Geloven jullie in leven op mars (en evt. andere planeten)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juultjes

Re: Geloven jullie in leven op mars (en evt. andere planeten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 19:10

Ooit zei Giordano Bruno dat het heelal zich uitbreid met de snelheid van het licht. dus 300 000 kilometer per seconde.

(Dat was tussen 1800 en 1900. Toen hij dat zei is hij op de brandstapel gezet Tong uitsteken)

Maar als dat echt zo is, dan denk ik wel dat er ander leven is...

EDIT: best een grappig idee, dat er misschien een slimmere levensvorm is, die onderzoeken doet naar andere levensvormen in het heelal, dus onderzoeken naar ONS Clown

Ik lees net ergens:

Citaat:
Pas nog geleerd op school dat er 3 mogenlijkheden zijn voor het heelal[list=1]

* het heelal blijft oneindig uitbreiden
* het heelal groeit tot op zekere hoogte, krimpt dan en we krijgen een nieuwe oerknal
* het heelal vindt balans tussen groeien en krimpen, dus blijft het stabiel

Dit is zo een van die dingen die je bijna niet kunt weten, zelfs niet met wetenschap. Want tegen de tijd dat er een nieuwe oerknal ZOU komen ( ik weet het zelf niet ), is de mensheid wss al lang uitgestorven.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:14

Ik kan me niet voorstellen dat wij de enige levende wezens in het heelal zijn. Geen idee hoe deze wezens eruit zien (ET?), misschien zien we ze wel nooit (waarschijnlijk niet).

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:21

Ik geloof wel dat er een andere levensvorm is ergens in het heelal, niet zoals wj het kennen maar wel 'leven'.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:46

BraveSpots schreef:
Ik geloof wel dat er een andere levensvorm is ergens in het heelal, niet zoals wj het kennen maar wel 'leven'.

Zo denk ik ook. Knipoog Het hoeft niet perse een bekende levensvorm te zijn.

Iedereen roept dat er altijd water en zuurstof moet zijn voor een levensvorm, maar wie weet, teert ie prima op olie en adem ie stikstof in. Tong uitsteken Alles is mogelijk in de ruimte.

Wie weet, luisteren en kijken intelligente wezens al jaren mee met onze satelietsignalen. Clown

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:06

Het is typisch de menselijke arrogantie om te beweren dat wij de enige levende organismen zijn in het hele universum. Het lijkt mij zeer aannemelijk dat er zich andere intelligente levensvormen bevinden.