Kia Picanto/ Toyota Aygo. Ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Re: Kia Picanto/ Toyota Aygo. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:54

Mijn ouders hebben ook een Kia Picanto staan Ja Hij wordt niet vaak gebruikt, maar het is opzich wel een fijn autootje! Ik ben net pas met m'n rijbewijs bezig dus kan er niet over oordelen Nagelbijten / Gniffelen Maar de stoelen zitten iig fijn. *LOL*

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:29

Ik bedoelde met mijn mini nog echt de oude mini. De huidige bestond nog niet, maar wat was het een gaaf ding.........

Ibiza is net als de polo een fijne auto. Een 2e hands is dan ook nog lang geen slechte keus hoor. Auto's gaan veel langer mee tegenwoordig!
En buiten de normale zaken kan je naar jezelf kijken. Ik reed toen ik jong was vaker in een snelle auto en nam meer risico's.

Maar zelfs met de seicento werd ik nog continu op de bon geslingerd, of ze vonden het een leuk fotomodel........Maar ik ben netjes gaan rijden. Natuurlijk ben je ook afhankelijk van ander verkeer, maar het verschilt toch hoe je zelf ermee omgaat. Ik rij graag 1 tempo en kijk ver vooruit. Heb laatst naar Drenthe best pittig doorgereden en dan ben je veel aan het inhalen, maar dat kan je ruim doen. Dat een ander nog harder gaat, hou je toch wel. Ik verbruik nu ook een stuk minder benzine vroeger.

Ik heb nu betere stoelen en zit ook rechterop vanwege mijn rug en bevalt me wel. Ik hing eerst zo onderuit altijd.

Maar zet alles op een rijtje. Een nieuwe auto is weer wat vernieuwd tegenover een oudere, dat gaat echt snel! Alle auto'merken werken hard aan veel ruimte, veel veiligheid en zuinige schone motors. De seicento zat op ruim 700 kilo en mijn huidige ''kleine'' auto al op 900 door alle extra's, maar dat merk je wel. Ik moet dus wel meer wb betalen en dat moet je dan uitrekenen wat kan en wat het je waard is. Ik vond de seicento echt super zuinig en prima rijden verder. Maar dit is weer voor nu beter, we zijn inmiddels 6 jaar verder ook. Heb ook airco genomen en dat verbruikt weer iets meer, maar ik hoef deze niet te gebruiken. Gebruik hem alleen wanneer nodig bijv. In de seicento had ik een zonnedak wat ook merkbaar meer verbruik opleverde.

Ik reed overigens elke dag naar Amsterdam va Almere en dan sta je toch alleen maar heen en terug in de file. Wel tussen vaak grote auto's, maar die moesten ook stapvoets......Soms was airco dan lekker geweest, maar dacht toen vaker had ik maar een automaat.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:20

ik zou wel voor een 2e hadse gaan ja een nieuwe kun je haast niet betalen of je moet echt een vaste baan hebben en veel spaargeld hebben. begin met een 2e handse zijn ook goed ook goed ingereden en zijn een stuk minder duur

en seat ibiza is ook een leuke auto ja

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:22

hier nog een met kia picanto. heerlijk autotje zou hem nooit meer willen missen ik schuif en overal in en hij rijd ook nog eens lekker door!! op de snelweg ook geen problemen mee!
succes.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:22

Heb niet alles gelezen!

Hier een Aygo-rijder, ben er blij mee. Lekker zuinig, stabiel en simpel maar goed afgewerkt.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:15

Onze Picanto kan echt ruim 160 op de snelweg hoor!! En dat hebben we gereden ook...
(in duitsland mag je gewoon op de snelweg zo hard als je wilt hoor!)
We hebben alle comfort aan boord... Airconditioning, stoelverwarming, centrale portiervergrendeling, ABS, airbags. noem maar op.
Moet ook echt wel als je meer dan 1000 km in de week rijdt. (waarvan dus echt 1000 km snelweg Haha! )
Duur vind ik zo'n auto niet. nieuwe kostte deze 12.000 euro.
Als wij m inruilen straks in November is ie niet meer dan 3000 euro waard.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 13:15

Bedankt voor de tips/ reacties.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:28

Mn ex-schoonouders hebben een Picanto.
Leuk autootje, maar k heb persoonlijk toch liever een Ford Ka (als bijrijder, heb zelf geen rijbewijs).
Vind de stoelen niet heel lekker zitten.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:30

Wij (dat wil zeggen: mijn ouders Vork )
Hebben een Toyota Aygo als bijautootje..
De toyota Aygo is een goede auto, vooral qua ruimheid voorin en verbruik.
Ja
Een van de zuinigste auto's uit die klasse volgens mij.. Lachen