Ontslagen door hyperventilatie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Ontslagen door hyperventilatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:00

hyperventilatie is een ziektebeeld en kan leiden tot langdurig ziekteverzuim.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:01

Waarom langdurig ziekteverzuim? Ik heb ook hyperventilatie, heb er bijna nooit last van. Alleen bij paniek aanvallen oid. En heb er ook nooit langer dan 10/15 minuten last van..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:02

ik heb een hyperventilatiewerknemer die 3 maanden thuis heeft gezeten........... twee keer een ambu bij gehad.......

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:03

Ambulance kan ja, maar 3 maanden thuiszitten? Scheve mond waarvoor ?? Allergie??

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:04

KiWiKo schreef:
ik heb een hyperventilatiewerknemer die 3 maanden thuis heeft gezeten........... twee keer een ambu bij gehad.......

wow das heftig..
maar in het geval van ts vind ik het nogal overdreven..
aangezien er altijd meer dan 1 persoon in een winkel staat.. als ts dan naar achter gaat om bij te komen is er altijd nog 1 iemand in de winkel..

even over dat proeftijd.. ik ben in mijn proeftijd een aantal dagen gevloerd geweest door de griep en gister ben ik thuis gebleven omdat ik snachts van de trap af was gevallen en 4 hechtingen in mijn kin heb en 2 voortanden miste.. hoop dat ik wel door me proeftijd kom...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:06

nee omdat ze de laatste keer zo een aanval had dat ze neer ging en dat het hyperventileren op neurologisch vlak onderzocht moest worden, waardoor ze voor de uitslagen van die onderzoeken niet kon werken..... sta je dan als werkgever........ koste me dik 2200 euro per maand.............

moet wel ergens vandaan komen dat geld!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:09

KiWiKo schreef:
nee omdat ze de laatste keer zo een aanval had dat ze neer ging en dat het hyperventileren op neurologisch vlak onderzocht moest worden, waardoor ze voor de uitslagen van die onderzoeken niet kon werken..... sta je dan als werkgever........ koste me dik 2200 euro per maand.............

moet wel ergens vandaan komen dat geld!

dan kan ik het nog wel begrijpen..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:10

LimaMambo schreef:
even over dat proeftijd.. ik ben in mijn proeftijd een aantal dagen gevloerd geweest door de griep en gister ben ik thuis gebleven omdat ik snachts van de trap af was gevallen en 4 hechtingen in mijn kin heb en 2 voortanden miste.. hoop dat ik wel door me proeftijd kom...

een ongeluk is wat anders! Lachen en dan ligt het ook nog aan de werkhouding of ik wel of niet iemand aanhoud. Ik heb bijvoorbeeld een van mijn werknemers...... krijgt op vrijdagavond een hartaanval, 4 minuten klinisch dood geweest....... drie dagen in coma gehouden en op ijs gelegen............ twee weken later komt ze uit het ziekenhuis en een week daarna komt ze een bakkie drinken op de zaak, nu 3 maanden later werkt ze weer fulltime....... goed ze gaat naar huis als ze zich niet lekker voelt, en soms moet ik haar naar huis sturen.....

Daar wil ik wel risico mee nemen als werkgever, het arbeidsmoraal is er! iemand die 6 weken de ziektewet in gaat omdat ze hun kleine teen gestoten hebben, mogen van mij verder kijken..........

Als jij gewoon jezelf meld op het werk, zal het werk ook blijven........... Lachen

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 17:11

Tja, in jou situatie (KiWoKO) snap ik het ook wel!
Maar ik heb er miss 2 keer last van gehad, en ik ben toen even naar achter gegaan, en binnen 10min stond ik weer in de winkel..

Ik ben er nu trouwens gelukkig bijna overheen..
En dat heb ik haar ook even lekker duidelijk gemaakt Clown
heel kinderachtig missschien..
maar ze heeft me pijn gedaan, en dan heb je aan mij een verkeerde

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:12

Daar heb je verzekeringen voor die ook weer handen vol geld kosten en de helft vergoeden.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:12

Hyperventilatie kan onderdeel zijn van een veel groter probleem en dat zie je er niet aan de buitenkant vanaf. Als het onderdeel is van een angststoornis en die breidt zich uit, heb je een groot probleem. Kan lang duren voordat iemand weer belastbaar is.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:13

KiWiKo schreef:
LimaMambo schreef:

een ongeluk is wat anders! Lachen en dan ligt het ook nog aan de werkhouding of ik wel of niet iemand aanhoud. Ik heb bijvoorbeeld een van mijn werknemers...... krijgt op vrijdagavond een hartaanval, 4 minuten klinisch dood geweest....... drie dagen in coma gehouden en op ijs gelegen............ twee weken later komt ze uit het ziekenhuis en een week daarna komt ze een bakkie drinken op de zaak, nu 3 maanden later werkt ze weer fulltime....... goed ze gaat naar huis als ze zich niet lekker voelt, en soms moet ik haar naar huis sturen.....

