Volwassen mannen met jonge meisjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

claud1

Re: Volwassen mannen met jonge meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:11

Is idd wel jong 16 en 26
Maar .... mijn vriendin was toen ook 16 en hij 26
inmiddels is ze 37 en hij 47 (klinkt al anders he) en ze zijn al dit 15 jaar getrouwd en hebben 2 kids.
En echt toen dachten we er niet over na vwbt het leeftijds verschil (neemt niet weg dat ik zou schrikken als mijn dochter straks thuis zou komen met een 10 jaar oudere man) Bloos!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:14

Ik was 19 toen ik trouwde (nee ik was niet per ongeluk zwanger) met mijn 12 jaar oudere vriend.
Inmiddels zijn we al 10 jaar getrouwd en we zijn nog steeds gek op elkaar.
Voor mij voelt het ook niet of we zoveel schelen... sommige mensen verklaarden me wel voor gek maar t gaat toch om mijn leven, mijn beslissing.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:32

Ik ben in mijn vriendinnengroep bijna de enige die een half jaar scheelt met mijn vriend. 3 vriendinnen van mij zijn op dit moment 19 en hebben relaties met 3 mannen van 28. Hier hebben ze al ongeveer 3 jaar mee. Ofwel, zij waren 16 toen ze iets kregen met iemand van 25. Weer de ander was 14 toen ze iets kreeg met iemand van 22. Een andere vriendin heeft iets met iemand van 30 en is zelf net pas 18 (en hij is nog wel politie agent en had 2 jaar geleden dus een strafbare relatie). De zus van een vriendin van me die had op 20jarige een relatie met een man van 41. Nee, geef mij maar gewoon mijn 20jarige vriend hoor.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:19

Jeetje, als ik sommige leeftijden hier hoor
En dan te bedenken dat mijn huidige vriend een jaar lang over het leeftijdsverschil heeft nagedacht (17 en 20) :p
Ik vind dat mensen vanaf 18/19 zelf mogen beslissen wat ze willen, wie ze willen en hoe oud ze zijn. Je kan ze toch niet tegenhouden
Maar als ik later kinderen heb van 14/15 jaar moeten ze niet thuiskomen met jongens boven de 18.

Ik ben hierin heel streng opgevoed, op mijn 16de had ik mijn eerste vriendje en hij mocht het huis niet in en ik mocht 1x in de week een uurtje met hem weg. Als ik uitging nam ik dus alle kansen aan om bij hem te zijn waardoor ik dus minder aandacht aan mijn vriendinnen gaf. Natuurlijk gingen we onder deze omstandigheden ook uit elkaar, mede ook door de leeftijd.
Een paar maanden nadat ik 17 was geworden kreeg ik wat met mijn huidige vriend, mijn ouders kenden hem al omdat hij regelmatig bij ons thuis was gekomen als een gewone vriend. Ze hadden er echt de grootste moeite mee om hem in het huis te laten en over seks oid werd al helemaal niet gepraat, daardoor heb ik ongelofelijk veel risico gepakt. Nu ben ik ongeveer anderhalf jaar samen en mijn ouders hebben hem geaccepteerd maar blijven slapen of uberhaupt op de bovenverdieping komen mag nog altijd niet.

Niet dat het ons dan tegenhoudt om het ergens anders in huis te doen maarja Tong uitsteken

Ik zou denk ik zelf heel veel moeite hebben moest mijn kind later met een vriendje thuiskomen als ze onder de 16 is, moest er nog bijkomen dat hij ouder is dan 18 kan ie helemaal oprotten maar ja, of ik daarmee mijn kind wel goed aandoen? Ik weet het niet, voor mijn gevoel geen geklooi met mijn eventuele toekomstige dochter.

Iemand het gezegde ooit gehoord: hoe dichter bij de nul, hoe strakker om de l.l? Ik vind oude mannen die kicken op van die jonge grietjes maar vadsig, bijvoorbeeld het meisje eerder in dit topic dat nu 15 is en al 2 jaar samen met iemand van 27? Die sloot ik persoonlijk op denk ik

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:22

Ik denk dat daarom goed is om het te bespreken in de waarde en normen tijdens de opvoeding. En ook zo te onderbouwen dat er geen discussie kan zijn. En dat je dit dan zo al voor een groot deel voorkomt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:27

reininglover schreef:
Jeetje, als ik sommige leeftijden hier hoor
En dan te bedenken dat mijn huidige vriend een jaar lang over het leeftijdsverschil heeft nagedacht (17 en 20) :p
Ik vind dat mensen vanaf 18/19 zelf mogen beslissen wat ze willen, wie ze willen en hoe oud ze zijn. Je kan ze toch niet tegenhouden
Maar als ik later kinderen heb van 14/15 jaar moeten ze niet thuiskomen met jongens boven de 18.

