Christenen tegen homosexualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sissi87

Re: Christenen tegen homosexualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:17

Nou ik hoop eerlijk gezegt ook niet dat homo's zich gaan voortplanten, en dat lijkt me biologisch ook niet kunnen, dat zou juist in "tegenstrijd zijn met de natuur" Clown

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:20

Mystica schreef:
En wie zegt dat Darwin gelijk heeft als hij het zelf al niet eens meer geloofde? :D

De talloze mensen die na hem die ideeen bestudeerd hebben. Zo heeft Judas tenslotte ook in de ideeen van Jezus geloofd en ze uiteindelijk verworpen - dat maakt de ideeen van Jezus niet minder waard.
Ik beoordeel dat soort dingen liever op de inhoud dan alleen op wie iets heeft gezegd.

lesilla

Re: Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:20

Mystica schreef:
Shadow0 schreef:
Ten tweede, de mensen die denken dat homosexualiteit tegen de natuur in gaat, op grond van de 'natuurlijke selectie' hebben Darwin nog niet geheel begrepen. Het is als mens of dier niet mogelijk om buiten de natuur om te gaan, wij ZIJN gewoon de natuur. Ook het gebruik van hulpmiddelen en sociale structuren hoort bij de natuur, bij ons zowel als bij andere diersoorten.
Bovendien gaat het om soorten en grote getallen. Het is niet erg dat individuen zich niet voortplanten - als de soort het maar doet. En onze soort doet dat beslist nog wel Lachen In zoverre is er niets, maar dan ook niets 'onnatuurlijks' aan homoseksualiteit. Het is gewoon een van de talloze variaties in gedrag en aard. Individueel kan dat gevolgen hebben, voor een soort is het pas een probleem als het het geheel beinvloedt. En zelfs dan is het nog niet 'tegennatuurlijk', maar vooral erg jammer voor die soort zelf ( Doei, doei )
En ook het ingrijpen op de natuur is volstrekt niet tegennatuurlijk. (Elk dier dat planten afgraast, andere dieren doodt, een hol graaft of een nest bouwt, grijpt in op de natuur en is daarmee deel van de natuur.)

En wie zegt dat Darwin gelijk heeft als hij het zelf al niet eens meer geloofde? Haha!

Darwin was ook niet de enige, en we weten ook niet in welke staat hij was.
En wat invloeden zijn op zijn uitspraak Lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:21

@mik1981: Het kan wel wat respectvoller. Het was juist een aangename manier van discussieren zoals het ging.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:22

@ kativa wie is darwin eigenlijk, daar heb ik nog nooit iets over gehoord?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:23

Das niet best Debora, Darwin is de grondlegger van de evolutietheorie. Knipoog

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:25

DSNDebora schreef:
Nou ik hoop eerlijk gezegt ook niet dat homo's zich gaan voortplanten, en dat lijkt me biologisch ook niet kunnen, dat zou juist in "tegenstrijd zijn met de natuur" Clown

Waar slaat dit dan weer op?
Waarom zou dat 'recht' alleen aan hetero's gegund mogen worden?
Ik kan niet zeggen dat ik het eens ben met alle ouderschapsconstructies (maar dat geldt ook voor de hetero's) maar het belangrijkst lijkt mij dat een kind opgroeit met veel liefde, respect en normen en waarden. Die kan een homoseksueel net zo goed meegeven, en in het geval van respect voor een ander misschien zelfs een beetje meer.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:25

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:26

Citaat:
en in het geval van respect voor een ander misschien zelfs een beetje meer

Denk je? Nors opkijken

Ik ben daar namelijk niet zo van overtuigd... er zijn net zo goed 'foute' homo's wat dat betreft als 'foute' hetero's...

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:26

@ Blue eyes kun je mij vertellen waar ik niet respectvol ben geweest?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:28

@ bleu eyes, sorry wel verdiept in evolutietheorie, maar niet in darwin, haha Clown

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:28

DSNDebora schreef:
dit is misschien wat voor "beide partijen" http://home.hetnet.nl/~genesis/Deel3/index.htm

Ik ken de man die die site gemaakt heeft, heb nog op zijn kinderen gepast Haha!
Hij is een heel knap natuurkundig ingenieur en heeft met mijn man samengewerkt. Dat was wel leuk toen we daar achterkwamen! Haha!

