Hoe vrij laat jij je partner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:21

Dan kun je idd beter concluderen dat je blijkbaar niet de juiste persoon voor elkaar bent. Ik ben echt niet te beroerd om wat water bij de wijn te doen, maar dingen moeten wel redelijk blijven. Dan kun je beter ieder je eigen weg gaan en proberen gelukkig te worden met iemand die wél met jou op één lijn zit (of in je uppie, dat kan uiteraard ook). :)

En wat je zegt over het verkeerd interpreteren van signalen: mijn ervaring is dat wát je ook uitzendt, de andere partij kan hoe dan ook altijd een reden hebben om dingen verkeerd te interpreteren. Voorbeeld: als jij duidelijk laat blijken dat je geen interesse hebt, dan kan de andere (volhardende) partij dat ook interpreteren als 'hard to get' en nog een tandje harder proberen jouw interesse te winnen.
Laatst bijgewerkt door Karin op 27-01-09 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:22

In het begin was ik ontzettend jaloers, mede door mijn vorige relatie. Maar hoe langer we bij elkaar zijn, hoe vrijer ik hem laat. Het vertrouwen wordt steeds meer, het wantrouwen verdwijnt.

Ach en natuurlijk krijg ik hem alleen mee naar de kamasutra-beurs omdat ie dan naar andere vrouwen kan kijken. Maar ik weet dat hij aan het einde van de dag weer met mij mee gaat, dus maak me totaal geen zorgen :).

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:42

ik ben nu eigenlijk van mening dat je geen bezit van elkaar bent en eigenlijk blij mag zijn dat de ander zijn sexualiteit met jou delen wil, en andersom geldt dat net zo. sexualiteit is iets heel persoonlijk, je lichaam, behoeftes en wensen :j het is een uiting, vorm van liefde en dat hoef je niet te beperken tot 1 persoon.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:45

Dat HOEFT niet nee. En hoewel ik monogamie eigenlijk dikke onzin vind... Ben ik er toch maar wel blij mee. Ik heb ook geen behoefte aan een ander dan mijn vriend en hij heeft geen behoefte aan iemand anders dan ik. Ik zou gék worden als ik wist dat hij dat soort dingen met anderen zou delen. Ik ben niet zozeer jaloers, maar wel bezitterig :o Mijn! :(
Hij is gelukkig blij dat ik er zo over denk anders waren we geen geschikte match geweest. Nee je bent nooit elkaars bezit maar wil je een succesvolle relatie hebben dan is er wederzijds respect nodig.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:48

dat respect kan je ook naar elkaar hebben als je elkaars behoeften ook respecteert, ookal kan dat anders zijn dan de jouwe... ik weet dat je dan keuzes kan maken. maar als je er beide hetzelfde over denkt is dat prima :j monogaam of meerdere relaties.

Qimm

Re: Hoe vrij laat jij je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:53

Natuurlijk is dat zeker zo. Maar wanneer de behoeftes lijnrecht tegenover elkaar staan is dat bijna onmogelijk en zul je óf principes op moeten offeren of de relatie beindigen.
Wanneer ik meerdere relaties aan zou willen gaan dan zou mijn vriend me uitzwaaien, hij kan en wil dát aspect van mij niet delen met anderen. En dat heb ik (gelukkig) dus ook. Wij passen daarom gelukkig goed bij elkaar.
Mocht je er nou echt niet mee zitten dat die ander vrijt en intiem is met iemand anders dan is dat natuurlijk hartstikke prettig. En ieder z'n ding natuurlijk. En is geen echte GOED en geen echte FOUT in deze discussie. Het enige wat moet kloppen is het respect en een zelfde/vergelijkbare kijk op relaties. Die invulling staat natuurlijk vrij.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:59

absoluut! :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:35

Erg grappig dat de vele dames hier sex de crux lijken te vinden.

En ik maar denken dat vrouwen niet als sexobject gezien willen worden 8)7

Als dat inderdaad zo is, dan is dat ook niets om een punt van te maken. Als je er geen punt van maakt is het ook geen reden voor stiekem gedoe.

hc

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:34

Haha, HC heeft gelijk, denk ik. Hoe meer ik er over nadenk hoe debieler het klinkt dat je op sexgebied enkel en alleen exclusief 'van elkaar bent'.

