Kan ik dit maken, of te brutaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kan ik dit maken, of te brutaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:53

Pff lastig. Ik zou denk ik z'n werk opbellen en vrij vragen. Maar zonder uitbetaling. Idd, hoe zit het met die vakantiedagen?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:04

Ik kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen het kan waarderen als zijn partner achter je rug om contact opneemt met de baas.

Alhoewel ik me kan voorstellen dat het voor een bijbaantje anders ligt als een fulltime job. En helemaal als het een klein bedrijf betreft en je bv. als partner wel eens op bv. bedrijfsuitjes de ´baas´ hebt ontmoet.

Of het wordt gewaardeerd (baas en vriend) is afhankelijk van de situatie.

Maar het volgende is echt te naïef en hopenlijk een grapje:
Citaat:
Kan ik dat bedrijf opbellen, en vragen of hij vrij mag hebben en of ze hem willen betalen?

Dat kan echt niet en waarom wel niet ga ik niet eens uitleggen. Op die manier zou ik het zeker niet waarderen (en me ongelooflijk schamen voor mijn partner die dat blijkbaar normaal vind).

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:09

rosanne1988 schreef:
nja, voor he betekent voetbal gewoon heel veel, en hij wil daarin goed presteren. als hij een wedstrijd niet komt, verdwijnt hij uit de basis...

Nja, dat wil hij absoluut niet. Ik word er ook gek van hoor.. wilde laatst met hem een stedentrip boeken van 4 dagen.
Maarja zijn schema:
maandagochtend werken, maandag school.
dinsdag school en voetballen.
woensdag werken en school
donderdag school en voetballen
vrijdag school
zaterdag voetbal
zondag vrij.

dus, zie maar eens iets te plannen.. ik word hier hier strontchagerijnig van iedere keer weer als ik het probeer.

Waar kom jij in dit schemaatje voor?
Ik vind dat hij best wat tijd mag vrijmaken om eens wat leuks met jou te doen.

Enne, áls je voor hem vrijvraagt, vraag dan maar niet of ze hem willen betalen..... Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:14

Je kunt ook zaterdag na de voetbal vertrekken, leuk hotelletje boeken en op zondag wat leuks gaan ondernemen!

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:18

Rianne_ schreef:
YWC schreef:
En hoe hoop je, dat je vriend zal reageren ?

Ik - als man - zou er in elk geval niet mee opgezet zijn indien mijn vrouw achter mijn rug zoiets zou doen. Ze zou voor mijn part alleen op week-end kunnen gaan.

Niet iedereen reageert natuurlijk hetzelfde.

Dat is toch zeker een grapje? Huilen van het lachen Je kunt het ook van een andere kant bekijken, vind je niet? Het is toch juist hartstikke lief dat ze een weekendje weg boekt?

'k Weet het ik ben ongelooflijk saai.

Maar bekijk het vanuit een ander standpunt...
Het feit dat voetbal (zou bij mij de paardjes zijn Knipoog ) of werk niet kunnen plaats maken voor een week-endje, heeft misschien (deels) te maken met het feit dat men geen behoefte heeft aan een week-endje weg (en dat heeft dan niet noodzakelijk te maken met de al dan niet alleen zijn met de partner, maar sommige mensen zijn nu eenmaal liever gewoon thuis).
Het is dan ook niet leuk, als men achter je rug om toch probeert je willetje door te drijven.

Als de vriend van TS echt zou willen, zouden ze toch direct na het voetbal kunnen vertrekken (niet te ver in eigen land), 's avonds lekker iets eten of uitgaan of beiden, dan een overnachting, zondag nog de ganse dag voor jullie beiden en in de late namiddag / avond naar huis...
Ik zeg niet dat het zo is. 'k Ken noch TS noch de vriend. Maar het zou kunnen... dus vandaar een 'waarschuwing', vanuit 'a male point of view'...

eeyore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:26

Er zijn toch geen 52 weken per jaar voetbalwedstrijden??

Als je het al 1,5 jaar wilt, waarom dan een paar weken geleden niets geregeld? Het voetbal is pas net weer begonnen? of natuurlijk nog even wachten tot er rond de kerst geen wedstrijden gespeeld worden.

Dan heb jij je uitje en kost het hem geen geld en ook niet zijn basisplaats.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:29

YWC, heb je ook wel weer gelijk in. Toch vind ik de paarden een ander verhaal, want je moet eerst iemand vinden die ze die dagen voert en voor ze zorgt Knipoog Met voetbal is dat niet zo, dat is wel een keertje te missen.

