Zwitsal schreef:gelukkig heb ik dit jaar nog geen een van die folderlopertjes gezien..
ik vind ze altijd vreselijk irritant..
wij moeten ook altijd goed de kaartjes bewaren, want wij krijgen altijd minstens 4 keer iemand van dezelfde krant/folder aan de deur. ik geef ze alleen wat als ik mn portomonee/ geld vlak bij heb liggen.
het is me teveel gedoe om helemaal in de woonkamer naar geld te gaan zoeken omdat de honden nogal opgefokt worden als er iemand aan de deur blijft staan wachten.
En zo had ik dat dus vorig jaar, komt een jongetje(hooguit 12) aan de deur en steekt het kaartje in mijn hand vervolgens meteen zijn hand ophouden. Ik pak mijn porto en tja geen klein geld dus geef het joch vijf euro, waarop hij zich omdraait en zoiets zegt als: yeah vette sh*t. Ik moest er wel om lachen want kennelijk had ik hem erg blij gemaakt, echter nog geen kwartier later staat er een meisje voor de deur met het zelfde ritueel en ik wilde bijna mijn porto weer pakken, totdat ik goed op de 2 kaartjes keek.....die waren dus het zelfde. Kennelijk was dit jongetje met vriendjes aan het ophalen en wilde ze nu proberen nog een keer bij mij te halen, ik heb het meisje dan ook weggestuurd.
Vanaf dat moment let ik goed op en krijgt voornamelijk onze vaste telegraaf bezorger een wat mooier fooitje omdat ik die man tenminste herken
Overigens liggen bij ons de reklame folders heel vaak in de bosjes en krijgen wij die dus ook niet, en bovendien is mijn eigen neefje folderbezorger en die flikt precies het zelfde geintje maar dan vooral bij oude mensen.
Ze krijgen dus wel altijd wat maar ik let wel op, en die kindertjes.....die hebben het vorig jaar voor zichzelf flink verpest en krijgen hooguit 50 cent

(was van de krant dan
..