Maar wanneer ik dan weer aan mijn vriend denk... Tsja, nee, ik deel hem echt niet, no way... En zelf heb ik ook geen behoefte aan lichamelijk contact met derden. Geen idee waar het vandaan komt, misschien zijn vrouwen toch gewoon bezitterig :o? . MIJNMIJNMIJN }> !

Edit: zpelvout.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:59

ik vind dat niet zo raar hoor. Is maar net hoe je tegen seks aankijkt, hoe 'zwaar' het weegt ofzo.
Ik denk dat dat heel persoonlijk is. Zaak is gewoon een partner te vinden die op belangrijke punten er hetzelfde over denkt als jij. Kieskeurig zijn dus. En ik denk dat dát vaak niet gebeurt. Iemand komt iemand in de kroeg tegen en in no-time zijn ze helemaal verliefd enz. Ik geloof daar dus niet in. ;)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:01

Ik ben door een klap die ik van me ex opgelopen heeft best jaloers aangelegd!
Kan me ook goed inhouden hoor maar soms ook niet!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:08

Ja, ik ben het met je eens, sflj.

Ik voel me ook nooit enkel sexueel tot iemand aangetrokken, er zijn dan altijd meer raakvlakken en warme gevoelens ;).
(maar dat komt eigenlijk haast nooit voor, sowieso.)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:47

Huertecilla schreef:
Erg grappig dat de vele dames hier sex de crux lijken te vinden.

En ik maar denken dat vrouwen niet als sexobject gezien willen worden 8)7

Als dat inderdaad zo is, dan is dat ook niets om een punt van te maken. Als je er geen punt van maakt is het ook geen reden voor stiekem gedoe.

hc

Het is vooral dat seks zo veel gevoelens losmaakt. Seks is gewoon heel intiem en díe intimiteit mag in onze relatie exculsief zijn.

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 00:24

Qimm schreef:
Seks is gewoon heel intiem en díe intimiteit mag in onze relatie exculsief zijn.

En dát vraag ik me dus af! Hoezo, seks is gewoon intiem? Dat hóeft niet. Ik kan het hebben van een relatie (en daarmee de keuze voor een ander, en die ander in meer of mindere mate toelaten in jouw leven) ook als intiem beschouwen, zo niet intiemer. Moet de seks dan exclusief zijn, of de intimiteit? En welke intimiteit?

Verder heel erg eens met Pellie. Open kunnen spreken over gevoelens, en elkaar ruimte kunnen geven, elkaar behoeftes en wensen daarin meenemend is zo verrijkend! Of je nou monogaam bent of seks (of zelfs een relatie) met meerdere mensen deelt, al dan niet in een bestaande relatie, in welke creatieve variant dan ook.

Het lastig is dat je rationeel een heleboel kunt vinden. Maar je moet ook met gevoelens om kunnen gaan. En daar gaat het vaak mis.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:11

Seks vind ik een intieme bezigheid, ookal is het maar oppervlakkig. (casual seks, one night stand, etc) Je geeft toch een deel van jezelf bloot (althans ik wel) een deel wat 'gewone' mensen in je omgeving niet mee krijgen.
Seks is ook wat het verschil maakt tussen een gewone vriendschap en een relatie. Mijn vriendschappen zijn ook intiem hoor, alleen seks heeft daar gewoon geen plaats in, dat gaat hen niks aan.

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:36

Mijn partner liet ik heel vrij, helaas is dat verkeerd uitgepakt |(

Hij zat met 3 meisjes te ouwehoeren, en daarbij kwam er ook nog eens bij dat hij zei dat hij mij wel even zou dumpen.

