Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Re: Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:16

C_arola schreef:
Nog een vraag;
Stel je bent zwanger, vriend wil de kind niet, jij wel en je besluit dat je de kind houd en er zo goed mogelijk voor te zorgen.
Een paar jaar later heb je een ontzettend lieve man gevonden met wie je wilt trouwen.
Die man wil jouw kind zijn achternaam geven.
Jij hebt al die jaren niks gehoord van de biologische vader, je steld aan de biologische vader de vraag of hij het goed vind omdat je hem de mond wilt gunnen.
Hij zegt dat hij het absoluut niet wilt hebben, maar hij heeft zelf een vriendin en zit niet te wachten op een kind uit zijn verleden.
De biologische vader is niet vermeld bij de gemeente en heeft juridisch gezien geen recht.
Wat zou je doen als je wist dat je toekomstige man je kind heel graag zijn naam wou geven en ook die zorg erbij wil nemen?

Dan zal ik heel blij zijn met die man! Lovers
Fijn toch voor het kind dat hij er een vaderfiguur bij heeft? En als die man
hartstikke lief voor het kind is, nou.. Dan wist ik het wel - zeker als de biologische vader geen contact onderneemt!-
Ik denk dat het kind dan later ook die ene man als zijn vader gaat zien.. Ja
En misschien niet eens meer contact wilt hebben met zijn vader.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:16

Ik vind zelf dat tienermoeder echt niet kunnen. (Als je de keuze hebt) Het gaat mij er echt om dat je als puber zelf niet eens een volledige ontwikkeling heb kunnen doormaken. Laat staan dat je jouw kind kan helpen zichzelf te ontwikkelen.

De uitspraak wie zijn billen brand moet op de blaren zitten vind ik echt niet opgaan: wat heeft het aanstaande kind misdaan om in een bij voorbaat instabiele situatie te komen met een moeder waar je niet van op aan kan?

Er zijn in Nederland voldoende mogelijkheden tot overtijdbehandelingen en abortus. Waarom iets laten komen als je er zelf echt niet aan toe bent?

Ik vind dat een baby recht heeft op een goede stabiele opvoedsituatie en dat een 16 jarige het recht heeft om zich nog een aantal jaren te ontwikkelen voordat ze tot moeder gebombardeerd wordt. Tieners en baby's gaan gewoon niet samen en zal niet moeten mogen/ kunnen.

Ook opa's en oma's die zich opstellen van: "ach ik help je wel.."denken mijns inziens meer aan hun eigen belang (ach leuk nog een baby) dan aan het echte belang van hun eigen dochter en het aanstaande kleinkind. Een abortus kan in Nederland tm 3 maanden zwangerschap en is dus mijn inziens geen moord.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:17

De kans was groot dat mijn moeder op haar 41ste ook abortus had gepleegd, ware het niet dat ze er pas in de 5de maand achter kwam dat ze zwanger was!
Maar het gevolg is nu wel dat ik er wel ben, leeftijdsverschil tussen mijn broer en zus ìs 16 en 14 jaar en ze zaten weer in de luiers. Zij hebben vreselijk lang in de kids gezeten door mij. Ze zijn ook al opa en oma van 3 kleinkids, maar ondertussen woon ik ook nog thuis en hebben ze het nog druk met ouderlijke taken.
Ze zouden het iig niet overdoen op deze manier Knipoog
Dus beetje de keerzijde: zij hadden liever abortus gepleegd of niet naar de gyneacoloog geluisterd Tong uitsteken
Neemt niet weg dat ik geweldige ouders heb hoor!

Maar ik kan kiwiko goed begrijpen, want mijn ouders hadden het ook gedaan ware het niet dat ze er zo laat achter kwamen...
Gevoelloos? nee. Mijn zus was niet echt happy weer met zon kleine in huis tijdens haar eindexamen bv Nagelbijten / Gniffelen

Diaz

Adil18 schreef:
Citaat:
Adil18 :Klijntjuh weet ewoon dat ze geen kids wil dus mocht ze onverhoopt zwanger raken laat ze het weghalen....

