Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
russel schreef:Ik vind dat de energie naar het gepeste kind hoort te gaan. Pesters zijn er ook zat onder de "volwassen" mens en die waren wellicht ook wel de pesters op school.
Shadow0 schreef:russel schreef:Ik vind dat de energie naar het gepeste kind hoort te gaan. Pesters zijn er ook zat onder de "volwassen" mens en die waren wellicht ook wel de pesters op school.
Des te meer reden toch om er juist WEL wat aan te doen?
Snoevie schreef:ja,maar de gepeste persoon helpen lijkt me wel iets belangrijker.
Citaat:idd moeten die etterige pestkoppen wel geholpen worden,maar na dat ze ongelovelijk op hun donder hebben gekregen.

russel schreef:Deze ik maatschappij is zo asociaal, dat je beter de zwakkeren weerbaar kan maken dan dat je tijd en energie gaat steken in etters.
Citaat:Deze maatschappij zit barstens vol etters en vaak hebben ze een pracht van een onbezorgde jeugd gehad.
lindake schreef:Wat denken jullie over het volgende gezegde: 'ik pest omdat ik vroeger ben gepest'.
Ik heb een paar mensen gekend die onder dit moto pesten.
lindake schreef:Wat denken jullie over het volgende gezegde: 'ik pest omdat ik vroeger ben gepest'.
Ik heb een paar mensen gekend die onder dit moto pesten.
werken vaak bij de belastingdienst als inner
of in andere functies waar ze een "macht" over je hebben
russel schreef:Nee hoor shadow, de maatschappij is in de afgelopen 20 jaar erg drastisch veranderd, heel erg egoistisch en ik gericht.
Citaat:Ik zie het nu ook op het werk, ik werk sinds kort als uitzendkracht, met mensen die 15 - 20 jaar jonger zijn dan ik, wat een mentaliteits verschil en wat een verschil met hoe het 20 jaar geleden was op kantoor. Echte collegialiteit is gewoon zeldzaam.
Citaat:Zoveel probleem scholen, zoveel probleem kinderen, zoveel criminaliteit op school, dat was er niet 20 geleden, dan was je crimineel als je stiekem met een groepje om de hoek van de school stond te roken.....
en ik dus vergelijken kan??
russel schreef:Shadow ik ben niet de enige die een drastische mentaliteitsverandering constateert. Zeer velen die juist beroepsmatig met de mensheid te maken heeft constateert dat,
Citaat:maar ik denk ook wel dat wij een generatie van elkaar verschillen
Stel dat het niet kan - dan zijn we nog niet slechter af dan nu. Lijkt mij een makkelijke keuze.