Ik zoek kinderen waarvan de ouders het niet zo breed hebben.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: Ik zoek kinderen waarvan de ouders het niet zo breed hebben.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:21

De kids van Europa kinderhulp gaan altijd in de zomer naar een kringloopwinkel, ze mogen daar dan iets uit zoeken.In December komen er weer een paar bussen aan.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:23

wat een ontzettend goed idee

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:25

Super idee! Als ik nog wat tegen kom zal ik het er zeker bij zetten!

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:25

bij ons op de manege zit de stichting SAP [stichting paardrijden voor gehandycapten] daar rijden kinderen met geestelijk en lichaamelijke handycaps ,maar ook kleine kinderen met bv adhd,evenwichtstoornissen,kinderen die in een gezinsvervangend huis wonen enz.
Ook organiseren zei Sinterklaas enz voor deze kinderen op de manege .Dus alles is welkom ,cadootjes,kleding paardenspullen enz enz
voor meer info een pb

Marjolein84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:42

Wat een gaaf idee!!

Kijk eens bij kindertehuizen of bij mensen die crisisopvang doen of pleegkinderen hebben. Die kids hebben vaak amper iets als ze weer naar een ander gezin worden gebracht.

Nogmaals echt een top initiatief!

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:43

Letsdunit schreef:
Ik denk dat ik eerst mijn spulletjes in nederland zou willen weggeven, veel gaat altijd naar het buitenland terwijl er in nederland ook heel veel kinderen zijn die in armoede leven.

dat is ook zeer zeker waar dat er in nederland genoeg armoede is, maar aan de andere kant is de armoede die in sommige landen is niet te vergelijken is met hier,

daar hebben grote groepen geen eten, geen bed, geen school, ouders geen werk omdat het er gewoon niet is.
soms geen onderdak,geen medische zorg, geen speelgoed , er bestaat daar niet echt iets als leger des heils of iets dergelijks.

ik geef toch liever eerder aan het buitenland,

gr

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:19

verania schreef:
Letsdunit schreef:
Ik denk dat ik eerst mijn spulletjes in nederland zou willen weggeven, veel gaat altijd naar het buitenland terwijl er in nederland ook heel veel kinderen zijn die in armoede leven.

dat is ook zeer zeker waar dat er in nederland genoeg armoede is, maar aan de andere kant is de armoede die in sommige landen is niet te vergelijken is met hier,

daar hebben grote groepen geen eten, geen bed, geen school, ouders geen werk omdat het er gewoon niet is.
soms geen onderdak,geen medische zorg, geen speelgoed , er bestaat daar niet echt iets als leger des heils of iets dergelijks.

gr

Dat is wel waar wat je zegt, maar doordat veel mensen dit denken worden juist de kinderen die dichterbij zijn vergeten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:47

Er komen van europa kinderhulp ook Nederlandse kinderen naar gastouders, die ouders zijn altijd verbaasd dat er ook Nederlandse kinderen zijn die een paar weken vakantie nodig hebben.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:14

Dionne_Xx schreef:
verania schreef:

gr

Dat is wel waar wat je zegt, maar doordat veel mensen dit denken worden juist de kinderen die dichterbij zijn vergeten.

dat klopt misschien ook wel, maar hier in nederland hoeven ze geen honger te lijden, in verhouding met de landen met echte armoede is nederland een super rijk land.

vooral nu telkens met die overstromingen het huis wat ze dan al hadden was al niet veel, en nu in open lucht moeten slapen zonder bed etc.

het blijft moeilijk en vind het ook geweldig dat er zoizo iets gedaan word al is het in nederland

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:19

Waar gaat het nou precies heen? Afhankelijk daarvan wil ik ook wel eens gaan snuffelen. Ik vind het heel sneu voor de kinderen hier, maar ik stuur het liever naar het buitenland: dat geeft mij meer voldoening aangezien iedereen in Nederland een kans heeft (ja echt, de ene alleen meer dan de ander maar het is hier voor iedereen leefbaar) en daar in sommige landen (zoals Roemenië) totaal geen sprake van is. Daarbij komt dat het daar over het algemeen meer gewaardeerd wordt: die kinderen zijn zó dankbaar voor een schriftje en een potlood dat ze het schrift keer op keer leeggummen om het opnieuw te kunnen gebruiken. Dat doet mij meer dan een kind wat na een maand een speelgoedtreintje weggooit omdat hij het zat is > bij wijze van spreken. Als ik het naar het buitenland stuur heb ik dus meer zekerheid dat ik er iemand écht écht ECHT gelukkig mee maak en het geeft mij dus meer voldoening.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 08:23

