu ook wel een slet, niet, alleen al omdat ik anderen niet veroordeel.
Ik hoop dat je nog héél gelukkig wordt, en dat je anderen niet té ongelukkig zult maken in je verdere leventje.

Kyle, wordt niet te persoonlijk...

Dit is overigens wat jij zei:

Citaat:
Euhm... sorry, maar mijn reputatie dat is echt het laatste wat mij intereseert! En dat zou zo moeten zijn bij elke zelfzekere mens. Je moet er gewoon zelf achter staan, en het moet dus een bewuste keuze zijn. En er is niemand die mij er ooit op zou moeten wijzen dat mijn 'reputatie' aangetast zou worden!

Dus waar verdraai ik jouw woorden dan? :)

Ik vind jouw geen slet, maar ik vind wel dat je de TS in de verkeerde richting drukt door haar gedrag niet meteen goed maar ook niet af te keuren. Dat is echter mijn persoonlijke mening, daarom discussieren we nu ook.

Alleen erg jammer dat jij mij daar persoonlijk bij wilt aanvallen.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:50

Nagini schreef:
Ja, goed maar weet je wat ik denk? Dat gaat ooit wel over die 'fase'. En als jij een jongen tegen komt die je heel leuk vind, en hij jou ook, dan maakt het helemaal niet uit met wie hij/ik dingen hebben gedaan.

Dat denk jij...ok, het zal mss wel over gaan die "fase", maar het duurt langer als je denkt hoor.
Zoals al eerder gezegd hebben die meisjes van vroeger nu nog steeds die reputatie, hoewel ze het nu niet meer doen, ze geraken er gewoon niet meer van af. EEn slechte reputatie is heeeeeel snel opgebouwd, maar het duurt lang om er vanaf te geraken.
En dit begrijp ik dan weer niet he :P zo naief zijn om te denken dat liefde alles overwint :P er moet eerste liefde komen e.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:52

By the way..

Als je kijkt bij 'eerder geplaatste reacties' zie je dat de Topic Starter ook wat betreft Piercings nog het een en ander uit te leggen heeft bij d'r Paps en Mams

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:53

Van een slechte naam kom je nooit meer af, thats it...

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:54

Nou Adil, dat vind ik toch behoorlijk overdreven. Ik ken een aantal meisjes die in de pubertijd een 'naam' hadden, maar niemand die daar nu nog aan denkt hoor.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:54

Ja en wiens probleem is het dan? Dat die fase langer duurt?
Ach, weet je. Moet ik dan maar braaf leven, om een schoon blad te houden omdat ik ooooit eens een jongen tegen kom die het misschien wel voor mij is?

Ik denk dat je ook rekening moet houden met wat voor persoon iemand is.

Ik denk niet dat iemand zoals ik op een IMO (dus echt in mijn ogen) saai persoon, die niet uitgaat, wild feest e.d. En dan krijg je dat al snel dat er hier en daar wat gebeurd. Ik zal waarschijnlijk wel op zo'n jongen vallen die net zoals mij is.
Dus dan cijfert zich dat wel weg ;)

@ Rens_ke, dat is toch helemaal niet relevant hier? Ik weet niet wat het is maar ik vind het stom omdat er bij te halen.
Als zij piercings laat zetten (terwijl ze niet mag) so what. Mag je ook al geen piercings meer hebben dan?
Ik wil er ook erg graag een maar ik mag niet. WIl neit zeggen dat ik het niet ga proberen. Geld ook voor tattoo's.

(en mijn ouders weten ook niet wat ik wel en niet uitspook :) ) vertelde jij wel alles dan vroegah?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:55

Hermelijn schreef:
Nou Adil, dat vind ik toch behoorlijk overdreven. Ik ken een aantal meisjes die in de pubertijd een 'naam' hadden, maar niemand die daar nu nog aan denkt hoor.

Dan wordt er eerder om gelachen 'Oh weet je nog hoe ik vroeger was, als ik daar aan terug denk.'

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:55

Ik denk dat het nog wel meevalt met de "reputatie" volgens mij zijn er genoeg mensen die nogal wilt waren in hun puber(studenten)tijd en daarna toch nog goed terecht zijn gekomen.

Je krijgt alleen wel een bepaalde naam, waardoor je ook bepaalde jongens aantrekt. Die hoeven op dat moment ook niet meer dan een nachtje. Als je op dat moment tegen de ware aanloopt heb je wel pech.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:56

Rens_ke schreef:
By the way..

Als je kijkt bij 'eerder geplaatste reacties' zie je dat de Topic Starter ook wat betreft Piercings nog het een en ander uit te leggen heeft bij d'r Paps en Mams

Als we dan toch op deze toer gaan.... ze heeft ook een heel interessant, gelovig profiel. :+

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:56

Heeey!
Ergens snap ik de reactie van deze jongen wel, maar op de andere kant heb ik ook zoiets van kom op hee ... Ik bedoel, hij gaf aan haar leuk te vinden en om met haar te willen zoenen. Zij gaf aan dat het niet wederzijds is en dus ook niet met hem wil zoenen. In mijn ogen heeft ie daar maar mee te leven, ookal klinkt dat erg hard. Natuurlijk is het even heel erg pijnlijk voor hem, maar je kan niet altijd en overal rekening mee houden, vind ik dan. Als ik een jongen leuk vind en ik zie hem vervolgens met een andere zoenen, dan vind ik dat natuurlijk ook heel erg kl*te, maar moet hij dan maar de liefde van ze leven mislopen op zo'n manier (bij wijze van dan he ;)). Ik zou het een ander verhaal vinden als de TS die jongen helemaal hoop had gegeven door toch met hem te zoenen en vervolgens met een ander zoende. Dat is pas pijnlijk en erg banketstaaf!
Ik ben er zelf ook geen fan van om met uitgaan jongens te zoenen, laat staan 2 ... Maar het gebeurt vaak genoeg en ik kijk er eigenlijk niet meer raar van op, zoenen heeft voor de meesten toch geen speciale betekenis meer en ik heb wel beters te doen om me daar druk over te maken, ik doe er zelf alleen niet aan mee.

Maar dus, ik moet zeggen dat ik het best kinderachtig vind van die vriend om zomaar weg te lopen en naar huis te gaan ... Ik snap dat het best hard was om dit aan te zien, maar hij had er zeker veel spijt van gehad als jou iets was overkomen ...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:57

Totdat je op een gegeven moment en ouder wordt en ergens woont waar het allemaal niet zo veel meer uit maakt.

Het interesseert hier in Tilburg echt niemand met wie en hoeveel ik zoen. (ben 26)

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:58

Wow, ok, 1 ding moet ik ff kwijt om je van je roze wolk af te helpen: ik ben zeker geen saaie huismus, ga genoeg uit, drink genoeg als ik uitga en amuseer mij meeeeer dan voldoende, maar voor mij bestaat mij amuseren niet uit met anderen kussen...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:59

Biebabeloeba schreef:
Wow, ok, 1 ding moet ik ff kwijt om je van je roze wolk af te helpen...

Op wie reageer je nu?

Adil

Hermelijn schreef:

Heb je een enquente door de school en de buurt laten gaan dan? :Y)

Nagini

Ik denk dat ze op mij reageerde.
Jammer, want ik zette er extra nog eens achter. In Mijn Ogen. staat synoniem voor, naar mijn mening, of ik vind.
*voeg ik er nog een edit aan toe; het was ook helemaal niet naar jou gericht? maar gewoon naar het algemeen.
Laatst bijgewerkt door Nagini op 25-01-09 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt