Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinuss

Re: Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:38

Jeetje wat een lastige situatie.
Ik zou ook niet echt met een lekker gevoel thuis op de bank zitten als hij zou gaan.

Ik hoop dat je een goed gesprek met hem kan hebben en ik vind dat als hij ziet dat het jou pijn en verdriet doet dat ie niet moet gaan.
Is een date met zijn ex belangrijker dan zijn toekomst met jou??

Succes en sterkte met alles

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:39

Annemiekbram schreef:
Dit heb ik dus ook precies hetzelfde...kan echt om de stomste dingen zeiken en dan denk ik meteen van oh nee he...waarom heb ik dat nou weer gezegd! Mijn vriend gaat ook wel met z'n kameraden op vakantie...daar heb ik absoluut geen problemen mee..behalve dat ik dan zolang zonder hem moet!
Tis wel moeilijk hoor...want ik wil dat helemaal niet..maar toch gebeurt t..

Lastig is dat he, zo'n grote mond. Gelukkig kent mijn vriend me na 8 jaar wel een beetje, en weet ie meestal wel dat het er lomper uit komt dan de bedoeling is... En inmiddels leer ik ook sneller denken dan doen (meestal dan). En als het me dan overkomt dat ik er weer eens wat uitflap, ben ik ook meestal sneller in het herkennen van mijn "hysterische zeur bui" en kan ik er sneller een einde aan maken... Sommige dingen moet je accepteren, andere kun je aan werken... Mijn zeurmomenten zijn een "ik werk eraan" dingetje.

Karin schreef:
djinnie schreef:
Zo heb ik er bijvoorbeeld ook een hekel aan om alleen te zijn in huis (ben nogal een angsthaas). Maar dat betekent niet dat mijn vriend niet op zakenreis kan of op skivakantie... Dat betekent slechts dat ik er mee moet leren omgaan...het is tenslotte mijn probleem. Laat ik het niet het zijne maken.

Ik vind dat een heel realistische gedachte. Lachen

Thanx, ik probeer ook realistisch tegen mezelf aan te kijken. Maar zelfkennis, pfff, dat valt nog niet mee.. En het tot uitvoering brengen, hihihi, das ook nog best lastig.

_Skess_ schreef:
Dat weet ik Knipoog Als hij toegeeft gevoelens voor haar te hebben en hij wilt daar wat mee doen dan is het pas over. Het gaat er inderdaad om wat hij ermee doet Lachen

Goed dat je voor jezelf op een rijtje hebt gezet wat je prioriteiten zijn. Dat is punt 1. Niemand, hier op Bokt of in real live, kan voor jou beslissen waar je grens ligt en wanneer die is bereikt. Alleen jij kan dat. Om voor het gesprek daar al een beetje over te hebben nagedacht, is goed. Maar gooi een goede relatie niet te snel weg. Ik zou me namelijk zo maar voor kunnen stellen dat hij heel het probleem niet ziet (zou echt iets voor mijn vriend zijn: die staat me dan aan te kijken van: mens, wat doe je toch (weer) moeilijk). En dat zijn bedoelingen echt zuiver zijn.
Ik hoop in ieder geval dat jullie er samen uit komen en dat hij jouw gevoelens begrijpt. Succes straks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:39

Succes Skess! Niet makkelijk en leuk dit....

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 14:40

De relatie snel weggooien zou ik echt niet doen. Hij betekend gewoon zo ontzettend veel voor me. Hij zegt ook vaak dat ik veel te moeilijk doe, maar ik weet niet hoe het met dit zit.

Samen eruit komen dat zal vast wel lukken....

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:40

heel veel succes, ben benieuwd hoe het afloopt!
alhoewel ik het wel heel verdacht vind allemaal, als hij al bar weinig in jullie relatie stopt..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 14:46

Hoe langer ik erover nadenk hoe verdachter ik het vind.....

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:48

Heel veel succes vanmiddag !!
Ik ben heel benieuwd.

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:49

_Skess_ schreef:
De relatie snel weggooien zou ik echt niet doen. Hij betekend gewoon zo ontzettend veel voor me. Hij zegt ook vaak dat ik veel te moeilijk doe, maar ik weet niet hoe het met dit zit.

