in duitsland wonen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Re: in duitsland wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:10

Als we geen kinderen hadden gehad dan hadden we daar wss al gewoond. Maar wie weet ooit nog in de toekomst!
Veel mooier land ook kwa uitrijmogelijkheden voor paarden. Maar mss ben ik wel bevooroordeeld, ben er namelijk geboren Clown

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:11

uhm mooier land qua uitrijden ???????? Dat was misschien zo dat valt nu zwaar tegen

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:12

Ligt er mss aan waar je woont.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:25

Dinopino schreef:
uhm mooier land qua uitrijden ???????? Dat was misschien zo dat valt nu zwaar tegen

Hier heb je mooie gelegenheid hoor. Reichswald veel mogelijkheden en dan ook nog Nederland binnen handbereik (Groesbeek/Nijmegen/Berg en Dal/Montferland). Veluwe op een half uur trailerafstand. Mij hoor je niet klagen hoor Haha!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:32

Boya schreef:
Dinopino schreef:

Hier heb je mooie gelegenheid hoor. Reichswald veel mogelijkheden en dan ook nog Nederland binnen handbereik (Groesbeek/Nijmegen/Berg en Dal/Montferland). Veluwe op een half uur trailerafstand. Mij hoor je niet klagen hoor Haha!

ja ja lekker buiten hobbelen , dat vindt je leuk toch ??????? ROFL

en je peerd ook natuurlijk . Haha!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:18

Uitrijmogelijkheden hangt er inderdaad sterk van af waar je woont. Maar als je van meerdaagse ritten houdt heb je in Duitsland over het algemeen wel betere kaarten in die zin dat het minder dicht bebouwd is. Over het algemeen is er in Duitsland toch wel meer groen en over grotere oppervlakten. Je kan alleen pech hebben met het ruiterbeleid van bepaalde Bundesländer en bepaalde streken. Koe

IngLio: Onze vrienden in Heidelberg zijn Duits.

Instructie heb ik al langere tijd in het Duits en dat bevalt prima. Om de begrippen te leren kennen kan je gewoon een tijd lang Duitse paardentijdschriften lezen. Cavallo is een aanrader!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:26

soesita schreef:
Uitrijmogelijkheden hangt er inderdaad sterk van af waar je woont. Maar als je van meerdaagse ritten houdt heb je in Duitsland over het algemeen wel betere kaarten in die zin dat het minder dicht bebouwd is. Over het algemeen is er in Duitsland toch wel meer groen en over grotere oppervlakten. Je kan alleen pech hebben met het ruiterbeleid van bepaalde Bundesländer en bepaalde streken. Koe

IngLio: Onze vrienden in Heidelberg zijn Duits.

Instructie heb ik al langere tijd in het Duits en dat bevalt prima. Om de begrippen te leren kennen kan je gewoon een tijd lang Duitse paardentijdschriften lezen. Cavallo is een aanrader!

en voor wie ook graag nog een dvdtje maandelijks wil ontvangen dan raad ik reiter reveu aan als blad
een soort hoefslag en bit ineen Clown
cavallo besteed geen aandacht aan sport of fokkerij Knipoog

voor de advertenties is de 2 maandelijkse Pferdemarkt een aanrader (al zijn de paarden zeer hoog geprijsd erin Clown )

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:32

aan uitrijden zit hier minder tov waar woonde in nederland
daar had een recreatiegebiedje naast mijn deur ,dat mis ik hier enorm
maar op moment heb niks te rijden dus maakt het niks uit ROFL

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 01:11

Dinopino schreef:
Wat leuk te lezen dat ik niet de enige ben die niet goed wordt van die umlauten. Heb boven mijn pc een briefje hangen met de alt toetsen combinaties. ë is bij mij alt ingedrukt houden en 137 intypen

Dat lukt bij mijn toetsenbord niet Verdrietig ....
Tong uitsteken

Heb jij een duits toetsenbord, of een nederlands?
IngLio schreef:
@Adil: oh kijk dat is fijn! kun je me dan even bijbrengen wat stap, draf en galop is in het duits? en teugels? en beugels?

Schritt, Trab, Galopp, Zügel, (Steig)bügel Clown

Dinopino schreef:

Nou, ik kan hier dagen lang rijden zonder steeds het zelfde rondje te moeten lopen Knipoog .
Mijn ene paard heeft een nogal groot trailer probleem en die heb ik vorig jaar van de ene naar de andere stal verhuisd; waren toch bijna 30 km die we door bos en veld gereden zijn Knipoog . We hebben nergens (behalve door kleine dorpjes) over de weg hoeven lopen, alleen een keer of 3 moeten oversteken (landwegen).

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:36

ditano schreef:
als je ooit in duitsland wedstrijden gaat rijden , heb je geen voorlezer meer nodig .
comandogeber wird vom veranstalter gestellt.

uhm een voorlezer wordt verzorgd door wedstrijdorganisatie???

