Moeilijke relatie; weet me even geen raad meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Westenwind

Re: Moeilijke relatie; weet me even geen raad meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:00

Citaat:
Ik heb hem sinds ons msn gesprek wat ik beschreef eigenlijk nog niet gesproken. Heb hem wel gebeld, maar toen nam hij niet op. En terug bellen heeft hij 1x gedaan en toen was ik ff in gesprek, dus had dat ook tegen hem gezegd. Maar hij heeft nooit meer terug gebeld. Iets wat me ontzettend pijn doet.

Ik zit laatste dagen heel veel te huilen. Ik hou zoveel van hem, maar ik besef eigenlijk ook dat hij heel egoïstisch is naar mij toe. Ik weet ook niet goed hoe ik moet doen aan de telefoon. Gewoon aardig doen en wachten tot we wat afspreken en dan met hem praten of gelijk aan de telefoon. Aan de telefoon heb ik kans dat hij de hoor erop gooit, en als ik van te voren zeg dat ik met hem wil praten heb ik altijd het gevoel dat hij het dan rekt en weinig tijd heeft om af te spreken.

Dus vind het heel moeilijk. Enerzijds wil ik hem laten gaan, maar omdat hij ook heel vaak hoop geeft, zoals afgelopen weekend nog. Toen stuurde hij nog smsjes van "ik mis je" enzo. Dus ik vind het zo moeilijk. Omdat ik hem zo leuk vind, blijf je je erg vastbijten op die stukjes hoop die hij me heeft gegeven.
Ergens denk ik ook dat hij op msn laatst gelijk had. Ik ben veel te lief voor hem en laat eigenlijk over me heen lopen. Erg moeilijk allemaal.
Ik denk echt bijna elke minuut van de dag aan hem, maar als hij niet eens de moeite neemt om me te bellen vraag ik me af of het wederzijds is. Maar goed..dit soort scenarios komen vaker voor. En dan achteraf mist hij me toch weer.

Laat eens een tijdje niks van je horen, laat hem eens het initiatief nemen.
Ik denk eigelijk dat je teveel achter hem aanloopt.
Laat hem eens moeite voor jou doen, als hij niks van zich laat horen moet jij dat ook niet doen.
En kijk dan nog eens aan hoe vaak je hem nog spreekt.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 02:36

Ik zou hem ook een tijdje laten doen. Als hij jou mist, zal hij er alles aan doen om je terug te krijgen. Zo niet...dan heb je de juiste keuze gemaakt denk ik. Je verdiend iemand die 100% voor je gaat, al voelt dat voor jou nu helemaal niet zo. Pas als je iemand anders tegen komt, dan ga je dat merken. Sterkte!

_knollie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 01:09

Ik heb niets meer van hem gehoord, dus ik maakte me wat zorgen. Ik had zelf nachtdienst, en hij late dienst. Dus ik besloot om 's ochtends rond 8u na me nachtdienst een smsje te sturen. Bellen ging niet. Ik heb gevraagd of er wat was, en dat me gewoon kon zeggen. Ook als hij me beu was en ik me zorgen even uitgesproken.
Vervolgens kreeg ik niets terug. Dus ik nog een keer smsen of hij wat wil laten horen, omdat ik anders zorgen maak. Kreeg ik een smsje terug dat hij aan het werk was. Maar hij had verder de hele dag gehad om te reageren op mijn sms. Ik vind dat zo egoistisch. Als iemand zich zorgen om je maakt, laat je toch op zijn minst even weten dat het goed gaat. Verder niets meer vanhem gehoord.
Ik word echt gek. Denk elke minuut aan hem en voel me zo verdrietig. Ergens voel ik me ook misbruikt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:48

He meid.. nummer wissen.. en andere activiteiten gaan ondernemen. Dit wordt hem gewoon niet. Het is goed als je even totaal ergens anders mee bezig gaat.
"He's just not that into you" Geen energie meer in steken. Hij is het niet waard. Ga lekker veel leuke dingen plannen en wees goed voor jezelf. Sterkte!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:58

Weet je wat het is.

DAAR maak je een denkfout. Je voelt je ongelukkig omdat hij jouw behoeftes niet vervuld.