Redrumfox schreef:
Naar Roemenië of een ander land sturen/brengen wat wel wat hulp kan gebruiken? Lachen

Als eerste sorry voor de late reactie, er is iets met mijn laptop en ik kom moeilijk op internet. Zoiets is inderdaad ook mogelijk, maar omdat ik zelf schuldsanering heb meegemaakt en ik weet hoeveel kinderen in nederland eigenlijk niets hebben, dacht ik dat ik het ook dichterbij kon weggeven. Overigens doen mijn oma en ik wel kaarten maken zodat de mensen in roemenie dat kunnen gaan verkopen.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 08:26

Redrumfox schreef:
Waar gaat het nou precies heen? Afhankelijk daarvan wil ik ook wel eens gaan snuffelen. Ik vind het heel sneu voor de kinderen hier, maar ik stuur het liever naar het buitenland: dat geeft mij meer voldoening aangezien iedereen in Nederland een kans heeft (ja echt, de ene alleen meer dan de ander maar het is hier voor iedereen leefbaar) en daar in sommige landen (zoals Roemenië) totaal geen sprake van is. Daarbij komt dat het daar over het algemeen meer gewaardeerd wordt: die kinderen zijn zó dankbaar voor een schriftje en een potlood dat ze het schrift keer op keer leeggummen om het opnieuw te kunnen gebruiken. Dat doet mij meer dan een kind wat na een maand een speelgoedtreintje weggooit omdat hij het zat is > bij wijze van spreken. Als ik het naar het buitenland stuur heb ik dus meer zekerheid dat ik er iemand écht écht ECHT gelukkig mee maak en het geeft mij dus meer voldoening.

Ik heb een pbtje gehad die ik net als eerste las met een verhaal over een gezin, waarvan me dat heel bekend klinkt. Zo niet bij mijzelf dan ook bij een schoolvriendin van mij. Daar gaan waarschijnlijk 1 of 2 pakketjes heen. Verder heb ik van iemand anders nog een berichtje, maar daar heb ik waarschijnlijk nog wat anders voor, en lees ik zowiezo het topic ook nog door. Topic houd ik ook gewoon in de gaten, want ik krijg elke keer wel wat. Ene keer wat minder maar ik had het nu opgespaard om er pakketjes van te kunnen maken.

Edit: Voedselbank is inderdaad ook een optie. Ik weet hoe ze werken en de voedselbank die bij onze regio werken ken ik ook. Verder spaar ik gewoon weer spullen verder.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:43

Heel goed van je dat je juist door een mindere periode in jouw leven denkt aan mensen die er nog niet uit zijn, met name aan de kinderen. Ook ik weet uit ervaring hoe uitzichtloos de put kan zijn in Nederland en hoe blij en dankbaar je kunt zijn dat iemand met een groot hart een fijn gebaar maakt en hierdoor aan jouw kinderen denkt!

Zolang er nog voedselbanken e.d. nodig zijn in Nederland, gaat ook mijn steun alléén naar Nederlandse doelen.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:23

LadyElmira schreef:
Redrumfox schreef:
Naar Roemenië of een ander land sturen/brengen wat wel wat hulp kan gebruiken? Lachen

Als eerste sorry voor de late reactie, er is iets met mijn laptop en ik kom moeilijk op internet. Zoiets is inderdaad ook mogelijk, maar omdat ik zelf schuldsanering heb meegemaakt en ik weet hoeveel kinderen in nederland eigenlijk niets hebben, dacht ik dat ik het ook dichterbij kon weggeven. Overigens doen mijn oma en ik wel kaarten maken zodat de mensen in roemenie dat kunnen gaan verkopen.

zelfs met een schuldsanering is het nog beter dan in die arme landen, ze kunnen hier nog spelen met speelgoed (als je het zelf niet hebt heeft een vriendje het wel) en daar nee allemaal geen speelgoed, ja misschien een blikje en een steen.

hier kunnen mensen buren familie nog wat voor je doen, je moet eens zien wat je dan allemaal krijgt.

maar daar nee hoor de buren hebben het net zo slecht als jezelf.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:26