Nu heb ik gister de hele waarheid van hem gehoord en dat was wel even slikken, ik ga sinds vorig jaar Maart met hem, ( nu iets langer als 10 maanden dus ) en ondertussen was hij ook stapelgek op een ander meisje, maar zegt nog dood leuk dat hij voor mij heeft gekozen, ik bedoel als je echt iemand leuk vind, dan denk je niet aan een ander lijkt me :) ;( terwijl ik in die tijd ook nog gewoon sex met hem heb gehad Dat meisje houd ook gewoon niet op met hem berichtjes sturen en ik denk ook dat hij ze stiekem wel terug stuurt, ik maak mezelf kapot van binnen. Hij zei van ja ik wil met jou de toekomst in, jij bent mijn droommeisje, je bent mijn vrouwtje , en hij had zelf besloten om daar geen contat meer mee te hebben, nee doodleuk word er oudjaarsdag ene berichtje gestuurd met zijn telefoonnummer etc. Nou ik zit in een twijfelgeval dus, heb er geen vertrouwen in!

Iemand tips of heeft iemand hetzelfde meegemaakt?

Mm91

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:53

Nou ik doe geen dingen die ik ook niet leuk zou vinden als mijn partner die zou doen..
Ik geef goede vrienden van mij een knuffel en een kus op de mond, dat heb ik altijd al gedaan en zou ik dus ook niet veranderen omdat mijn partner dat zou willen, die er na de tijd bijgekomen is.
Veder vind ik tongzoen al echt not done.
Mijn partner zou van mij altijd mogen stappen met vrienden, en ik zou daar geen probleem van maken, mits het een wekelijkse bedoeling word en we geen weekend meer samen zijn.
Voor de rest ben ik heel vrij en geef ik mijn partner alle ruimte, omdat ik die zelf ook graag heb..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:03

miepmiep91 schreef:
Mijn partner liet ik heel vrij, helaas is dat verkeerd uitgepakt |(

Hij zat met 3 meisjes te ouwehoeren, en daarbij kwam er ook nog eens bij dat hij zei dat hij mij wel even zou dumpen.

Nu heb ik gister de hele waarheid van hem gehoord en dat was wel even slikken, ik ga sinds vorig jaar Maart met hem, ( nu iets langer als 10 maanden dus ) en ondertussen was hij ook stapelgek op een ander meisje, maar zegt nog dood leuk dat hij voor mij heeft gekozen, ik bedoel als je echt iemand leuk vind, dan denk je niet aan een ander lijkt me :) ;( terwijl ik in die tijd ook nog gewoon sex met hem heb gehad Dat meisje houd ook gewoon niet op met hem berichtjes sturen en ik denk ook dat hij ze stiekem wel terug stuurt, ik maak mezelf kapot van binnen. Hij zei van ja ik wil met jou de toekomst in, jij bent mijn droommeisje, je bent mijn vrouwtje , en hij had zelf besloten om daar geen contat meer mee te hebben, nee doodleuk word er oudjaarsdag ene berichtje gestuurd met zijn telefoonnummer etc. Nou ik zit in een twijfelgeval dus, heb er geen vertrouwen in!

Iemand tips of heeft iemand hetzelfde meegemaakt?

Mm91

mijn tip: dumpen!
hij maakt je schijnbaar niet gelukkig en met al dat sneaky gedoe ga jij je alleen maar poedersuiker voelen..

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:31

Ach.. wat is vrij? Ik denk dat je samen een weg moet vinden waar je beide gelukkig mee bent.. Voor de een is dat in sommige opzichten wat minder 'vrij' dan voor de ander.. Zolang alles met respect voor elkaar gebeurt is het imo prima.

Ik ben blij dat mijn vriend en ik er ongeveer hetzelfde over denken. Dit heeft bij ons dus ook geen problemen opgeleverd.

Wat ik wel altijd heel apart vind is al die 'stappen' die sommige mensen als enorm ervaren. Zoals een lade voor je kleding, of een ontmoeting met de ouders, etc etc. Af en toe lig ik dubbel van die verhalen. Daar hebben wij het nooit over gehad, alles ging zoals het ging. Ik heb me ook niet echt druk gemaakt toen ik een tandenborstel bij hem liet liggen of ik dan bijna verloofd was oid :+

