Graancirkels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: Graancirkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:25

Oamaru schreef:
Keer een verzoek indienen voor het Boktlogo? Clown

Dat lijkt me wel heeeel erg gaaf Rock-on, dudes!

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:27

Gewoon met een auto eroverheen raggen Knipoog

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:52

Heb er heel lang geleden eens iets over gezien.
Geloof er niets van dat het buitenaards zou zijn.
De mensen die de cirkels ontwerpen zijn wel geniaal Lachen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:47

Essie schreef:
İk heb een wetenschappelijk boek over graancircels. Het grootste gedeelte is inderdaad door mensen gemaakt. Voor een aantal in dat boek beschreven circels is geen verklaring gevonden. Waar verder naar gekeken wordt is dat gewassen het jaar erop op de plek waar de graancircel was veel beter groeien. Zo waren er wel meer verschillen tussen de plek waar de circel gelegen had en de gewassen eromheen. (weet ze zo niet uit mijn hoofd). Dit boekje beschreef het heel wetenschappelijk en had een klein stukje over het paranormale. Feit blijft dat het overgrote deel (bewezen) door mensen is gemaakt.
Moet wel zeggen dat mensen die dat kunnen echt geniaal zijn. Ik had een kalender met allemaal grote platen van cırcels1 echt zo ontzettend mooı!!!

dat is interessant!!!
zo heb ik ook eens een boek gelezen over de bermuda driehoek, was ook erg interigerend.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:50

Focussed schreef:
NatassJa schreef:
Maar waar onderzoek op gedaan is, is meestal geen spoor van autobanden, voetsporen e.d. En ook, hoe kun je die ontzettend mooie vormen vanaf de grond zo precies krijgen!!

In de Quest van vorige maand stond een hele reportage over het maken van een graancirkel inclusief foto's (Quest had namelijk zelf stiekem een gemaakt in Zeeland, deze heeft ook op internet gestaan en zelfs in kranten: al kwam vrij snel uit dat het een reclamestunt/grap was).

http://nl.youtube.com/watch?v=kvZfpptMTm0

voila Lachen

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 08:31

ik weet niet of het echt waar is maar ik vind t er wel heel erg mooi uit zien.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 08:41

Ik vind het ook nog steeds een fascinerend iets, alleen al omdat de patronen vaak ook zo mooi zijn. Bijna jammer dat er zoveel (of allemaal) door mensen gemaakt worden, al is het dan weer wel grappig om allerlei 'zwevers' moeilijk te zien doen bij zo'n door mensen gefabriceerde cirkel.
Ik heb ook wel eens een filmpje gezien waarin een cirkel door een soort lichtgevende bollen werd gemaakt (mmm...ik las hier iets over bolbliksems?), maar ja, dan kun je je ook nog afvragen in hoeverre dat getruukt is.
Maar een hele graancirkel gemaakt door parende egels...*krabt zich op hoofd* Nee, daar heb ik echt mijn twijfels bij.
*fantaseerd verder over megafestaties met hordes parende egels die 'toevallig' een heel patroon in een graanveld produceren*
Dát zou ik nou nog eens echt op film willen zien... Haha!