Ervaringen gevraagd bewust geen kinderen willen.

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gootje12

Re: Ervaringen gevraagd bewust geen kinderen willen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:30

Ik heb van het begin van mijn leven al gezegd,geen kinderen en niet trouwen.Daar sta ik nog steeds achter.Ik ben intussen over de 40,dus heb echt wel tijd gehad om er over na te denken.En ben echt wel hetero en heb genoeg vriendjes gehad.Maar ik vind nog steeds,dat er al genoeg kinderen zijn en er al teveel mensen uit elkaar gaan.En......... ik zou het belangrijkste vergeten..............IK WIL MIJN VRIJHEID.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:44

Je bent pas 23, dat gevoel kan echt nog veranderen hoor Knipoog

Ik ben nu 27 en ik had ook nooit echt een kinderwens, toch is dat het laatste jaar wel veranderd. Voorlopig komt het er toch ff niet van want ik ben ook nog bezig met een studie, maar daarna misschien wel.

Dus zeg nooit nooit.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 16:52

Malibu schreef:
Je bent pas 23, dat gevoel kan echt nog veranderen hoor Knipoog

Ik ben nu 27 en ik had ook nooit echt een kinderwens, toch is dat het laatste jaar wel veranderd. Voorlopig komt het er toch ff niet van want ik ben ook nog bezig met een studie, maar daarna misschien wel.

Dus zeg nooit nooit.

ik zeg ook niet nooit nooit maar ik acht de kans klein. Ik ben gewoon Een vrije vogel. Levens genieter. En bij mij passen daar geen kinderen bij.
Maar de reactie die je nu heeft hoor ik altijd. Neem het je niet kwalijk. Maar heb altijd het idee dat mensen om mij geen bezig zijn me over te halen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:59

Maar het lijkt me wel moeilijk als je partner wel kinderen wil.

De mijne heeft er gelukkig geen problemen mee. Hij snap ook dondersgoed dat er dan het `een en ander` gaat veranderen in zijn leven.

Maar de drang/wens/weetikhet heb ik ook nooit gehad. Weet niet of het nog gaat komen, ben ook al 31 Haha!

Ik heb altijd wel een paard willen hebben, al zo lang als ik me kan herrinneren.... maar die heb ik, dus daar ga ik van genieten.

Maar het klopt ook wat je zegt hoor, je wordt om je oren geslagen met dooddoeners... ´Oh, dat komt nog wel.´ En als je je irriteert aan te drukke kinderen: ´Daar wen je wel aan als je ze zelf hebt.` *moet dat?*

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:07

Hier nog een zonder tikkende klok Haha!

Ik ben bijna 31 en ik zie het nog steeds niet gebeuren dat ik kinderen ga krijgen. Ook ik wil er niets voor opgeven. Echt niet dat ik mijn paardje weg doe hoor! En mijn studie dan die ik net begonnen ben? Zeker ook weggegooid geld. Tegen de tijd dat die klaar is, kan ik thuis gaan zitten in plaats van een leuke nieuwe baan te zoeken...Ik heb verder ook niks met kinderen. Mijn halfbroertje van 11 is leuk, maar voor een weekendje logeren.
Vriendje heeft wel een sterke kinderwens, dus ook ik heb al gezegd dat hij maar eens goed na moet denken wat hij wil, aangezien ik de kans niet groot acht dat ik ooit nog graag kinderen zou willen. Ik zeg niet nooit, maar het zal eerder niet dan wel zijn. En ja, ik ben ook bang dat ALS hij er voor kiest bij mij te blijven, dat er dan ooit een verwijt gaat komen dat er geen kinderen zijn. Moeilijk moeilijk. Maar ik laat me niet overhalen, heb mijn eigen moeder als voorbeeld namelijk Bloos

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 17:56

Charmaine schreef:
Hier nog een zonder tikkende klok Haha!