Als het dan even goed gaat ben je in de 7e hemel , maar als hij niet thuisgeeft voel je je ellendig , ga je je druk maken ,
ga je je zorgen maken , veels te veel nadenken en piekeren , raak je helemaal overstuur , en kom je tot de conclusie dat hij je "gebruikt" omdat jij er wel voor hem bent en zo je best doet voor hem , maar hij niet voor jou. En je hebt dan het gevoel : als ik maar meer geef , zal ik uiteindelijk ook dat terugkrijgen van hem.

Maar de ellende is dat het niet zo werkt. Zonder iedereen over 1 kam te willen scheren , maar bij veel mannen is het gewoon zo : hoe meer je geeft ,
hoe minder je terugkrijgt. Want als jij zo lief voor hem bent en altijd voor hem klaarstaat , houdt dat in dat je van hem houdt en dat hij je al "heeft" ,
dan hoeft hij niet meer z'n best voor je te doen. Je beloont hem constant , dus hij zal het zo wel goed doen Ja

Vergelijk het even heel koeltjes met een huisdier , hond / paard , of een kind. Als je die constant loopt te vertroetelen , dan gaan ze dat normaal vinden en
hebben geen reden meer om hun best voor je te doen en zo je aandacht en liefde te krijgen. En ze verliezen ook snel het respect voor je , omdat je toch
altijd lief bent. Dat werkt gewoon niet , is geen evenwichtige relatie en je bent dan het soeplulletje waar ze geen rekening mee hoeven te houden.

Dan moet je wel een HEEL bijzonder lief exemplaar vinden die dat waardeert en ook teruggeeft ipv. ervan profiteert , en zo gek veel lopen er daarvan niet rond Knipoog

Ook maak je een denkfout door het gevoel dat hij je gebruikt. Want JIJ doet het jezelf aan , hij niet *:)
JIJ doet alles voor hem , JIJ staat altijd voor hem klaar , JIJ cijfert jezelf helemaal weg voor hem.

Je doet het zelf. Hij dwingt je toch niet ?

Je bedoelt het supergoed , ik ken het , heb het zelf ook gehad en snap PRECIES wat je voelt en waar je doorheen gaat Ach gut

Je voelt je zo gebruikt en zo tekort gedaan , hoopt dat het beter wordt , en neemt het de man / jongen in kwestie kwalijk dat hij niet ècht lief voor je is.

Maar op het moment dat je je realiseerd dat je het ZELF doet , dan kunnen je ogen ineens opengaan.

Kun je het hem eigenlijk amper kwalijk nemen , je biedt het zelf allemaal zo makkelijk aan , hij pakt het alleen maar aan Lachen

Vergelijk het met een paard dat steeds zo zwaar op je handen hangt , en je dan zegt : hij trekt steeds aan de teugels Boos!
Het antwoord dat je dan krijgt is : hij kan alleen trekken als jij terugtrekt , zo is het ook met dat "gebruiken". Je biedt het hem zelf aan *:)

Op deze manier stel je jezelf als minderwaardig op , en dat zul je zo ook blijven....

Tenzij je zo'n geweldig lieve kerel tegenkomt die het WEL waardeert , maar zelfs dan is het lastig om een gelijkwaardige relatie te krijgen ,
als je jezelf zo wegcijfert. Pas als je daarmee stopt en wat egoïstischer wordt , je eigen belangen wat meer naar voren gaat zetten op je prioriteitenlijstje ,
zul je ook zien dat je veel liever behandeld gaat worden. Klinkt in eerste instantie raar maar het is ECHT zo Ja

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:00

Evelijn schreef:
Tja.. _knollie_ ben je z'n moeder/hulpverlener/psycholoog/huisarts/mentor?
Nee, je wil zijn vriendin zijn... niet een goede vriend ofzo... maar echt zijn vriendin. Daar is hij duidelijk niet aan toe. Dan heb je de keuze.. jezelf aan het lijntje houden... of doorgaan met je eigen leven.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Als je die rol nu al vervult dan geloof maar niet dat je er op de langere termijn nog zomaar vanaf komt. Dit is wel even vol te houden, maar je kunt niet gelukkig worden in een relatie met zoveel eenrichtingsverkeer en waarbij je zoveel rollen vervult die niet binnen een gezonde relatie thuis horen. En dan later kun je niet meer breken, omdat hij inmiddels zo van je afhankelijk is. Laat hem eerst maar eens zelfstandig worden en aan zijn problemen werken. Hoewel hij dat vast en zeker anders bekijkt doe je hem er op termijn ook geen plezier mee. De kans is groot dat hij je bovendien niet eens meer kan zien als vrouw en minares, omdat je al die andere rollen vervult.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:10

Ik sluit me volledig bij pri_Lady aan.
Ik wil er nog 1 ding aan toevoegen:
There is a difference between giving up and letting go... I'm not giving you up, I'm letting you go.

