IK BEN BANG!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vlindie

Re: IK BEN BANG!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:59

Onze dochter, 11 jaar, laat al jaren iedere middag onze hond uit. Lief dier, niets mis mee, maar het is en blijft een dier.
Zou hij gaan vechten dan dient zij míjn meegegeven en geleerde instucties na te volgen; Niets doen, lijn los, bel mama!
Wat doe ik als ik hem uitlaat (als ik hem al uitlaat.....) en hij zou gaan vechten? Niets, lijn los...... en afwachten.......

Onze hond zal geen andere hond aanvallen, echter, andersom is reeds meerdere keren voorgekomen. Tot nog toe is het
altijd goed afgelopen..... voor onze hond....... Idd. voor de (aanvallende) tegenpartij minder goed.

Ohja, wij hebben een (grote!!) Duitse Herder. De goedzak himself..... Maar ja, andere (toevallig 3x Jack Russels) honden
waren dat iets minder van karakter.

Ja hoor, de volgende dag is ze gewoon weer netjes haar kanjer gaan uitlaten en hebben ze beide wederom genoten van
hun dagelijkse wandeling!

Ts, fijn dat het met een grote sisser is afgelopen. Je zusje was gelukkig snel weer terrecht!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:59

LimaMambo schreef:
sunshine schreef:
LimaMambo : Ik ben het helemaal met je eens !

Bokkers, ik ga de hond uitlaten en slapen ! * zwaait *

haha pas je wel op voor kinderen met honden Tong uitsteken

Huilen van het lachen Ja hoor komt helemaal goed !!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:00

x_Rebecca schreef:
Omdat het stoere mannen zijn die slipkettingen kóel vinden! Dat staat mannelijker als een gewone riem Dromen

weer een puntje kennis wat gemist word...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:01

sunshine schreef:
Huilen van het lachen Ja hoor komt helemaal goed !!

google je dan nog even wat je moet doen? Cool
want eigenlijk heb je me nog steeds niet uitgelegd wat jij doet wanneer je hond gaat vechten. Haha!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:02

LimaMambo schreef:
x_Rebecca schreef:
Omdat het stoere mannen zijn die slipkettingen kóel vinden! Dat staat mannelijker als een gewone riem Dromen

Ik heb ook niet gezegd dat ik kennis heb.
Ik vind alleen niet dat je meteen kunt denken dat een 'stoere man met een hond met een slipketting' het beter voor mekaar heeft dan bijvoorbeeld een meisje met een keurig opgevoedde hond waarbij geen eens spanning op het lijntje komt te staan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:03

Ja, inderdaad.
En als dat meisje haar hond dan word aangevallen, is dat niet haar fout en kan ze even veel doen als een volwassenen, de riem loslaten en hopen dat t goed komt. Vork

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:03

LimaMambo schreef:
x_Rebecca schreef:

vertel wat we missen in de kennis ??
voor vele manne gaat dat op.. die zullen ook nooit met een poedel lopen...
dat is niet mannelijk,, dus koop je een hond die agressief is en je een "leuke" band mag omdoen

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:04

Vlindie schreef:
Onze dochter, 11 jaar, laat al jaren iedere middag onze hond uit. Lief dier, niets mis mee, maar het is en blijft een dier.
Zou hij gaan vechten dan dient zij míjn meegegeven en geleerde instucties na te volgen; Niets doen, lijn los, bel mama!
Wat doe ik als ik hem uitlaat (als ik hem al uitlaat.....) en hij zou gaan vechten? Niets, lijn los...... en afwachten.......

Onze hond zal geen andere hond aanvallen, echter, andersom is reeds meerdere keren voorgekomen. Tot nog toe is het
altijd goed afgelopen..... voor onze hond....... Idd. voor de (aanvallende) tegenpartij minder goed.

Ohja, wij hebben een (grote!!) Duitse Herder. De goedzak himself..... Maar ja, andere (toevallig 3x Jack Russels) honden
waren dat iets minder van karakter.

Ja hoor, de volgende dag is ze gewoon weer netjes haar kanjer gaan uitlaten en hebben ze beide wederom genoten van
hun dagelijkse wandeling!

Ts, fijn dat het met een grote sisser is afgelopen. Je zusje was gelukkig snel weer terrecht!

