Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Adil18 schreef:Maar meestal rookten dat soort mensen al eerder! Ik vind zelfmoord vaak vreselijk laf, daar niet van, maar je kunt zelfdoding onder psychische druk niet vergelijken met een heel bewust gekozen langzame zelfdoding :?
Beaux schreef:Over dat soort zaken kun je uberhaupt niet oordelen vind ik en daar gaat het hier ook helemaal niet over.
Adil18 schreef:Beaux schreef:Over dat soort zaken kun je uberhaupt niet oordelen vind ik en daar gaat het hier ook helemaal niet over.
Dus de prijzen zijn niet verhoogd om mensen van een beuwst gekozen langzame zelfdoding af te houden?![]()
Adil18 schreef:Beaux schreef:Over dat soort zaken kun je uberhaupt niet oordelen vind ik en daar gaat het hier ook helemaal niet over.
Dus de prijzen zijn niet verhoogd om mensen van een beuwst gekozen langzame zelfdoding af te houden?![]()
LimaMambo schreef:Adil18 schreef:
niet iedereen die rookt gaat dood aan de gevolgen ervan hoor
Chiqa schreef:Adil18 schreef:
Waarom ga je zo zwaar offtopic? Ik denk dat ik maar eens ga temmen,
het gaat hier over de prijs van een pakkie sigaretten, totaal niet over zelfmoord,
offtopic dus.
Adil18 schreef:Veel wel
LimaMambo schreef:Adil18 schreef:Veel wel
en veel gaan er ook dood door auto ongelukken.. auto's ook maar onbetaalbaar maken?
en wie zegt dat die mensen daadwerkelijk dood zijn gegaan aan roken of aan mee roken? ik denk dat door al die uitlaatgassen ook aardig wat longetjes zwart zijn geworden.. en wat denk je van asbest? ook allemaal grote gevolgen voor de longen
LimaMambo schreef:en wie zegt dat die mensen daadwerkelijk dood zijn gegaan aan roken of aan mee roken? ik denk dat door al die uitlaatgassen ook aardig wat longetjes zwart zijn geworden.. en wat denk je van asbest? ook allemaal grote gevolgen voor de longen
Adil18 schreef:LimaMambo schreef:en wie zegt dat die mensen daadwerkelijk dood zijn gegaan aan roken of aan mee roken? ik denk dat door al die uitlaatgassen ook aardig wat longetjes zwart zijn geworden.. en wat denk je van asbest? ook allemaal grote gevolgen voor de longen
Heb je nu echt zulke oogkleppen op of doe je nu alsof?
Echt kul om deze dingen erbij te halen, maar goed, de waarheid is niet leuk. Ik zie wel vaker kwade rokers als ik begin over "longenbroodje", "kankerstikkie" of "gewilde dood"...
LimaMambo schreef:Adil18 schreef:
Heb je nu echt zulke oogkleppen op of doe je nu alsof?
Echt kul om deze dingen erbij te halen, maar goed, de waarheid is niet leuk. Ik zie wel vaker kwade rokers als ik begin over "longenbroodje", "kankerstikkie" of "gewilde dood"...
nee hoor geen oogkleppen.. weet best dat het slecht is.. net zoals er zoveel andere dingen ook slecht zijn
maar laat mij, als roker, lekker genieten van mijn sigaretje...ik val daar toch niemand mee lastig? wij mogen al nergens meer binnen komen... hou het daar dan bij en ga er niet nog eens een belachelijke verhoging op gooien! en als je het dan toch doet, die het dan op ALLE slechte dingen!!
LimaMambo schreef:en als je het dan toch doet, die het dan op ALLE slechte dingen!!
LimaMambo schreef:lekker genieten van mijn sigaretje..
Chiqa schreef:Presies, niets mis met een tevreden roker, en laat mij ook niet uitschelden hoor Adil18 met kankerzooi dit en dat, gebrek aan sympathie en opvoeding noem ik dat kan ook wel op een andere toon hoor
Chiqa schreef:LimaMambo schreef:en als je het dan toch doet, die het dan op ALLE slechte dingen!!
Gaat ook wel gebeuren alleen niet zoals in de sprookjes die Slimmerik verteld, even duur als een auto
LimaMambo schreef:lekker genieten van mijn sigaretje..
Presies, niets mis met een tevreden roker, en laat mij ook niet uitschelden hoor Adil18 met kankerzooi dit en dat, gebrek aan sympathie en opvoeding noem ik dat kan ook wel op een andere toon hoor
(hans teeuwen)
Adil18 schreef:Chiqa schreef:Presies, niets mis met een tevreden roker, en laat mij ook niet uitschelden hoor Adil18 met kankerzooi dit en dat, gebrek aan sympathie en opvoeding noem ik dat kan ook wel op een andere toon hoor
Gebrek van opvoeding is het wanneer men een persoon wil beoordelen op een enkele uitspraak! Een sigaret is voor mij een kankerstikkie omdat het de kans op kanker wezenlijk verhoogd. het heeft helemaal niks met uitschelden te maken (immers val ik de rokers nergens persoonlijk aan), het enige wat ik doe is sigaretten een andere naam geven en het roken opzich noem ik een langzame zelfdoding. Wat is er mis mee dat ik dit zeg? Is het dan niet waar?
En waarom moet ik sympathie met een roker hebben? Omdat hij verslaving een beslissende factor laat zijn in zijn leven i.p.v. verstand? Kom nou....

LimaMambo schreef:no offence.. maar leven is langzame zelfdoding.. niet alleen roken
iedereen gaat een keer dood.. dat is een ding wat voor 100% vast staat.. de vraag is alleen hoe.. "{ de een aan roken en de ander aan een ongeluk..
Adil18 schreef:LimaMambo schreef:no offence.. maar leven is langzame zelfdoding.. niet alleen roken
iedereen gaat een keer dood.. dat is een ding wat voor 100% vast staat.. de vraag is alleen hoe.. "{ de een aan roken en de ander aan een ongeluk..
Daarom hoef je het proces niet te versnellen? Bovendien is je defenitie van zelfdoding niet helemaal juist volgens mij....
LimaMambo schreef:maar als een niet roker dat zegt kan ik het een stuk minder hebben.. vooral omdat er dan een hele preek achteraan komt hoe slecht het wel niet is.. uhmmm alsof ik de schreeuwende letters op mijn pakje niet kan lezen
Laat em niet uitschelden voor kanker troep dit en dat, kom zeg zo gaan we niet met elkaar om.
LimaMambo schreef:als ik niet had gerookt dan was ik nu 5 jaar ouder geworden..
lekker boeiend..
slimmerik schreef:Asbest is inmiddels verboden, daar gaan de sigaretten ook aardig op aan gelukkig. En dat sprookje over het feit dat men geen bewijs heeft voor het dood gaan aan sigaretten is maar al te vaak bewezen. En van mij mogen ze het pakje sigaretten net zo duur maken als een auto hoor
LimaMambo schreef:heel simpel.. je leeft om dood te gaan..
en hoe iedereen zijn leven leeft.. moeten we toch allemaal zelf weten?
als ik 5 jaar korter leef omdat ik rook.. daar merk ik toch niks van??
ik zou echt niet op mijn sterfbed zeggen: goh.. als ik niet had gerookt dan was ik nu 5 jaar ouder geworden..
lekker boeiend..