Meis cijfer jezelf niet weg he! Dat is nergens voor nodig.

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:14

pmarena: Is zo ongelofelijk herkenbaar wat je schrijft, zit zelf nu ook in zo'n relatie, maar het is zo tegenstrijdig met wat je voelt en met wat je denkt. Ene moment ben je zo sterk dat je denkt: ik laat hem als eerste contact zoeken, volgende moment ben je weer zwak om toch maar als eerste iets van je te laten horen. Met als gevolg dat je niet het antwoord krijgt dat je wilt en je je weer rotter voelt. Het is echt zo'n cirkel waar je dan in zit. Wens TS veel sterkte toe!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:23

pmarena schreef:
Maar de ellende is dat het niet zo werkt. Zonder iedereen over 1 kam te willen scheren , maar bij veel mannen is het gewoon zo : hoe meer je geeft ,
hoe minder je terugkrijgt. Want als jij zo lief voor hem bent en altijd voor hem klaarstaat , houdt dat in dat je van hem houdt en dat hij je al "heeft" ,
dan hoeft hij niet meer z'n best voor je te doen. Je beloont hem constant , dus hij zal het zo wel goed doen Ja

Pas als je daarmee stopt en wat egoïstischer wordt , je eigen belangen wat meer naar voren gaat zetten op je prioriteitenlijstje ,
zul je ook zien dat je veel liever behandeld gaat worden. Klinkt in eerste instantie raar maar het is ECHT zo Ja

Hier zit wel wat in. Van de andere kant, geloof ik niet dat je zomaar je persoonlijkheid kunt veranderen. Ik denk dat het meer een kwestie is van grenzen stellen, weten waar je moet stoppen en niet tot het uiterste gaan om iemand anders er weer bovenop te helpen. Die ander draagt zijn eigen verantwoordelijkheden. Als hij die niet neemt kun je eigenlijk maar een ding doen en dat is afstand nemen. Als dat dan betekent dat je moet aanzien dat hij er een potje van maakt, terwijl jij dat misschien had kunnen voorkomen, dan is dat erg, maar hij heeft zijn eigen leven en jij mag dat niet van hem overnemen. Zo lang jij dat doet leert hij niets en blijf jij in dezelfde situatie. Ik kan je helaas uit eigen ervaring vertellen dat je dat best een paar jaar vol kunt houden, maar als je dan nog steeds stank voor dank krijgt, dan heb je een grote kans verbitterd te raken.

Als jij dit allemaal voor jouw vriend wilt doen, dan betekent dat, dat jij een hele mooie mens bent. De meesten zouden dit niet voor een ander over hebben. Maar, bedenk steeds dat hij zijn eigen lessen moet leren in dit leven en dat jij moet zorgen dat jij ook in de toekomst die zelfde mooie mens blijft en dat betekent dat jij jouw zorgen exclusief moet bewaren voor de momenten dat en de mensen die het werkelijk nodig hebben en dat kan dus nooit iemand zijn die permanent een beroep op je doet (en dan alleen als het hem uit komt). Hij zuigt alle energie uit je en je krijgt er niets voor terug. Op een dag wordt je daar letterlijk ziek van.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:30

@Macusa, je zegt dat je een mooi mens bent als je graag de andere wil helpen en veel over hebt voor de ander (zelfs ten koste van je zelf). Maar iemands hand constant boven het hoofd houden vind ik helemaal niet helpen. Ik vind mensen mooi als ze zelfvertrouwen hebben en hun eigen verantwoordelijkheid nemen en anderen dat ook schenken. Daar valt dus absoluut niet opoffering onder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:33

Meissie : Dat is het ook Ja

Maar als je het zat bent om je zo te voelen , dat jouw gevoel ZO afhankelijk is van iemand anders gedrag , dat is gewoon niet gezond.

Het is echt een kwestie van er maar genoeg doorheen zitten en dan je gedachten patroon bewust te gaan veranderen.