Dat is ook mijn gedachte verania. Die kinderen hier in Nederland hebben het echt zo slecht niet, tenzij ze mishandeld worden maar wat betreft welvaart/welzijn hoort Nederland absoluut bij de top5 van de wereld. Daar ga ik geen dingen aan doneren, dan eerder aan mensen die er meer baat bij hebben en écht niks hebben.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:31

ik snap niet dat er direct word geroepen bla bla die kinderen in afganistan en weet ik dat wat
die landen zijn gedoemd 'om even kort dooor de bocht te zeggen' gedoemd om te sterven
wij houden die mensen daar in leven terwijl alle ziektes en ect van daar komen
dat ze eens wat doen aan de arm moede in nederland en de regelgeving eens gaan aanpassen
na het kwartje van kok is er nu de euro van balkenende
schei me toch uit als ik dit al lees ga ik over me nek

is hier ook niemand die mijn dochterl euke dingen komt brengen
waarom niet ?
omdat die kinderen daar in het buitenland het harder nodig hebben of zo.
ik heb dan wel een huis en zo
maar kan mijn dochter ook niks geven wat ze allemaal graag wil hebben waarom niet ?
omdat de regels in nederland gewoon beknopt zijn Misselijk

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:34

Ik heb niet eens zin om erop te reageren onley.. ik word er een beetje misselijk van..

Anyway, ik ga morgen eens flink wat spullen bij elkaar zoeken en contact opnemen met een Roemeense vriend: die weet vast wel waar ik terecht kan. Lachen

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:38

onley schreef:
ik snap niet dat er direct word geroepen bla bla die kinderen in afganistan en weet ik dat wat
die landen zijn gedoemd 'om even kort dooor de bocht te zeggen' gedoemd om te sterven
dat ze eens wat doen aan de arm moede in nederland en de regelgeving eens gaan aanpassen

waarom niet ?
maar kan mijn dochter ook niks geven wat ze allemaal graag wil hebben waarom niet ?

erg rot is dat ook als je je kind van alles wil geven en het kan niet.

weet je wilde het eigenlijk niet zeggen hier op bokt
maar ik zit ook in de sanering en moet met z'n 3en rondkomen van 55 euro in de week,
en dat is geld voor eten kleding kado's noem maar op,
is mijn kind ongelukkig omdat hij nu zijn kado's niet krijgt nee hoor helemaal niet
toen hij hoorde hoe het was in het dominicaanse heeft hij (6 jaar) iets van zijn geld gekocht om mee te geven naar arme kinderen, en speelgoed van zichzelf weggegeven,
en wat zegt hij erbij, mam ik heb een huis een bed en wat speeltjes school speeltuin etc en hun hebben niets .

natuurlijk wil ik ook meer voor mijn kind, gelukkig begrijpt hij het , en heb ik het allemaal uitgelegd dat het niet allemaal kan.

hij zeurt er totaal niet om, hij is gelukkig zo, hij heeft zijn ouders en wat hij zelf al zegt huis speelgoed etc.

ps niet dat ik het niet geweldig vind dat er ook voor nederland geschonken word, maar ik vind dat de nederlanders het prima hebben zo en dat zeg ik met nog minder dan het minimum

gr

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:45

Ik vind het heel knap van je verania dat je dit kunt zeggen aangezien er ook mensen zijn die flink wat medelijden met zichzelf hebben en daardoor een ander niets gunnen. Wij hebben ook vrijwel niks te besteden omdat de ziekten van mij en mijn moeder ons zoveel geld kosten en hebben gekost + we hebben nog een fikse schuld van toen mijn broer ziek was en telkens doorflipte (vernieling wordt niet vergoed uiteraard). Hierdoor ook heel weinig te besteden maar ik heb wel geleerd dat geld niet gelukkig maakt, want ik denk soms wel eens dat ik het gelukkigste meisje op de wereld ben terwijl ik niet bijzonder veel kleding of mooie dingen heb. En heb hierdoor ook het vermogen om niet in zelfmedelijden te verdrinken (peins er niet over) en aan anderen te schenken, iets wat me een beter gevoel geeft dan iets te krijgen. En ik leef óók in Nederland en heb een toekomst, net als ieder ander die hier geboren is: iedereen heeft een kans op een mooie opleiding. Mensen in ontwikkelingslanden hebben deze kans niet, en die kunnen álle vorm van hulp gebruiken en zullen hier ook veel dankbaarder voor zijn dan iemand hier. Vandaar mijn mening hierover.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:48