Klijntjuh: Je haalt mensen door elkaar

Adil18: Waarom reageer je slechts op dat en niet op het andere deel wat ik schreef. Dat vind ik nu weer jammer wat het is een acceptabele verklaring voor Anthea's schrijven en jouw reactie hierop.

Ik reageer alleen daarop omdat ik niet degene ben die kinderen 'weg laat halen' als een wrat! en er ook ABSOLUUT niet mee in de war gehaald wil worden!!!! Boos![/quote]

He gut, ik heb alleen de namen omgedraait, de rest van de tekst geldt gewoon voor jou...Ik denk dat je niet reageert omdat je de weet dat ik ergens gelijk heb met datgene wat ik schreef...[/quote]

Je had het tegen mensen die WEL abortussen plegen/willen plegen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

wonderworst_ schreef:
naam geven !! is bij mijn neefje(kindje van me zus) ook gebeurt..

alleen neefje is vanaf baby aan door deze man opgevoed maar dat is niet zijn echte vader maar dat weet hij niet... wanneer zeg je dat, of zeg je het helemaal niet ............???

Ik denk dat een buitenstaander niet kan zegen of je het moet zeggen of niet.
Dat zou iets moeten zijn tussen de vader en de moeder en hun beslissing.
Ik zou daar echt niet over kunnen oordelen.

_Marinke_

C_arola schreef:
Nog een vraag;
Stel je bent zwanger, vriend wil de kind niet, jij wel en je besluit dat je de kind houd en er zo goed mogelijk voor te zorgen.
Een paar jaar later heb je een ontzettend lieve man gevonden met wie je wilt trouwen.
Die man wil jouw kind zijn achternaam geven.
Jij hebt al die jaren niks gehoord van de biologische vader, je steld aan de biologische vader de vraag of hij het goed vind omdat je hem de mond wilt gunnen.
Hij zegt dat hij het absoluut niet wilt hebben, maar hij heeft zelf een vriendin en zit niet te wachten op een kind uit zijn verleden.
De biologische vader is niet vermeld bij de gemeente en heeft juridisch gezien geen recht.
Wat zou je doen als je wist dat je toekomstige man je kind heel graag zijn naam wou geven en ook die zorg erbij wil nemen?

Ik zou het mijn achternaam laten houden.
Misschien klinkt dit wel héél hard, maar het is immers zijn kind niet. En hoe zal het kind dit vinden wanneer het later oud genoeg is en dingen kan bevatten wanneer het weet dat het de achternaam heeft van voor zijn/haar doen; "vader" maar niet echt zijn/haar vader is Knipoog Ik zou dat niet willen. Hoe goed die man ook voor mij zou zorgen, ik zou de achternaam van m'n biologische moeder of vader willen. Maar dan spreek ik wel uit mijn eigen wil, ik zou niet weten wat m'n kind zou willen. En als het oud genoeg is zou ik hem/haar die vraag stellen. Wanneer het dus te jong is, zou ik toch besluiten om het mijn achternaam te laten houden. En als het later oud genoeg is, het toch voorstellen.

Vind zoiets zeker iets waar het kind over mee mag en moet kunnen beslissen!!! Ja

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:18

Overigens stond in de LINDA van een hele tijd geleden een reportage over tienermoeders, meestal meiden van 16/17, echte doorzetters, ie stevig in hun schoenen stonden, maar ook een meisje van 13, en toen zij het thuis vertelde reageerde haar vader letterlijk zo: (ik heb het onthouden!) Lacherig: Oh jee, nu komen we op tv. Meisje wilde ook wel weer een 2e erbij, met een nieuw vriendje. En dat vind ik erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:18

Melanie_B schreef:
In mijn ogen
moet liefde iets moois en romantisch zijn en moet je het met iemand doen waarmee je echt iets hebt en écht van houdt. En op 14 jarige leeftijd kan je niet van iemand echt houden.. of ben ik nou te naief? Lachen

Voor mij zijn liefde en sex twee verschillende dingen. Kunnen genieten van sex staat wat mij betreft los van (kunnen) houden van iemand. Van de mensen met wie ik sex heb gehad hield ik niet, maar de sex was meestal wel fijn.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:19

C_arola schreef:
Bij mij op school en in de klas op mbo waren ook meiden die op hun 14e/15e zwanger waren geworden en de kind hielden.

