Moet ik hem even met rust laten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

babbii_lief

Re: Moet ik hem even met rust laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:03

zo meis wat een verhaal wacht het even af zoals meerdere al gezegt hebben.
en anders ga je nog een keertje langs.
Alleen dan met geen verwachtingen.
Dat zal ongetwijfelt heel moeilijk voor je zijn.
Maar probeer het.
ik wens je sterkte

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 22:38

Voel me toch schuldig dat ik vandaag niets heb laten horen, terwijl hij daar ligt te creperen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:39

Misschien moet je wat minder voor hem denken. Als hij een einde aan de relatie zou willen maken, dan had 'ie het wel gezegd. Niet elke keer gaan denken 'hij zal wel dit of dat bedoelen'. Doe gewoon wat voor jezelf goed voelt. Als jij hem graag nog eens wil zien in het ziekenhuis, gewoon gaan. Als je hem wil spreken, gewoon bellen. Als dat hem niet bevalt, dan moet hij maar duidelijk zijn. Maar ga niet vantevoren zijn reactie al zitten invullen, of die achteraf helemaal doodanalyseren. Daar kom je niets verder mee.

En als je even geen contact wil opnemen, dan is dat ook prima, dan wacht je gewoon tot hij weer belt. Maar ga dan ook niet weer elk dag dat hij niet belt een enorme betekenis geven.

Dingen zijn gewoon zoals ze zijn, ieder mens/man is anders en reageert anders.

En uiteindelijk zit er natuurlijk niets anders op dan direct vragen wat de stand van zaken is. Doodeng, en je moet het maar net durven. Maar het geeft wel duidelijkheid.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:40

Stuur je hem een lief smsje voor je gaat slapen, dat ziet hij dan wel.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:43

Dat eeuwige analyseren, dat is wel zo supervrouwelijk!!! Clown
Over de Venus en Marstheorie gesproken. Haha! Knipoog

Hihihi, ik en mijn vriendinnen kunnen ook altijd zo heerlijk mannen en de situaties er om heen analyseren..... Met een potje thee erbij en dan maar lekker invullen. Bloos

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 23:08

Tja ben dan ook op en top vrouw he! En heb te doen met een ' echte' vent, al vind hij dat hij nogal meevalt bij zijn collega bouwvakkers..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 23:11

@twiggy: jij moet vroeg naar bed vanavond he! Dus slaap lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:12

Twiggy2008 schreef:
Yamcha, nog even een vraagje aan jou: Zou jij je vriend niets laten horen als je in het ziekenhuis ligt met een gebroken been? Daarbij woon jij samen met hem. Dat is toch een iets andere situatie dan die van Laetitia, waar alles nog heel pril is/was.

Overigens weet ik ook onze datum van ons geregistreerde partnerschap niet Haha! . Vind het ook niet zo belangrijk Knipoog . Wij weten wel de datum waarop we definitief voor elkaar hebben gekozen na een gecompliceerd begin. Die dag onthouden we beiden wel en die telt echt. Lachen

Jawel, maar niet direct. Kan best een paar uurtjes duren.
Denk eigenlijk dat ik iemand van het werk daarover aan de lijn zou krijgen Knipoog

Naar Laetitia (mooie naam trouwens, heet je echt zo?) toe: ik denk dat je niet zoveel achter de dingen moet zoeken die hij zegt. Die van mij zegt ook: ik spreek je nog wel, of: prettige dag verder. Sja, dat is hij. Hij bedoelt er niets mee, hij zegt het gewoon zo.

Verder ben ik ook geen wonder van tact, ik ben zéér direct, lomp, on-attent, en stiekem wel aardig Haha!
Maar als je aan een man vraag of er iets is, en hij zegt van niet, dan ís er ook niets.

En wees gewoon duidelijk, concreet. Subtiele signalen begrijpt hij niet.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:51

laetitia schreef:
Want ja hij zei normaal Hoii (zoals wel vaker als hij niet lekker in zijn vel zit) en toen ik vroeg wat er precies gebeurd is, heeft hij het verhaal verteld.