Ik ben hierin heel streng opgevoed, op mijn 16de had ik mijn eerste vriendje en hij mocht het huis niet in en ik mocht 1x in de week een uurtje met hem weg. Als ik uitging nam ik dus alle kansen aan om bij hem te zijn waardoor ik dus minder aandacht aan mijn vriendinnen gaf. Natuurlijk gingen we onder deze omstandigheden ook uit elkaar, mede ook door de leeftijd.
Een paar maanden nadat ik 17 was geworden kreeg ik wat met mijn huidige vriend, mijn ouders kenden hem al omdat hij regelmatig bij ons thuis was gekomen als een gewone vriend. Ze hadden er echt de grootste moeite mee om hem in het huis te laten en over seks oid werd al helemaal niet gepraat, daardoor heb ik ongelofelijk veel risico gepakt. Nu ben ik ongeveer anderhalf jaar samen en mijn ouders hebben hem geaccepteerd maar blijven slapen of uberhaupt op de bovenverdieping komen mag nog altijd niet.

Niet dat het ons dan tegenhoudt om het ergens anders in huis te doen maarja Tong uitsteken

Ik zou denk ik zelf heel veel moeite hebben moest mijn kind later met een vriendje thuiskomen als ze onder de 16 is, moest er nog bijkomen dat hij ouder is dan 18 kan ie helemaal oprotten maar ja, of ik daarmee mijn kind wel goed aandoen? Ik weet het niet, voor mijn gevoel geen geklooi met mijn eventuele toekomstige dochter.

Iemand het gezegde ooit gehoord: hoe dichter bij de nul, hoe strakker om de l.l? Ik vind oude mannen die kicken op van die jonge grietjes maar vadsig, bijvoorbeeld het meisje eerder in dit topic dat nu 15 is en al 2 jaar samen met iemand van 27? Die sloot ik persoonlijk op denk ik

Vind dat je gelijk hebt, toch, kun je zoiets niet tegen houden.
Je kunt zeggen dat het niet kan, je kunt je dochter er mee confronteren, je kunt hem bij haar weghouden.
Maar als hun bijne echt verlieft zijn, kun je ze dat niet afnemen , dat nooit ! Knipoog
Zelf, later, zou ik zeggen, doe voorzichtig, wees op je hoede, ik ben je beste vriendin, en je kan alles tegen me zeggen.
Doe je best en als je denk dat hij de ware voor je is gá er dan voor.
Ik zou het NOOIT accepteren als mijn kind tussen de 10 en 15 met een 20+ aan kwam zetten Knipoog
Nee echt niet.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:33

Hmm om je nou naar je kind toe te profileren als beste vriendin vind ik nou ook zoiets twijfelachtigs.
Je bent nu 12 dacht ik met een vriendje van 15? Dat vind ik dan kunnen in bepaalde mate eerlijk gezegd, moest jij mijn kind zijn zou ik je niet alleen op je kamer laten maar binnenkomen, mee op uitstapjes gaan ed zou wel mogen.
En je kunt verliefdheid niet tegenhouden, bij mij is het gelukt door mijn ouders, ik ben er weliswaar heel verdrietig door geweest maar misschien was dat een stuk goede mensenkennis van hun. Als ik zie hoe die jongen nu is..
Als ouder kan je een liefde afkeuren en er gesprekken over laten gaan maar dan alleen als je merkt dat het een foute jongen. Is het zo een braaf sulletje mag ie altijd langskomen:+

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:40

De pubers anno 2009 zijn waarschijnlijk ook wel iets 'voorlijker' (wat een truttig woord!) dan mijn 'generatie' (geboren in de jaren 70). Sommigen doen zich al zo volwassen voor, maar als je ze dan weer hoort praten, denk je wel 'oh, je bent toch wel heel jong'. En zelf zie je dat niet zo, maar de buitenwereld wel.
Ouders willen je altijd beschermen, maar dat is lastig, want vaak werkt verbieden (van vriendschappen en dingen die god verboden heeft) alleen maar stimulerend. Maar als ouder spring je geen gat in de lucht lijkt me als je 15-jarige dochter thuiskomt met een man van 25. Wat te doen?? In de situatie van Reininglover ging het goed, het zal echter ook vaak gebeuren dat de puber in kwestie zegt 'bekijk het maar' en plotseling gaat samenwonen. Dat lijkt me afschuwelijk, want dan ben je toezicht kwijt.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:51

Volgens mij is het voor die meisjes gewoon stoer om een oudere vriend te hebben. Clown
Mijn zusje van 14 vind jongens van 16 al te oud, maar ik ken ook meiden van 15 die het gemunt hebben op jongens boven de 18, het zal wel verschillen per persoon.