Sorry, off-topic Knipoog

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:29

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
en in het geval van respect voor een ander misschien zelfs een beetje meer

Denk je? Nors opkijken

Ik ben daar namelijk niet zo van overtuigd... er zijn net zo goed 'foute' homo's wat dat betreft als 'foute' hetero's...

Ik denk dat idd B_E, maar jij mag denken van niet.
Ik geloof dat homo's vaak hebben meegemaakt dat ze met afgunst bekeken worden, helemaal in ouderschap, dus ga ik ervan uit (misschien ook ten onrechte) dat ze extra veel respect proberen aan te leren bij hun kids.

Ik ontken niet dat er (dubbel Lips are sealed ) "foute" homo's zijn, noch zeg ik dat hetero's ditzelfde niet doen, noch beweer ik dat hetero's dus "fout" zijn.
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 12-12-08 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:30

Haha, ja dit was dus mijn verdieping had hem toevallig bij favorieten neergezet, aangezien ik al zoveel discussies hierover heb gehad met jawel "mijn vader" haha, dit word vanuit 2 oogpunten bekeken super nuttig!!! Haha!

mado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:40

Jaimyliefje schreef:
enneee.. als god iedereen geschapen heeft. Hoe kan het dan een zonde zijn homoseksueel te zijn? Je wordt er tenslotte mee geboren..
Als hij het erg zou vinden, dan zou hij ze toch niet scheppen?

Zou God moordenaars, terroristen, weet ik veel wat voor lui.. dan ook niet erg vinden? Hij heeft ze toch geschapen?
Dat vind ik echt een geen goed argument sorry..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:42

Ik denk dat je zelf een keuze maakt of je iemand vermoordt of niet. Homoseksualiteit is geen keuze

Bovendien denken bijvoorbeeld Moslimterroristen wel degelijk dat zij doen wat hun god wil...

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:10

Rock schreef:
Gipsylover schreef:
100 % mee eens Ellen.
God laat ook niet mensen sterven omdat hij het leuk vind voor de familie & voor de persoon zelf. Maar om een rede.
Als bijv. de vorige vrouw van m'n vader niet gestorven was, en mijn paps niet hertrouwd was, was ik nou niet wie ik was, had ik nou geen fijn leventje gehad, en had ik nou niet al tante geweest. Op het moment zelf was het voor m'n zussen en broers natuurlijk verschrikkelijk, maar God had hiermee dus zeker een rede Ja!

Is het niet ergens heel egocentrisch om te denken dat de eerste vrouw van jouw vader gestorven is zodat jij op de wereld kon zijn? Ik vind vaak dat mensen het geloof en het gebeuren om zich heen zo op zichzelf betrekken.

Ik geloof absoluut dat alles om een reden gebeurt, maar het idee dat een godheid de eerste vrouw van jouw vader heeft laten sterven om jou te laten leven gaat mij erg ver.

Ik ben overigens niet Christelijk maar paganistisch en biseksueel...

Nou, ik denk dat het best wel is een rede heeft kunnen zijn hoor.
Ik bedoel, mijn vader is dichtbij God gebleven, ook in de periodes dat het moeilijker ging, en soms kwaad geweest, maar toch dicht bij God gebleven. Ik denk toch écht dat het een bedoeling is geweest!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:13

RainyDays schreef:
Gipsylover schreef:
Dan maak je God in feite uit als een leugenaar, want God zegt zelf : Dat de bijbel Zijn woord is!
Ik geloof absoluut van wél dat het gebeurd/

En waar staat dat....juist, in de Bijbel. Knipoog Daar zegt God dat het zijn woord is. En de Bijbel is geschreven voor anderen.
Ik snap niet goed hoe je kunt zeggen dat je dan God voor leugenaar uitmaakt. Zij zegt dat ze niet in de Bijbel gelooft en dan zeg jij dat ze dan God voor leugenaar uitmaakt en dat onderbouw je door te zeggen dat het in de Bijbel staat. Lachen

Maar als iemand niet in de bijbel geloofd, hoe kan hij God dan kennen? Want in de bijbel staat VERMELD hoe God is, hoe je bij God kan komen , enz. Dan is het dus eigenlijk een zelfbedachte God.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:14

katiavl schreef:
Gipsylover schreef:
Ik heb even gezocht in de bijbel, en ik ben er tegen, en nou duidelijk.
Aangezien God het ook vind: Zie Romeinen 1 vers 24 t/m 28. Daar staat duidelijk:

Daarom heeft God heb overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen SCHANDELIJKHEID bedrijvende.