Tijdens het half uurtje dat ik er was deed hij zijn ogen wel af en toe dicht en draaide zijn hoofd weg en dan liet ik hem even.

heb nog naar zijn been mogen kijken (onderbeen is gebroken, kijk maar onder de lakens).

Ik was zoo zenuwachtig en onzeker...en ja toen vroeg ik dus:

Hoop niet dat je het erg vind dat ik langs ben gekomen.
Hij schudde zijn hoofd en tuitte een beetje zijn lippen (van: nee is goed) en zei: het is goed zo.

Maar ja toen ik zei dat ik nog een keertje langs kon komen, maar dat hij dat maar moest laten weten zei hij " ik laat je wel weten wanneer ik hier weg kan"

sjonge jonge zeg, weet echt niet hoe ik de dingen nu moet zien.
Moet ik boos zijn?
Moet ik dit opvatten als : het is over/ik heb geen behoefte meer om je te zien

Als je dit zo eens terug leest, is het dan niet gewoon een heel normaal bezoekje geweest?
Zeg jij bijvoorbeeld tegen iemand die je niet moet, kruip maar onder de lakens om mijn benen te bekijken. Ik bedoel, wetende dat de edele delen daar ook ergens wonen ROFL

Ik vind dat wat je schrijft er heel normaal uit zien hoor. Geen dingen waarvan ik zeg, spullen pakken en wegwezen.
Dus nee, absoluut niet opvatten als, het is over/wil je niet meer zien.

Vrouwen zijn volgens de mannen figuren die in raadels praten.
Mannen zijn volgende de vrouwen figuren die gewoon helemaal niet praten.
Helaas krijg je bij zowel de vrouw als de man geen gebruiksaanwezing erbij, dus soms is het echt net alsof je meedoet aan het spelletje hints.
Onthoud dit goed, want je zult deze gegevens nog vaak nodig hebben!

Nogmaals, zolang hij in het ziekenhuis ligt ga je gewoon gezellig op bezoek.
Het is nu aan jou om te laten zien dat je om hem geeft.
Pas als hij weer thuis is, is het aan jullie beide.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 23:59

nou ja die edele delen heb ik natuurlijk al gezien enzo he! dus wat dat betreft hoeft hij zich nergens voor te schamen!

Ja het was verder een normaal bezoek, maar dat hij mij niets heeft laten weten en als ik dan zeg heel lief: Maar waarom heb je mij niet even gebeld?

en hij dan zegt: Heb niemand gebeld, alleen .... Je kan toch niets voor me doen.

Vind ik wel beetje bot hoor.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 00:01

en de toon telt dan ook mee he! Hij kan het lief zeggen of opstandig (en dat laatste was het)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 00:08

Niet over elk ding zo diep nadenken.

Het effect dat je krijgt is dat jij nu thuis vanalles loopt te denken, hele senarios ziet gebeuren, terwijl hij al liggend in het ziekenhuis zich waarschijnlijk helemaal nergens van bewust is.

Mijn vriend mokt, zeurt en klaagd ook wel eens en dan zeg ik gewoon, hoe ist brommietommie Nors opkijken
Geen reden voor ons om uit elkaar te gaan hoor. Je kunt niet altijd maar lief leuk en aardig zijn Knipoog

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 00:21

nee dat is waar, al doe ik dat dus wel...maar dat moet ik ook maar afleren. Gewoon mezelf zijn, zoals ik ben en niet altijd lief en aardig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 08:14

Wij vrouwen denken de hele dag aan onze vent. Die kerels niet. Als ik vraag, heb je me gemist, is het antwoord. Ik heb het druk gehad, hoe kan ik dan aan jouw denken?? Clown

Kennelijk kunnen vrouwen 2 dingen tegelijk denken.

