financiele crisis; wat doe jij met je aandelen/spaarplannen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: financiele crisis; wat doe jij met je aandelen/spaarplannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 06:55

Zolang je per bank maximaal €20.000 aan (spaar)geld hebt staan is er niks aan de hand.. Dat valt onder de garantie van de centrale bank. Dus als je veel geld hebt gewoon verdelen over diverse banken (dus 20.000 Rabo, 20.000 SNS, 20.000 ING, enzz)
Toevallig vorige week les over gehad Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 07:03

ik koop juist nu Haha! Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 07:05

KiWiKo schreef:
ik koop juist nu Haha! Haha!

ja..... een beleggings expert van de Rabo legde mij het als volgt uit..... je hebt een zinkend schip..... en dan sla je er nog wat gaten bij..... of je laat het gaan....

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 07:05

Al die paniek om niets.

Ik vind dat we op dit moment het geld moeten laten staan. Juist die mensen die het nu over hun geld verspreiden en van de bank afhalen hebben maken mij bang. Immers is dat DE manier om een bank faiet te laten gaan.. Precies wat er op dit moment bij fortis gebeurd..

Dat abn mensen flippen vind ik al helemaal belachelijk, momenteel is er nog niets aan de hand!

Nee gewoon je geld laten staan, en of aandelen kopen!

Zorgen maken doe ik om hele andere dingen. Bijvoorbeeld dat fortis nu opeens voor 49% in handen van de benelux landen ligt.. HALLO NATIONALISME.

Edit, daarnaast is nederland de VS niet. Wim duisenberg heeft het jaren geleden al tegen de amerikanen gezegt. Er klopt niets van! Het is nooit een waterdicht plan geweest, wat zeg ik, een spatdicht plan!

In nederland gaat het er toch echt iets anders aan toe. Bovendien hoeven wij met de euro ons momenteel ook nog niet zorgen te maken. Iemand zei laatst tegen mij 'Hoe weet je welke valuta het veiligst is op dit moment?' Dat is de valuta waar drugsdealers mee betaald willen worden. En ja, dat is tegenwoordig de euro ipv de dollar Lachen

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 08:26

Pellie mijn centen staan bij Fortis Haha! Dexia is nu de volgende bank hier, gelukkig is Fortis overgenomen door de regering anders waren er wel wat probs geweest..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 10:13

ik vraag me af of dat een ware redding is; banken die geld van overheden krijgen om zich staande te houden.

en als je spaarplannen/aandelen hebt, die waarde wordt alleen maar minder en zal niet snel aantrekken volgens mij.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:44

Volgens mij is het goed voor eenmaal maar de overheid kan toch niet in elke bank geld gaan pompen die het even wat minder doet? Wat als Fortis morgen weer een enorm zware klap krijgt, wat dan? Als de overheid er geld blijft in pompen wil ik niet weten wat ik aan belastingen ga moeten betalen Clown

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:45

Dat gaat heel simpel hoor. Gewoon zoals ze het in de VS en Rusland ook doen.

Het heet: 'de drukpers aanzetten'

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:46

Ik heb paarden en geen cent over om te sparen of in aandelen te investeren. Scheelt nu van mijn kant eens stress als ik dit lees. Haha! Bloos

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:51

Ik wacht tot de aandelen op een heeel laag puntje staan (van bepaalde banken), en dan ben ik vanplan te kopen Lachen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:51

Ik ga zeker niet paniekvoetballen. Gewoon even rustig afwachten. En van een stukje vlees minder, daar word ik ook niet slechter van.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:52

ik heb een beleggingsplan laten omzetten in deposito, dat is wat veiliger. Verder doe ik gewoon afwachten. Nu in een paniekreactie alles van de bank halen lijkt me niet verstandig... maar ik weet het natuurlijk ook niet.
mn hypotheek loopt volgend jaar 10 jaar, dus dan wordt de rente herzien.. ik vrees wel dat het dan een stuk duurder gaat worden. Ik ga kijken wat ik daar het beste mee kan doen. Op zich klinkt het banksparen wel vrij safe, maar ja je weet het natuurlijk nooit.
ik heb ooit mn hypotheek bij Bouwfonds afgesloten, maar de laatste tijd staat er Fortis op het briefpapier... dus dat is misschien wel wat eng...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:16

Miss_Malfoy schreef:
"Als er bloed op de straten is, moet je investeren"
Ofzo. Clown

In feite is dat nu, nu zijn de prijzen net weer stabiel, zo gaan ze weer klimmen (langzaam, maar toch).
Dus, heb je nog geld liggen wat je niet persé nodig hebt, investeren die hap.

Ik heb niet alles gelezen maar wou hier wel even op reageren.
Ik denk dat er nog geen bloed op straat ligt. Ik denk dat de mensen die nu willen investeren te vroeg zijn Clown

Ik ben er niet zo bang voor dat het geld straks niks maar waard is, dat er een economische ressesie komt is bijna zeker Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 20:29

er is idd veel door Fortis overgenomen idd.... ik kom het hier in de papieren ook overal tegen, waar voorheen een ander logo stond.