Citaat:
Stel: je dochter is zwanger, de ouders van de vader staan achter het besluit van hun zoon en deze wil dat zijn vriendin het kind weg laat halen. Echter wil jouw dochter dit niet en jij liever ook niet...

Moeten die ouders dan zeggen: "Zoon, jouw verantwoording!" terwijl deze te kennen geeft geen verantwoordig ervoor te willen hebben omdat hij denkt dat het niet kan? Op die leeftijd kan het seks hebben zonder voorbehoedsmiddel (als dit überhaupt het geval is) in mijn ogen echt gekoppelt worden aan kinderlijke naïviteit. Moet kinderlijk naïviteit dan zo "bestraft" worden? Welke opvoedkundige redenering zit hierachter?

Citaat:
Op je 15de:
-Kies je op de HAVO al welke richting je met je school uit wilt (en dus met de rest van je leven).
-Op het VMBO heb je dat al een jaar eerder gekozen.
-Loop je op het VMBO al stage bij bedrijven.
-Mag je een bijbaantje hebben.
-Gaan veel jongeren al alleen/met vrienden op vakantie naar het buitenland
-Heb je op de middelbare al 3 jaar voorlichting gehad over seks
-Heeft (even uit mijn hoofd) 34% van de meisjes en 44% van de jongens al seks gehad

Als je op je 15de allemaal grote beslissingen mag maken, waarom zou je dan niet slim genoeg zijn om je te bedenken dat een condoom wel handig is.

En ja, ik denk dat je dan als ouders moet zeggen: 'jou verantwoordelijkheid'. Ik vind dat je een bijzonder slecht voorbeeld voor je kinderen zet als je dan dat meisje het maar verder uit laat zoeken met haar ouders.

En daarom schreef ik dit:

Citaat:
Goed punt, alleen als je vanuit de psychologie kijkt naar de ontwikkeling van relativeringsvermogen en hypotetisch denken (als....dan.....) is lang niet iedereen met 15 in staat dit te doen. Dit is zo afhankelijk van persoon tot persoon. Ook is het vaak zo dat minder slimme kinderen op die leeftijd nog niet kunnen relativeren en hypotetisch kunnen denken. Ze handelen vanuit het hier en nu en kijken niet naar de toekomst (consequenties). Vandaar ook dat veel kinderen pas om het moment dat ze zwanger zijn echt de gevolgen zien! Omdat ze daar pas met de consequenties geconfronteerd worden.

Voorkomen is beter dan genezen maar niet altijd mogelijk

Waarom houden sommige meiden van 14/15 het kind toch? in denk echt dat het aan de nog kinderlijke instelling ligt. Bovendien: Als je nog nooit echt verantwoording voor iets hebt hoeven nemen, hoe kun je dan weten dat je dit aankunt? Waarom denken deze meiden dit aan te kunnen en er lol aan te hebben?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:19

Klijntjuh schreef:
Behalve het schuingedrukte dus puur egoisme!

Zonder gezonde egoisme zou iedereen dood ongelukkig zijn Knipoog Voor jezelf opkomen heet zoiets.
Kinderen krijgen is ook heel egoistisch: geen kind kiest zelf ervoor om geboren te worden! Dat beslis jezelf

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:20

Ik ben op me 16 zwanger geraakt. het was een klap voor mijn en me vriend. maar voor dat ik zwanger was ben ik heel erg ziek geweest heb daardoor 3 littekens en een huidtransplantatie aan over gehouden. en voor me verjaardag mocht ik net na huis. en na 8 weken eigenlijk voelde ik me eigen niet lekker. dus wij na de huisarts gegaan en die heeft dus vertelt dat ik zwanger was wij dachten dat ik nog maar 1 week was maar dat was niet zo het was 9 weken. maar ik had helaas geen keus Boos! ik heb kind weg moeten laten halen ivm dat ik dood zou bloeden en het kindje toch niet volgroeit kon worden ivm alleen spierweefsel over en dan zou me buik letterlijk open scheuren dus we hebben toen besloten om het weg te laten halen.
mijn moeder heeft toen ook gezegt van
(eerst hebben ze moeten vechten voor een leven, en nou moeten ze 1 persoon dood maken) en dat bedoelde ze dus met de zin mijn..

