Veel mooier land ook kwa uitrijmogelijkheden voor paarden. Maar mss ben ik wel bevooroordeeld, ben er namelijk geboren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dinopino schreef:uhm mooier land qua uitrijden ???????? Dat was misschien zo dat valt nu zwaar tegen
Boya schreef:Dinopino schreef:uhm mooier land qua uitrijden ???????? Dat was misschien zo dat valt nu zwaar tegen
Hier heb je mooie gelegenheid hoor. Reichswald veel mogelijkheden en dan ook nog Nederland binnen handbereik (Groesbeek/Nijmegen/Berg en Dal/Montferland). Veluwe op een half uur trailerafstand. Mij hoor je niet klagen hoor
soesita schreef:Uitrijmogelijkheden hangt er inderdaad sterk van af waar je woont. Maar als je van meerdaagse ritten houdt heb je in Duitsland over het algemeen wel betere kaarten in die zin dat het minder dicht bebouwd is. Over het algemeen is er in Duitsland toch wel meer groen en over grotere oppervlakten. Je kan alleen pech hebben met het ruiterbeleid van bepaalde Bundesländer en bepaalde streken.![]()
IngLio: Onze vrienden in Heidelberg zijn Duits.
Instructie heb ik al langere tijd in het Duits en dat bevalt prima. Om de begrippen te leren kennen kan je gewoon een tijd lang Duitse paardentijdschriften lezen. Cavallo is een aanrader!
Dinopino schreef:Wat leuk te lezen dat ik niet de enige ben die niet goed wordt van die umlauten. Heb boven mijn pc een briefje hangen met de alt toetsen combinaties. ë is bij mij alt ingedrukt houden en 137 intypen
IngLio schreef:@Adil: oh kijk dat is fijn! kun je me dan even bijbrengen wat stap, draf en galop is in het duits? en teugels? en beugels?
Dinopino schreef:uhm mooier land qua uitrijden ???????? Dat was misschien zo dat valt nu zwaar tegen
ditano schreef:als je ooit in duitsland wedstrijden gaat rijden , heb je geen voorlezer meer nodig .
comandogeber wird vom veranstalter gestellt.
IngLio schreef:boerenweggetjes zijn niet zo erg denk ik... zollang je geen mega traktor tegen komt!
manishdra schreef:IngLio schreef:boerenweggetjes zijn niet zo erg denk ik... zollang je geen mega traktor tegen komt!
Ach... daar raken ze vanzelf aan gewent. Maar dan heb ik ook een stel koelbloedjes