& Tuurlijk kan het zo zijn dat de vriend van TS liever gewoon thuis is, en niet weg wil.. maar dan zou ie dat toch gewoon zeggen? Ik heb niet gelezen dat de TS dat heeft gepost. Maar verder geef ik je gelijk hoor, in jouw geval zou het niet leuk zijn als je partner dat deed. Ach ja, zo zie je maar weer hoe verschillend iedereen is Knipoog

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:41

Ik weet dat je het hem kado wilt geven, maar... wat vind hij van weekendjes weg ?
Ik zou eerst dat proberen uit te zoeken voordat je van alles gaat regelen.
En ook al weet hij wat je van plan bent, dan kan het toch nog een leuke kado zijn ?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:03

Ik sta eigenlijk te kijken van zijn schema.
Vraag me af waar jij te vinden bent?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:08

Silence schreef:
Ik sta eigenlijk te kijken van zijn schema.
Vraag me af waar jij te vinden bent?

tja pak jouw schema dan eens

waarschijnlijk werk en paard

vergeet niet dames dat paarden behoorlijk tijdrovend zijn en veel mannen zijn daar niet van gediend

TS
wil hij wel met jou weg, zoals ik al eerder las kun je ook boeken in de winter of zomerstop of je gaat na de voetbal.
Praat eens met hem en vraag waarom ie niet weg wilt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:10

Nee hoor, daar zit nog wel vrije tijd in. Genoeg tijd om iets met vrienden te doen. Maar over mijn schema gaat het niet.
Heb niet het idee dat de vriend van de TS het erg leuk vind om samen iets te doen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:11

Dat idee heb ik namelijk wel, als je weg wilt, dan kun je tijd voor vrij maken.

Dat doe ik ook en als iemand het echt druk heeft, dan ben ik dat wel maar ik maak tijd vrij voor alles en ook voor mezelf en ik doe dingen voor mijn vriend speciaal voor hem omdat hij daar blij van wordt.

Af en toe moet je je zelf geven om een ander blij te maken Ja

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:19

Als ik jou was zou ik even met je vriend praten, vooral over het feit dat hij niet voor één keer voetbal wil laten schieten.

Zijn baas bellen en vragen of hij even te missen is zou ik absoluut niet doen. Ik vind dat een beetje kinderachtig.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:52

Ik denk trouwens dat mijn vriend het niet leuk zou vinden als ik zijn werk zou opbellen.
Hij is graag aan het werk en vind zijn werk ook erg leuk.
Wil nu niet zeggen dat hij niks samen wil doen, maar ik zou nooit daarvoor zijn werk opbellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:54

Tja, ik zit er ook over te denken om mijn man over een tijdje te verrassen met een weekendje weg met z'n tweetjes, en dan zal ik ook zijn baas bellen om een dagje vrij te regelen, maar dat is toch net iets anders denk ik... Mijn man heeft namelijk gewoon een vaste baan en vakantiedagen en ik ben met hem getrouwd, dus ben niet zomaar een vriendin.

Die van mij zou het wel leuk vinden denk ik Lachen als we er tzt geld voor hebben en zo.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:14

Ik heb agelopen december mijn verloofde stiekum meegenomen op een midweek in de bergen.
Hij wist hier niks vanaf.
Ik heb zijn baas ruim van te voren gebeld,en gevraagt of hij vakantiedagen overhad.Dat had hij.
Dus heb ik gevraagt of ik voor hem drie vakantiedagen vast mocht zetten op die-en-die datum.
Was prima geregelt. (het is een kleinschalig bedrijf,en ik ken zijn baas ook goed)
Een paar dagen voor de bewuste datum nog opgebelt voor de zekerheid,want z'n baas wil nog wel eens iets vergeten op te schrijven Clown

Dus,we zijn op weg gegaan,zomaar,terwijl hij dacht dat hij moest werken.Ik heb hem drie gedichten gegeven met de routeplanning erin.Toen we er eindelijk waren,ging ik doodleuk de kamersleutel halen,en heb ik verteld dat hij de rest van de week vrijhad Haha!

Dus ofwel; vrije dagen opvragen,zéker aan het eind van het jaar.
En anders kan hij die ene dag werk echt wel missen hoor.
En als je voetbal nou ook nog omzet,heb je een extra dagje...want geloof me...1 dagje is zo voorbij.

Bovendien heb ik de dag na thuiskomst ook vrijgehouden,om nog even bij te komen.

edit; hij vond het overigens super! hij was niet beledigd zoals velen hier opperen.
Ik heb dit voor hem geregeld,omdat hij zichzelf nooit iets moois gunt,hij gunt zichzelf nooit vrij,en als ie vrij is,gunt ie zichzelf geen weekendje weg.