Maar als ik de keuze had gehad had ik hem gehouden echt waar. ik ga zo ie zo niet meer uit dat doe ik niet meer dus voor mijn was het zo ie zo geen probleem en me ouders en me zussen hadden me gesteunt want me 2 oudste zussen hebben zelf kinderen en die waren ook al op hun 18de zwanger. en ze hebben allebij nu van die lieve engeltjes.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:21

vanitymay schreef:
Ik vind zelf dat tienermoeder echt niet kunnen. (Als je de keuze hebt) Het gaat mij er echt om dat je als puber zelf niet eens een volledige ontwikkeling heb kunnen doormaken. Laat staan dat je jouw kind kan helpen zichzelf te ontwikkelen.

De uitspraak wie zijn billen brand moet op de blaren zitten vind ik echt niet opgaan: wat heeft het aanstaande kind misdaan om in een bij voorbaat instabiele situatie te komen met een moeder waar je niet van op aan kan?

Er zijn in Nederland voldoende mogelijkheden tot overtijdbehandelingen en abortus. Waarom iets laten komen als je er zelf echt niet aan toe bent?

Ik vind dat een baby recht heeft op een goede stabiele opvoedsituatie en dat een 16 jarige het recht heeft om zich nog een aantal jaren te ontwikkelen voordat ze tot moeder gebombardeerd wordt. Tieners en baby's gaan gewoon niet samen en zal niet moeten mogen/ kunnen.

Ook opa's en oma's die zich opstellen van: "ach ik help je wel.."denken mijns inziens meer aan hun eigen belang (ach leuk nog een baby) dan aan het echte belang van hun eigen dochter en het aanstaande kleinkind. Een abortus kan in Nederland tm 3 maanden zwangerschap en is dus mijn inziens geen moord.

Hoe weet je zeker of iemand toe is aan de zorg van een kind?
Genoeg volwassenen lopen rond met kinderen terwijl die kinderen geen of een hele slechte opvoeding krijgen.
Geen verwijt maar gewoon een vraag.
Wanneer zou je toe zijn aan de zorg van een kind? Als je 18 bent, of 24 of 30?

Melanie_B

RedPassion schreef:
Melanie_B schreef:
In mijn ogen
moet liefde iets moois en romantisch zijn en moet je het met iemand doen waarmee je echt iets hebt en écht van houdt. En op 14 jarige leeftijd kan je niet van iemand echt houden.. of ben ik nou te naief? Lachen

Voor mij zijn liefde en sex twee verschillende dingen. Kunnen genieten van sex staat wat mij betreft los van (kunnen) houden van iemand. Van de mensen met wie ik sex heb gehad hield ik niet, maar de sex was meestal wel fijn.

Maar werd je wel ontmaagd door iemand waarvan je hield?
En hij ook van jou? Knipoog
Dat vind ik namelijk zelf wel erg belangrijk, zéker voor als je ontmaagd wordt..
Dat doe je niet zomaar, althans ik niet.

Adil

Klijntjuh schreef:
Je had het tegen mensen die WEL abortussen plegen/willen plegen

In een verbeterde versie:

Citaat:
Anthea schreef: Mocht ik zwanger zijn, laat ik het weghalen. Maar ik wil sowieso geen kids, dus voor mij is die keuze heel makkelijk. Haha!

Citaat:
Klijntjuh schreef: DIT vind ik (niet per see naar de schrijver van dit zinnetje, maar je hoort dit zo vaak) ronduit belachelijk. Het is verdorie geen wrat!! Boos!

Citaat:
Ik schreef: Waarom wind je je nou zo op? Anthea weet gewoon dat ze geen kids wil dus mocht ze onverhoopt zwanger raken laat ze het weghalen....

