Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:41

Tien jaar geleden kregen ze een 12,50 gulden per week, voor de begripsvorming.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:42

Chronisch zieken krijgen dus 47 euro terug, mits 150 dagen achtereen medicijnen nodig hadden voor 1 aandoening. Zodat ze alsnog het gemiddelde betalen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:45

Megan_ schreef:
Ik mag gelukkig niet klagen, mijn verzekering dekt werkelijk alles!

Jou rekening komt nog wel Ja maak je geen zorgen.

KiWiKo schreef:
is de zorg nu zoveel slechter dan 20 jaar geleden?????

Nope, alleen renden mensen vroeger soms voor elke drol die dwars zat naar de dokter,
we worden ons nu meer bewust gemaakt wat dat allemaal kost.
Raar toch dat de dokterbezoeken zo afgenomen zijn?
Nee nu moeten ze het zelf betalen..ajj..

Ladygiroc schreef:
heb het niet over mezelf maar over bijvoorbeeld de onderstaande (onder dit bericht) studenten. Die een paar honderd in de maand verdienen en daarvan nog ziekenfonds moeten betalen.

Dus jij beweerd dan dat ze 0.0 zorg krijgen en wel hun scheel betalen? Dáár reageerde ik namelijk op Knipoog

Ladygiroc schreef:
Ik vind persoonlijk het vorige stelsel beter. Heb je minder dan meen €255 laten declareren krijg je het overige netjes aan het eind van het jaar terug.

Wel erg egositisch naar de chronisch zieken toe, vidn je ook niet? Zij hebben er niet om gevraagd om ziek te worden.
Nee dit systeem is juist prima, veel eerlijker.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:46

proest ... nou kiwiko geloof me 10 jr langer de pil slikken
is uiteindelijk veeeeel duurder voor de staat dan die 2 knoopjes ...been there thone that Clown

dat je heel erg veel meer kans hebt op K bij langer dan 8 jr de pil slikker zeggen ze der niet bij Clown

zou die extra verzekering nemen a 26 euro en na een maand weer opzeggen .. scheelt je dan toch kleine 1900 euro

en idd abortus is gratis ,.. van de gekke dat arme mensen nu kiezen voor abortus in geval dat
ipv knoopje of andere dingen ..

zoals crossmonster heb ik nu ook zoiets van uh kunstklapper is gratis
trekken ook .. na die laatste tandarts rekening met als gevolg ruim 1,5 jaar niet normaal kunnen eten
(die rekening kan ik momenteel domweg niet betalen dus stel je uit tot het echt niet meer te harden is en dan maar trekken .. dat is immers vergoed .. )
het is erg .. maar ik weet dat er zo nog veeeeeeel meer mensen denken
mijn oude buurvrouw die niet naar de HA durft omdat ze GEEN 150 euro missen kan ...
zorrie hoor maar dat vind ik eigenlijk TE GEK voor woorden ,,

@ welshcobfan .. ik heb kanker en er is slechts 1 medicijn die mij een kans geeft op eventueel
langer leven ... deze staat NIET in de lijst ... krijg dus ook die 47 euro (week eten ..) retour ..

lang leve onze zorg ..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:50

@ Nickyu: dat vind ik nu vreemd dat anastrozol niet vergoed wordt. Tamoxifen wel?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:51

Citaat:
Wel erg egositisch naar de chronisch zieken toe, vidn je ook niet? Zij hebben er niet om gevraagd om ziek te worden.
Nee dit systeem is juist prima, veel eerlijker.

tuurlijk .. wij chronisch zieken hebben er immers voor gekozen om chronisch ziek te worden
daarom kunnen wij , ondanks dat je 70% van 70% van je laatst verdiende loon
(en niet gemiddele genomen van de laatste 5 jr zoals vroeger dus een tijdelijke job laat je echt wel uit je hoofd ! ) en heel veel extra kosten (allen al je reiskosten van naar ziekenhuis
als je weet dat wij wel eens afgezegd hebben omdat wij het bezine geld even echt niet hadden .. )
hebben kunnen we ondanks het minimum loon minus ziekte kosten verzekering
minus de extra lasten minus de kosten voor extra zorg ook makkelijk die extra 150 euro missen
,, toch Clown.. Boos! grapjas ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:51

