Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Idd, ik heb ook nooit les gehad, speel alles nav een paar maanden boekje studeren... Nu speel ik vanalles:

Was best leuk... Alleen toen ging mn keyboard van 50 euro ofzo, kapot 
EmptyWords schreef:ik heb een gitaar, maar ben niet gemotiveerd, mijn vriend speelt basgitaar en electirsche gitaar, hij heeft pasgeleden ook een akoestische gekocht en speelt er zo op weg. Ook zit ie in een band emt alleen maar ubermuzikanten die zichzelf vanalles aanleren, niet grappig meer
suleilitha schreef:Gitaarspelen is geen hoefbekappen, Arabesk.
Ik ben zelf jarenlang actief geweest in een band en heb in mijn leven driemaal les gehad. Verder heb ik het geleerd van ervaren muzikanten. Je leert pas echt spelen als je samen speelt met anderen en niet slechts uit een boekje.
Jammer dat je ook hier net doet of het allemaal piece of cake is, appeltje eitje.
Niet dat ik er zelf zo enorm veel moeite voor heb gedaan destijds om te beginnen met spelen, maar dat geldt niet voor iedereen.
Hoi Aldewereld,
De prijzen van gitaren varieren enorm, het hangt er ook vanaf wat je wilt.
Een simpele beginnersgitaar (Spaans) zit rond de 100 euro, voor een country&western gitaar ben je meer kwijt, rond de 300 heb je een redelijk merk met een mooi geluid (bijv. een Ibanez)
Tja, en lessen, dat weet ik helaas niet zo uit het blote bolletje.
Hou er rekening mee, dat je van tijd tot tijd de snaren moet vernieuwen dus alleen met de aanschaf van een gitaar ben je er nog niet.
) ben het wel met je eens dat samen spelen belangrijk is. Maar het ligt er ook net aan hoe muzikaal je bent, de een vindt het sneller uit dan de ander. suleilitha schreef:Jammer dat je ook hier net doet of het allemaal piece of cake is, appeltje eitje.
Niet dat ik er zelf zo enorm veel moeite voor heb gedaan destijds om te beginnen met spelen, maar dat geldt niet voor iedereen.
)
) Is dit wat?
Aldewereld schreef:Ik vond op internet deze 'cursus/site'. Leek me ook wel heel erg leerzaam. 37 euro voor 3 maanden 'les' en toch redelijk makkelijk te leren, mits je er veel tijd in stopt (maar dat is met alles zo) Is dit wat?
http://www.leergitaarspelen.com/
Hij oefende wel iedere dag minimaal een kwartiertje en hij kon wel terugvallen op iemand die al langer gitaar speelt. Nu heeft hij weer een cursus besteld die hij naast zijn les doet.
. capopjekop schreef:Aldewereld schreef:Ik vond op internet deze 'cursus/site'. Leek me ook wel heel erg leerzaam. 37 euro voor 3 maanden 'les' en toch redelijk makkelijk te leren, mits je er veel tijd in stopt (maar dat is met alles zo) Is dit wat?
http://www.leergitaarspelen.com/
Mijn pa heeft die cursus gedaan en hij leerde wel goed gitaar spelenHij oefende wel iedere dag minimaal een kwartiertje en hij kon wel terugvallen op iemand die al langer gitaar speelt. Nu heeft hij weer een cursus besteld die hij naast zijn les doet.
..