Zoveel schulden, echt vervelend..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Zoveel schulden, echt vervelend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:29

Oei, wat reageer jij geprikkeld zeg! Je zegt dat je geld hebt om een paard te onderhouden, maar ondertussen kun je 50 euro vaak niet missen om aan je oma te betalen. Dan klopt er toch iets niet hoor.

Ik snap dat je af en toe uit wilt gaan, maar geld wat je niet hebt, kun je niet uitgeven. Dus die dingen zou ik toch even laten totdat je schulden betaald zijn.

Je zegt dat je adviezen wil. Als je dan vervolgens die adviezen krijgt, wordt je woest omdat het niet hetgeen is wat je wilt horen. Wat voor adviezen had je dan gewild?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:29

Ik heb zelf ook best wel een gat in me hand.het is misschien kinderachtig maar toen ik thuis woonde hadden mijn ouders mijn pin pas. Mijn onders gaven of weekelijks een bepaald gedrag daar moest ik van rond komen. En op is op. Had ik van dat week bedrag nog wat geld dan kon ik stappen of iets anders extra's verder zorgen dat alle vasten lasten worden betaald. Wat over blijft is het geld om je schulden af te lossen. Het is misschien even wat moeilijke leven maar je moet er wat voor over hebben.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 21:30

Nijn schreef:
Moelie loop niet zo te zeiken over de reacties, dan had je maar geen topic moeten openen.
Stappen kost geen geld omdat je geen dure drankjes koopt.. mwah een biertje is al snel 2,- en die 2,- zou ik liever als de sodemieter aan iemand geven waarbij ik een schuld heb dan dat ik een gezellig avondje heb..
En als ik heel eerlijk ben huiver ik er voor hoe dat straks met jou moet gaan, als je zo laks denkt over schulden (ja je vraagt hulp maar zo gauw het op besparen komt begin je meteen te verdedigen) hoe gaat het dan straks als je op jezelf moet wonen?
Zeg je dan tegen incassobureau maar ach meneer/mevrouw, stappen/kleding kopen is prioriteit nummer 1, ik betaal wanneer het mij uitkomt?

Ik ga wel zeiken op jou reactie, nou zeg je namelijk weer iets wat niet klopt? Ik snap niet hoe je het in je hoofd haalt zoiets maar te zeggen terwijl je niet eens weet of het waar is. Heb je mij ergens zien typen dat stappen/kleding nummer 1 is? Nee dus.. dat is het dus niet. Maargoed, ik ga hier verder niet over in discussie want gelukkig weet ik zelf hoe het allemaal in elkaar zit en jij niet.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:32

Als jij niet een weekje stappen wilt overslaan, of met jezelf kunt afspreken dat je voorlopig geen kleding koopt dan komt dat bij mij over dat dat bovenaan je prioriteiten lijstje staat.
Als dat niet zo is dan mijn excuus, het blijkt echter dan anders hoe jij de dingen schrijft in je posts.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:35

Ik heb niet de reacties gelezen, maar alleen je beginpost..
Als ik jou was zou ik een paar weekjes rustig aan doen met uitgaan.. Niet uitgaan, of minder uitgeven..
In plaats van uitgaan kun je misschien ook gezellig met je vriend een filmpje kijken met wat lekkers erbij, of gewoon een avondje optijd slapen, is ook erg lekker, haha!

Je weet dat je bij je ex een schuld hebt van €200,-.. Dat is een bedrag wat vast staat en niet meer word, ik zou dan zorgen dat ik eerst die €200,- bij elkaar sprokkel en die dan teruggeef.. Je bent dan alweer 1 persoon minder wat schuldig.. Zo zou ik het een voor een afwerken, tot je weer gewoon alles weer op orde hebt en dan gewoon weer vast je maandelijkse kosten betalen..
Hou je gewoon elke week wat achter van het loon dat je krijgt, zodat je dat allemaal 'makkelijk' kunt betalen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:36

Heb je schulden puur door luxe dingen zoals paard, uitgaan etc of puur door levensbehoeftes?
Want je zal toch onder ogen moeten zien dat het niet eerlijk is om wel een biertje te gaan drinken in de kroeg en daardoor je schuldeisers minder kunt betalen.