Ik kan mij wel voorstellen dat je vriend knorrig is. Hij is nog wel even zoet met zijn been en dan moet hij ook nog revalideren, ik weet niet of ze hebben verteld of alles weer helemaal goed komt. De komende 6 maanden is hij nog in de renovatie. Zou ik ook knap sjaggie van worden, lekker zo met de kerst, niet autorijden, lekker aan huis gekluisterd... Boos! Kan best zijn dat hij denkt dat jij hem straks niet meer leuk vind omdat je niets met hem kan ondernemen, hij sjaggie is en zich niet anders kan voelen. Ook hij weet wel wat zijn zwarte kantje is en die moet jij nog ontdekken. Kan zijn dat hij zich nu ook onzeker voelt. Niet alleen jij hebt daar last van hoor Haha! Haha! Haha! Hele volkstammen, heel de dag door, maar die komen daar niet voor uit!!

Lekker niet denken, lief voor hem zijn en lekker naar hem toe gaan. Neem wat lekkers mee of wat gezellige mannentijdschriften. Blijf niet te lang plakken, net lang genoeg om het gezellig te houden en dan snel weer weg, zodat hij uitkijkt naar je volgende bezoekje.

Geef je zelf maar de taak om nu het anders aan te pakken dan je gevoel je wilt laten doen. Nu even met hoofdje reageren en niet met je onzekere gevoel.

Doei Florence Nightingale

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:52

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:16

laetitia schreef:
Moet ik boos zijn?

Vraag het dan potverdikkie!! Ach gut

Kom op, in een relatie heb je het recht om te weten hoe je / jullie ervoor staan.
Zoals je alles beschrijft is hij niet heel liefdevol, ookal heeft hij pijn en medicijnen, dan nog kun je
blij zijn om iemand te zien.

Begin nou eerst eens met praten en communiceren. Zolang je dat niet doet, blijf je voor hem denken en dus ook onzeker.
Kom op hor! Je kan het!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:38

Jibbel schreef:
laetitia schreef:
Moet ik boos zijn?

Vraag het dan potverdikkie!! Ach gut

Kom op, in een relatie heb je het recht om te weten hoe je / jullie ervoor staan.
Zoals je alles beschrijft is hij niet heel liefdevol, ookal heeft hij pijn en medicijnen, dan nog kun je
blij zijn om iemand te zien.

Begin nou eerst eens met praten en communiceren. Zolang je dat niet doet, blijf je voor hem denken en dus ook onzeker.
Kom op hor! Je kan het!

Ga ik helemaal in mee!
Vind het toch vreemd dat hij in eerste instantie niets van zich liet horen hoor! Mijn vriendje heeft een tijd terug gescheurde enkelbanden gehad (wel niet zo ernstig en hij lag ook niet in het ziekenhuis) Maar ik was wel de eerste die hij smste en me van alles op de hoogte hield wat er die avond gebeurde. En ook al had hij veel pijn, hij was wel heel blij om me te zien.

Moeilijk geval die man van je Knipoog Aan de ene kant is ie ook wel heel lief zoals ik uit je verhalen opmaak, maar aan de andere kant kan hij je ook wel wat meer aandacht geven naar mijn idee. En voor jou is het natuurlijk al heel moeilijk om daar om te vragen omdat je daar al zo onzeker over bent. Probeer toch voor jezelf op te komen hoor meid, maar probeer ook aan hem te denken als je verlatingsangst in sommige gevallen iets té veel opspeelt!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:44

Jij denkt echt teveel na. Maak jezelf niet gek; ontspan en zie gewoon hoe het loopt.
Doe wat je voelt!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 12:50

Nou ja heb nu geen zin om hem lastig te vallen met hoe het ervoor staat. Hij heeft nu denk ik hele andere dingen aan zijn hoofd.

wat Russel ook zegt: hij zal heel lang uit de running zijn en moeten revalideren. Hij zal in het begin wel bij zijn ouders zitten, want kan natuurlijk niets in huis.

Weet niet hoe het zal lopen, het was de laatste tijd al wat moeizaam tussen ons. Wil er wel graag voor hem zijn, maar misschien gewoon beter als een vriendin ipv de vriendin. Ligt er ook niet zo'n druk op.

