Jeetje, als ik sommige leeftijden hier hoor

En dan te bedenken dat mijn huidige vriend een jaar lang over het leeftijdsverschil heeft nagedacht (17 en 20) :p
Ik vind dat mensen vanaf 18/19 zelf mogen beslissen wat ze willen, wie ze willen en hoe oud ze zijn. Je kan ze toch niet tegenhouden
Maar als ik later kinderen heb van 14/15 jaar moeten ze niet thuiskomen met jongens boven de 18.
Ik ben hierin heel streng opgevoed, op mijn 16de had ik mijn eerste vriendje en hij mocht het huis niet in en ik mocht 1x in de week een uurtje met hem weg. Als ik uitging nam ik dus alle kansen aan om bij hem te zijn waardoor ik dus minder aandacht aan mijn vriendinnen gaf. Natuurlijk gingen we onder deze omstandigheden ook uit elkaar, mede ook door de leeftijd.
Een paar maanden nadat ik 17 was geworden kreeg ik wat met mijn huidige vriend, mijn ouders kenden hem al omdat hij regelmatig bij ons thuis was gekomen als een gewone vriend. Ze hadden er echt de grootste moeite mee om hem in het huis te laten en over seks oid werd al helemaal niet gepraat, daardoor heb ik ongelofelijk veel risico gepakt. Nu ben ik ongeveer anderhalf jaar samen en mijn ouders hebben hem geaccepteerd maar blijven slapen of uberhaupt op de bovenverdieping komen mag nog altijd niet.
Niet dat het ons dan tegenhoudt om het ergens anders in huis te doen maarja
Ik zou denk ik zelf heel veel moeite hebben moest mijn kind later met een vriendje thuiskomen als ze onder de 16 is, moest er nog bijkomen dat hij ouder is dan 18 kan ie helemaal oprotten maar ja, of ik daarmee mijn kind wel goed aandoen? Ik weet het niet, voor mijn gevoel geen geklooi met mijn eventuele toekomstige dochter.
Iemand het gezegde ooit gehoord: hoe dichter bij de nul, hoe strakker om de l.l? Ik vind oude mannen die kicken op van die jonge grietjes maar vadsig, bijvoorbeeld het meisje eerder in dit topic dat nu 15 is en al 2 jaar samen met iemand van 27? Die sloot ik persoonlijk op denk ik