Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:20

pharagirlke schreef:
MDJ schreef:
Oké, maar hoeveel van die overdossissen worden vrijwillig ingenomen? toch echt het meerendeel dacht ik zo.

kan je je lelijk in vergissen. Denk dat er meer doden vallen door drugs van slechte kwaliteit, dan door overdossissen. Vrijwillig ingenomen? Als het niet verkocht werd, konden ze het niet innemen Knipoog hoe je het ook draait of keert, drugsdealers hebben onrechtstreeks de meeste doden op hun geweten dan eender welke andere moordenaar.

petsboem: slechte kwaliteit drugs verkopen omdat dat goedkoper is in aankoop waardoor er een hele hoop nog slechter spul in gemend is zelfs dodelijk spul, noem jij niet "de slechte aard van de drugsdealer/smokkelaar"?

Klopt asbsoluut. Maar ik snap wel wat MDJ bedoeld...
Tenslotte neemt iemand die drugs gebruikt het allemaal zelf, niemand dwingt, alleen de verslaving. Aan die verslaving zijn ze ooit zelf begonnen... Neemt niet weg dat als men verwacht goede drugs te kopen en troep krijgt het nog steeds moord blijft, maar ik vind dit wle een ander level

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:21

Vind ik niet, is nog steeds je keuze om die troep te verkopen en bijgevolg weet je dat je daar iemand mee kan vermoorden, dus zelfs moord op voorbedachte rade.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:22

Dat lijkt mij wel bijzonder, maar het lijkt me ook niet prettig als iemand echt schuldig is.

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:23

_rosita_ schreef:
Sap, mag ik vragen aan wat voor soort daden ik moet denken bij kortgestrafden?
Hebben deze heren dan ook gewoon je adres of gaat dat anders?

Geweldpleging, overval, dragen van illegale wapens, drugshandel, dat soort dingen..
Ja ik correspondeer gewoon met mijn eigen adres.
Ik vind dat opzich geen probleem, omdat ze in Amerika zitten en er dus weinig kans is dat ze ineens voor je deur staan.
Daarbij bouw je een dusdanige band met ze op, dat ik het niet eens erg zou vinden als ze voor mn deur zouden staan, dan zijn ze van harte welkom Haha!

Ik raad zelf de site http://www.prisonvoice.com aan, daar heb ik mijn 3 jongens vandaan.
Erg up to date en betrouwbaar. Veel informatie over de persoon zelf ook..

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:25

pharagirlke schreef:
Vind ik niet, is nog steeds je keuze om die troep te verkopen en bijgevolg weet je dat je daar iemand mee kan vermoorden, dus zelfs moord op voorbedachte rade.

Maar zolang jij troep wilt verkopen en er geen klanten zijn, blijf jij met je troep zitten, vind dat echt een heel ander verhaal...

Sap..thanks voor je antwoord.... Dit vind ik idd een ander soort delicten en daders dan waar eerder over gesproken is... Schuldigen die de doodstraf krijgen, krijgen 'm niet om een gestolen rolletje pepermunt Knipoog

petsboem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 19:29

pharagirlke schreef:
petsboem: slechte kwaliteit drugs verkopen omdat dat goedkoper is in aankoop waardoor er een hele hoop nog slechter spul in gemend is zelfs dodelijk spul, noem jij niet "de slechte aard van de drugsdealer/smokkelaar"?

Ach elk mens is gedreven in het leven op egoïsme. Je wordt alleen geboren en je sterft alleen. Zo is de mens nou eenmaal.
Je kan het afstraffen maar het is in principe natuurlijk gedrag...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:30

moorden is ook natuurlijk gedrag Rolleyes Dat is natuurlijker dan slechte drugs verkopen Rolleyes

_rosita_ meestal vertellen ze er niet bij dat het troep is... Het word verkocht als kwalitatief "goede" drugs (lees: niet dodelijk op korte termijn) terwijl het dus zeker wel dodelijk is afhankelijk van wat er doorheen gemengd wordt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:31

petsboem schreef:
pharagirlke schreef:

Ach elk mens is gedreven in het leven op egoïsme. Je wordt alleen geboren en je sterft alleen. Zo is de mens nou eenmaal.
Je kan het afstraffen maar het is in principe natuurlijk gedrag...