Daar wil ik wel risico mee nemen als werkgever, het arbeidsmoraal is er! iemand die 6 weken de ziektewet in gaat omdat ze hun kleine teen gestoten hebben, mogen van mij verder kijken..........

Als jij gewoon jezelf meld op het werk, zal het werk ook blijven........... Lachen

ik ga morgen ook weer aan het werk hoor Haha!
heb ze alleen al wel van te voren gewaarschuwd voor mijn niet zo mooie uiterlijke voorkomen Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:13

_Patriciaa schreef:
Tja, in jou situatie (KiWoKO) snap ik het ook wel!
Maar ik heb er miss 2 keer last van gehad, en ik ben toen even naar achter gegaan, en binnen 10min stond ik weer in de winkel..

Ik ben er nu trouwens gelukkig bijna overheen..
En dat heb ik haar ook even lekker duidelijk gemaakt Clown
heel kinderachtig missschien..
maar ze heeft me pijn gedaan, en dan heb je aan mij een verkeerde

zij kan er niks aan doen dat de BV Nederland besloten heeft dat het werkgeversrisico's zijn....... de hele wetswijziging heeft ervoor gezorgd dat ondernemers alleen nog maar gezond personeel wil aannemen........... helaas

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:14

sonjim schreef:
Daar heb je verzekeringen voor die ook weer handen vol geld kosten en de helft vergoeden.

verzekeren Haha! Haha! Haha! kost meer geld dan het opleverd Lachen Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:15

LimaMambo schreef:
ik ga morgen ook weer aan het werk hoor Haha!
heb ze alleen al wel van te voren gewaarschuwd voor mijn niet zo mooie uiterlijke voorkomen Tong uitsteken

hihihi thats the spirit!!! Haha! Haha! Haha!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 17:17

tja het deed me gewoon pijn.. ik snap het aan de ene kant ook wel..
maar voor mn 1e ontslag, was dit egt keihard..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:20

KiWiKo schreef:
zij kan er niks aan doen dat de BV Nederland besloten heeft dat het werkgeversrisico's zijn....... de hele wetswijziging heeft ervoor gezorgd dat ondernemers alleen nog maar gezond personeel wil aannemen........... helaas

Inderdaad...
ik heb vandaag ook een ontslag mededeling gedaan...
Meisje is sinds 1 sept in dienst, 1 maand proeftijd, contract voot 6 maanden. Daarna ( als beide partijen akkoord gaan) contract voor onbepaalde tijd.

Meisje is dus nog geen 1 dag op werk geweest, heeft zich de vrijdag voordat ze zou beginnen ziek gemeld, chronische darm aandoening en moest geopereerd worden. Baas heeft op maandag een arts gebelt, en de situatie voorgelegd. Na een dergelijke operatie zijn mensen vaak 3 a 4 maanden uit de roulatie (was de schatting).

Klinkt heel banketstaaf, maar ze komt dus niet door haar proeftijd heen. Ze krijgt nu betaald voor de maand sept, maar daarna houdt het echt op!

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:22

Wat jammer dat jou voormalig werkgever ook niet eerst met jou heeft gesproken, maar je zonder pardon heeft buitengegooid.

Ik had destijds een afspraak met mijn supermarktbaas. Met kerstdrukte enzo mocht ik af en toe even een frisse neus halen. (ik ging hyperventileren als ik het te lang benauwd had in de drukte) Zo kon ik werken zonder echt een probleem te hebben en had mijn baas een werknemer extra zonder dat deze ziek werd Haha! Maar dat was wel allang buiten mijn proeftijd hoor Knipoog Verder overigens nooit gehyperventileerd op het werk, alleen die ene keer met kerstdrukte.