Ik ben bijna 31 en ik zie het nog steeds niet gebeuren dat ik kinderen ga krijgen. Ook ik wil er niets voor opgeven. Echt niet dat ik mijn paardje weg doe hoor! En mijn studie dan die ik net begonnen ben? Zeker ook weggegooid geld. Tegen de tijd dat die klaar is, kan ik thuis gaan zitten in plaats van een leuke nieuwe baan te zoeken...Ik heb verder ook niks met kinderen. Mijn halfbroertje van 11 is leuk, maar voor een weekendje logeren.
Vriendje heeft wel een sterke kinderwens, dus ook ik heb al gezegd dat hij maar eens goed na moet denken wat hij wil, aangezien ik de kans niet groot acht dat ik ooit nog graag kinderen zou willen. Ik zeg niet nooit, maar het zal eerder niet dan wel zijn. En ja, ik ben ook bang dat ALS hij er voor kiest bij mij te blijven, dat er dan ooit een verwijt gaat komen dat er geen kinderen zijn. Moeilijk moeilijk. Maar ik laat me niet overhalen, heb mijn eigen moeder als voorbeeld namelijk Bloos

Ja ik vindt het ook moeilijk. Daarbij komt ook nog eens dat mijn vriend en ik heel heel erg verschillen van elkaar. Hij heeft niks met paarden. En heeft astma heel erg. Dus al vond hij ze leuk dan heeft hij er nog niks aan. Ik ben een buiten mens hij zit het liefs binnen. Ik leer graag veel nieuwe mensen kennen. Mijn vriend helemaal niet. Ik ben een heel druk baasje mijn vriend is heel rustig. Mijn vriend is heel materialistisch (hoe schrijf je dat). Ik helemaal niet.
Ja waarom wij ooit gek op elkaar zijn geworden weet ik ook niet. Maar zo lang ik niet 100% achter onze relatie sta wil ik zoiezo geen kids. Maar als zouden we super goed bij elkaar passen. Dan nee nog geen kinderen. Nu denk ik wel eens had ik niet beter gewoon vrijgezel kunnen blijven. Kan ik lekker doen wat ik wil. Niemand om rekening mee te houden. Lekker makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:56

ik heb het er vaak over gehad en ik zou echt wel kinderen willen en mijn vriend ook maar wij hebben allebei zoiets van..nog lang niet! en ik ben 21 en mijn vriend 27!

maar wat wij heel erg merken is dat al onze vrienden kinderen krijgen en dan moeten wij net doen alsof we die kinderen zo leuk vinden! en dan komt het gezeik: waarom nemen jullie geen kinderen etc... wordt er gek van! en mijn vriend en ik vinden kinderen trouwens ook helemaal niet leuk! die van onszelf vinden we vast wel leuk maar ik ga echt niet zeggen oh wat schattig als een kind met smerige kwijl handen en etenresten aan zijn mond je een kus wilt geven!

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:59

Ik ben dan pas 17, maar ik een kinderwens leeft totaaaaal niet bij mij.
Als ik 23 ben zoals de TS ben ik waarschijnlijk nog aan het studeren, daarna wil ik een mooie baan zoeken, mooi huisje, rijpaardje erbij en tegen die tijd vind ik mezelf vast al te oud voor kiddo's. Clown

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:08

bliksem ik ben ook pas 16..
ik heb zo'n stronthekel aan kinderen!
daarnaast is de kans (dacht ik) 50% dat ik mijn Asperger doorgeef, dat is tegen mijn principe.
Een kind op de wereld zetten waar de kans groot van is dat het wat mankeert.
zo'n ingewikkeld leven gun ik mijn eventuele kind echt niet!

the same met kanker in de familie, in sommige families krijgen er héél veel kanker doordat het erfelijk bepaald is..
dit zou voor mij al uitgesloten zijn om dan kinderen te nemen als ik dat gen ook zou hebben, er zijn zat pleegouders nodig. Ja

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:10

Ik ben 36 jaar en heb echt nog nooit een kinderwens gehad.
De omgeving snapt er helemaal niks van. Want ik kan zo leuk met kinderen omgaan. En ik vindt ze toch ook zo leuk? Ja echt wel! Maar wel van een ander! Ik heb liever allen de lusten en niet de lasten. Ik geniet van andermans kinderen. Heerlijk en als ik het zat ben, breng ik ze gewoon weer terug naar de rechtmatige ouders.