Zet dus echt alle uitgaven eerlijk op papier en dan zie je ook snel waar je op kunt bezuinigen en wat je dus kunt sparen Lachen

Een ander idee is om met je schuldeisers af te spreken dat je eerst de een afbetaald en dan de ander, zodat het iets overzichtelijker word.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 21:38

Diablo schreef:
Oei, wat reageer jij geprikkeld zeg! Je zegt dat je geld hebt om een paard te onderhouden, maar ondertussen kun je 50 euro vaak niet missen om aan je oma te betalen. Dan klopt er toch iets niet hoor.

Ik snap dat je af en toe uit wilt gaan, maar geld wat je niet hebt, kun je niet uitgeven. Dus die dingen zou ik toch even laten totdat je schulden betaald zijn.

Je zegt dat je adviezen wil. Als je dan vervolgens die adviezen krijgt, wordt je woest omdat het niet hetgeen is wat je wilt horen. Wat voor adviezen had je dan gewild?

Ik word niet woest omdat het niet het juiste advies was, diegene maakte er maar wat van en zei dingen die niet klopte. Als ik dan vervolgens zeg dat het niet klopt krijg ik weer een weerwoord terwijl ik zelf toch als enigste weet hoe het precies in elkaar zit. Netalsof ik er trots opben dat ik schulden heb.. ik zit er toch juist kei erg mee en wil het ook zo snel mogelijk oplossen.
Ik kan mijn paard onderhouden ja, als ik mijn loon krijg is het eerste geld dat ik pin namelijk altijd voor mijn paard en stalling. Die keer dat ik die 50 euro voor mijn oma eigenlijk niet kon missen was omdat er in die maand wat tussen kwam.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:40

Jammer dat je zo fel reageert op mensen die ook het beste met je voorhebben en tips geven die erg nuttig kunnen zijn.
Weet je wat het is? Er zijn dingen die moeten en dingen die niet noodzakelijk moeten (hoewel ze het leven wel leuker maken).
Schulden afbetalen lijkt me een "moeten" omdat je dat verplicht bent tegenover de mensen die je leenden, maar ook om jouw eigen leven fijner te maken. De enige manier om dat snel voor elkaar te krijgen is door te kijken wat je per week waaraan kwijt bent, en waar je op kunt bezuinigen om je schulden beter te betalen. En stappen enzo zijn dan wel leuk, en misschien niet heel duur, maar met overslaan bespaar je wel geld dat je verstandiger kunt gebruiken. Je hoort niemand zeggen dat je nooit meer de kroeg in mag, maar wel de adviezen dat je sneller van je schulden af bent als je niet ieder weekend zou gaan.

yakima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:41

ik weet niet hoor.

maar JIJ bent degene die in de schulden zit, JIJ vraagt om hulp/advies. dan geven mensen je advies en ga je kribbig reageren? die mensen doen hun best om het voor jou makkelijker te maken.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:42

Het meeste is al gezegd, maar overzicht is voorlopig van belang. Ik zou eerst de schuld aan je ex regelen, als ik het goed las ga je dat ook al doen. Daarna zou ik je vader terugbetalen, 90 euro is nl. een mooi overzichtelijk bedrag. Dan blijven alleen je oma en moeder nog over, toch?

Houd zowieso rekening met die 50 euro per maand die je je oma betaald; reken het maar gewoon als een vaste waarde, zoals je huur. Als je dat ''vast'' zet, kan je het niet per ongeluk uitgeven.

Oh en dit:
Citaat:
en dan wil ik natuurlijk ook regelmatig wat kopen zoals kleren ofzo, ook ga ik regelmatig naar feesten en ben ik elk weekend wel in de kroeg of ga ik ergens uit.