Niet het probleem bij hem neerleggen , maar bij jezelf. Want dan kun je er ook echt iets aan veranderen.

Op het moment dat je je manier van denken echt veranderd hebt schaam je je ook dood dat je jezelf ooit zo als een voetveeg aan iemands voeten geworpen hebt Bloos

Het is dus niet je persoonlijkheid veranderen , maar je manier van denken. En dat kun je jezelf echt aanleren.

Het probleem is gewoon : als je maar geeft en geeft , en te weinig terugkrijgt , ben je op een gegeven moment zelf "leeg".
En dat is ook PRECIES zoals het voelt : leeg , moe , versleten.

En hij is "vol" , voelt zich als vernieuwd en gaat bij iemand anders zijn geluk zoeken.

Lekker dan Tong uitsteken

Het is echt een kwestie van een stapje terug nemen en het eens heel anders te bekijken. Dat is iets dat iedereen kan leren , maar je moet er wel je best voor doen.

Het helpt wel om dingen van een afstandje te bekijken , als je je voorstelt dat jouw verhaal , dat van iemand anders is. Die dat aan jou verteld...en dan sta je er ver vandaan (het gaat immers over 2 hele andere mensen) en kun je onafhankelijker oordelen over de situatie.

Als je maar beseft dat je onder invloed bent van liefde en wanhoop en dat je zo leeg bent dat je de dingen niet meer helder en realistisch bekijkt , dan ben je al een heel eind Ja

En ook beseffen dat je niet voor de ander kunt denken.

Want vaak graaf je je met je gepieker zo diep in dat je helemaal gaat overwegen hoe hij zich zal voelen , ga je dat helemaal uitpluizen.... maar uiteindelijk bereik je daar helemaal niets mee en is het nuttiger om je eigen gevoel na te gaan : waar heb JIJ behoefte aan , wat is voor jou een goede relatie ?

Als je daarin gewoon realistische behoeftes hebt dan kom je ook weer tot de conclusie dat dit hem niet gaat worden.

Soms ben je al zover afgedreven met iemand dat het niet meer vanuit een luchtige , fijne , spontane manier een gezonde relatie kan worden omdat je al teveel andere geschiedenis met iemand hebt.

Al deze overwegingen bij elkaar , als je die nu eens wat meer rond laat spelen door je hoofd dan ga je je ineens afvragen waar je in hemelsnaam mee bezig bent en schrik je je rot van je eigen gedrag Tong uitsteken

Je hoeft hem ook niet voor altijd weg te jagen , maar jezelf gewoon eens goed oprapen en wat meer je eigen prioriteiten en behoeftes nastreven. Als jij het niet doet doet niemand het , en je moet zorgen dat je weer ergens mee op kunt laden want je klinkt aardig leeg Knipoog

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:38

Evelijn schreef:
@Macusa, je zegt dat je een mooi mens bent als je graag de andere wil helpen en veel over hebt voor de ander (zelfs ten koste van je zelf). Maar iemands hand constant boven het hoofd houden vind ik helemaal niet helpen. Ik vind mensen mooi als ze zelfvertrouwen hebben en hun eigen verantwoordelijkheid nemen en anderen dat ook schenken. Daar valt dus absoluut niet opoffering onder.

Dat zeg ik toch ook, dat ze haar grenzen moet stellen (dus niet ten koste van zich zelf). Ik vind dat in deze maatschappij mensen veel te gemakkelijk hun hoofd omdraaien als er met iemand iets aan de hand is. Daar wel naar (durven) kijken en zoiemand vooruit helpen is óók verantwoordelijkheid nemen. Dus ja, ik vind iemand die zijn best doet om een ander met zijn hoofd boven water te houden een hele mooie mens. Dat kan overigens heel goed samen met zelfvertrouwen hebben en verantwoordelijkheid nemen. Sterker, ik vínd dat verantwoordelijkheid nemen. Blijkbaar neemt TS zelfs zoveel verantwoordelijkheid dat het niet meer in balans is en dat gaat ten koste van haar zelf.