Nickuy niet iedereen krijg kanker van de pil en volgens mij is dat ook zwaar off topic Lachen

En de medicijnen die je noemde zijn op zich niet wereldvreemd dat ze niet veroed worden zag dat er ook supplementen bijzaten, die worden nooit vergoed.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:58

Nikka schreef:
@ Nickyu: dat vind ik nu vreemd dat anastrozol niet vergoed wordt. Tamoxifen wel?

van tamoxifen die A minder goed werkt (het is ook tamoxifen + nog iets tamoxifen blokkeerd
slechts 2 van mijn 5 receptoren )
kreeg ik zelfmoord neigingen .. het hele leven tot mijn eigen kind aan toe
interesseerde mij niks meer .. de rest van de wereld ook niet
ook niet met tamoxifen EN antidepresiva

later kreeg ik injecties om mijn eierstokken stil te leggen
a heftige bijwerkingen b werkte het niet afdoende
maw oa nog steeds te veel hormoon , hele heftige hormoniale buien
(leuk voor de mensen op straat in de winkel en oooohmijn god wat heeft de foute juf wat te verduren gehad Haha! , maandelijkse stondes , kans op zwangerschap (is gelijk aan kistje bestellen)
en helaas dus ook als gevolg uitzaaiingen ..
dus weer spoed operatie .. betralingen en dan maar eierstokken er uit en dus arimidex
veel andere opties buiten er de volgende keer heel erg op tijd bij zijn
zijn er niet meer
mijn aderen en hart zijn ondertussen te slecht geworden mede door eerdere chemo kuur ..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:01

Chiqa schreef:
Nickuy niet iedereen krijg kanker van de pil en volgens mij is dat ook zwaar off topic Lachen

En de medicijnen die je noemde zijn op zich niet wereldvreemd dat ze niet veroed worden zag dat er ook supplementen bijzaten, die worden nooit vergoed.

nee idd net zoals niet iedereen K krijgt van roken .. al schijnt dat zelfs minder gevaarlijk te zijn Clown

dat de supplementen niet vergoed worden is 1 ding

mijn enige kans op uitzaaiiingen te remmen / te voorkomen
wie weet word ik wel 80 tegen alle voorspellingen in
is toch echt een 2e !

er zijn nog heeeel erg veel meer vrouwen welke zeer maar dan ook zeer depresief worden van tamoxifen of waarbij dit simpel weg niet afdoende werkt ..
wat het gezien mijn uitszaainig dus duidelijk ook niet deed .. afdoende werken

weet niet wat duurder is hoor

weet wel dat sterven goedkoper is voor de staat .. jammer maar helaas ligt dat nogsteeds niet
in mijn planning .. ze gaven me toen (ruim 8 jr terug ) 3 maanden en 1 %
riep toen al ik ben die ene .. komt niet goedkoop niet makkelijk krijg het niet kado
en helaas jammer vor een ieder maar de standaard tamoxifen helpt mij iig niet afdoende

persoonlijk vind ik het BULSH*T dat mijn enige kans op rekken van het onvermijdelijke
en misschien ga ik wel eerder dood aan iets anders door alle fijne bijwerkingen
en gevolgen van met de aanwezige basis
niet op die lijst voorkomt

en weet heel heeel erg zeker dat er vele , wat zeg ik , heeeeel erg veel vrouwen
met mij zijn ..
Laatst bijgewerkt door nickyu op 02-10-08 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:03

even geheel oftopic........... NICK gefeliciteerd MEIS!!!!!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:05

Anastrazol is in principe een middel van 1e keuze, daarom is het vreemd. Is de borstkankervereniging hier geen zaak over begonnen, want jij bent niet de enige die tegen dit probleem aanloopt. Misschien iets van kassa of radar inschakelen anders.

Oja gefeliciteerd!!!!! Clown

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:07

yep Vork tegen alle verwachtingen in
weer een jaartje bij gesnoept Haha!
al weer 8 jaar meer als voorspelt Vork

en jammer voor de staat nederland
maar we knokken voorlopig nog ff verder Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:08

Ook namens mij van harte Nickyu en laten we hopen dat er ooit een oplossing komt voor jou medicijn, want dit is natuurlijk waardeloos.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:10

Nikka schreef:
Anastrazol is in principe een middel van 1e keuze, daarom is het vreemd. Is de borstkankervereniging hier geen zaak over begonnen, want jij bent niet de enige die tegen dit probleem aanloopt. Misschien iets van kassa of radar inschakelen anders.