Romeinenbrief staat het Knipoog!

Vind god dat, of vind de persoon die het neergeschreven heeft dat?
En heeft god nu spijt dat zijn volgelingen zo een gedrag stellen?

Ik kan je persoonlijk zeggen dat ik met sommige dingen die boeddha heeft gezegd absoluut niet mee eens ben, want het is zoveel jaar geleden toen was de verstandhouding gewoon anders. Had ie nu geleefd was zijn visie anders. En weet zeker dat hij ook niet zou willen dat wij die verkeerde wijsheid zouden gebruiken. Hij heeft trouwens een mooi tekstje over gedragingen die jij stelt geschreven

Dat vind God, het staat precies in de bijbel. Om precies te zijn in Romeinen Knipoog!
Het het letterlijk geciteerd.

mado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:15

Rock schreef:
Ik denk dat je zelf een keuze maakt of je iemand vermoordt of niet. Homoseksualiteit is geen keuze

Bovendien denken bijvoorbeeld Moslimterroristen wel degelijk dat zij doen wat hun god wil...

Of jij iemand vermoordt is ook niet altijd een keuze.. je hebt ook psychopaten ed..dat is ook aangeboren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:18

mado schreef:
Rock schreef:

Of jij iemand vermoordt is ook niet altijd een keuze.. je hebt ook psychopaten ed..dat is ook aangeboren.

Zit iets in Lachen
Maar dan nog... wie doe je kwijt met een liefdevolle homoseksuele relatie? Zolang beide partijen daar gelukkig in zijn is het verder toch niet van invloed op derden?

mado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:26

Ik geloof dat God homoseksualiteit als een zonde ziet. Dat neemt niet weg dat je mensen die homoseksueel zijn moet veroordelen. Jij of ik zijn net zo goed zondig, alleen dan op een andere manier (dat geloof ik )

Ik vind daarom dat je een vriendin die op eens te kennen geeft dat ze lesbisch is niet in de steek moet laten. Wel zou ik er met haar over praten en duidelijk maken dat je er, zeker in het begin, moeite mee hebt om goed mee om te gaan, omdat je er persoonlijk niet achter staat.

Mijn vader(streng christelijk) was een keer uitgenodigd voor een bruiloft van een collega die lesbisch was. Toevallig kon hij die avond niet, maar anders was hij zeker weten gegaan., ookal staat hij niet achter homoseksualiteit. Je moet elkaar respecteren, met of zonder gebreken (beetje stom gezegd, maar ik bedoel dingen waar je persoonlijk niet achter kunt staan).

Hij had moeite zijn collega te feliciteren, en dat wist ze ook, maar hij heeft haar wel geluk gewenst.
Ik denk dat je als christen respectvol met je mede mens om moet gaan, maar wel eerlijk zijn in je standpunten en de dingen bespreken.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:33

Inderdaaaad! Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:39

Maar god heeft je ook hersennen gegeven om zelf te redeneren. En niet alles klakeloos van de bijbel te citeren en te geloven als iemand die niet verder denkt maar dat standpunt aanneemt omdat god het heeft gezegd. (citaat van priester op school Lachen )
Verder heb je gelezen wat blue eyes heeft gezegd. Spijtig dat je daar niet op reageerd Lachen

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:49

Had je het tegen mij, en op welk bericht zou ik dan moeten reageren Lachen?

God heeft je inderdaad hersenen gekregen om zelf een keuze te maken. Maar als je voor God kiest, behoor je je ook op de bijbel en God te richten, en wat God dus van je wenst.