Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Letsdunit schreef:Ik denk dat ik eerst mijn spulletjes in nederland zou willen weggeven, veel gaat altijd naar het buitenland terwijl er in nederland ook heel veel kinderen zijn die in armoede leven.
verania schreef:Letsdunit schreef:Ik denk dat ik eerst mijn spulletjes in nederland zou willen weggeven, veel gaat altijd naar het buitenland terwijl er in nederland ook heel veel kinderen zijn die in armoede leven.
dat is ook zeer zeker waar dat er in nederland genoeg armoede is, maar aan de andere kant is de armoede die in sommige landen is niet te vergelijken is met hier,
daar hebben grote groepen geen eten, geen bed, geen school, ouders geen werk omdat het er gewoon niet is.
soms geen onderdak,geen medische zorg, geen speelgoed , er bestaat daar niet echt iets als leger des heils of iets dergelijks.
ik geef toch liever eerder aan het buitenland,
gr
Dionne_Xx schreef:verania schreef:
dat is ook zeer zeker waar dat er in nederland genoeg armoede is, maar aan de andere kant is de armoede die in sommige landen is niet te vergelijken is met hier,
daar hebben grote groepen geen eten, geen bed, geen school, ouders geen werk omdat het er gewoon niet is.
soms geen onderdak,geen medische zorg, geen speelgoed , er bestaat daar niet echt iets als leger des heils of iets dergelijks.
ik geef toch liever eerder aan het buitenland,
gr
Dat is wel waar wat je zegt, maar doordat veel mensen dit denken worden juist de kinderen die dichterbij zijn vergeten.
Redrumfox schreef:Naar Roemenië of een ander land sturen/brengen wat wel wat hulp kan gebruiken?
Redrumfox schreef:Waar gaat het nou precies heen? Afhankelijk daarvan wil ik ook wel eens gaan snuffelen. Ik vind het heel sneu voor de kinderen hier, maar ik stuur het liever naar het buitenland: dat geeft mij meer voldoening aangezien iedereen in Nederland een kans heeft (ja echt, de ene alleen meer dan de ander maar het is hier voor iedereen leefbaar) en daar in sommige landen (zoals Roemenië) totaal geen sprake van is. Daarbij komt dat het daar over het algemeen meer gewaardeerd wordt: die kinderen zijn zó dankbaar voor een schriftje en een potlood dat ze het schrift keer op keer leeggummen om het opnieuw te kunnen gebruiken. Dat doet mij meer dan een kind wat na een maand een speelgoedtreintje weggooit omdat hij het zat is > bij wijze van spreken. Als ik het naar het buitenland stuur heb ik dus meer zekerheid dat ik er iemand écht écht ECHT gelukkig mee maak en het geeft mij dus meer voldoening.
LadyElmira schreef:Redrumfox schreef:Naar Roemenië of een ander land sturen/brengen wat wel wat hulp kan gebruiken?
Als eerste sorry voor de late reactie, er is iets met mijn laptop en ik kom moeilijk op internet. Zoiets is inderdaad ook mogelijk, maar omdat ik zelf schuldsanering heb meegemaakt en ik weet hoeveel kinderen in nederland eigenlijk niets hebben, dacht ik dat ik het ook dichterbij kon weggeven. Overigens doen mijn oma en ik wel kaarten maken zodat de mensen in roemenie dat kunnen gaan verkopen.
onley schreef:ik snap niet dat er direct word geroepen bla bla die kinderen in afganistan en weet ik dat wat
die landen zijn gedoemd 'om even kort dooor de bocht te zeggen' gedoemd om te sterven
wij houden die mensen daar in leven terwijl alle ziektes en ect van daar komen
dat ze eens wat doen aan de arm moede in nederland en de regelgeving eens gaan aanpassen
na het kwartje van kok is er nu de euro van balkenende
schei me toch uit als ik dit al lees ga ik over me nek
is hier ook niemand die mijn dochterl euke dingen komt brengen
waarom niet ?
omdat die kinderen daar in het buitenland het harder nodig hebben of zo.
ik heb dan wel een huis en zo
maar kan mijn dochter ook niks geven wat ze allemaal graag wil hebben waarom niet ?
omdat de regels in nederland gewoon beknopt zijn
Redrumfox schreef:Ik vind het heel knap van je verania dat je dit kunt zeggen aangezien er ook mensen zijn die flink wat medelijden met zichzelf hebben en daardoor een ander niets gunnen. Wij hebben ook vrijwel niks te besteden omdat de ziekten van mij en mijn moeder ons zoveel geld kosten en hebben gekost + we hebben nog een fikse schuld van toen mijn broer ziek was en telkens doorflipte (vernieling wordt niet vergoed uiteraard). Hierdoor ook heel weinig te besteden maar ik heb wel geleerd dat geld niet gelukkig maakt, want ik denk soms wel eens dat ik het gelukkigste meisje op de wereld ben terwijl ik niet bijzonder veel kleding of mooie dingen heb. En heb hierdoor ook het vermogen om niet in zelfmedelijden te verdrinken (peins er niet over) en aan anderen te schenken, iets wat me een beter gevoel geeft dan iets te krijgen. En ik leef óók in Nederland en heb een toekomst, net als ieder ander die hier geboren is: iedereen heeft een kans op een mooie opleiding. Mensen in ontwikkelingslanden hebben deze kans niet, en die kunnen álle vorm van hulp gebruiken en zullen hier ook veel dankbaarder voor zijn dan iemand hier. Vandaar mijn mening hierover.
Redrumfox schreef:Dat is ook mijn gedachte verania. Die kinderen hier in Nederland hebben het echt zo slecht niet, tenzij ze mishandeld worden maar wat betreft welvaart/welzijn hoort Nederland absoluut bij de top5 van de wereld. Daar ga ik geen dingen aan doneren, dan eerder aan mensen die er meer baat bij hebben en écht niks hebben.
onley schreef:ik snap niet dat er direct word geroepen bla bla die kinderen in afganistan en weet ik dat wat
die landen zijn gedoemd 'om even kort dooor de bocht te zeggen' gedoemd om te sterven
wij houden die mensen daar in leven terwijl alle ziektes en ect van daar komen
dat ze eens wat doen aan de arm moede in nederland en de regelgeving eens gaan aanpassen
na het kwartje van kok is er nu de euro van balkenende
schei me toch uit als ik dit al lees ga ik over me nek
is hier ook niemand die mijn dochterl euke dingen komt brengen
waarom niet ?
omdat die kinderen daar in het buitenland het harder nodig hebben of zo.
ik heb dan wel een huis en zo
maar kan mijn dochter ook niks geven wat ze allemaal graag wil hebben waarom niet ?
omdat de regels in nederland gewoon beknopt zijn