Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:15

Inoterry schreef:
Er is zelfs iemand geweest die een speciale draagtas had gemaakt voor zijn deense dog. Alleen de poten en de kop stak er nog uit Clown . Maar hij was verpakt, en mocht mee Haha! .

hehehe dat heeft mn tante ook eens gedaan, met der labrador..
grote sporttas mee, toen de conducteur langskwam legde ze de tas open op de grond, en liet de hond er in zitten.
toen mocht ie gratis mee ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:05

Het volgende station is Gouda Muziek! deze trein gaat nog naar Rotterdam Muziek!

zingende conducteur Huilen van het lachen

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:07

Vanmiddag in de trein Groningen-Meppel-Wolvega. En een lekkerding tegenover mij .. dan is het wel fijn om in de trein te zitten *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:08

Heb ik 4 keer per week minimaal, een lekker ding Schijnheilig

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:26

Chrissie_ schreef:
Vanmiddag in de trein Groningen-Meppel-Wolvega. En een lekkerding tegenover mij .. dan is het wel fijn om in de trein te zitten *LOL*

Ja dat maakt het treinreizen wel leuker Knipoog
waarom trek ik altijd rare mensen aan? Hamer

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:33

Haha Unwritten, die conducteur had ook bijna vakantie zeker. *LOL*

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:44

Zowaar geen vertraging Haha! Wel twee keer flink moeten rennen, doe ik tenminste ook weer wat aan de conditie Knipoog
Bus op ede/wageningen was te laat, waardoor ik flik moest rennen om de trein te halen. En op zutphen was het ook weer goed raak, rennen! Maar gelukkig hoefde ik niet de trein vanaf zutphen-lochem (richting twente dus) te hebben, was weer eens aanrijding...

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:46

Een aanrijding, bedoelen ze daarmee een springer mee?

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:47

Springer? Huilen van het lachen

Oooh je bedoelt iemand die voor de trein gesprongen is. Moest er wel even over nadenken. Vork

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:50

Aanrijding hoeft niet per se een springer te zijn, kan ook gewoon letterlijk een aanrijding zijn met auto, koe, whatever.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:53

Soms wel, soms staat het er zelfs bij 'aanrijding met een persoon' of aanrijding met een voertuig.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:56

oke, daar was ik even naar benieuwd naar Lachen

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:57

Precies, maar dan staat het erbij gegeven. Knipoog

Ik was vandaag op Den Haag CS, vind Utrecht toch een stuk gezelliger!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:06

Schiphol (plaza) vind ik erg gezellig, vooral die leuke kerstboom en het vliegtuig. En Utrecht CS is ook leuk versiert ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:45

Den Haag CS, Rotterdam CS en Amsterdam CS zijn ook niet gezellig

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:58

Ik vind Den Haag Centraal en Den Haag Holland Spoor allebei stom. Op een of andere manier kom ik altijd terecht op het station waar ik niet naar toe wil, maar stap ik verkeerd uit Huilen van het lachen

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 04:04

MarrieLeen schreef:
Haha Unwritten, die conducteur had ook bijna vakantie zeker. *LOL*

Zou kunnen, maar als de meeste mensen vakantie hebben, rijden de treintjes ook Haha! . Zelfs met kerst, oud en nieuw Verdrietig .

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:14

vorige week was er in Amersfoort een hele kerstmarkt op het station... erg geweldig... vond het eigenlijk best jammer dat ik gelijk de trein in moest Haha!

Ik heb dalijk ook weer 4 uur treinen voor de boeg... hopelijk geen vertragingen... gister bijna 5 uur in de trein gezeten en geen minuutje vertraging OK dan!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:13

afgelopen dinsdag was er op station Gouda een levende kerststal, moest naar mijn fiets en zag een kameel staan, dacht eerst dat ik gek was geworden.
Toen ik nog op kamers woonde reisde ik altijd samen met een studiegenootje die altijd haar konijn mee nam.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:35

daffieduck83 schreef:
afgelopen dinsdag was er op station Gouda een levende kerststal, moest naar mijn fiets en zag een kameel staan, dacht eerst dat ik gek was geworden.
Toen ik nog op kamers woonde reisde ik altijd samen met een studiegenootje die altijd haar konijn mee nam.

