Wat een rare droom zeg
Ik moet trouwens zeggen dat ik ook meestal in het Engels droom, soms in het Frans en zelden in het Nederlands. Komt misschien doordat ik later wil emigreren, vind Nederland zo'n klein rotland 
Ik heb laatst gedroomd dat ik een soort band strak om mijn nek had, hij ging steeds verder om mijn hoofd heen. Werd wakker met zware hoofdpijn

En de laatste tijd komt dezelfde soort droom steeds terug. Ik ben in een Chamonix-achtig landschap (ga elk jaar in de zomer naar Chamonix), altijd middenin de alpenweiden. Soms skiën we, soms zitten we in de stoeltjeslift (gebeuren trouwens de gekste dingen mee

), maar meestal wandelen we. Over de weiden, door het bos of door rotsvalleien. En altijd komen we weer stoeltjesliften tegen, we gaan erin of kijken ernaar. Ook komt er vaak dezelfde gigantisch hoge rots in voor, die we beklimmen. Om die rots is vaak water of zand, als er water is is dat een snelstromende rivier waar ik in een andere droom wel eens met een band vanaf gegaan ben. Als er zand is zijn er nog andere kleine klimrotsen. Ook is er vaak een camping te vinden, altijd dezelfde. Als we in het bos lopen is het ook altijd hetzelfde bos. Soms gaan we de stad in, het is dan altijd kerst, en ik zie de stad eerst van boven, met alle lichtjes. Ik ben vooral veel op het station te vinden, waar ik soms winkels bezoek. Meestal ben ik echter in een soort spookhuis/gangenstelsel waar ik allemaal opdrachten moet voltooien en het dan uiteindelijk tegen een monster moet opnemen. Voor dit monster ben ik altijd heel bang, maar het blijkt vaak een aardig wezen te zijn. Vanacht dacht ik alles voltooid te hebben, maar ik moest nog een lavendelkleurig vestje en een ijzeren voorwerp meenemen. Deze dingen heb ik in een of ander magazijn waar vliegtuigen werden gemaakt van iemand gekregen. Ik ging weer terug naar het eindpunt van de opdracht, en mocht toen een bibliopolam in. Dat is Latijn voor boekhandel, maar het werd in mijn droom zo genoemd, en iedereen liep er ook in toga rond. ik was toen ineens in Amsterdam waar ik op zoek was naar een jurk, heel vaag
Daarna werd ik wakker