Inderdaad zo hoort het, met instructies van de ouders 'wat te doen als'
En dan kan er toch weinig mis gaan.

En in eerste instantie gaat het (bij mij) dan nog altijd om de veiligheid van het kind en daarna pas die van de hond, hoe sneu het ook is.

Zo werd mij verteld (toen ik als 11 jarige een buitenrit ging maken op mijn allerliefste verzorgpaardje van 24 jaar), stel dat hij er vandoor gaat vlakbij een grote weg, dan spring je er af, en dan zie je wel wat er met het paard gebeurd. Eigen veiligheid gaat voor.
Ik heb het idee dat Limamambo net doet alsof het kind een gevaar is voor de hond.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:04

de lijn loslaten en niks doen heb ik gelezen?hopen dat t goed komt?
dat zou ik dus nooit doen.ik kijk niet graag toen als mijn hond aan t vechten is,dalijk legt ie het loodje en heb ik maar staan toekijken...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:05

LimaMambo schreef:
en toch vind ik die stoere mannen met hun hond aan een slipketting verantwoordelijker dan die ouders die hun kinderen laten spelen zonder toezicht met een groep honden..
want die stoere mannen met hun hond kort, weten hoe hun hond zich gedraagd en houden hem daarom juist zo kort..

Er is altijd toezicht vanuit 1 huis op het veld en op zondag gaan wij altijd mee naar het bos.
Maar mijn mening blijft dat je met kinderen een hond moet hebben die niet snel over de rooie moet zijn en waar kinderen lekker mee kunnen spelen en lol aan kunnen beleven. En ja er is niet altijd toezicht, maar dat kun je nooit en ik heb daar geen moeite mee.

En ja ik weet waar ik het over heb, want mijn vader trainde vroeger herders voor de politie en die hadden we altijd in huis.
En ik heb altijd mogen "helpen" en had vanaf mijn 8ste een eigen die niet geschikt bleek voor de opleiding.
Bij ons werd er gelukkig nooit moeilijk over gedaan, maar we werden wel geleerd wanneer je een hond met rust moest laten.

Anoniem

Runn_love_ schreef:
dat is niet mannelijk,, dus koop je een hond die agressief is en je een "leuke" band mag omdoen

precies!

mijn vader was wel zo dapper om gewoon met mijn roze halsband te gaan lopen, roze riem durfte hij dan net weer niet aan Nagelbijten / Gniffelen

sunshine

Wat ik doe ? Ik doe helemaal niets.
Ik gooi de lijn los en wacht af, desnoods ren ik een eind weg, wat je zeker NIET moet doen is gaan roepen, dat spoort de hond alleen maar meer aan.

Als het TE erg word, een jas overheen gooien ( over de hond dus ), want je laat je hond natuurlijk ook niet helemaal open bijten.
Dit is wat IK geleerd heb.

En nou ben ik echt weg.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:06

ellenAST schreef:
dat zou ik dus nooit doen.ik kijk niet graag toen als mijn hond aan t vechten is,dalijk legt ie het loodje en heb ik maar staan toekijken...

zou ik ook nooit doen... denk dat ik hem aan zijn nekvel beet pak..
nu komt het gelukkig niet vaak voor dat een grote hond met de onze vecht..

Limanade

Runn_love_ schreef:

dus ik ben ook zo'n stoer wijf die haar hond aan een slipketting heeft.. zucht.. iedereen neemt een ras wat hij/zij bij haar vind passen
en mijn honden zijn helemaal niet stoer hoor.. dat zijn watjes eerste klas

maar dat is de discussie niet
het ging mij erom dat die stoere vent met zijn stoere hond zijn verantwoording neemt door zijn hond kort te houden
een ouder die zijn kind een hond uit laat laten vind ik niet verantwoordelijk

Anoniem

ellenAST schreef:

Zo ver wou ik het dan ook weer niet laten komen. Maar ik spring liever niet tussen twee vechten de honden aan.
Wel weet ik dat mijn hond wegrent wanneer er een grotere , stoerderde, grommende hond op haar afkomt, dus dat scheelt weer. Vork

Sammiej

Ja heerlijk...

Ik had van de week ook een geweldig 6 jarig meisje die met een herder en nog een hond rond liep.
Loslopende honden bij een 6 jarige... absoluut niet luistert uiteraard.

