Ik bedoelde met mijn mini nog echt de oude mini. De huidige bestond nog niet, maar wat was het een gaaf ding.........
Ibiza is net als de polo een fijne auto. Een 2e hands is dan ook nog lang geen slechte keus hoor. Auto's gaan veel langer mee tegenwoordig!
En buiten de normale zaken kan je naar jezelf kijken. Ik reed toen ik jong was vaker in een snelle auto en nam meer risico's.
Maar zelfs met de seicento werd ik nog continu op de bon geslingerd, of ze vonden het een leuk fotomodel........Maar ik ben netjes gaan rijden. Natuurlijk ben je ook afhankelijk van ander verkeer, maar het verschilt toch hoe je zelf ermee omgaat. Ik rij graag 1 tempo en kijk ver vooruit. Heb laatst naar Drenthe best pittig doorgereden en dan ben je veel aan het inhalen, maar dat kan je ruim doen. Dat een ander nog harder gaat, hou je toch wel. Ik verbruik nu ook een stuk minder benzine vroeger.
Ik heb nu betere stoelen en zit ook rechterop vanwege mijn rug en bevalt me wel. Ik hing eerst zo onderuit altijd.
Maar zet alles op een rijtje. Een nieuwe auto is weer wat vernieuwd tegenover een oudere, dat gaat echt snel! Alle auto'merken werken hard aan veel ruimte, veel veiligheid en zuinige schone motors. De seicento zat op ruim 700 kilo en mijn huidige ''kleine'' auto al op 900 door alle extra's, maar dat merk je wel. Ik moet dus wel meer wb betalen en dat moet je dan uitrekenen wat kan en wat het je waard is. Ik vond de seicento echt super zuinig en prima rijden verder. Maar dit is weer voor nu beter, we zijn inmiddels 6 jaar verder ook. Heb ook airco genomen en dat verbruikt weer iets meer, maar ik hoef deze niet te gebruiken. Gebruik hem alleen wanneer nodig bijv. In de seicento had ik een zonnedak wat ook merkbaar meer verbruik opleverde.
Ik reed overigens elke dag naar Amsterdam va Almere en dan sta je toch alleen maar heen en terug in de file. Wel tussen vaak grote auto's, maar die moesten ook stapvoets......Soms was airco dan lekker geweest, maar dacht toen vaker had ik maar een automaat.