Verder heb ik (dat ik 24 jaar was tot 29 jaar) een relatie gehad met een man die ik vanaf het begin heb verteld dat ik geen kinderen wil. Echter heeft hij alle jaren stille hoop gehad dat ik mij toch nog zou bedenken. En is na 5 jaar pas gaan realiseren dat ik echt niet van mijn idee zou afstappen. Helaas heb ik toen toch nog het besluit moeten nemen om te breken. Hij bleef maar hameren dat het zo leuk zou zijn om kinderen te hebben.
Begon te vertellen dat hij het oneerlijk vondt dat ik geen kinderen nam. Dat het mij juist zou aanvullen en nog gelukkiger zou maken. Waarop ik alleen maar heb gezegd dat dat kind wat ik zou krijgen er NIET gelukkiger op zou worden bij een moeder die dat kind NIET had gewild!

Inmiddels ben ik getrouwd met een man die ook geen kinderwens heeft. Dus helemaal HAPPY!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:41

wij hebben wel een kind,maar heb nooit raar gedaan tegenover mensen die bewust kinderloos blijven,ieder zijn ding toch.
lastiger is eht idd,dat jij niet wil,maar je vriend wel.
dat is iets wat jullie toekomst samen echt in de weg kan staan.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:47

susan schreef:
ooit een hele tijd terug stond hte volgende stuk op bokt over kindervrij zijn
sory auteur ik wete niet meer wie je bent maar hbe je stuk destijds opgeslagen omdat ik het zo gaaf vond Knipoog

He, wat grappig. Dit stuk heb ik vier jaar geleden (?) geschreven en anoniem op Bokt laten publiceren. Ben nu 36 en er is nog niets veranderd aan dit standpunt. Kinderen, hartstikke leuk, maar niet van mezelf. Ik hou van de vrijheid die ik heb, en die geef ik echt niet op!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:49

4EverHobbes schreef:
[
He, wat grappig. Dit stuk heb ik vier jaar geleden (?) geschreven en anoniem op Bokt laten publiceren. Ben nu 36 en er is nog niets veranderd aan dit standpunt. Kinderen, hartstikke leuk, maar niet van mezelf. Ik hou van de vrijheid die ik heb, en die geef ik echt niet op!

Niks aan toe te voegen Haha!

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:56

Ik heb volgens mij geen biologische klok. Ik ben inmiddels 33 en heb nog steeds geen behoefte aan kinderen. Vrienden van me hebben allemaal kinderen en ik vind ze echt leuk en grappig voor een uurtje of zo. Maar dan ben erg blij als ik ze terug kan geven.

Op dit moment heb ik geen relatie, maar ik ben daar wel altijd eerlijk over geweest in mijn vorige relaties. Ik merk dat veel mensen je raar of inderdaad egoïstisch vinden als je geen kinderen wilt. Weet je wat ik egoïstisch vind, kinderen nemen om je relatie te redden dat is pas egoïstisch en dat gebeurt in mijn ogen er vaak. Of mannen/vrouwen die zich door de partner om laten praten. Vaak krijg je ook de reactie van wacht maar als je een vriendje hebt dan wordt het wel anders............ Nee het wordt niet anders ik wil er geen zeg ik dan. En dan krijg je de reactie als hij dat dan wel wil............. Niet met mij zeg ik dan. Tja wat moet je dan zeggen. Iemand voorliegen dat je kinderen wilt en dat jaren volhouden, dacht het niet.

Ieder heeft hierin zijn eigen keuze. Gelukkig!!!!!!!

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:58

Mijn vriend wil ook dolgraag kinderen!
Hij is echt gek op kinderen (wou ook kinderarts worden) en als ik hem zie met zn kleine nichtjes, is dat echt geweldig om te zien!
Ik zelf heb eigenlijk nooit echt een kinderwens gehad..
Vind van die kleintjes die al kunnen lopen en praten wel leuk om te zien, maar dat is het eigenlijk wel.
Ik heb echt niets van kinderen, en zovaak als ze naar me vriend toe komen hobbelen, en weinig komen ze naar mij Tong uitsteken
Weet ook echt niet hoe ik met kinderen om moet gaan eigenlijk..
Weet wel een beetje de standaard dingetjes, maar echt echt met kinderen omgaan, nee dat is niets voor mij.