OK dan!

En weet je, wie weet valt het reuze mee, wil hij helemaal niets met haar (alleen zij met hem, en zegt ze dat tegen jou om jou te stangen) en is hij zich van geen kwaad bewust en kun je hem nu vertellen wat ze tegen jou zei. Als dat zo is, moet je zien wat zo iemand door een opmerking teweeg kan brengen. Jij toch een beetje de kriebels, en hopelijk een fijn gesprek vanmiddag wat zomaar een boost voor jullie relatie kan zijn.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 14:49

Misschien maak ik me inderdaad wel gewoon te druk zonder dat dat nodig is....Maar dat weet je nooit van te voren Knipoog

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:51

Nou ik zou het niet toelaten eerlijk gezegd.

verder ga ik mee met Duncan!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:53

Pas op dat je je nu niet allerlei dingen in je hoofd haalt voordat je hem gesproken hebt... Knipoog Het is vaak namelijk wel zo dat hoe langer je op dingen kunt gaan zitten 'broeden' hoe meer conclusies je eraan gaat verbinden. En conclusies waar dan ook aan verbinden voordat je je vriend gesproken hebt, is misschien niet wenselijk.

Probeer het voor nu te zien als een vriendschappelijke get together. Welk idee die "vriendin" ook heeft, je vriend gaf aan dat het gewoon een vriendschappelijk iets was (toch?) Onschuldig tot het tegendeel bewezen... Je hebt voor jezelf een grens gesteld, en dat ga je je vriend straks vertellen. En dan kun je hem gewoon vragen wat hij verwacht van zo'n gezellig (hoe noem je zo iets)... met zijn ex. Waarom heeft hij daar behoefte aan? Wat verwacht hij eruit? Het gesprek is pas afgelopen als je gerustgesteld bent of vast gesteld hebt dat onschuldig niet van toepassing is.

Tot dan heeft hij nog niets verkeerds gedaan, toch? Dus probeer te relaxen (zegt mevrouw de stresskip zelf...advies geven is een stuk gemakkelijker als je er niet midden in zit).

Nogmaals succes en wijsheid toegewenst.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 14:54

Of hij vriendschappelijk met haar uit eten wilt weet ik niet. Zo heeft hij het niet gezegd. Hij vroeg of ik er problemen mee had als hij met zijn ex uit eten ging en naar de kroeg ging.

Hij heeft tot nu toe niet echt iets verkeerds gedaan nee...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:55

oOoKellyoOo schreef:
Vraag dan een goede vriend of vriendin desnoods een paar dat die hem gaan bespieden, maar dan moet je wel weten waar hij heen gaat.

Daar heb ik geen woorden voor, sorry.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:56

Duncan schreef:
_Skess_ schreef:

OK dan!

En weet je, wie weet valt het reuze mee, wil hij helemaal niets met haar (alleen zij met hem, en zegt ze dat tegen jou om jou te stangen) en is hij zich van geen kwaad bewust en kun je hem nu vertellen wat ze tegen jou zei. Als dat zo is, moet je zien wat zo iemand door een opmerking teweeg kan brengen. Jij toch een beetje de kriebels, en hopelijk een fijn gesprek vanmiddag wat zomaar een boost voor jullie relatie kan zijn.

Daarentegen kan ik me hier volledig bij aansluiten!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:57

Karin schreef:
oOoKellyoOo schreef:
Vraag dan een goede vriend of vriendin desnoods een paar dat die hem gaan bespieden, maar dan moet je wel weten waar hij heen gaat.

Daar heb ik geen woorden voor, sorry.

Scheve mond Als je je gaat verlagen tot dat niveau kun je beter gelijk je relatie opheffen... Dit was toch niet serieus bedoelt hoop ik Verward
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 04-11-08 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:57

Ik vrees van wel...

