Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Nijn schreef:Moelie loop niet zo te zeiken over de reacties, dan had je maar geen topic moeten openen.
Stappen kost geen geld omdat je geen dure drankjes koopt.. mwah een biertje is al snel 2,- en die 2,- zou ik liever als de sodemieter aan iemand geven waarbij ik een schuld heb dan dat ik een gezellig avondje heb..
En als ik heel eerlijk ben huiver ik er voor hoe dat straks met jou moet gaan, als je zo laks denkt over schulden (ja je vraagt hulp maar zo gauw het op besparen komt begin je meteen te verdedigen) hoe gaat het dan straks als je op jezelf moet wonen?
Zeg je dan tegen incassobureau maar ach meneer/mevrouw, stappen/kleding kopen is prioriteit nummer 1, ik betaal wanneer het mij uitkomt?

Diablo schreef:Oei, wat reageer jij geprikkeld zeg! Je zegt dat je geld hebt om een paard te onderhouden, maar ondertussen kun je 50 euro vaak niet missen om aan je oma te betalen. Dan klopt er toch iets niet hoor.
Ik snap dat je af en toe uit wilt gaan, maar geld wat je niet hebt, kun je niet uitgeven. Dus die dingen zou ik toch even laten totdat je schulden betaald zijn.
Je zegt dat je adviezen wil. Als je dan vervolgens die adviezen krijgt, wordt je woest omdat het niet hetgeen is wat je wilt horen. Wat voor adviezen had je dan gewild?
Citaat:en dan wil ik natuurlijk ook regelmatig wat kopen zoals kleren ofzo, ook ga ik regelmatig naar feesten en ben ik elk weekend wel in de kroeg of ga ik ergens uit.
_Jorien_ schreef:Ik heb niet de reacties gelezen, maar alleen je beginpost..
Als ik jou was zou ik een paar weekjes rustig aan doen met uitgaan.. Niet uitgaan, of minder uitgeven..
In plaats van uitgaan kun je misschien ook gezellig met je vriend een filmpje kijken met wat lekkers erbij, of gewoon een avondje optijd slapen, is ook erg lekker, haha!
Je weet dat je bij je ex een schuld hebt van €200,-.. Dat is een bedrag wat vast staat en niet meer word, ik zou dan zorgen dat ik eerst die €200,- bij elkaar sprokkel en die dan teruggeef.. Je bent dan alweer 1 persoon minder wat schuldig.. Zo zou ik het een voor een afwerken, tot je weer gewoon alles weer op orde hebt en dan gewoon weer vast je maandelijkse kosten betalen..
Hou je gewoon elke week wat achter van het loon dat je krijgt, zodat je dat allemaal 'makkelijk' kunt betalen..
Dat was idd ook mijn bedoeling, sowieso mijn ex eerst afbetalen. Dat is dan weer 1 persoon minder. Ik denk eerlijk gezegd ook dat het vooral te maken heeft met de verandering in mijn loon, nu het wekelijks is is het minder overzichtelijk. Klinkt miss stom maar dat is echt zo bij mij. Ik ga idd morgen eens alles op papier zetten zodat het allemaal wat duidelijker word voor mezelf. Ook ga ik wat afspreken met mijn ouders, over precies hoeveel schulden ik bij hun heb en hoe ik het ga terug betalen. yakima schreef:ik weet niet hoor.
maar JIJ bent degene die in de schulden zit, JIJ vraagt om hulp/advies. dan geven mensen je advies en ga je kribbig reageren? die mensen doen hun best om het voor jou makkelijker te maken.
Moelie schreef:Ik word niet woest omdat het niet het juiste advies was, diegene maakte er maar wat van en zei dingen die niet klopte. Als ik dan vervolgens zeg dat het niet klopt krijg ik weer een weerwoord terwijl ik zelf toch als enigste weet hoe het precies in elkaar zit. Netalsof ik er trots opben dat ik schulden heb.. ik zit er toch juist kei erg mee en wil het ook zo snel mogelijk oplossen.
Ik kan mijn paard onderhouden ja, als ik mijn loon krijg is het eerste geld dat ik pin namelijk altijd voor mijn paard en stalling. Die keer dat ik die 50 euro voor mijn oma eigenlijk niet kon missen was omdat er in die maand wat tussen kwam.