Ik vraag me af of de mannen van in de 20 zich niet voorschut voelen wanneer ze met zo'n jonge meid aankomen, ik denk dat de jongens in mijn vriendengroep gewoon kei hard uitgelachen worden. Clown

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:54

Het ligt ook aan de mentaliteit in de groep, als het van die patstertjes zijn kunnen ze er nog leuk (tussen aanhalingstekens) mee pronken. Anderen vinden het wellicht makkelijk scoren?
Ik denk dat ik een jarenlang huisarrest had gekregen. Wat zullen mijn ouders zich altijd gelukkig hebben geprezen met zo'n huismusdochter Lachen

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:35

Mowoah schreef:
Volgens mij is het voor die meisjes gewoon stoer om een oudere vriend te hebben. Clown
Mijn zusje van 14 vind jongens van 16 al te oud, maar ik ken ook meiden van 15 die het gemunt hebben op jongens boven de 18, het zal wel verschillen per persoon.

Ik vraag me af of de mannen van in de 20 zich niet voorschut voelen wanneer ze met zo'n jonge meid aankomen, ik denk dat de jongens in mijn vriendengroep gewoon kei hard uitgelachen worden. :+

Dat vraag ik me ook af.

Verder, leeftijdsverschil moet kunnen boven de 17/18.
Dat vind ik al weer iets heel anders.
Een meisje van 12?? met een man van 27??? Sorry dat ik grof wordt maar dan denk ik over die man ...ben je wel goed bij je hoofd. Kinderen op die leeftijd horen na mijn weten nog kalverliefde of nepliefde te hebben. En gewoon met barbiepoppen spelen met vriendinnen of weet ik veel wat ...

Ben 20 jaar maar ik moet er echt niet aan denken om met een man van 35 aan te komen, yuk.
Ik val ook meer op mijn eigen leeftijd... schijnt niet meer normaal te zijn, blijkbaar.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:50

wemkelover schreef:
Kinderen op die leeftijd horen na mijn weten nog kalverliefde of nepliefde te hebben. En gewoon met barbiepoppen spelen met vriendinnen of weet ik veel wat ...

Vind ik ook hoor!

Ik ben zelf 23 en ik moet er ook niet aan denken om iemand van 35 ofzo te daten Clown Die mensen zitten toch in een totaal andere levensfase? Maar goed daar denken de tieners waarschijnlijk nog niet over na Bloos

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:54

wat wil een 14/15 jarige met een relatie?
tuurlijk heb je dan vriendjes ed. maar iemand van 27 heeft een heel andere relatie in zijn/haar hoofd dan iemand van 15.
je bent nog aan het puberen, dus "vroeg volwassen" klopt volgens mij niet.

rond de 18/19 wordt het iets anders denk ik, dan ben je jong volwassen en kan je situaties en personen iets beter inschatten.

maar daarvoor? voor het meisje zal het waarschijnlijk enorm stoer zijn, voor de man, geil? lekker jong ding, maagd etc?
denk ik

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:56

Het vroeg volwassen zijn volgens sommige klopt inderdaad niet is biologisch onmogelijk, wel kan je vroeg maatschapelijk volwassen zijn. Is het probleem van tegenwoordig dat het maatschapelijk volwassen en biologisch volwassen zo uit elkaar beginnen liggen dat problemen van komen.
Misschien een beetje problemen van deze trend.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:58

Allemaal op zoek naar een vaderfiguur, de arme meiden.
En de mannen moeten hun banketstaaf niet achternalopen, maar beter weten.
Al zou ik denken dat een volwassen, zelfverzekerde vrouw veel aantrekkelijker is.

Uitzonderingen mogelijk, natuurlijk. Lachen
En dan heb ik het wel over de echt grote verschillen.
Laatst bijgewerkt door Mariss op 04-01-09 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

TarkanIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:59

Weet je wat het is we kunnen zelf niet kiezen op wie we verliefd worden. Mijn vriendin is 16 en die heefd een relatie met een jongen die 24 is. Op zich is dit verschil niet groot maar als zij straks dus 20 is en hij 28 is dit helemaal niet meer zo raar.