Mensen willen zich tegenwoordig veel te krampachtig vastleggen op regeltjes, mag niet, kan niet ed. Het loopt zoals het loopt.. Respecteer elkaar, communiceer met elkaar, maar heb vooral plezier met elkaar en het komt imo altijd wel op zijn pootjes terecht. Wat voor relatie je ook hebt.. of wil hebben :)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:01

hij mag gaan en staan waar en met wie hij wil hoor.
Hij houd toch alleen van mij.
Anders om ook hoor, we vertrouwen elkaar 100%
Alleen als hij erg laat thuis komt ofzo wil ik wel ff dat ie belt of een sms stuurt, anders zit ik me zorgen te maken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 07:11

sflj schreef:
En ik denk dat dát vaak niet gebeurt. Iemand komt iemand in de kroeg tegen en in no-time zijn ze helemaal verliefd enz. Ik geloof daar dus niet in. ;)

Je hoeft daar niet in te gelóven SFLJ; dat is een wetenschappelijk feit, verliefdheid is chemie. Wat je er mee doét is een rationele stap.

Ook is die chemie geen líefde. Voor houden van heb je kennis van iemand nodig, want anders is er niets om 'van' te houden.

Bij het grote duurzame geheel van houden van is sex slechts een bijzaak. Je kan dat belangrijk vínden doch de mens is hooguit serieel monogaam en je daar tegen verzetten levert alleen maar onnodige spanning op het houden van op. Sex is een levensbehoefte, léuk, dus geniet ervan en laat het geen mijnenveld voor het houden van zijn.
Het is zoals het is. Jouw partner ís vrij en het is jou vrijheid om daar wel/niet mee te willen samenleven.

On topic blijft de kern dat zelfbeschikking een mensenrecht is; jouw partner IS al vrij :-)

hc

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:47

rebeltje schreef:
Ach.. wat is vrij? Ik denk dat je samen een weg moet vinden waar je beide gelukkig mee bent.. Voor de een is dat in sommige opzichten wat minder 'vrij' dan voor de ander.. Zolang alles met respect voor elkaar gebeurt is het imo prima.

Ik ben blij dat mijn vriend en ik er ongeveer hetzelfde over denken. Dit heeft bij ons dus ook geen problemen opgeleverd.

Wat ik wel altijd heel apart vind is al die 'stappen' die sommige mensen als enorm ervaren. Zoals een lade voor je kleding, of een ontmoeting met de ouders, etc etc. Af en toe lig ik dubbel van die verhalen. Daar hebben wij het nooit over gehad, alles ging zoals het ging. Ik heb me ook niet echt druk gemaakt toen ik een tandenborstel bij hem liet liggen of ik dan bijna verloofd was oid :+

Mensen willen zich tegenwoordig veel te krampachtig vastleggen op regeltjes, mag niet, kan niet ed. Het loopt zoals het loopt.. Respecteer elkaar, communiceer met elkaar, maar heb vooral plezier met elkaar en het komt imo altijd wel op zijn pootjes terecht. Wat voor relatie je ook hebt.. of wil hebben :)

Inderdaad, als je over je gevoelens en alles praat, dat helpt echt veel om je relatie prettig te houden en dan snap je ook van elkaar waar je mee zit en alles.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:56

Vrijer dan hij mij.
Al kan ik wel heel kwaad worden als een wijf tegen hem op staat te rijden in de discotheek en hij alleen maar wat dom staat te grijnzen. En als hij mij dan ziet duwt hij haar opeens weg en komt na mij toe gelopen. -:(-
Dat vind ik niet kunnen, gewoon dansen oke, maar niet zo. En dat terwijl ik met hem wil dansen wil ie niet. :S

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:55

ik laat me partner to zo verre vrij .
aangezien mijn man zanger is en vrij veel gevraagt en bekent in het noorden gebeurt het regelmatig met optredens dat bepaalde vrouwen zich opdringen en aan hem gaan hangen .
ik heb daar totaal geen problemen vindt het eerder lach wekkend .
ik kom vrij zelf verzekkerd over en ik weet dat me man en ik stapel dol op elkaar zijn .
vreemd gaan kan ten alle tijden ......zo als in onze situatie hoeft dat niet dat gepaart te gaan met een optreden

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:51

ik woon in het noorden en ben dan natuurlijk benieuwd of ik je man ken ;)