Kijk, dat ze 'het' zegt in plaats van vrucht of embryo of foetus of baby of wat dan ook maakt helemaal niet uit. Jij interpreteert het waarschijnlijk zo alsof ze luchtig over een ding praat, voor mij is het woordje 'het' een hele normale en correcte Nederlandse verwijzing naar datgene (weer een verwijzing) wat in je buik zit. Dus voordat je dan zo reageert is het misschien verstandig om te vragen hoe ze het bedoeld. Nadeel van communicatie via de computer: Je kunt geen klemtoon plaatsten, geen gezichtsuidrukkingen en gebaren erbij etc. Knipoog

Bovendien is 'het' als 'ding' ook helemaal niet fout gebruikt afhankelijk van de fase van ontwikkeling waarin het kind zich bevindt Lachen

Wil je er dan nu wel op reageren?

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:22

vanitymay schreef:
Tieners en baby's gaan gewoon niet samen en zal niet moeten mogen.

waarom zou dat niet mogen?
die vriendin van me die zwanger is
daarvan weet iedereen zeker dat het een top moeder word.
en de ouders helpen ook echt wel met opvoeden als een tiener een kindje krijgt
teminste meestal wel.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:22

okee voor iedereen:

als je dus alleenstaande moeder ben, vader wil niets mee te maken hebben, en geeft kind achternaam en trouwt en geeft kind dus nieuwe achternaam en vanaf baby af aan door die man opgevoegd wanneer zeg je dan dat het wel of niet zijn echte vader is..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 16:23

@klijntjuh: speciaal voor jou stel ik deze vraag nog eens opnieuw, omdat ik heel benieuwd ben naar je antwoord Ja!

BraveSpots schreef:
En aan al degene die vinden dat onveilige sex= verantwoordeijkheid eventueel kind heb ik deze vraag:

Gaat de plicht om moeder te zijn (als je zwanger bent na onveilige sex) boven de kwaliteit van het kind zijn leven?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:23

C_arola schreef:
Wanneer zou je toe zijn aan de zorg van een kind? Als je 18 bent, of 24 of 30?

Geheel afhankelijk van zaken als kans tot ontwikkeling, intelligentie, opvoeding, traditie, omgeving etc.

Sommige mensen zijn nooit instaat de zorg van een kind op zich te nemen. Een voorbeeld daarvan zijn mijn oom en tante die er heel bewust voor gekozen hebben geen kinderen te willen hebben.
Laatst bijgewerkt door Adil op 08-12-08 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:24

Ik denk dat je niet een eeftijdsnorm kan neerleggen wanneer iemand aan een kind toe is. Er zijn inderdaad genoeg oudere mensen die er ook echt een potje van maken. We hebben nu eenmaal geenenkel toezicht op wie zich wel of niet kan/ mag voortplanten. wat mij wel duidelijk is is dat pubers geen geschikte ouders zijn...dat is alles wat ik zeg.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 16:24

orange1 schreef:
vanitymay schreef:
Tieners en baby's gaan gewoon niet samen en zal niet moeten mogen.

teminste meestal wel.

Daar jou vriendin heb ik dit topic geopend, omdat ik vind dat haar situatie niet ok is. Haar ouders worden eigenlijk ook de ouders van dat kindje. En als het zo moet gebeuren is dat imo fout.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 08-12-08 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:25

Adil18 schreef:
C_arola schreef:
Bij mij op school en in de klas op mbo waren ook meiden die op hun 14e/15e zwanger waren geworden en de kind hielden.

Citaat:
Stel: je dochter is zwanger, de ouders van de vader staan achter het besluit van hun zoon en deze wil dat zijn vriendin het kind weg laat halen. Echter wil jouw dochter dit niet en jij liever ook niet...

