Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Charaz schreef:Vind jij het niet zielig dan dat die dieren zoveel mogelijk in het donker moeten zitten zodat ze meer slapen en sneller vet worden?
Onverdoofd castreren, met stroomstokken een wagen in jagen etc?

Charaz schreef:@Tivoli, jij wilt dus zeggen dat een stroomprikker amper gebruikt word?
_Tivoli_ schreef:Dat vind ik goed van je ouders!
Het blijft alleen zo dat veel mensen het niet eens kunnen betalen.
Daarom werkt het zo tegendraads.De overheid vind dat de consument biologisch moet kopen,maar het wordt ondertussen steeds duurder.
Eigenlijk,in theorie,zou je juist je productiesector duurder moeten maken,waardoor bio automatisch meer in trek komt.
Helaas is het nog zo dat biologische veehouderij duurder is,en meer ruimte inneemt (die we niet hebben) ...
Practisch gezien zou biovlees dus altijd duurder blijven dan porductievlees...
Maarja...vleesvervangers zijn evengoed duur trouwens.Ik merk het dagelijks in de boodschappen.

Charaz schreef:Nou ik weet nu weer waarom ik een tijd geen varkensvlees heb gegeten en daar nu weer mee ga stoppen.
Normaal denk je daar niet zo overna.
Ik koop in de reclame of als t afgeprijsd is oid ook vaak biologisch vlees, vind dat er daar ook meer smaak aan zit.
@Nadia, heb je weleens vlees bij Jan op? Daar eet ik met een gerust hart een stukje vlees hoor, beestjes hebben altijd lekker buiten gelopen.
En wat anderen daar van vinden, tjaa. Not my problem. Juul schreef:Niet het hele topic gelezen. Maar mijn mening: Ik eet geen vlees. 1: omdat ik het geen prettig idee vind om een lijk te eten, en 2: Omdat ik nooit zeker weet wat er met het beestje gebeurt is voor hij op m'n bord lag. En als ik dat wel wist, dan wist ik nog niet in hoeverre het beestje er last van heeft gehad. En dat weet niemand nog. Zover is de wetenschap simpelweg niet. En 3: In het meeste vlees zit heel veel verzadigd vet, en in vegetarische producten veel minder. Dus ik kies lekker de safe side, ik eet gewoon geen vlees.En wat anderen daar van vinden, tjaa. Not my problem.
_Tivoli_ schreef:Ik snap waar je heen wil ja.
Je hebt eigenlijk maar 100 gram aan dierlijke eiwitten nodig.
Tel daar ook het worst op je brood,of je gekookte eitje bij.
Helaas eet men tegenwoordig eerder een lap vlees van 300 gram bij de aardappels.
Ik maak zelf vlees voor m'n man,als het lukt biologisch vlees,en niet teveel. Vleesvervangers krijg ik er bij hem niet in; hij heeft een echte boeren instelling...en een dag zonder vlees is not done.