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:42

ah kijk schritt trab en galop Lachen die laatste is makkie Tong uitsteken de schritt is goed dat ik dat nu vast weet, de trab zat ik met mijn gedachten al vlakbij... ik zat op drab... hahaha

@soesita; duitse tijdschriften is idd ook een optie!
@tina; thanks voor de tip!

@buitenrijden... rondom de rivier de neckar (links en rechts) liggen 2 grote natuurgebieden, maar dat is voornamelijk bergen met bos... heb er nog niet echt naar gekeken hoor, maar echt buitenrijden lijkt me lastig... bergje op bergje af en al die hellingen... hmmmz wie weet is het eenvoudiger dan het nu lijkt.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:51

daar raken de paardjes volgensmijn vanzelf gewend aan Haha!...
Lijkt me geweldig daar. Ik zal wel naar het reichswalt met de trailer moeten, maar heb wel kleinere bosjes in de omgeving liggen; moet ik wel even een stukje openbare weg over. maar dat is boerenweggetjes Haha!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:57

boerenweggetjes zijn niet zo erg denk ik... zollang je geen mega traktor tegen komt!

het is wel goed voor de kontspieren Tong uitsteken
als je op de kaart kijkt, heb je links van heidelberg het Pfalzer Wald (maar das nog wel een stukkie rijden) en rechts Neckartal-Odenwald... mega groot!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:01

IngLio schreef:
boerenweggetjes zijn niet zo erg denk ik... zollang je geen mega traktor tegen komt!

Ach... daar raken ze vanzelf aan gewent. Maar dan heb ik ook een stel koelbloedjes Vork

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:06

oh koelbloedje is dan wel fijn ja Lachen

overigens... we horen vandaag of m'n vriend zaterdag het huurcontract kan gaan tekenen voor het app in Heidelberg Altstadt... dus morgen misschien weer afreizen naar het Heidelbergse...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:10

manishdra schreef:
IngLio schreef:

Ach... daar raken ze vanzelf aan gewent. Maar dan heb ik ook een stel koelbloedjes Vork

Inderdaad. Hier hebben we helaas geen bos, wel heel veel landweggetjes. En daar rijden trekkers.......veel trekkers. Maar onze paarden zijn er bijna allemaal aardig aan gewend. We moesten ook wel, anders kunnen we alleen maar ´s avonds rijden en dat gaat nu eenmaal niet.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:12

ik moet zeggen dat ik daar mijn boederijtje wel een beetje op uitgezocht heb... de uitrijmogelijkheden. Het is niet ideaal... ik woon niet direct aan het reichswalt... maar ja; je kunt niet alles hebben he!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:35

tuurlijk, je wil toch zo gunstig mogelijk zitten met je paarden!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:43

als je toch gaat verhuizen moet je het gelijk goed doen! Haha!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:56

als je de mogelijkheid hebt wel ja! absoluut! altijd op zoek gaan naar verbetering in je situatie! als je er op achteruit gaat, waarom zou je dan gaan???

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:02

nuja, verbetering werd het toch al: paarden aan huis... Haha!
maar uitrijmogelijkheden zijn ook wel een kleine eis...

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:03

Zo hebben we eerst goed rond gekeken, waar willen we wel heen en waar niet heen. Wat zijn de mogelijkheden allemaal , wat voor scholen zijn er en winkels , een goede aansluiting naar Groningen enz enz enz.
Dat waren de belangrijkster optie's van ons, wij hebben besloten om niet te dicht voor leer te gaan wonen.Omdat daar veel moor { veen } is,en wij willen op zand wonen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:07

winkels ed waren voor ons dus helemaal geen eis.
- Reisafstand naar Nijmegen
- m2 grond
- type huis moet natuurlijk aanstaan
- contructief in order zijn
- en een beetje uitrijmogelijkheid
- oja: hele belangrijke ook nog: geen zogenaamd rijtjeshuis (van die ingebouwde boerderijen)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:42

Ik heb dan wel geen bos bij huis, maar zoals ik al zei, enorm veel landweggetjes die overal en nergens heen gaan. Ik heb mijn paarden nodzakelijkerwijs moeten laten wennen aan groot verkeer, maar daar heb ik nu ontzettend veel gemak van. En ik rij dus echt overal naartoe. Het mag dan wel geen bos zijn, maar het is wel heerlijk dat ik gewoon overal kan komen met mijn paarden.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:50

O, ik weet wel hoe het is om via landweggetjes te rijdn; dat heb ik mijn hele kindertijd (tot m'n 10e) gedaan. Ik reed de pony's van mijn opa en oma. Waren alleen maar landweggetjes hoor. In het bos mocht je niet komen (wat we soms wel deden) soms tot gevolg dat we "moesten vluchten" voor de boswachter... dat waren spannende tijden Haha!