Alleen het zwanger zijn en bevallen lijkt me al een hel!
En dan 's nachts er steeds uit omdat zij/hij ligt te huilen, poepluiers verschonen en kots opruime als je kind ziek is..

En zodra hij/zij tiener is, nee laat dat helemaal maar zitten!
Mijn ouders hebben het echt niet makkelijk gehad met mij, en zelf zou ik daar echt niet allemaal doorheen willen gaan Tong uitsteken

Wie weet dat ik er ooit in de toekomst anders over denk..
Maar nee, op het moment moet ik er echt niet aandenken!
Ik hou van me vrijheid, en die vrijheid wil ik voorlopig nog even lekker houden Lachen

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 22:43

Ik wil ook bewust geen kinderen. Ook al ben ik nog maar 19. Ik vind ze vervelend en de wereld word alleen maar harder. Vraag me af wat de wereld ze te bieden heeft... Ook heb ik ADD, en daar heb ik het al druk mee dus nee, geen kind. Straks heeft die ook ADD. Nee daar bedank ik voor. Stel je voor...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 23:44

Drie kwart van mijn leeftijdsgenoten/ jaargenoten van de MAVO zijn al getrouwd en hebben kinderen, zijn getrouwd of hebben kinderen of trouwplannen. Hierbij gaat het voor het grootste gedeelte om de vrouwen.

Echt ik wordt helemaal misselijk Misselijk van al dat babygeluk en gezeik over echo's en misselijkheden. Nee, bah voor mij ook nog echt niet. Rond mijn 30-ste wil ik wel aan kinderen denken. Volgende week wordt ik 25, maar laat mij nog maar even 5 jaar kinderloos zijn, daarna zien we wel verder. Haha!
Gelukkig is vriendlief het ook met me eens.

Dat geld trouwens ook voor trouwen. Zoals het er nu uitziet zal ik dat nooit doen.
a. het kost een hoop geld
b. ik zie er de meerwaarde niet van in
c. ik heb een hekel aan jurken, dus heb geen zin om een vermogen neer te moeten leggen voor iets wat ik maar 1 keer draag

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 00:31

hoe wij dat doen? eeeuhm nou gewoon GEEN kinderen proberen te produceren? Nagelbijten / Gniffelen mijn vriend en ik willen ook geen kinderen en na 19 vrouwen conceptie vonden we het tijd voor wat anders en is mijn vriend inmiddels blij gesteriliseerd. Haha!

gelukkig is er bijna nooit iemand geweest die aan ons vroeg wanneer wij kinderen 'namen', alsof het al vanzelfsprekend was dat wij kinderloos bleven. ik heb wel lang gedacht ze wel te willen, misschien tot halverwege de 20, maar dacht altijd; joh ik stel het nog 2 jaar uit. tot ik over de 30 ging en dacht; ik wil ze eigenlijk helemaal niet!
mijn vriend stond er ook niet om te springen maar zei wel; als jij ze wilt, ga'k oke. maar dat hoefde dus niet.

ik ben heel gelukkig met alles wat ik om me heen heb en weet 100% dat kinderen daar GEEN verrijking voor hoeven te zijn. het is goed zo Ja in een volgend leven zie ik wel weer, zeg ik altijd maar Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 00:38

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 00:45

ik ben 18 maar heb wel een kinderwens,
niet veel ik denk 1 en heel mischien 2 maar dat word vaak oorlog.
ik weet het nog niet.
maar een vriend hou me een beetje tegen, altijd gezeik. in mijn familie ook altijd gezeik met een vriend of man.
ik heb zoiets van ik wil geen vriend maar wel een kind. maar helaas kan dat niet samen en heb je echt een man nodig. en een kindje uit een buisje wil ik niet, mischien beetje grof gezegd

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 01:01

Ik ben 29 maar vind het ook heerlijk zo!
@4EbberHobbes, mooi stuk geschreven hoor!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 01:09

ik ben 32 en ik vind kinderen niet eens een beetje leuk. Een vriendin van me heeft nu een kindje maar het doet me gewoon helemaal niks als ik hem vasthoud. Ben eerlijk gezegd blij als ie er niet bij is. En dan zeggen ze wel dat het anders is met je eigen kinderen. Maar ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken dat ik een blije moeder zou zijn. Ik heb liever paarden en honden.