Oja gefeliciteerd!!!!! Clown

ja daarom .. de K centra geven anastrazol als middel 1e keuze
alle andere ziekenhuizen als 2e die geven liever tamoxifen omdat dat goedkoper is
helaas ook niet indentiek werkend en helaas ook meestal veel nadelige bijwerkingen gevend

snap er ook echt niks van en weet dat er heel erg veel vrouwen zoals ik
in het zelfde schuitje zitten ..

enn thanks Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:15

net even gecheckt maar tamoxifen
staat dus ook niet in de lijst

dus als je K krijgt zorg dan dan het niet hormoniaal / door hormonen is

je valt dan niet onder chronisch zieken
als je rookt en je krijgt K wel Knipoog

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:18

Nijn schreef:
Chiqa schreef:
Nikyu, en toch voelde jij je aangesproken, want ik had het niet tegen jou Ja
Mensen die in 2006 en 2007 veel medicijnen voorgeschreven hebben gekregen,
en dit langer dan 180 dagen per jaar hebben geslikt komen in aanmerking.

Dus dat jij buiten die regel valt zal wel aan die voorwaarde liggen waar je niet aan voldeet.

én de medicijnen hebben geslikt voor een ziekte die op de lijst staat...
En dat zijn echt niet alle chronische aandoeningen, er zijn behoorlijk wat groepen die buiten de boot vallen die toch iedere dag medicijnen nodig hebben.
Dat nickyu dus zo reageert vind ik niet gek Lachen

deze lijst is destijds opgezet door minister Borst:
http://www.dsw.nl/repository/documents/lijstborst.pdf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:20

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:22

Geeft het CVZ zo'n lijst niet uit, of Min. VWS?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:29

de lijst welke ik eerder gaf is de meest recente ..

wacht ff zal de link nogmaals opzoeken voor jullie

Anoniem

Morris schreef:
Geeft het CVZ zo'n lijst niet uit, of Min. VWS?

Geen idee waar die afkortingen voor staan, maar ze hangen ook in de apotheek,
althans welke medicijnen vergoed worden.

Nijntjuh

volgens mijn zijn er twee belangrijke oorzaken voor de stijging in de ziektekosten:
1) sinds enkele jaren zijn kinderen tot 18 gratis meeverzekerd
2) mensen gaan sneller, en bij kleinere klachten een beroep doen op de zorg.

Ik vind eigenlijk dat curative en preventieve zorg voor iedereen toegankelijk moet zijn. Maar ik zie hier ook reacties voorbij komen van mensen die het belachelijk vinden dat een abortus wel en een sterilisatie niet wordt vergoed.
Ik vind het in beide gevallen belachelijk eerlijk gezegd (minderjarigen en slachtoffers van verkraching daargelaten) tegenwoordig is kennis over anticonceptie wijd verspreid en zijn de middelen overal verkrijgbaar. Een abortus omdat een kind je "niet uitkomt" is een keuze die je kunt maken, maar vind eerlijk gezegd niet nodig dat de kosten hoervan collectef (dat is tenslotte het principe van een verzekering) worden opgehoest.

We verleggen met zijn allen steeds weer de grens voor wat we als "recht" of zorg definieren. Zo zie ik in mijn omgeving steeds meer mensen van 30, 40, 50 met beugels in lopen. Aesthetische zorg vinden we tegenwoordig een 'recht' welke vergoed moet worden (denk aan tanden bleken, borstcorrecties (mensen met amputaties uiteraard niet meegeteld), gebitsverfraaiende ingrepen, om schoonheidsredenen laten verwijdenren van moedervlekken en dergelijke). Sla je polis er maar op na: er staan heel veel dingen in die niet nodig zijn om j ergens van te genezen of te zorgen dat je behoed blijft voor een ziekte of overlijden. Daar betaal je dus voor. Daar betalen we allemaal voor. Om die gestegen kosten van het meeverzekeren van kinderen, en het veel grotere beroep dat op de zorg wordt gedaan voor niet curatieve en preventieve zorg maar de (wat ik oneerbiedig noem) luxebehandelingen, zijn zaken als een verhoogd eigen risico in het leven geroepen, en het aantal vergoedingen teruggebracht.