Moeten die ouders dan zeggen: "Zoon, jouw verantwoording!" terwijl deze te kennen geeft geen verantwoordig ervoor te willen hebben omdat hij denkt dat het niet kan? Op die leeftijd kan het seks hebben zonder voorbehoedsmiddel (als dit überhaupt het geval is) in mijn ogen echt gekoppelt worden aan kinderlijke naïviteit. Moet kinderlijk naïviteit dan zo "bestraft" worden? Welke opvoedkundige redenering zit hierachter?

Citaat:
Op je 15de:
-Kies je op de HAVO al welke richting je met je school uit wilt (en dus met de rest van je leven).
-Op het VMBO heb je dat al een jaar eerder gekozen.
-Loop je op het VMBO al stage bij bedrijven.
-Mag je een bijbaantje hebben.
-Gaan veel jongeren al alleen/met vrienden op vakantie naar het buitenland
-Heb je op de middelbare al 3 jaar voorlichting gehad over seks
-Heeft (even uit mijn hoofd) 34% van de meisjes en 44% van de jongens al seks gehad

Als je op je 15de allemaal grote beslissingen mag maken, waarom zou je dan niet slim genoeg zijn om je te bedenken dat een condoom wel handig is.

En ja, ik denk dat je dan als ouders moet zeggen: 'jou verantwoordelijkheid'. Ik vind dat je een bijzonder slecht voorbeeld voor je kinderen zet als je dan dat meisje het maar verder uit laat zoeken met haar ouders.

En daarom schreef ik dit:

Citaat:
Goed punt, alleen als je vanuit de psychologie kijkt naar de ontwikkeling van relativeringsvermogen en hypotetisch denken (als....dan.....) is lang niet iedereen met 15 in staat dit te doen. Dit is zo afhankelijk van persoon tot persoon. Ook is het vaak zo dat minder slimme kinderen op die leeftijd nog niet kunnen relativeren en hypotetisch kunnen denken. Ze handelen vanuit het hier en nu en kijken niet naar de toekomst (consequenties). Vandaar ook dat veel kinderen pas om het moment dat ze zwanger zijn echt de gevolgen zien! Omdat ze daar pas met de consequenties geconfronteerd worden.

Voorkomen is beter dan genezen maar niet altijd mogelijk

Waarom houden sommige meiden van 14/15 het kind toch? in denk echt dat het aan de nog kinderlijke instelling ligt. Bovendien: Als je nog nooit echt verantwoording voor iets hebt hoeven nemen, hoe kun je dan weten dat je dit aankunt? Waarom denken deze meiden dit aan te kunnen en er lol aan te hebben?

Ik denk dat je geen enkele verantwoording kunt vergelijken met het hebben van een kind.
In dat geval zou niemand weten of je die verantwoordelijkheid aankunt.
Veel jongeren die een kind opvoeden kiezen er voor en gaan er vaak ook helemaal voor.
Natuurlijk, je hebt jongeren die er veel te licht over denken en problemen krijgen die veel groter zijn dan ze aankunnen, maar dat heb je ook met volwassenen.
En instellingen kunnen ook goed helpen denk ik.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:25

vanitymay schreef:
Wat mij wel duidelijk is is dat pubers geen geschikte ouders zijn...dat is alles wat ik zeg.

Dan delen wij dezelfde visie Knipoog

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:26

Wat ik mij wel is afvraag.. Vinden jullie het nou gezond dat een meisje
van 14 jaar een kind krijgt? Ik zou me als moeder zijnde toch wel even
achter de oren krabben..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:27

Adil18 schreef:
vanitymay schreef:
Wat mij wel duidelijk is is dat pubers geen geschikte ouders zijn...dat is alles wat ik zeg.

Dan delen wij dezelfde visie Knipoog

Mee eens.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:27

BraveSpots schreef:
orange1 schreef:

teminste meestal wel.

Daar jou vriendin heb ik dit topic geopend, omdat ik vind dat haar situatie niet ok is. Haar ouders worden eigenlijk ook de ouders van dat kindje. En als het zo moet gebeuren is dat imo niet ok.

dit is imo ook niet ok.. als je zelf nog een puber ben ongeacht hoe lief aardig wat dan ook je bent, ben je nog niet instaat om voor een kind te zorgen,, je bent zelf nog kind...