Zou ik even laten. Je hebt er gewoon geen geld voor.... als je nou een paar maandjes niet feest, niet (teveel) kleren koopt en flink minder uitgaat, heb je je schulden sneller betaald... dan kan je daarna je geld weer 'vrij' uitgeven.
Laatst bijgewerkt door Nakisha op 18-09-08 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:42

Spaarrekening openen en het zo regelen dat je schulden eventueel via de bank wekelijks worden afbetaald (dus per overschrijving gaat het er automatisch af, ook zo om dan bv. elke week automatisch te sparen). Ik vraag me persoonlijk ook af wat je dan uitspookt met je centen bij een voltijds(?) loon als je zelfs nog geen kostgeld hoeft te betalen, maar dat zijn verder mijn zaken niet dusja. Knipoog

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 21:43

_Jorien_ schreef:
Ik heb niet de reacties gelezen, maar alleen je beginpost..
Als ik jou was zou ik een paar weekjes rustig aan doen met uitgaan.. Niet uitgaan, of minder uitgeven..
In plaats van uitgaan kun je misschien ook gezellig met je vriend een filmpje kijken met wat lekkers erbij, of gewoon een avondje optijd slapen, is ook erg lekker, haha!

Je weet dat je bij je ex een schuld hebt van €200,-.. Dat is een bedrag wat vast staat en niet meer word, ik zou dan zorgen dat ik eerst die €200,- bij elkaar sprokkel en die dan teruggeef.. Je bent dan alweer 1 persoon minder wat schuldig.. Zo zou ik het een voor een afwerken, tot je weer gewoon alles weer op orde hebt en dan gewoon weer vast je maandelijkse kosten betalen..
Hou je gewoon elke week wat achter van het loon dat je krijgt, zodat je dat allemaal 'makkelijk' kunt betalen..

Bedankt voor je berichtje Lachen Dat was idd ook mijn bedoeling, sowieso mijn ex eerst afbetalen. Dat is dan weer 1 persoon minder. Ik denk eerlijk gezegd ook dat het vooral te maken heeft met de verandering in mijn loon, nu het wekelijks is is het minder overzichtelijk. Klinkt miss stom maar dat is echt zo bij mij. Ik ga idd morgen eens alles op papier zetten zodat het allemaal wat duidelijker word voor mezelf. Ook ga ik wat afspreken met mijn ouders, over precies hoeveel schulden ik bij hun heb en hoe ik het ga terug betalen.
Elke week wat achterhouden van het loon lijkt mij ook een verstandig plan, dan schiet het al een hoop meer op!
Scheelt dat ik in de kroeg of met uitgaan nooit zoveel drink, kroeg waar ik altijd naar toe ga ik ook van de schoonouders van me zus dus gelukkig is het meestal voor een vriendenprijsje. Scheelt ook een hoop.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 21:45

yakima schreef:
ik weet niet hoor.

maar JIJ bent degene die in de schulden zit, JIJ vraagt om hulp/advies. dan geven mensen je advies en ga je kribbig reageren? die mensen doen hun best om het voor jou makkelijker te maken.

Het is ook echt niet mijn bedoeling om zo te reageren, maar als er dingen worden gezegt die niet waar zijn kan ik idd wat kribbig reageren ja. Aangezien er word getwijfelt of ik mijn paard dan wel kan onderhouden bijv. En er werd ook gezegt dat ik kleding/stappen op de eerste plaats zet. Dat is dus zeker niet zo. Gelukkig weet ik zelf zo dat dat wel zo is aangezien ik maandelijks de vaste kosten voor me paard meteen afbetaal. Sowieso de vaste kosten, zoals 50 euro voor me oma, en paard en telefoonrekening gaat wel goed. Alleen me ouders en me ex is nu dus nog ff een probleem.
Laatst bijgewerkt door Moelie op 18-09-08 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:46

Moelie schreef:
Ik word niet woest omdat het niet het juiste advies was, diegene maakte er maar wat van en zei dingen die niet klopte. Als ik dan vervolgens zeg dat het niet klopt krijg ik weer een weerwoord terwijl ik zelf toch als enigste weet hoe het precies in elkaar zit. Netalsof ik er trots opben dat ik schulden heb.. ik zit er toch juist kei erg mee en wil het ook zo snel mogelijk oplossen.
Ik kan mijn paard onderhouden ja, als ik mijn loon krijg is het eerste geld dat ik pin namelijk altijd voor mijn paard en stalling. Die keer dat ik die 50 euro voor mijn oma eigenlijk niet kon missen was omdat er in die maand wat tussen kwam.