Ik vindt wel dat een man die het met een jonger meisje neemt wel goed moet inbeelden dat het heel anders is dan met iemand van 1 jaar of 2 jaar ouder als hem. De meeste zijn ookwel begrip vol en respectvol! Ook niet allemaal.

Ik ben blij dat ik nog nooit verliefd ben geweest op een veel oudere man. Maar een vriendin uit het 1ste was elk jaar op een docent verliefd. Nu is dat voor haar niet leuk maar die docent moet wel weten hoe hij er mee om moet gaan. En dat wist hij ook hoe vervelend het voor mijn vriendin uitpakte.
Zelf zou ik als het voorkomt wachten tot ik meerder jarig zou zijn, maar op dat moment zal ik er vast heel anders over denken.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:01

TarkanIris schreef:
Weet je wat het is we kunnen zelf niet kiezen op wie we verliefd worden. Mijn vriendin is 16 en die heefd een relatie met een jongen die 24 is. Op zich is dit verschil niet groot maar als zij straks dus 20 is en hij 28 is dit helemaal niet meer zo raar.

Ik vindt wel dat een man die het met een jonger meisje neemt wel goed moet inbeelden dat het heel anders is dan met iemand van 1 jaar of 2 jaar ouder als hem. De meeste zijn ookwel begrip vol en respectvol! Ook niet allemaal.

Ik ben blij dat ik nog nooit verliefd ben geweest op een veel oudere man. Maar een vriendin uit het 1ste was elk jaar op een docent verliefd. Nu is dat voor haar niet leuk maar die docent moet wel weten hoe hij er mee om moet gaan. En dat wist hij ook hoe vervelend het voor mijn vriendin uitpakte.
Zelf zou ik als het voorkomt wachten tot ik meerder jarig zou zijn, maar op dat moment zal ik er vast heel anders over denken.

ja maar dat gebeurd vaker, en dat is meestal niet echte liefde.En groeien ze daar overheen. En als het goed, is gaat die docent er ook niet op in. Anders mag hij alvast zoeken naar een andere baan als hij die al kan krijgen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:16

TarkanIris schreef:
Weet je wat het is we kunnen zelf niet kiezen op wie we verliefd worden

Maar je hebt wel de keus of je iets doet met die liefde of niet Knipoog

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:18

meisjes van 15 zijn (bijna) altijd verliefd

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:22

Eh ik zit eigenlijk wel met zo'n probleem
maar dan op kleinere schaal
hij is 24 en ik 16
Maar hij is gek achter mij...
en ken ik hem niet van msn ofzo, we werken op dezelfde plaats dus het niet zo'n pedofiel wat een meisje lokken vanop het internet.
En hij is best wel kinds voor zijn gedrag maar toch blijf ik het maar raar vinden
en zie ik mij nog niet zo snel hand in hand met hem lopen
maar aan de andere kant is hij zoo lief, en kan zich toch wel volwassen gedragen (als het moet)
ja daar zit je dan met een dilemma... Ik weet dus echt niet wat ik hiermee moet aanvangen..
Hij heeft mij dinsdag mee naar de film gevraagd , zou ik gaan of niet ?
Ik weet het gewoon echt niet. En ik wil ook niet dat hierdoor onze 'relatie' op 't werk kapot gaat.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:34

@Miss_Maya: ik zou niet met hem meegaan. Als je wel meegaat, krijgt hij misschien het idee dat je wel iets in hem ziet. En hij is 24!! Ik vind het niet fris en gepast dat zo'n jongen met een meisje van 16 op stap wil. Dat zou hij niet moeten willen. Dus niet doen!!

En TarkanIris: voordat die vriendin van je 20 is, zijn we wel 4 jaar verder. Dat duurt nog een hele tijd hoor!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:43

Miss_maya -> ik zou zowiezo al niet op stap gaan met een collega ongeacht zijn leeftijd...

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:44

Ja dit dacht ik dus ook al ..
dat beeld klopt niet echt vind ik
maar als je dan zijn vragende gezichtje ziet, ga je toch wel twijfelen hoor ...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:15

Maar hij weet waarschijnlijk ook dat jij een zwak voor hem hebt Knipoog

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:45

ik twijfel zelf over het leefdtijdsverschil van 3 jaar bij mij, (ik 17, hij20)
ik twijfel er vooral over omdat hij toch wel verder is en ik toch wel bang ben voor de reactie van men moeder..