Dat is helemaal niet waar, dat is een controversiele theorie die op dit moment nog altijd gediscussieerd word en waar heel de psychologische wereld niet uit is.
De mens is niet eenmaal egoistisch in tegendeel, zouden we dat zijn zouden we niet overleefd hebben als menselijk ras.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:34

Citaat:
dus iedereen die een moord pleegt maar vergeven? want ach, hij bedoelde het niet zo joh Knipoog

Drugs e.d vind ik een ander verhaal, of diefstal oid.. daar zou best naar geschreven mogen worden imo..

Ik las op Write a prisoner het het volgende verhaal :
Citaat:
I, for instance, am missing out on fatherhood & being without my daughter because of a terrible accident. I’m don’t deny having committed a mistake. Unfortunately that mistake resulted in a man’s death. It started with my sister phoning, crying, asking for help, to pick her up. My heart broke, thinking she was in danger & went directly to her. There a man and I argued, I felt a push and reacted, punching him once in the nose. It knocked him out & his head hit the concrete. I immediately took him to the hospital. Regrettably he died of a brain hemorrhage. I am very remorseful & repentant & wish I could bring him back.

Als dit verhaal waar is, is deze man voor mij geen koudbloedige mordenaar die heel bewust een mens omgebracht heeft.

Het is imo idd een beetje kortzichtig om iedereen die de dood van een mens op z´n geweten heeft, te zien als een koudbloedige moordenaar die er geen recht op heeft om nog iets als een lichtpuntje zien, doordat er iemand een brief naar hem/haar schrijft.
Ik denk dat je het echt van geval tot geval moet bekijken.

Iemand die met drug oid handeld, doet dit bewust met het doel om (flink wat) geld te verdienen terwijl je weet dat je andere mensen er mee om kan brengen Scheve mond ....
Ik zou er eerder een probleem mee hebben om een drugsdealer/-koerier te schrijven (die bepaalde risico´s bewust genomen heeft!) dan iemand die bij een knokpartij z´n tegenstander (per ongeluk) naar de eeuwige jachtvelden heeft geholpen.
(Maar goed, ik zou ook eerder een persoon schrijven die door naieviteit drugs mee heeft gesmokkeld, als iemand die heel bewust een ander heeft vermoord Scheve mond ....)

petsboem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 19:37

katiavl schreef:
Dat is helemaal niet waar, dat is een controversiele theorie die op dit moment nog altijd gediscussieerd word en waar heel de psychologische wereld niet uit is.
De mens is niet eenmaal egoistisch in tegendeel, zouden we dat zijn zouden we niet overleefd hebben als menselijk ras.

Dat wist ik niet. Je kan het van 2 kanten bekijken de mens leeft voor zichzelf maar kan niet zonder anderen. Maar goed, dat is een andere discussie en laten we het nu even ontopic blijven.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:37

Ben je er al uit sterre welke dat je gaat schrijven?

Wel veel relatiezoekers als ik zo een vlug kijkje geef

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:39

Sterre.. ik sluit me bij je aan..
Dit vind ik idd zo;n soort moord waar ik eerder over schreef dat ik met zo'n iemand best zou willen corresponderen ( als dit waar is uiteraard,maar goed...laten we ervanuit gaan)

En wat ik net ook schreef.... jonge drugsdealers die meegesleurd zijn of onder dwang hebben gesmokkeld/gedealt ... dát vind ik ook een ander verhaal...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:42

katiavl schreef:
Ben je er al uit sterre welke dat je gaat schrijven?

Wel veel relatiezoekers als ik zo een vlug kijkje geef

Ehh... ik weet nog helemaal niet of ik überhaupt met iemand wil/ga schrijven Bloos !

