heb ik dit wel goed afgehandeld??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_evii_

Re: heb ik dit wel goed afgehandeld??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 11:05

heb ik net ook gebeld maar die doen er niks aan zeggen ze. komt lekker stom over...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:07

_evii_ schreef:
wat ook zo is, is dat ik de buurmand eigenlijk niet ken.. ik woon hier ook nog niet zo lang dus dat is een beetje lastig om daar dan ineens binnen te stappen.

Niet rot bedoeld maar je kent de buurman niet en vindt het lastig om binnen te stappen maar je vind het wel makkelijk om de politie te bellen en de DB op hem af te sturen? Sorry, maar dat vind ik een beetje vreemde redenering.

EDIT: om de post te verduidelijken: Ik bedoel dat ik het een vreemde redening vind omdat voordat je zulke instanties inschakelt je naar mijn mening zeker moet zijn van je zaak en je niet moet baseren op een mening van anderen. Lachen

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:17

Nou dat vind ik dus niet, vind het wel een slechte kennismaking als je gelijk begint over die kittens. Denk niet dat hij daar goed op reageerd. Als hij wel goed voor zn kittens zorgt dan is er ook niks aan de hand hoor en dat kan de dierenbescherming prima beoordelen. Zonder dat jij gelijk een slechte start maakt met je nieuwe buurman

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:19

Je kunt toch zo'n beest vangen en een praatje maken als je de kat terug komt brengen. Of gewoon langs gaan en zeggen dat je laatst een kat van hem op de weg zag lopen. Je hoeft hem nergens van te beschuldigen, als je even een praatje maakt weet je snel genoeg wat voor vlees je in de kuip hebt.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:20

Ja en als je dan merkt dat hij niet goed voor zn katten is en je belt als nog DB weet hij dat jij het was. Ik zou het ook zo hebben gedaan als TS beter voorzichtig doen je moet daar toch langer wonen lijkt me.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:24

Maar nu ga je dus uit op basis van andermans mening dat hij wel slecht voor zijn katten zal zorgen. Een beetje makkelijk naar mijn mening.

De buurjongen heeft hem er ook al op aangesproken dus die kan net zo makkelijk de DB gebeld hebben.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:32

Tja, als de DB niks doet dan zal ik toch eens gaan praten met die buurman

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:33

Wat een rotzak! Wie een kat neemt en ze niet laat steriliseren, moet de gevolgen ervan dragen, niet die beestjes zelf!
Wat mij betreft mochten ze z'n kattin zo in beslag nemen, zo'n mensen zouden geen dieren mogen houden.
M'n moeder kreeg gisteren zelf nog een telefoontje van de DB (vriendin van haar), die had ook een melding binnen gekregen van een vent die z'n kat altijd maar laat kweken en als de kittens dan oud genoeg zijn klopt hij ze gewoon dood Boos!
Je houdt het niet voor mogelijk wat voor dierenmishandeling er allemaal gebeurt!

WilawanderJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:36

Ik denk dat je weinig kunt doen, behalve dan zelf opvangen. Woon op de boer waar het precies zo gaat en dan niet bij maar 1 buurman. Heb er zelf wat opgevangen maar meer gaat niet. Dierenbescherming doet er niks aan want de katjes zien er wel goed uit. Asiels nemen ze niet want die zitten vol. De boeren hier zeggen gewoon, ze komen vanzelf onder de auto en volgend jaar zijn er weer nieuwen. De naaste buurman hadt kittens die nu inmiddels allemaal al overreden zijn. (ook een straat waar ze 100 rijden).

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:39

Ik weet niet hoe het in NL zit, maar ik ken hier in BE wel een organisatie die alle tips gaat checken en er ook iets aan doet...
Anders zou ik de kittens gewoon zelf opvangen en een nieuwe thuis voor zoeken, maar dat ziet natuurlijk niet iedereen zitten.
Voor mij is het een vrij normale beslissing, ik trek me zulke dingen erg aan en als ik het niet zou doen, zou m'n nachtrust wel enorm slinken.

