Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mystica schreef:En wie zegt dat Darwin gelijk heeft als hij het zelf al niet eens meer geloofde?
Mystica schreef:Shadow0 schreef:Ten tweede, de mensen die denken dat homosexualiteit tegen de natuur in gaat, op grond van de 'natuurlijke selectie' hebben Darwin nog niet geheel begrepen. Het is als mens of dier niet mogelijk om buiten de natuur om te gaan, wij ZIJN gewoon de natuur. Ook het gebruik van hulpmiddelen en sociale structuren hoort bij de natuur, bij ons zowel als bij andere diersoorten.
Bovendien gaat het om soorten en grote getallen. Het is niet erg dat individuen zich niet voortplanten - als de soort het maar doet. En onze soort doet dat beslist nog welIn zoverre is er niets, maar dan ook niets 'onnatuurlijks' aan homoseksualiteit. Het is gewoon een van de talloze variaties in gedrag en aard. Individueel kan dat gevolgen hebben, voor een soort is het pas een probleem als het het geheel beinvloedt. En zelfs dan is het nog niet 'tegennatuurlijk', maar vooral erg jammer voor die soort zelf (
)
En ook het ingrijpen op de natuur is volstrekt niet tegennatuurlijk. (Elk dier dat planten afgraast, andere dieren doodt, een hol graaft of een nest bouwt, grijpt in op de natuur en is daarmee deel van de natuur.)
En wie zegt dat Darwin gelijk heeft als hij het zelf al niet eens meer geloofde?
DSNDebora schreef:Nou ik hoop eerlijk gezegt ook niet dat homo's zich gaan voortplanten, en dat lijkt me biologisch ook niet kunnen, dat zou juist in "tegenstrijd zijn met de natuur"
Citaat:en in het geval van respect voor een ander misschien zelfs een beetje meer
DSNDebora schreef:dit is misschien wat voor "beide partijen" http://home.hetnet.nl/~genesis/Deel3/index.htm
Blue_Eyes schreef:Citaat:en in het geval van respect voor een ander misschien zelfs een beetje meer
Denk je?![]()
Ik ben daar namelijk niet zo van overtuigd... er zijn net zo goed 'foute' homo's wat dat betreft als 'foute' hetero's...
Jaimyliefje schreef:enneee.. als god iedereen geschapen heeft. Hoe kan het dan een zonde zijn homoseksueel te zijn? Je wordt er tenslotte mee geboren..
Als hij het erg zou vinden, dan zou hij ze toch niet scheppen?
Rock schreef:Gipsylover schreef:100 % mee eens Ellen.
God laat ook niet mensen sterven omdat hij het leuk vind voor de familie & voor de persoon zelf. Maar om een rede.
Als bijv. de vorige vrouw van m'n vader niet gestorven was, en mijn paps niet hertrouwd was, was ik nou niet wie ik was, had ik nou geen fijn leventje gehad, en had ik nou niet al tante geweest. Op het moment zelf was het voor m'n zussen en broers natuurlijk verschrikkelijk, maar God had hiermee dus zeker een rede!
Is het niet ergens heel egocentrisch om te denken dat de eerste vrouw van jouw vader gestorven is zodat jij op de wereld kon zijn? Ik vind vaak dat mensen het geloof en het gebeuren om zich heen zo op zichzelf betrekken.
Ik geloof absoluut dat alles om een reden gebeurt, maar het idee dat een godheid de eerste vrouw van jouw vader heeft laten sterven om jou te laten leven gaat mij erg ver.
Ik ben overigens niet Christelijk maar paganistisch en biseksueel...
RainyDays schreef:Gipsylover schreef:Dan maak je God in feite uit als een leugenaar, want God zegt zelf : Dat de bijbel Zijn woord is!
Ik geloof absoluut van wél dat het gebeurd/
En waar staat dat....juist, in de Bijbel.Daar zegt God dat het zijn woord is. En de Bijbel is geschreven voor anderen.
Ik snap niet goed hoe je kunt zeggen dat je dan God voor leugenaar uitmaakt. Zij zegt dat ze niet in de Bijbel gelooft en dan zeg jij dat ze dan God voor leugenaar uitmaakt en dat onderbouw je door te zeggen dat het in de Bijbel staat.
katiavl schreef:Gipsylover schreef:Ik heb even gezocht in de bijbel, en ik ben er tegen, en nou duidelijk.
Aangezien God het ook vind: Zie Romeinen 1 vers 24 t/m 28. Daar staat duidelijk:
Daarom heeft God heb overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen SCHANDELIJKHEID bedrijvende.
Romeinenbrief staat het!
Vind god dat, of vind de persoon die het neergeschreven heeft dat?
En heeft god nu spijt dat zijn volgelingen zo een gedrag stellen?
Ik kan je persoonlijk zeggen dat ik met sommige dingen die boeddha heeft gezegd absoluut niet mee eens ben, want het is zoveel jaar geleden toen was de verstandhouding gewoon anders. Had ie nu geleefd was zijn visie anders. En weet zeker dat hij ook niet zou willen dat wij die verkeerde wijsheid zouden gebruiken. Hij heeft trouwens een mooi tekstje over gedragingen die jij stelt geschreven
Rock schreef:Ik denk dat je zelf een keuze maakt of je iemand vermoordt of niet. Homoseksualiteit is geen keuze
Bovendien denken bijvoorbeeld Moslimterroristen wel degelijk dat zij doen wat hun god wil...
mado schreef:Rock schreef:Ik denk dat je zelf een keuze maakt of je iemand vermoordt of niet. Homoseksualiteit is geen keuze
Bovendien denken bijvoorbeeld Moslimterroristen wel degelijk dat zij doen wat hun god wil...
Of jij iemand vermoordt is ook niet altijd een keuze.. je hebt ook psychopaten ed..dat is ook aangeboren.