Een paard kunnen onderhouden is meer dan het geld kunnen pinnen Lachen Een paard kunnen onderhouden is het geld kunnen pinnen en de rest van de maand zelf ook nog goed kunnen rondkomen Lachen Maargoed, daar ga ik verder niet op in.

Hoe ben je aan de schulden gekomen?

Ook ik denk dat je zelf ook je prioriteiten anders moet stellen. Waarom zit je wel elke week in de kroeg en betaal je niet dat geld aan je ouders? Dat je ouders zeggen dat het geld wel komt wil niet zeggen dat je er zelf ook zo gemakkelijk over kan denken. Als je de prioriteiten echt zo had gesteld had je op dat moment gezegd dat je dat niet wilde omdat je eerst je schulden af wilt lossen!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:46

Moelie schreef:

Dat jij je verdiende geld als eerste naar je paard brengt, wil natuurlijk niet zeggen dat je hem kan onderhouden. Want er zijn toch mensen die geld van jou krijgen, dus het houdt niet over.
Denk je dat je het in de toekomst wel gaat redden op deze manier?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 21:49

Jawel hoor, nu ik bij me nieuwe baan al stukken beter verdien gaat dat zeker wel lukken. Het is gewoon zo dat ik een tijd terug erg krap zijn waardoor mijn moeder me wat heeft geleent.
Ik herrinder me nu ook dat ik nog geld krijg van mijn oude werk, ik had een maand geleden al een voorschot gekregen maar omdat die man van de administratie op vakantie was op dat moment kon het hele loon niet over worden gemaakt. Wanneer ik het precies krijg weet ik niet, maar dat zal wel niet lang meer duren. Wat ik nog krijg is 300 euro dus dan kan ik mooi die 200 voor me ex teruggeven en die 90 voor me vader alvast.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:49

Moelie schreef:
Bedankt voor je berichtje Lachen Dat was idd ook mijn bedoeling, sowieso mijn ex eerst afbetalen. Dat is dan weer 1 persoon minder. Ik denk eerlijk gezegd ook dat het vooral te maken heeft met de verandering in mijn loon, nu het wekelijks is is het minder overzichtelijk. Klinkt miss stom maar dat is echt zo bij mij. Ik ga idd morgen eens alles op papier zetten zodat het allemaal wat duidelijker word voor mezelf. Ook ga ik wat afspreken met mijn ouders, over precies hoeveel schulden ik bij hun heb en hoe ik het ga terug betalen.
Elke week wat achterhouden van het loon lijkt mij ook een verstandig plan, dan schiet het al een hoop meer op!
Scheelt dat ik in de kroeg of met uitgaan nooit zoveel drink, kroeg waar ik altijd naar toe ga ik ook van de schoonouders van me zus dus gelukkig is het meestal voor een vriendenprijsje. Scheelt ook een hoop.

Scheelt inderdaad wel, maar wat maakt het uit om een paar avonden thuis te blijven? Als jij daarmee iemand kunt afbetalen, zul je al één kopzorg minder hebben.. En ik durf te zeggen, 't is helemaal niet erg om zaterdagsavonds gewoon is thuis te zijn en dan bijv een filmpje te kijken.. Je ligt er in ieder geval niet zo belachelijk laat in, bent zondags minder brak.. Nja, bladiebladiebla!
Maar als ik jou was zou ik het in ieder geval even op papier zetten.. Zorg gewoon dat je zo snel mogelijk je schulden hebt weggewerkt.. Succes OK dan!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:52