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 12:10

Wilawander: dat is dus ook precies het probleem, de DB zei net al dat ze er niet veel aan kunnen doen, ook omdat die man er niet over wil praten. Hij zegt: 'zo gaat dat hier gewoon'. Naja ik vind het erg hard maar ik denk niet dat ik er verder nog wat aan kan doen...

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:22

Ja das misschien ook wel weer lastig. Dat is toch de manier waarop die boeren er mee omgaan ben ik bang. Misschien er op af stappen en uitleggen dat je die katjes graag een goed huis wilt geven? Voor die boer zou dat toch weinig uit moeten maken of ze daar rondlopen en misschien doodgereden worden of dat ze een plekje krijgen. Daarnaast is het nu niet echt kitten tijd en zijn er nog genoeg mensen op zoek. Ik zou toch maar eens op m afstappen dan. Misschien kun je zeggen dat een vriendin van je een kitten zoekt en of hij ze al aan anderen beloofd heeft?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:26

Zo hebben wij trouwens ook eens kittens langs de weg gevonden. Aangebeld bij die boer en die zei, ik hoop dat ze doodgereden worden voor mijn part neem je ze lekker mee. Wij dus ook gedaan en naar asiel gebracht. Nog steeds jammer dat ik ze toen niet kon houden! Mocht je opvang zoeken voor een korte periode voor die kleintjes hou ik me aanbevolen. Geen idee alleen of je in de buurt woont haha

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 12:35

van mij mag je ze komen halen, maar 12 zijn wel erg veel Knipoog.. Ik dacht, misschien kun je hierheen komen dat we er samen heen gaan, dan kun je er 2 mee nemen. Want het zijn er maar 2 die steeds de straat op gaan. Ik heb net gekeken maar je woont maar een half uurtje bij mij vandaan, 32 km.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:49

Ik zou wel willen hoor:) moet alleen heel ver werken en geen rijbewijs schiet niet op he:( Balen ik wil je graag helpen :S

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:50

Moet je eens op marktplaats kijken hoeveel mensen een kitten zoeken echt veel
ik ga eens kijken wat ik kan regelen

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 12:51

haha ik vind het erg lief van je maar ik denk dat ik het hier maar bij laat. Ik kan moeilijk al die 12 kittens gaan stelen van die man en ze 'verkopen' toch? Het klinkt misschien l*llig maar ik heb er wel van geleerd en ik kan er eigenlijk verder niet meer zoveel aan doen...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:56

stelen en redden vind ik 2 verschillende dingen.
wij hebben dit probleem ook jarenlang met onze buurman gehad, en wij lieten de dierenambulance altijd komen.
kwam minimaal 2X per jaar een nestje ophalen. zo kregen die beestjes toch een fijn tehuis Ja

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:57

Ja das waar maar je hebt nog niet met hem gepraat toch? voor zelfde geld mag je ze zo meenemen en waarom zou je ze verkopen? gewoon een goed huis geven is genoeg toch?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:57

En hij mist zn katjes waarschijnlijk niet eens haha

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:06

Of ze nou worden dood gereden of dat ze nu worden gered en een nieuw huisje krijgen, de buurman word van beide niks armer/rijker, hij mist ze niet eens. Zou alleen wel even met hem gaan 'praten' erover, het in ieder geval voorleggen. Als het hem geen moer uitmaakt dat ze worden doodgereden zal dit plan ook wel akkoord zijn. Lachen

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 14:24

mijn huisbazin vertelde me net dat ik beter niet met de buurman kan gaan praten. Ze zegt dat die kittens worden gebruikt om de ratten en muizen op te eten in de boerderij.. De zwakke die overleven het niet (blijkbaar dus ook door, door een auto overreden te worden) en de sterke overleven wel. Of het waar is weet ik niet maar t klinkt best voor de hand liggend.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:28

ik vind het grof dat jouw huisbaas voor jou beslist of je wel of geen kat mag houden

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:13

Dat vind ik niet stelen hoor! Zou ze ook niet plat laten rijden!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:30

Wil er best een stel komen halen als jij ze kan pakken hoor Ja