bagage ryanair.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

reentje91

Re: bagage ryanair.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 23:33

Lous schreef:
Nee heb je , ja kun je krijgen. Succes! Haha!

Zo is dat Haha! dankje wel!

Karin schreef:
Nathalie schreef:
Maar er wordt inderdaad een sticker op geplakt met 'Extra Heavy!' oid. Ik zit vaak vanuit het vliegtuig te kijken hoe ze de koffers laden, en soms doen ze dat echt met zijn 2e. Knipoog

Dat gebeurt idd. Op een binnenlandse vlucht in Australië had ik zoveel mogelijk in mijn rugzak gepropt en nog het een en ander in de flightbag. Aan mijn veel te zware tas werd een label gehangen waarop een metalen gewicht getekend stond met daarin '28 kg' en de tekst 'HEAVY!' (vereeuwigd in mijn plakboek Clown). Maar ook daar hoefde ik niets bij te betalen hoewel ze een limiet hadden van 20 kg.

Nou van mij mogen ze er alles aan hangen wat ze maar willen als ik dan niet hoeft te betalen Clown

Bedankt voor alle reacties had niet verwacht dat er zo laat nog zo snel zo veel reacties zouden komen!
en tja wat betreft dat de tas te zwaar wordt voor het personeel: ik plak er wel een sorry sticker op Knipoog

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 23:35

Lous schreef:
MandyR schreef:
Mjay, Het gaat ook om het geld. Extra bagage = extra kerosine = dus extra kosten voor de maatschappij. En die kosten moeten toch ergens van betaald worden.
Bij koffers die erg zwaar zijn wordt er gewoon een sticker opgeplakt. En daar letten die mannen echt wel op hoor. En tegenwoordig gaat er zoveel automatisch dat er nog maar weinig met echte handkracht getild moet worden.

Op dat laatste moet je je ook niet verkijken hoor. Vooral kleine vliegvelden doen alles met de hand, voorbeeld zijn Rotterdam Airport en Eindhoven Airport.

Ik verkijk me er ook niet op hoor. Mijn vader werkt al 35 jaar op Zestienhoven als oa bagagesjouwer. Dus ik weet echt wel hoe het er daar aan toe gaat. Ik was net een week oud toen ik voor het eerst in een belly kwam.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:18

En, hoe veel moest je bij betalen?

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:00

Ze doen idd erg moeilijk bij Ryan Air met overgewicht.
Bij het inchecken wordt hij meteen op de weegschaal gezet dus net doen of er niks mis is lijkt me een beetje lastig.

reentje91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 20:23

Het viel allemaal reuze mee. Hij bleek uiteindelijk 32 kilo te wegen (véél te zwaar dus Tong uitsteken). maar nadat ik de man achter de balie had uitgelegd dat ik een aantal maanden daar ging wonen kon hij het wel begrijpen en hoefde ik alleen mijn laptop eruit te halen zodat de koffer toch iets minder zwaar was. Deze heb ik vervolgens gewoon in mn handbagage erbij gedaan.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:25

Maar je hebt dus niets bij moeten betalen?
Dat jij een laptop in je bagage durft te doen zeg. Er wordt best wel hard met die koffers om gegaan en ze raken ook weleens kwijt.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:18

Dan heb je wel mazzel! Ik moest dit jaar €60 betalen, had 3,6kg overbagage.. Werd mooi 4kg van gemaakt, x15euries Boos!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:25

MandyR schreef:
Dat jij een laptop in je bagage durft te doen zeg. Er wordt best wel hard met die koffers om gegaan en ze raken ook weleens kwijt.

Ja, precies Nagelbijten / Gniffelen M'n camera doet ik ook altijd in handbagage, ook al is het super onhandig en zwaar na het inchecken, toch liever veilig... Netjes van m'n vader geleerd dat dingen die breekbaar kunnen zijn en/of veel waard altijd beter in handbagage kan omdat ze zo gooien met die tassen... Nagelbijten / Gniffelen

reentje91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 19:36

Roskur schreef:
MandyR schreef:

Ja, precies Nagelbijten / Gniffelen M'n camera doet ik ook altijd in handbagage, ook al is het super onhandig en zwaar na het inchecken, toch liever veilig... Netjes van m'n vader geleerd dat dingen die breekbaar kunnen zijn en/of veel waard altijd beter in handbagage kan omdat ze zo gooien met die tassen... Nagelbijten / Gniffelen

Had hem heel goed ingepakt en hij zat in een laptop tas dus ook al zouden ze heel erg met mn koffer gaan gooien had dat nog niks uitgemaakt.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:31

Nathalie schreef:
Laatste keer waren we dus met zijn 2e, handbagage hadden we niet mee genomen naar de incheckbalie (want die was groot en ontzettend zwaar!) en de koffers alleen al was al flink overgewicht, maar niets over gezegd. Met boarden werd 1 handbagage koffertje in beslag genomen omdat hij toch wat te groot was, en toen ze hem van me overpakten ook véélste zwaar, maar toen heb ik niks bij moeten betalen. Dan stap je al in het vliegtuig en kun je dus verder niets. Knipoog

Wat doen ze eigenlijk als je handbagage te zwaar of groot is? Gaat ie dan alsnog bij de 'normale' bagage?