En het gevolg is inderdaad (en dat vind ik persoonlijk triest) dat hierdoor mensen die daadwerkelijk wat mankeren (een ziekte hebben dus) en daardoor ook nog eens op een uitkering aangewezen zijn vaak de kosten heel moeilijk opbrengen.

De oplossing zit hem mijns inziens in ouders gewoon zelf laten betalen voor de verzekering van hun kinderen waar ze vrijwillig voor hebben gekozen (en desnoods voor mensen met een minimum inkomen via de kinderbijslag een tegemoetkoming), vergoedingen beperken tot medisch noodzakelijke zaken en die dan ook GOED, goedkoop en aan iedereen aanbieden, volledig vergoed, geen eigen risico.
Mensen die allerlei extra's verzekerd willen die niet gekoppeld zijn aan een ziekte genezen of voorkomen kunnen daarvoor dan een aanvullend pakket nemen.

Dan blijft gezondheidszorg voor iedereen betaalbaar en kunnen ook de mensen die het minder breed hebben genieten van de toch we goede zorg in ons land.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:34

nijntjuh het kromme is dat bleken van de tanden
WEL vergoed worden maar sommige tanden reparaties niet

mijn gebit is door de chemo bestraling
reeds 8 jr durende overgang en medicaties ENORM
hard achteruit gegaan .. maar reperaties kosten mij te veel geld
dus ik wacht maar tot uittrekken de enige optie
over is , dat word immer wel vergoed ...

hier de accurate site en lijst met medicaties welke wel vergoed worden
http://www.minvws.nl/actueel/vraag-en-a ... efault.asp

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:49

Ondertussen blijf ik bij mijn stelling dat de Top te zwaar is!!
gooi al die overbodige managers die meedelen in de pot eruit, en voilla...blijkt dat het toch goedkoper kan.....
Wat heb je in vredesnaam aan een zorgmanager? handen aan het bed zijn nodig! En bovendien een stuk goedkoper dan al die managers!!
want geloof me....verpleegsters, ziekenverzorgsters, bejaardenhulpen...zij verdienen maar een schijntje vergeleken bij al die dure "zakkenvullers"!!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:59

Er stond net op teletekst dat er 250.000 mensen waren die meer dan een half jaar de premie niet hadden betaald. Die werden allemaal aangepakt! En terecht. Het waren bijna allemaal mensen met schulden bij postorderbedrijfen. Ze krijgen wel de zorgtoeslag en gaan daar vervolgens lekker inkopen mee doen. Die kunnen dus niet met geld omgaan en zijn koopziek. Als ze nu eerst hun vaste lasten betalen en wat er dan over is besteden aan wat anders. Wij sparen ook eerst voor iets voor we het kopen. Je moet de paasei naar de nering zetten en een ander niet laten opdraaien voor jou kosten.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 23:05

Ik zelf ook een chronische zieke heb redelijk weinig aan de zorgverzekering.

Ik krijg 9 fysiobehandelingen vergoed maar heb het elke week nodig 1x in de week fysio en 1x per week looptraining.

Ik heb tegen de tijd een beenprothese nodig waarvan er maar 75% vergoed wordt.

De meeste medicatie die ik nodig heb wordt een gedeelte of niet vergoed.

Even naar de tandarts, controle en tandsteen verwijderen. Heb een extra zorg voor de tandarts maar mag nog een gedeelte betalen!

Heb krukken nodig, eerst aanvraag gedaan krijg ik maar 1 kruk vergoed. Heb er toch echt 2 nodig!

Waar ik wel wat aan heb gehad is dat ze heliomare vergoed hebben. Had het nooit kunnen betalen natuurlijk. Ik ben blij met de dingen die ze WEL vergoeden maar de zorg wat ik het meest nodig heb wordt niet of gedeeltelijk vergoed.

Ik betaal ruim 100 euro per maand aan zorg en zit gemiddeld per maand nog op rekeningen rond de 300/400 euro wat ik niet vergoed krijg!