Fijn zo vlak voor kerst.... :'(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimo_

Re: Fijn zo vlak voor kerst.... :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 08:54

Nou hier weer een update Lachen
Hij is gister heel de dag hier geweest. Hij zou eigelijk pas half 5 komen, want dan gingen we pas gourmetten, maar hij kwam uiteindelijk om half 12 al omdat hij me graag wou zien Bloos
We hebben een heel fijn en goed gesprek gehad over heel de situatie, en hij heeft ook zijn excuses aangeboden, en het was niet zo bedoeld..
Ik heb gister echt een ontzettend leuke dag gehad!
Was echt helemaal top Lachen
Weer net als eerst!!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 10:22

Nou gelukkig meis.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:34

Broccoli schreef:
Bonita_Bon schreef:
Trek het nou niet uit z'n verband!
Ze doet het niet tegen haar zin, ze vind het eng en doet het vooral voor hem. Maar hij kan dat heel anders interpreteren. En zo komt dat in de tekst ook naar voren. dat vind ik iets heel anders...
Hoe weet jij dat nou weer dat ze het niet tegen d'r zin doet. Clown

Lees het topic. Buiten dat hebben we ook even ge-pbt (staat in haar openingspost, als je iets persoonlijks wil vragen kan dat per pb, so I did). Ik vind het overigens wel een eer dat mensen niet goed worden van mensen als cooper, GC en ondergetekende. En dat ze ons naief vinden. En dat we onszelf zogenaamd ter beschikking stellen etc. En dat zij allang bij hun vriend weg zouden gaan als hij iets lomps, gemeens of banketstaaf deed. Ik heb een hele gelukkige relatie met een moeilijke vent, heb nooit een aanleiding gehad om bij hem weg te gaan. Hoewel andere bokkers daar wellicht anders over denken, want "die zouden al 10 keer bij hem weg zijn gegaan". Blijkbaar doen die zelf nooit wat verkeerd. Ik ben blij dat Peter mij heeft vergeven voor mijn stommiteiten en ik hem voor de zijne, en dat we (ondanks een paar schijnbewegingen) nooit bij elkaar weg zijn gegaan. Erover praten is het codewoord, en dat gebeurd bij ts en haar vriend te weinig. En dat is iets waar ik mijn vinger op wil leggen. Daar schort het aan, communicatie. En het ligt niet allemaal aan hem. Maar goed, het schaap is toch al zwart, dus daar valt niet meer doorheen te kijken....

Een forum is een mooi iets, daar kun je je ei kwijt en dan vertel je een verhaal vanuit je eigen perspectief met allerlei gevoelens, want hee niemand kent je, maar diezelfde dingen vertel je niet altijd aan je partner of andere betreffende personen... Vooral niet zo duidelijk als dat je het uit zou leggen op een forum om het hele verhaal helder op tafel te krijgen. Tijdens mijn studie psychologie was 1 van de eerste dingen die we leerden om jezelf actief in allebei de personen te verplaatsen.. En nooit partij te kiezen. Hooguit tijdens een sessie maar nooit in je hoofd (zo hou je het voor jezelf ook rustiger in de bovenkamer)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:28

leren ze je in psychologie ook om je niet zo persoonlijk aangevallen te voelen door iemands mening? Zeker als er geen namen genoemd worden?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:35

@Bonita_Bon: wij zijn hier geen psychologen op het forum, dat hoeft ook niet, men komt hier meestal omdat men geïntereseerd is in paarden Lachen.

@Lucky_Sil: Ik ben blij dat je zich nu beter voelt met je vriend. Maar zie dat je in de toekomst geen dingen tegen je zin doet he... Neem de tijd om je trauma te boven te komen want je hebt echt alle tijd daarvoor Ja.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:56

pharagirlke schreef:
leren ze je in psychologie ook om je niet zo persoonlijk aangevallen te voelen door iemands mening? Zeker als er geen namen genoemd worden?

Neehoor, ik denk namelijk niet helemaal uit het boekje. Je zou het niet geloven maar ik ben ook maar een mens. Er werden verderop wel degelijk namen genoemt en er zijn een aantal posts direct aan mij gericht (ook pb trouwens, waarin er word gezegd dat ik zelf wel een onderdanig slaafje zal zijn thuis om zulke adviezen te geven hahaha)
En waarom ik mijn voormalige studie erbij betrek..? omdat die me heeft geleerd meer open-minded te zijn en eerst te kijken naar de balk in mijn eigen ogen voordat ik naar de splinter van een ander kijk... En een verhaal relativeren en niet alleen eruit halen wat mensen willen dat je eruit haalt...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:17

Dat van de PB's wist ik niet, en vele met mij waarschijnlijk ook niet. Lachen misschien is het dan handiger om dát via PB verder uit te "vechten"?

Mij wordt in mijn studie geleerd dat relativeren op zich goed is, maar dat je ook niet mag gaan bagatelliseren... (geen idee of het juist geschreven is, maar vind even geen ander woord hier voor)