Moelie schreef:
Jawel hoor, nu ik bij me nieuwe baan al stukken beter verdien gaat dat zeker wel lukken. Het is gewoon zo dat ik een tijd terug erg krap zijn waardoor mijn moeder me wat heeft geleent.
Ik herrinder me nu ook dat ik nog geld krijg van mijn oude werk, ik had een maand geleden al een voorschot gekregen maar omdat die man van de administratie op vakantie was op dat moment kon het hele loon niet over worden gemaakt. Wanneer ik het precies krijg weet ik niet, maar dat zal wel niet lang meer duren. Wat ik nog krijg is 300 euro dus dan kan ik mooi die 200 voor me ex teruggeven en die 90 voor me vader alvast.

en alvast 10 euro op je spaarrekening Knipoog

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 21:54

Nijn schreef:
Als jij niet een weekje stappen wilt overslaan, of met jezelf kunt afspreken dat je voorlopig geen kleding koopt dan komt dat bij mij over dat dat bovenaan je prioriteiten lijstje staat.
Als dat niet zo is dan mijn excuus, het blijkt echter dan anders hoe jij de dingen schrijft in je posts.

Oke, dan heb ik het miss verkeerd getypt waardoor het verkeerd begrepen word. Hopelijk begrijp je nou dat dat niet op de eerste plaatst staat. Zovaak koop ik ook geen nieuwe kleren hoor, af en toe tussendoor een truitje ofzo, het is niet zo dat ik meteen bergen geld aan kleding uitgeef. Dat stappen is idd zowat wekelijks en daar zou ik idd op kunnen verminderen.
Ik vind het hartstikke fijn dat ik adviezen krijg maar ik kan er gewoon niet tegen als er dingen worden beweert die niet waar zijn. Mijn excuses dat ik dan wat banketstaaf reageerde, was ook niet me bedoeling.
Maar het is gewoon zo lastig, en ik weet het, het is mijn eigen schuld. Maar ik weet vast en zeker dat ik eruit ga komen. Ga morgen sowieso eens alles goed en duidelijk op papier zetten en ga ook eens met me moeder overleggen hoe ik dit het beste kan doen.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 21:57

Bedankt voor al jullie adviezen en nogmaals mijn excuses dat ik wat kribbig reageerde. Ik ga nou naar bed toe, waarschijnlijk kom ik morgen weer op internet dus dan kan ik weer reageren. Slaap lekker allemaal!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:58

Citaat:
Bij mijn oma heb ik een schuld omdat zij mij geld had geleent zodat ik mijn paard kon kopen, afspraak is dat ik haar maandelijks 50 euro terugbetaal. Maar soms kan ik die 50 euro echt niet missen!

Citaat:
ook ga ik regelmatig naar feesten en ben ik elk weekend wel in de kroeg of ga ik ergens uit.

Citaat:
Wat betreft kleren en uitgaan, zoveel geef ik daar ook weer niet aan uit hoor. Ik ben wel elk weekend ergens maar ik zuip niet de hele avond dure drankjes ofzo.. dus dat valt ook wel weer mee. En elk weekend thuiszitten doe ik ook niet, als dat zo zou zijn zou me moeder ook zeggen dat ik lekker uit moet gaan ofzo.

Elk weekend wil zeggen toch wel minimaal 1 avond en je hebt 4 weken in een maand (minstens) dus dat is 4x een avondje stappen. Als je een hele avond uitgaat leef je niet op 1 drankje (denk ik), dat zijn er minimaal 2 of 3.
Een non-alcoholisch drankje kost al snel minimaal €2,-. Dus laten we zeggen 10 euro per avond, dat keer 4 = 40 euro.
Een keer een maandje geen nieuw truitje kopen scheelt al snel 20 euro.

Zo kan je in 1 maand 60 euro besparen, dus ik snap niet dat je soms krap zit (zie eerste quote)

Ik zou als ik jou was je prioriteiten eens goed stellen. En zoals al eerder gezegd noteren wat je krijgt (inkomsten) op welke dagen ongeveer en noteren op welke dagen er bedragen betaald moeten worden (uitgaven).
(soms is een klein klad papiertje al genoeg.)
Onder inkomsten kan je gewoon alles invullen wat je krijgt; loon, studiefinanciering, zorgtoeslag, huurtoeslag enz.
Uitgaven is alles wat geld kost, en zet de "luxe" uitgaven dan helemaal onderaan zoals stappen.
Zet de maandelijkse vaste lasten helemaal bovenaan (stalling, telefoonabonnement, ziektekostenverzekering, tanken, etc)
Vervolgens de leningen (hoeveel je daaraan wilt aflossen dan)
En vervolgens "leefgeld/luxegeld" helemaal onderaan op de lijst.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:50

Probleem is idd vrij duidelijk, je geeft geld uit wat je niet hebt en dat kan natuurlijk niet!