Desondanks ben ik er nog niet helemaal over uit want het lijkt me wel weer leuk als de kinderen volwassen zijn en ze met aanhang gezellig komen eten. Maar ja, om het daar nou alleen voor te doen Huilen van het lachen

Ik ben nu in ieder geval wel blij dat ik die klok niet hoor tikken want ik ben nog vrijgezel. En wie weet, met de juiste man slaan misschien ineens de hormonen toe. Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik (met een beetje geluk) nog een paar jaar de mogelijkheid heb van gedachten te veranderen.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 01:34

Ik vind kinderen erg leuk tot op bepaalde mate. Bepaalde dingen kan ik echt niet tegen en ben het ook eens met het gequote bericht in de derde post van dit topic, zeer mooi geschreven en respect daarvoor.
Ik kies bewust voor de paarden, ik wil wel wat hebben om voor te zorgen, en daarnaast trouwens ben ik ook nog eens homosexueel en wil het mijn kind niet aan doen dat die gepest zou worden omdat die twee vaders bijwijze van zou hebben, mischien ga ik er in de jaren wel anders over denken hoor. Maar voorlopig hou ik het gewoon nog bij de kinderen van vrienden, en bij mijn eigen vriend, ook nog eens bij de paarden. Ik heb een ideaal leven zoals ik nu heb, en moet er niet bij nadenken om er zon kleine dreumes bij te hebben.

Tis inderdaad heel leuk allemaal, zolang ze maar van een ander zijn Knipoog

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 02:00

Ik ben 43 nu, heb zelf nooit een kinderwens gehad, en ben ook altijd redelijk allergisch geweest voor kinderen. D.w.z. als ik in een restaurant zit en achter me zitten ouders met vervelende kinderen, dan ga ik echt ergens anders zitten, dat werkt ontzettend op m´n zenuwen. Er zijn best leuke kinderen maar ik zie meer kinderen waarbij ik denk `nou nee, dankuwel`. Ik heb me ook nooit kunnen voorstellen wat er nou zo leuk is aan het hebben van kinderen, het had in mijn ogen echt meer nadelen dan voordelen.

Sinds een jaar heb ik nu een bijrijdstertje bij de paarden. Tis nog maar een heel kleintje, ze was 10 toen ze begon en is nu 11. Met haar klikte het wel meteen moet ik zeggen en we zijn in een jaar tijd best close geworden.

Nu heb ik dus m´n mening toch moeten bijstellen. Want ik moet toegeven dat ik het toch wel errug ontroerend vind om zo´n kind de dingen te zien doen precies zoals jij ze haar geleerd hebt. Om haar te zien opgroeien, te zien hoe ze steeds meer verantwoordelijkheid aankan. Dat soort dingen.

Wil ik nu opeens wel kinderen? Nee, absoluut niet. Maar ik kan me nu wel beter voorstellen wat er zo leuk is aan het hebben van een eigen kind. Je ziet jezelf erin terug, je ziet hoe je je leven doorgeeft aan de volgende generatie, hoe jouw bloed voortleeft (dat geldt voor mijn "kind" natuurlijk niet, maar kan het me nu wel voorstellen!). Ik kan me dus ook voorstellen, dat alle poepluiers, slapeloze nachten en dagen vol zorgen daarbij in het niet vallen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 02:26

Ik heb geen kinderwens en ook nooit gehad.
Mijn partner overigens ook niet.
Ik heb een leuk leven, een leuke baan, een toffe vriend en twee paarden. Daar hoeven van mij geen kinderen bij.

Ik vind ze wel leuk hoor, maar van anderen.

Het nemen van kinderen is net zo'n egoistisch besluit als het kiezen voor geen kinderen. Ik heb alleen toevallig gekozen voor de minder algemeen geldende keus.