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:56

ik raad je aan om een meisje te zoeken, mannen willen vaak toch wat meer. Niet allemaal, ik had pech, maar toch

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:11

ik snap niet zo goed wat er meer interesant is aan mensen die vast zitten, en iets erg hebben gedaan ( maar misschien ook wel onschuldig zijn) die je niet kent.. Ik bedoel, ik steek liever wat meer tijd in mensen waar ik wat om geef, en waar ik wat aan heb dan dat ik schrijf met een wildvreemde die ergens in de gevangenis vast zit... Maar ieder zijn ding natuurlijk. Mensen zou zeggen: neem een kijkje op open dagen in TBS of gevangenis.. ook leuk

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:22

pinuts schreef:
ik snap niet zo goed wat er meer interesant is aan mensen die vast zitten, en iets erg hebben gedaan ( maar misschien ook wel onschuldig zijn) die je niet kent.. Ik bedoel, ik steek liever wat meer tijd in mensen waar ik wat om geef, en waar ik wat aan heb dan dat ik schrijf met een wildvreemde die ergens in de gevangenis vast zit... Maar ieder zijn ding natuurlijk. Mensen zou zeggen: neem een kijkje op open dagen in TBS of gevangenis.. ook leuk

Ik vind het een fijn idee om iemand blij te maken met een brief. Ook al ken ik diegene niet. Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:23

ook als hij 10 vrouwen gruwelijk heeft verkracht en vermoord?

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:26

Ik heb zonet iemand 'uitgekozen' die ik ga schrijven. Klinkt ook zo gek 'uitkiezen', net of je staat voor een etalage van een winkel.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:28

Nickytje schreef:
Ik heb zonet iemand 'uitgekozen' die ik ga schrijven. Klinkt ook zo gek 'uitkiezen', net of je staat voor een etalage van een winkel.

Vind 't ook een beetje een maf idee, ik ga even nadenken over eventueel schrijven.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:30

Authentic schreef:
Nickytje schreef:

Vind 't ook een beetje een maf idee, ik ga even nadenken over eventueel schrijven.

Ik heb alleen nog geen idee wat ik ga schrijven..
Voor de mensen met 'ervaring', hoe begin je eraan? Lachen Rare vraag, maar ik heb totaal geen idee welke richting ik uit moet.
De persoon in kwestie zit levenslang, man, 31j.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:55

pinuts schreef:
ook als hij 10 vrouwen gruwelijk heeft verkracht en vermoord?

Niet iedereen die in de gevangenis zit heeft dat gedaan. Er zijn zat mensen die voor iets relatief 'kleins' zitten, en zeker in Amerika word je daar niet vrolijk van. Mensen die geen bezoek krijgen, niet mogen bellen, geen vrienden in de bak hebben, die zitten dus jarenlang zonder enig contact. De straf die ze hebben is vrijheidsberoving. Niet berocing van iedere vorm van menselijk contact, want daar kan een mens niet tegen.
Ik heb ooit een paar jaar geschreven met een man die in Thailand in de gevangenis zat. Heel eerlijk gezegd weet ik niet meer wat hij gedaan had... zoveel indruk heeft dat deel dus gemaakt. Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:56

Nickytje schreef:
Authentic schreef:

Ik heb alleen nog geen idee wat ik ga schrijven..
Voor de mensen met 'ervaring', hoe begin je eraan? Lachen Rare vraag, maar ik heb totaal geen idee welke richting ik uit moet.
De persoon in kwestie zit levenslang, man, 31j.

Ik heb destijds mezelf gewoon voorgesteld. Verteld wie ik was, wat ik deed, etc. en gevraagd of hij zich ook voor wilde stellen.

reneefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:15

hey, ik had een vraagje...

heb op de site zitten kijken enzo en zag 'murder' en 'capital murder' staan. wat is het verschil?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:21

reneefleur schreef:
hey, ik had een vraagje...

heb op de site zitten kijken enzo en zag 'murder' en 'capital murder' staan. wat is het verschil?

Volgens mij is murder een "gewone" moordenaar en capital murder een moordenaar die meerdere moorden heeft gepleegd.
(ook dit zeg ik niet met zekerheid).

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:22

blue_eyes.. mensen die niets hebben gedaan of heel weinig zullen wel genoeg vriendjes hebben die hen schrijven.. je zit daar niet voor niets:) Ik vind t gewoon raar dat mensen hier zo geintereseerd zijn in het schrijven naar mensen die wss gruwelijke dingen hebben gedaan... ( oke, zitten miss een paar bij die weinig of onschuldig zijn, kleine kans dat je hen treft) Ik zou t zelf ook gewoon niet doen, alleen t feit dat ze je adres hebben is al eng.. Ze kunnen zo andere criminelen op je af sturen als ze willen. ( en dan kun je wel zeggen ach joh gebeurd nooit, maar ondertussen schrijf je wel met iemand die levenslang heeft..)