Een paard kunnen onderhouden is het geld kunnen pinnen en de rest van de maand zelf ook nog goed kunnen rondkomen
Maargoed, daar ga ik verder niet op in.Moelie schreef:Ik word niet woest omdat het niet het juiste advies was, diegene maakte er maar wat van en zei dingen die niet klopte. Als ik dan vervolgens zeg dat het niet klopt krijg ik weer een weerwoord terwijl ik zelf toch als enigste weet hoe het precies in elkaar zit. Netalsof ik er trots opben dat ik schulden heb.. ik zit er toch juist kei erg mee en wil het ook zo snel mogelijk oplossen.
Ik kan mijn paard onderhouden ja, als ik mijn loon krijg is het eerste geld dat ik pin namelijk altijd voor mijn paard en stalling. Die keer dat ik die 50 euro voor mijn oma eigenlijk niet kon missen was omdat er in die maand wat tussen kwam.
Moelie schreef:Bedankt voor je berichtjeDat was idd ook mijn bedoeling, sowieso mijn ex eerst afbetalen. Dat is dan weer 1 persoon minder. Ik denk eerlijk gezegd ook dat het vooral te maken heeft met de verandering in mijn loon, nu het wekelijks is is het minder overzichtelijk. Klinkt miss stom maar dat is echt zo bij mij. Ik ga idd morgen eens alles op papier zetten zodat het allemaal wat duidelijker word voor mezelf. Ook ga ik wat afspreken met mijn ouders, over precies hoeveel schulden ik bij hun heb en hoe ik het ga terug betalen.
Elke week wat achterhouden van het loon lijkt mij ook een verstandig plan, dan schiet het al een hoop meer op!
Scheelt dat ik in de kroeg of met uitgaan nooit zoveel drink, kroeg waar ik altijd naar toe ga ik ook van de schoonouders van me zus dus gelukkig is het meestal voor een vriendenprijsje. Scheelt ook een hoop.
Moelie schreef:Jawel hoor, nu ik bij me nieuwe baan al stukken beter verdien gaat dat zeker wel lukken. Het is gewoon zo dat ik een tijd terug erg krap zijn waardoor mijn moeder me wat heeft geleent.
Ik herrinder me nu ook dat ik nog geld krijg van mijn oude werk, ik had een maand geleden al een voorschot gekregen maar omdat die man van de administratie op vakantie was op dat moment kon het hele loon niet over worden gemaakt. Wanneer ik het precies krijg weet ik niet, maar dat zal wel niet lang meer duren. Wat ik nog krijg is 300 euro dus dan kan ik mooi die 200 voor me ex teruggeven en die 90 voor me vader alvast.
Nijn schreef:Als jij niet een weekje stappen wilt overslaan, of met jezelf kunt afspreken dat je voorlopig geen kleding koopt dan komt dat bij mij over dat dat bovenaan je prioriteiten lijstje staat.
Als dat niet zo is dan mijn excuus, het blijkt echter dan anders hoe jij de dingen schrijft in je posts.
Citaat:Bij mijn oma heb ik een schuld omdat zij mij geld had geleent zodat ik mijn paard kon kopen, afspraak is dat ik haar maandelijks 50 euro terugbetaal. Maar soms kan ik die 50 euro echt niet missen!
Citaat:ook ga ik regelmatig naar feesten en ben ik elk weekend wel in de kroeg of ga ik ergens uit.
Citaat:Wat betreft kleren en uitgaan, zoveel geef ik daar ook weer niet aan uit hoor. Ik ben wel elk weekend ergens maar ik zuip niet de hele avond dure drankjes ofzo.. dus dat valt ook wel weer mee. En elk weekend thuiszitten doe ik ook niet, als dat zo zou zijn zou me moeder ook zeggen dat ik lekker uit moet gaan ofzo.
Moelie schreef:Ik denk eerlijk gezegd ook dat het vooral te maken heeft met de verandering in mijn loon, nu het wekelijks is is het minder overzichtelijk. Klinkt miss stom maar dat is echt zo bij mij.
Chubby schreef:Moelie schreef:Ik denk eerlijk gezegd ook dat het vooral te maken heeft met de verandering in mijn loon, nu het wekelijks is is het minder overzichtelijk. Klinkt miss stom maar dat is echt zo bij mij.
Normaal ging je dus 1x per maand naar de bank om te pinnen en alles te betalen? Dat kan toch nu nog steeds? Dat je loon wekelijks gestort wordt, betekent niet dat je wekelijks moet gaan pinnen!