Hopelijk heb je nu een hele leuke baan. Misschien kun je, als je dat nog niet gedaan hebt, met je huisarts ofzo kijken naar de oorzaak van je hyperventileren? Dan kun je ook gaan kijken naar hoe je het kunt oplossen of voorkomen. Dat scheelt ook weer een hoop gedoe op je werk Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:23

_Patriciaa schreef:
tja het deed me gewoon pijn.. ik snap het aan de ene kant ook wel..
maar voor mn 1e ontslag, was dit egt keihard..

is het ook............ is het absoluut!! maar je vind vast wel een werkgever die dat risico wel kan dragen. Niet dat jij je om wat hyperventileren druk hoeft te maken hoor.......... want dat is maar een kleinigheidje. Maar je komt echt wel een werkgever tegen waar je helemaal lekker in je vel zit...... echt Lachen

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 17:23

maar de situaties die jullie hier nu opnoemen zijn ook wel erg heftig!!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 17:24

Dat denk ik ook wel Lachen
Ik mag zaterdag weer beginnen bij een andere werkgever, en ik heb er echt heel veel zin in! (:
Ik hoop dat dit goed gaat, want voor mn baan bij de etos ben ik bij een andere baan echt gebruikt, en bij die daarvoor kon ik mn plek niet vinden.. Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:26

_Patriciaa schreef:
maar de situaties die jullie hier nu opnoemen zijn ook wel erg heftig!!

maar helaas wel heel erg veel voorkomend............ echt Lachen

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:29

Succes met je nieuwe baan!

Ik ben ook een keer in mijn proeftijd ontslagen. Had 2x gewerkt en kreeg toen griep. Mijn moeder had netjes afgebeld omdat ik geen stem meer had. 2 Dagen later lag er een aangetekende brief op de mat. Ik vond dat nogal vreemd maar zat nog in mijn proeftijd dus kon er weinig aan doen. Weekje later was ik weer op de been en kreeg een hele leuke baan aangeboden waar ik een jaar heb gewerkt. Uiteindelijk was ik dus heel blij dat ik ontslagen was Knipoog

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 17:51

Mrijk schreef:
Wat jammer dat jou voormalig werkgever ook niet eerst met jou heeft gesproken, maar je zonder pardon heeft buitengegooid.

Ik had destijds een afspraak met mijn supermarktbaas. Met kerstdrukte enzo mocht ik af en toe even een frisse neus halen. (ik ging hyperventileren als ik het te lang benauwd had in de drukte) Zo kon ik werken zonder echt een probleem te hebben en had mijn baas een werknemer extra zonder dat deze ziek werd Haha! Maar dat was wel allang buiten mijn proeftijd hoor Knipoog Verder overigens nooit gehyperventileerd op het werk, alleen die ene keer met kerstdrukte.

Hopelijk heb je nu een hele leuke baan. Misschien kun je, als je dat nog niet gedaan hebt, met je huisarts ofzo kijken naar de oorzaak van je hyperventileren? Dan kun je ook gaan kijken naar hoe je het kunt oplossen of voorkomen. Dat scheelt ook weer een hoop gedoe op je werk Knipoog

Er zijn bij mij verschillende oorzaken, maar de juiste heb ik nog steeds niet gevonden.. helaas..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:39

Olle schreef:
Citaat:
1. Indien partijen een proeftijd overeenkomen, is deze voor beide partijen gelijk.
2. De proeftijd wordt schriftelijk overeengekomen.
3. Bij het aangaan van een overeenkomst voor onbepaalde tijd kan een proeftijd worden overeengekomen van ten hoogste twee maanden.
4. Bij het aangaan van een overeenkomst voor bepaalde tijd kan een proeftijd worden overeengekomen van ten hoogste:
a. een maand, indien de overeenkomst is aangegaan voor korter dan twee jaren.
b. twee maanden, indien de overeenkost is aangegaan voor twee jaren of langer.
5. Indien het einde van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd niet op een kalenderdatum is gesteld, kan een proeftijd worden overeengekomen van ten hoogste een maand.
6. Van de leden 4, onder a, en 5, kan slechts bij collectieve arbeidsovereenkomst of bij regeling door of namens een daartoe bevoegd bestuursorgaan worden afgeweken ten nadele van de werknemer.
7. Elk beding waarbij de proeftijd niet voor beide partijen gelijk is dan wel op langer dan twee maanden wordt gesteld, alsmede elk beding waarbij door het aangaan van een nieuwe proeftijd de gezamenlijke proeftijden langer dan twee maanden worden, is nietig.

Burgelijk Wetboek Boek 7: Art. 652

Heb geen veranderingen hiervan gezien op internet.. Zover ik weet mag dit vanuit het CAO ook niet worden veranderd, maar daar zullen wat andere mensen hier op bokt meer verstand van hebben.

Lid 6 Knipoog