Serieus? Tong uitsteken Die heb ik gemist dan.. Stond ie aan de stadskant zeker?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 05:13

Komen we in Den Bosch aan met de laatste trein naar Roosendaal, komt er een mevrouw naar ons toe die het niet was gelukt om een kaartje te kopen. Ze had namelijk 14 euro bij, waarvan slechts 4 euro losgeld, en een kaartje naar Tilburg kost 4,20. Of ze niet bij ons een kaartje kon kopen. Wij leggen haar uit dat dat helaas niet gaat zonder 35 euro verhoging. Waarop zij (best begrijpelijk) gaat sputteren. Ze vertelt dat ze er alles aan heeft geprobeerd om die 10 euro te wisselen. (ondertussen trekt ze haar portomonee open, en ik zie zo al 35 euro zitten) *ze had toch maar 14 euro bij Verward *.
Ze had het al in een paar café's in de buurt gevraagd, en aan alle mensen op het perron. En niemand kon wisselen. En ze stond er nu al een half uur en wilde echt naar huis. *je staat al een half uur op een best druk perron, je hebt het aan iedereen gevraagd, en niemand wil wisselen Verward *.
Mijn collega legt uit dat er al jaren automaten staan die alleen muntgeld en pasjes accepteren, en dat mevrouw dus eigenlijk haar reis niet goed voorbereid heeft. En ik leg uit dat die 35 euro een wettelijke regeling is, waar wij ons ook aan moeten houden. Waarop mevrouw zegt dat ze dat allemaal niet weet, want ze gaat nooit met de trein. Vervolgens zegt ze, bijna in dezelfde adem, dat ze eigenlijk nog wel iemand met een kortingskaart kon zoeken, dan kan ze het kaartje wel betalen. *ze wist het niet van de automaat en de 35 euro, maar wel van de korting Verward *
Ondertussen is het bijna vertrektijd, en ik zat er nog aan te denken om haar gewoon mee te nemen. Zegt ze doodleuk:"tsja, ik ga zoiezo mee, want ik wil naar huis". En vervolgens:"Ik vind dat jullie hier coulant mee om moeten gaan, en mij gewoon zo mee moeten nemen". *dacht niet dat jij dat ging bepalen muts Whoosh! Whoosh! . Bij deze heb je je eigen glazen ingegooid Duivel *
Ze stapt in, mijn collega schrijft haar kaartje uit. Ze heeft haar kaartje, en gaat doodleuk zitten vertellen:"ik vind dat jullie niet netjes naar mij gecommuniceerd hebben daarnet, en dat jullie dat heel anders hadden moeten aanpakken" Koe . (Ze begon trouwens behoorlijk wat zinnen met de woorden "ik vind dat".) Hierop wil ik haar uitleggen dat ik ook niet ga vertellen hoe ik haar werk moest doen. Maar dat vond zij niet goed, ik moest me maar niet zo druk maken Koe Koe Koe .
Wat een gigamuts was dat zeg, zij heeft echt een cursus "hoe gooi ik mijn eigen glazen heel hard in". En ze dacht nog werkelijk dat ik haar de moeite vond om me druk te maken. Ja, van de slappe lach die mijn collega en ik tot Roosendaal hadden ROFL ROFL Huilen van het lachen .

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:57

Wat een RAMP was het gisterochtend op Roosendaal zeg.... pfff.... één ding weet ik wel (en een vriendin Tong uitsteken) shoppen in Antwerpen en dan reizen met de trein doen we niet zomaar nog eens Tong uitsteken

Korte schets: planning was om 9 uur aankomen... we waren er om kwart voor 12....