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:20

Ik zou zoiets plannen als er geen voetbalwedstrijd is.... Van de winter oid. En dan gewoon vakantiedag opnemen voor je vriend. Ik snap het wel was vroeger ook zo fanatiek in mijn sport. Begrijp best dat het vervelend voor je is, maar het komt op mij nu eerder over alsof je de aandacht wil opeisen inplaats van het voetbal dan dat je een gezellig weekendje weg wil....

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 18:14

oke... zijn voetbal zomerstop was welgeteld 2,5 week. we zijn toen 15 dagen op vakantie geweest, en daarna moest hij weer gewoon voetballen op maandag, dinsdag donderdag en zaterdag trainingen.

in de winter heeft hij straks op zaterdag geen wedstrijd meer, maar gewoon training. oftewel, meneer voetbalt het hele jaar door, met uitzondering van 2 weken zomervakantie.
ik zal eens informeren naar vakantiedagen.

eeyore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:46

Maar het lijkt me toch dat hij in die periode wel een training kan missen zonder dat zijn basisplaats op het spel staat. Er zijn dan toch geen wedstrijden.

Denk dat je met een beetje overleg daar wel uit moet komen. Dan lukt tenministe bij iedereen die ik ken. Lijkt me niet dat de voetbalvereniging van je vriend daar een uitzondering op is.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:34

Sowieso...je zou nooit op vakantie kunnen,of op zondag naar een feest kunnen gaan...familie-uitjes etc.
Voetbal is een hóbby,en geen iets waar je niet zonder kunt.
Als hij ziek wordt moeten ze ook een training zonder hem doen Lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:06

Voetbal is wel een teamsport, als elke training om de beurt iemand afzegt kun je nooit als volledig team trainen. Bij teamsporten wordt nu eenmaal wel inzet vereist als je met hogere klasses mee wil doen.

En daarbij gaan sommige aan het feit voorbij dat als hij een keer ziek wordt zijn training of wedstrijd óók al moet missen.. Des te meer reden om als het anders kan, niet voor een weekendje weg de training te laten schieten. Nadeel van een relatie met een fanatieke sporter denk ik.. En dat heeft niets te maken met geen tijd vrij willen maken voor zijn vriendinnetje imo. Zolang die maar niet bij de werkgever gaat vragen of ie geld krijgt voor niet werken, omdat íe wat krap bij kas zit en jullie een weekend weg geld gaan uitgeven..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:10

rosanne1988 schreef:
ik word hier hier strontchagerijnig van iedere keer weer als ik het probeer.

Heeft hij geen vakantie? Trouwens, zo'n ramp is het niet om na de voetbal te gaan. Dat hebben wij ook een aantal keer gedaan. Dan ga je gelijk lekker uit eten en de volgende dag doe je lekker ontbijt op bed en late check-out. Heb je nog de hele dag.

Ik zou strontchagerijnig worden van een vriend(in) die zo krampachtig iets in haar straatje wil laten passen.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:24

als je vrij vraagt, krijg je meestal verlof. Ik word wel gewoon uitbetaald

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:31

Citaat:
Ik zou strontchagerijnig worden van een vriend(in) die zo krampachtig iets in haar straatje wil laten passen.

Persoonlijk vind ik dit een erg rotte opmerking naar de TS toe.
Is toch logisch dat ze eens iets leuks samen wilt doen.
Vind ik het eerder om chagrijnig te worden van een vriend die vertikt wat tijd voor zijn vriendin vrij te maken omdat alles belangrijker is dan zij.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:36

Ja het is logisch dat ze iets leuks samen willen doen, maar je kan toch om de sport en hobby van je vriend heen plannen? Hij doet dat nou eenmaal graag, en zoals eerder vermeld is voetbal een teamsport.
Overigens, als ik een leuke of belangrijke wedstrijd heb, zeg ik die ook niet zomaar af.

Zoals ik eerder opperde kan je best na de voetbal en dan de hele zondag nog een dagje weg zijn. Zo niet, moeten ze beide in een vakantie plannen of uberhaupt een paar vakantiedagen plannen.. want hoe dan ook, daar heeft iedereen recht op.

Overigens Silence, staat er nergens dat die vriend het vertikt. Liever iemand die perse wil werken, dan iemand die zich ziek meld om thuis te zijn (dat was in een ander topic tijdje geleden aan de orde).