Ik stuur hem vanavond wel een smsje.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:04

waarom stuur je hem geen smsje met hoe je je eronder voelt. Bijv met. Ik voel een afstand tussen ons en heb het idee dat we geen relatie meer hebben.

zou dat iets zijn?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 13:11

Nee dat vind ik eerlijk gezegd niets. Hij ligt in het ziekenhuis, vergaat van de pijn en ik wil hem even niet lastig vallen met moeilijke dingen...Denk dat hij daar echt niet op zit te wachten.

Zou ik ook niet nl. als ik mijn been op 3 plaatsen heb gebroken, onder de morfine zit en enorm baal dat ik voorlopig niets kan. En dan krijg je ineens out of the blue zo'n smsje...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:18

Heb je het filmpje gezien?
Doe daar iets mee voor jezelf, want of het nu deze jongen is of een andere, je zal dit echt in je achterhoofd moeten houden.

Je denkt dat hij andere dingen aan zijn hoofd heeft.
Je denkt dat hij bij zijn ouders in huis zal gaan.
Je denkt dat hij niets kan in huis.
Je denkt dat hij liever een gewone vriendin heeft, als de vriendin.

Denk, denk, denk, waarom doe je dat steeds?
De jongen kan toch ook heel goed voor zichzelf denken?

Ik kan het niet helpen het gevoel te hebben dat jij het zelf niet meer ziet zitten.
Dat je zelf ergens al een keuze hebt genomen dat dit niet de jongen is waar je de rest van je leven mee wil delen.
Klopt dat?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 14:30

Ik zie het inderdaad niet meer zitten, vind hem heel erg leuk maar het kost mij gewoon heel veel spanning. Ik kan er niet mee omgaan.

Kies nu misschien de makkelijkste weg door weg te lopen voor mijn angsten maar denk dat het beter is. En misschien dat het de druk bij mij wat wegneemt en dat ik er dan wat relaxter mee om kan gaan. Het is voor mij heel erg moeilijk om iets te hebben met een jongen. Door mijn enorme onzekerheid, door mijn hoge verwachtingspatroon en mijn bindings en verlatingsangst.

Als ik nu de druk voor mijzelf van de ketel haal, en wel zie wat de toekomst brengt dan blijf ik wat meer bij mezelf.

En ja ik vind hem leuk, en ik voel voor hem, maar wil even de druk van de ketel...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:49

Je kunt allerlei excuses gaan zoeken waarom je er liever een punt achter zet, maar de enige reden die ik in al jouw schrijven kan vinden is dat hij gewoon niet de juiste is.
Je bent niets uit de weg gegaan, hebt van alles geprobeerd, maar het gevoel dat het oké zit tussen jullie is gewoon niet aanwezig.

Je kunt niet zeggen dat je het niet geprobeert hebt. Wel dat je het bijna geforceerd hebt.
Je bent er ziek van geweest, je hebt je ontzettende zorgen lopen maken en het meest erge is dat je je altijd hebt afgevragen wat zijn gevoel voor jou was/is.

Laetitia, de juiste jongen geeft je een goed gevoel, geen ellendig gevoel.

Je moet het dus absoluut niet zien als kiezen voor de gemakkelijk weg, of weg lopen voor je angsten, maar als het kiezen voor jezelf.
Dit past niet, durf ruimte te maken voor een nieuwe vlam.
Heb je gezien hoeveel leuke mannen er rond lopen op de wereldbol?
Eentje gaat er bij jou passen. Eentje waarbij je jezelf kunt zijn, eentje waarbij je je goed voelt.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 15:09

Dat zou heerlijk zijn, een jongen waarbij ik mijzelf kan zijn...heb ik nog nooit gehad. En voel me eigenlijk altijd ellendig in een ' relatie" (al heb ik nog nooit iets serieus gehad, max 3 maanden).

Ik wil het te geforceerd en ik wil elke keer weer dat het deze keer wel gaat werken...Maar door zo geforceerd te doen gaat het juist niet werken...