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:58

Als mijn vriend een koffie gaat drinken met zijn ex dan voel ik mij er misschien lichtjes ongemakkelijk bij, maar ik zou er geen probleem van maken.
Als hij zou voorstellen om met haar lekker te gaan eten en daarna nog een feestje te bouwen, dan mocht hij meteen terug bij haar intrekken! Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:59

Sorry, ik moet er stiekem wel om lachen Bloos Het zou nooit bij me opgekomen zijn om dat te gaan doen.
Ik kan me niet voorstellen dat dat serieus bedoelt i, maar goed ik ken de persoon ook niet Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:59

Tinuss schreef:

Het gaat er IMO niet om wat 'belangrijker' is. Het gaat IMO in dit soort kwesties om vertrouwen in elkaar als het gaat om de omgang met anderen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 15:02

Nou een vriendin laten bespieden ga ik echt niet doen. Dat is ronduit zielig....Dan kan ik beter gelijk mijn relatie aan de wilgen hangen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:03

Sin schreef:
Als mijn vriend een koffie gaat drinken met zijn ex dan voel ik mij er misschien lichtjes ongemakkelijk bij, maar ik zou er geen probleem van maken.
Als hij zou voorstellen om met haar lekker te gaan eten en daarna nog een feestje te bouwen, dan mocht hij meteen terug bij haar intrekken! Haha!

In mijn geval zou ik dat lichtjes wel weg mogen laten bij me ongemakkelijk voelen... maar goed, ik vertrouw mijn vriend wel genoeg om dan maar alleen nagels te gaan bijten... Dat zou een héél lange avond worden... Clown Ik ga, hoe vervelend ik het ook vind, niet zijn pad bepalen, noch zijn keuzes... Lovers
(Heb hem serieus wel eens gevraagd of hij nou nooit eens jaloers was (het groene monster weet mij helaas wel te vinden) en toen zei hij: nee, want daar geef je me geen reden toe... Bloos Damn, dacht ik, jij mij ook niet... Dus voortaan pak ik gewoon een psychische bezemsteel en jaag ik het groene monster op de psychische kast... Vork )

Bespioneren is not done... Dan getuig je niet van het vertrouwen dat je in elkaar zou horen te hebben... Nors opkijken

Edit: inderdaad Skess!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 15:04

Kan ik beter zelf met een pruik en een zonnebril in het restaurant gaan zitten....

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:07

_Skess_ schreef:

_Skess_ schreef:
Hoe langer ik erover nadenk hoe verdachter ik het vind.....

Welgeteld 6 minuten na elkaar heb je deze 2 totaal verschillende quotes neergezet... volgens mij zit je jezelf helemaal gek te maken! Ik hoop van harte dat je straks een beetje rust en duidelijkheid krijgt tijdens jullie gesprek!! suc6!!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:08

Kom op mensen. een keer bijkletsen met je ex. tsja ok, maar meteen gezellig uit eten en de kroeg in met de WETENSCHAP dat zij nog wat voor hem voelt en de relatie toen is uitgegaan omdat zij hem dumpte is wat lastig om te plaatsen. Ik vind dat niet gezond. Zeker als hij WEET dat ze zich er niet prettig bij voelt. Ik vind het niet vreemd dat TS zich daar absoluut niet goed bij voelt. Kom op nou zeg.

Als hij vreemd wil gaan, dat doet ie dat toch wel. Je houdt hem niet tegen. Ik zou hem zoals eerder gezegd niet verbieden om te gaan en dat je even met hem gaat praten en vraagt naar zijn gevoel vind ik een goed initiatief. Als hij een fatsoenlijke kerel is houdt hij ook rekening met jouw gevoelens en kan hij haar ook eens uitnodigen met jou erbij. Zeker omdat hij weet dat zijn ex nog wat voor hem voelt.

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:10

Karin schreef:
Tinuss schreef:

Het gaat er IMO niet om wat 'belangrijker' is. Het gaat IMO in dit soort kwesties om vertrouwen in elkaar als het gaat om de omgang met anderen.

Ja vertrouwen is iets wat heel belangrijk is. En dat deed ik ook 13 jaar.
Elke vrijdag gewoon even wat drinken met zijn collega's.........laat dat nou gewoon een meid zijn. Knipoog Knipoog