Wij checkten ns.nl even of onze trein reed (trein van 8.09 uit Dordrecht) omdat die vaak vertraging heeft. Zo ook gister, 20 minuten. Dus wij deden rustig aan en keken toen nog even of het verandert was.. en ja hoor, de trein reed niet. Hadden we de keus of 1 uur wachten of naar Roosendaal en daar even wachten (want vanuit Roosendaal gaan 2 treinen naar Antwerpen en vanuit Dordrecht maar 1). Dus wij toch maar naar het station en in de intercity naar Roosendaal gegaan.
In Roosendaal aangekomen even een koffie gedronken in het restaurantje en naar het perron gegaan voor de internationale trein. De trein had al weer 10 minuten vertraging en het perron stond echt bom en bom vol.
We hadden al besloten om toch maar de stoptrein te pakken (overigens best vaag: 2x in het uur een trein naar Antwerpen..alleen vertrekken ze allebei rond .35). Dus wij op weg naar de stoptrein toen zo'n ns-mannetje zei dat de trein eraan kwam.
Wij besloten toch maar te wachten op de internationale trein (stoptrein reed weg)... 10 minuten later kwam de trein eraan. Dus wij waren helemaal blij (evenals al die andere mensen die al een uur stonden te wachten en een vlucht naar Londen moesten halen)..... zat heel die trein BOM en BOM vol. Toen de deuren opengingen moesten de mensen zich in de trein echt vasthouden om niet uit de trein te kletteren.

Dat ging dus echt niet passen en van de conducteur mochten we er ook niet meer in. Wij heel de trein langsgelopen en er was nog best wat plek achterin, maar omdat de deuren daar niet opengingen en de mensen van het andere treinstel niet door wilde schuiven kon er niemand meer in (heel het gangpad was nog leeg). Nagoed, wij konden er eigenlijk wel beetje om lachen (ondanks dat het flink balen was) en gingen opzoek naar zo'n terugvraagblaadje om dat in te vullen.

Wij waren natuurlijk niet de enige die terugliepen en onderweg kwamen we het ns-mannetje tegen. Ik had echt medelijden met dat manneke, die werd gewoon bijna aangevallen door de boze reizigers. Ik weet niet of jullie die vliegtuigprogramma's kennen waar reizigers zo tekeer gaan (vaak overigens eigen schuld), nou dit leek daar heeeeel erg op (alleen dan met zo'n 20-40 reizigers tegelijk Tong uitsteken). Heel de kudde weg en toen vroegen wij hem of hij wist of er toevallig nog iets extra's in werd gezet of wanneer de volgende trein ging, dat was niet zo en dus hebben wij hem nog even succes gewenst en zijn ons blaadje wezen invullen.

Uur later volgende poging. We hadden duidelijk afgesproken met elkaar dat als de internationale trein eerder was we daar in zouden stappen en anders in de stoptrein. Toen wij op weg gingen naar het perron werd omgeroepen (deze keer wel, vorige keer niet) dat de internationale trein te vol zat en er niemand meer bij kon en dat we dus beter de stoptrein konden nemen). Die stoptrein kwam net aanrijden dus wij rennen voor een plekkie. Wij konden nu heerlijk zitten en heel de trein zat al weer vol. Dus op alle tussengelegen stations moesten veel mensen achterblijven (het pastte echt niet meer). We hebben wel gelachen in de trein door ervaringen uit te wisselen, alleen vond ik het wel sneu voor de mensen die hun vliegtuig moesten halen. Kijk, vertraging houd je rekening mee, maar 3 uur vertraging is wel een beetje té.

'detail': de internationale trein die eigenlijk 4 minuten eerder uit Roosendaal hebben wij nooit zien aankomen op Antwerpen Tong uitsteken

Al met al om 12 uur op shopbestemming en heerlijk gewinkeld. De terugreis was ook erg vol, maar geen vertraging gelukkig.

Ino...wat een mensen heb je toch he Tong uitsteken.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:07

Trouwens, wij zijn op de terugweg naar Dordrecht (stoptrein naar Den Haag vanaf Roosendaal) nog wel gecontroleerd door een conductrice.... was rond een uurtje of half 7 denk?

Wij waren een beetje aan het indutten en ik schrok me helemaal wezenloos Tong uitsteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:45

Hahaha omg Ino ROFL wat een mens zeg Huilen van het lachen Kan me de slappe lach bui ook best wel voorstellen Huilen van het lachen

Had die vrouw nog nooit van pinnen gehoord? Huilen van het lachen