Loop je dan met je JR... hij werd mooi aangevallen en sprong meteen ruim 1 meter omhoog mijn armen in.
En gewoon doorspringen doen de honden..al happend...
Je ziet mij dan ook geen sorry zeggen als ik mijn been uitwapper.... Stoom uit je oren

Maar laat in godsnaam een lijn aan je hond als je je hond niet bij je kan houden en je hond aanvalt.
Ongelovelijk wat was ik pissig en geschrokken.
Mijn overbuurvrouw heeft me daarna verteld waar deze honden vandaan kwamen.

Ik sta eigenlijk nogsteeds op het punt om een mooie brief daar in de bus te gooien.

Anoniem

omg ik heb niet t hele topic gelezen maar de 1e 5 pagina's en heb me toch even lichterlijk vermaakt Tong uitsteken.
Imo ligt het eraan wat voor hond je meegeeft aan een kind. Mijn mechelaar geef ik nie mee aan een kind van 11 nee. Maar over t algemeen kan een kind van 11 prima de hond uitlaten. Deed ik ook hoor, wij hadden toen ik die leeftijd had een bordercollie.

Maar voor de ts, ik ben superblij dat je zusje terecht is, zoiets is echt wel schrikken en als je idd thuis bent gebleven voor t geval je zusje zou thuis komen snap ik best dat je op bokt ff je schrik wilt bespreken!

Kom op mensen, zij is zelf ook pas 11, en wat heeft zij aan een discussie of t goed is of niet qua leeftijd en uitlaten? ze is zicxh rot geschrokken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:07

sunshine schreef:
Wat ik doe ? Ik doe helemaal niets.
Ik gooi de lijn los en wacht af, desnoods ren ik een eind weg, wat je zeker NIET moet doen is gaan roepen, dat spoort de hond alleen maar meer aan.

Als het TE erg word, een jas overheen gooien ( over de hond dus ), want je laat je hond natuurlijk ook niet helemaal open bijten.
Dit is wat IK geleerd heb.

En nou ben ik echt weg.

Grappig, op die jas na hebben we precies hetzelfde 'geleerd'.
Toch raar dat ik niet met mijn hond naar buiten mag he? Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:08

het allerbeste om te doen bij een gevecht is gewoon WEGLOPEN en doen alsof jij, als roedelleider, het helemaal niet boeiend vind

x_Rebecca

LimaMambo schreef:
het ging mij erom dat die stoere vent met zijn stoere hond zijn verantwoording neemt door zijn hond kort te houden

Een een stóér kind, met een stóere hond aan een 'stoere' slipketting?
Is dat wel verantwoordelijk?

Vlindie

Juist Noppes! Zo is het, veiligheid van het kind staat voorop! Wanneer honden in een gevecht geraken kún je niets (meestal) doen.
Het is gewoon dom kijken en afwachten. Ook ik als volwassene ga niet tussenbeide ten tijde van een hondengevecht. Helaas....

Noppes

En elke keer weer hebben jullie weer over het geval dat de honden gaan vechten. En dat is het uiterste geval wat vrijwel nooit voorkomt

Wanneer komt dit nou voor mensen?
Ik heb heb het zelf nog nooit meegemaakt.

Wanneer gaan jullie honden vechten? Gebeurt dat vaak? Dan zou je daar toch wat aan moeten doen.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:09

Runn_love_ schreef:
ellenAST schreef:

zou ik ook nooit doen... denk dat ik hem aan zijn nekvel beet pak..
nu komt het gelukkig niet vaak voor dat een grote hond met de onze vecht..

dat kán je doen..je hebt dan ook kans dat ze nog harder vastpakken..of je moet het heel snel voor zijn,dus voordat ze overpakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:10

Precies Noppes.
Zoals ik al zij, mij is het met nog geen een van onze honden gebeurt.

En wanneer het gebeurt, hebben we precies het zelfde 'geleerd'.
Toch raar he, jullie mogen wel met honden lopen en toen ik 7 was had ik deze kennis ook al, en mocht ik absoluut nog niks, toen ik 11 was nog niet, en nu nog niet vinden jullie. Nagelbijten / Gniffelen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:10

x_Rebecca schreef:
LimaMambo schreef:

Een een stóér kind, met een stóere hond aan een 'stoere' slipketting?
Is dat wel verantwoordelijk?

NEE
maar wat een rare vraag terwijl je het antwoord allang wist..