Uitgaven op een rijtje zetten en kijken wat je over kan houden. Flink inkorten op je uitgaven en alles wat geld kost en de deur uit kan meteen er uit gooien. Kijk eens of je goede spullen hebt die je niet gebruikt, wie weet kun je wat verkopen en heb je weer geld om iets terug te betalen. Dat idee van die spaarrekening vind ik een goeie. Dan kun je nu sparen om anderen terug te betalen en straks om te sparen. Ik denk dat je echt even terug naar af moet en moet leren om met geld om te gaan, want dat kun je overduidelijk niet.
Goed dat je er nu over nadenkt en niet pas als je tot aan je nek in de schulden zit. Pak het nu aan, daar heb je de rest van je leven profijt van!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 08:45

Waarom de meesten zo fel reageren is omdat je rijtje van vaste lasten noemt.
Bij de gemiddelde mens is dat: hypotheek/huur, verzekeringen, gas/water/licht, telefoons/internet/tv, evt auto's en in het geval van veel bokkers: Paarden.
Bij jou is dat: maandelijks stallingskosten, telefoonrekening, regelmatig wat kopen zoals kleren ofzo, ook ga ik regelmatig naar feesten en ben ik elk weekend wel in de kroeg of ga ik ergens uit.

Zie je het verschil? Dan snap je denk ik ook waarom sommige zo fel reageren?

Wat je moet doen is een volgend rijtje maken: (alle bedragen zijn een willekeurige gok van mij)
- inkomsten 4x € ?
- evtentuele andere inkomsten? nu op 0
- telefoonrekening = ? (als het boven 25 euro uitkomt zou ik wat aan je belgedrag doen)
- ziektekostenverzekering = 50 euro
- stalling/voer = ? euro
- afbetalen oma = ? euro
- opzij zetten paard = ? euro
- sparen = ? euro
- kleding/uitgaansgeld = max 50 euro (mag ingecalculeerd zijn vind ik)
Dan hou je een X bedrag over. Dit verdeel je over de personen die nog geld van je krijgen. En ja. Dan hou je misschien geen geld over voor leuke dingen, maar betaal je de mensen wel af.
Dit doe je zo totdat alle mensen hun geld gekregen hebben.
Wat je vervolgens doet moet je zelf weten. Maar hou dit overzicht aan en persoonlijk zou ik je oma meer terug gaan betalen (maar dat moet je natuurlijk zelf weten). Even afgezien van wat je afgesproken hebt; is het niet fijner om geen schulden te hebben?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:31

Moelie schreef:
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het vooral te maken heeft met de verandering in mijn loon, nu het wekelijks is is het minder overzichtelijk. Klinkt miss stom maar dat is echt zo bij mij.

Normaal ging je dus 1x per maand naar de bank om te pinnen en alles te betalen? Dat kan toch nu nog steeds? Dat je loon wekelijks gestort wordt, betekent niet dat je wekelijks moet gaan pinnen!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:33

Chubby schreef:
Moelie schreef:
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het vooral te maken heeft met de verandering in mijn loon, nu het wekelijks is is het minder overzichtelijk. Klinkt miss stom maar dat is echt zo bij mij.

Normaal ging je dus 1x per maand naar de bank om te pinnen en alles te betalen? Dat kan toch nu nog steeds? Dat je loon wekelijks gestort wordt, betekent niet dat je wekelijks moet gaan pinnen!

Wat dat betreft snap ik haar wel, want ik krijg oko wekelijks betaald. Je bent toch een stukje overzicht kwijt. En ik doe best wel veel on-line. Maar ik weet precies wat erin en eruit gaat. Ik heb zelf ook een huishoudboekje.