De grens ligt precies daar wanneer het ten koste van jezelf begint te gaan en daar is hier duidelijk sprake van. Idd, zijn glas is altijd vol en het hare is leeg, want het wordt niet gevuld. Dit zou prima kunnen functioneren als TS een hulpverlener was, of als haar vriend na alles wat zij hem geeft ook háár glas vult. Binnen een emotionele relatie dient er een balans te zijn. Mensen die emotioneel niet in balans zijn zullen altijd meer energie opslurpen en je uitputten. Het ene glas kan wel eens wat voller zijn dan het andere, maar het moet altijd gecompenseerd worden, anders is er geen sprake van een gezonde en evenwichtige relatie.

lindsy_hjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:47

Je zit in een héle lastige situatie!
Als klein kind vertrouwde hij mensen, mensen van wie hij hield hebben hem in de steek gelaten en pijn gedaan(overlijden/mishandeling)! Hij is bang om weer gekwetst te worden! Hij voelt liefde voor jou/ervaart een band met jou... maar dat is heeeel beangstigend straks laat jij hem ook in de steek of doe je hem pijn! Dat wil hij niet dus neemt hij afstand, maar toch voelt hij zich fijn bij jou en komt weer terug, maar dan ineens neemt hij uit angst weer afstand straks kwetst hij jou of jij hem! En zo gaat het heen en weer... Dit doet hij niet expres maar het is onmacht!

Hij heeft liefde gemist in zijn kindertijd/jeugd, nu geef jij hem liefde en hij ervaart hoe fijn dat is, dat heeft hij altijd gemist!
Door zijn verleden weet hij misschien ook niet hoe hij liefde moet géven. Hij bouwt op jou omdat jij hem geeft wat hij nodig heeft! Maar toch blijft er steeds die verlatingsangst waardoor hij steeds weer afstand neemt....

Hij zal eerst moeten ontdekken en leren accepteren wie hij zelf is, voordat hij een echte relatie aan kan gaan die wederzijds is. Nu komt het alleen van jouw kant...

Als je contact wil houden, doe dat dan als vriend die hem wil steunen en verwacht NIETS van hem... Als je dat niet kan praat er met hem over, geef hem bijvoorbeeld dit topic, en verbreek het contact! Dan wordt hij weer gekwetst en jij ook, maar daar kies je dan voor!

Je kan zeggen dat zijn gedrag egoistisch is, daar kiest hij niet voor, het is alleen zelfbescherming! En dat is voor hem ook heel moeilijk... hij begrijpt zichzelf niet...
Hij moet eerst weten wie hij zelf is voor hij een relatie kan en durft te beginnen!

Dit is wat ik denk, het zegt niet dat ik helemaal gelijk heb maar ik heb veel meegemaakt(iets heel anders) en ik kan zijn gedrag heel goed voorstellen!

Heel veel sterkte met je keuze! Denk goed na voordat je iets doet!!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:52

Ik ben het helemaal met lindsy_hjv eens. Hij moet eerst zelf met zijn emotionele problemen afrekenen voordat hij met jou een evenwichtige relatie kan aangaan. Je helpt hem het beste door dat hem uit te leggen, hem als vriendin bij te staan en de intimiteiten en je emotionele betrokkenheid voorlopig uit te sluiten.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:14

indd zoals hier boven gezegt zou ik ook afstand nemen
wat erg moeilijk is.

maar je moet je eigen niet weg cijferen of aan de kant zetten,
ik weet dat het pijn doet,
ik heb zelf ook well een beetje zo gezeten,
dat ik een jongen heb leren kennen die achteraf helemaal verliefd op me leek te zijn (andersom ook)
en hij zei altijd jouw had ik 5 jaar eerder moeten ontmoeten dan wist ik het wel.
zijn probleem was dan wel dat ik al een dochter had en hij al een relatie van 3 jaar achter de rug.
dit was meer dan een vriendschap en regelmatig sliep die bij me
en was hij er ook voor me als ik hem nodig had.
tot dat die me een x op het werk kwam vertellen dat die een nieuw meisje had ontmoet bla bla en dat ze niet zo goed was als mij en dat dat niet lang zou duren Bloos

maja ik was zo verliefd dat mij dat niks boeide Bloos
dus ging gewoon even leuk verder met hem,
maar op een gegeven moment krijg je een dubbel gevoel
met anderen probeert die het wel en ik was zijn voetenveeg/uitlaatklep dat heb ik dan ook met erg veel spijt
afgekapt uit bescherming voor mezelf.

nu heb ik zelf een relatie van 2,5 jaar dit is toch wel een wereld van verschil als het van beide kant komt