Redrumfox schreef:
Ik vind het heel knap van je verania dat je dit kunt zeggen aangezien er ook mensen zijn die flink wat medelijden met zichzelf hebben en daardoor een ander niets gunnen. Wij hebben ook vrijwel niks te besteden omdat de ziekten van mij en mijn moeder ons zoveel geld kosten en hebben gekost + we hebben nog een fikse schuld van toen mijn broer ziek was en telkens doorflipte (vernieling wordt niet vergoed uiteraard). Hierdoor ook heel weinig te besteden maar ik heb wel geleerd dat geld niet gelukkig maakt, want ik denk soms wel eens dat ik het gelukkigste meisje op de wereld ben terwijl ik niet bijzonder veel kleding of mooie dingen heb. En heb hierdoor ook het vermogen om niet in zelfmedelijden te verdrinken (peins er niet over) en aan anderen te schenken, iets wat me een beter gevoel geeft dan iets te krijgen. En ik leef óók in Nederland en heb een toekomst, net als ieder ander die hier geboren is: iedereen heeft een kans op een mooie opleiding. Mensen in ontwikkelingslanden hebben deze kans niet, en die kunnen álle vorm van hulp gebruiken en zullen hier ook veel dankbaarder voor zijn dan iemand hier. Vandaar mijn mening hierover.

precies

en wat erg joh zijn geen leuke dingen die je meegemaakt hebt, en geweldig dat je je toch erg gelukkig voelt
heeft bij mij wel even geduurd en dan niet voor mezelf maar voor ons zoontje.

en nu ik voel me ook erg gelukkig met dat wat ik heb.

gr

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 19:54

Redrumfox schreef:
Dat is ook mijn gedachte verania. Die kinderen hier in Nederland hebben het echt zo slecht niet, tenzij ze mishandeld worden maar wat betreft welvaart/welzijn hoort Nederland absoluut bij de top5 van de wereld. Daar ga ik geen dingen aan doneren, dan eerder aan mensen die er meer baat bij hebben en écht niks hebben.

Even een reactie aan Verania, wij hadden geen hulp aan buren oid hoor. Ik werd van gym terug gestuurd omdat ik ballerina's aan had, geen gymschoenen had omdat we die ff niet konden kopen.. En dan kun je inderdaad wel zeggen jij had in ieder geval gym..maar ook kinderen in nederland hebben het soms moeilijk. En hun situatie is niet te vergelijken met die uit arme landen, maar naar mijn idee mag ook daar wel eens aan gedacht worden. Mijn oma maakt elk jaar 100 kaarten die ze gratis geeft aan roemenie, zodat de vrouwen daar kaarten kunnen verkopen. En ik dacht, ik heb het spul liggen..dus ik doe iets in nederland. Edit: Wij hadden ook schuldsanering, maar verder wijk ik daar niet over uit gezien mensen mij in het echt ook kennen hier. En mijn vader.. Maar ik weet zeker hoe het is, wij vonden het ook niet erg dat we geen dure kleding konden kopen..maar ik vond het wel degelijk erg als mijn broertje op zijn winterjas moest wachten..al is dat maar 1 keer voorgekomen.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 19:59

Ik heb nu trouwens in verpakking drie opblaasballen van pokemon liggen. Een gaat waarschijnlijk al naar iemand toe dus heb er nu nog twee. Iemand met een jongen in de buurt die dat leuk vind?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:02

onley schreef:

waarom niet ?

Nou jij en je kind hebben tenminste een huis 'en zo'

En ik durf ook wel te zeggen dat je dochtertje dagelijks een lekkere maaltijd krijgt..

Sorry maar tis niet dus niet zo dat mensen dit spul weggeeft om de kindertjes alleen maar 'wat leuks' te geven..man, die kids hebben vaak dus echt helemaal niets! Maar dan ook niets, en al helemaal geen huis 'enzo'....

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:27

Ik wil niet iemand aanvallen hoor dat voorop gesteld, maar als je in de schuld sanering zit of zo weinig geld hebt om je kind eens wat te geven, hoe kan je dan een paard onderhouden?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 07:16

Hmm houden jullie het wel aardig? Ik kan iedereen goed begrijpen, de een vind een arm land fijner om iets aan te geven, de ander geeft het liever aan iemand in nederland. Zoals ik doe. De meningen verschillen en dat hoort ook zo, maar pas op dat je je mening niet gaat opdringen. Bij een paar mensen krijg ik nu een beetje het gevoel dat omdat ik kies voor gezinnen in nederland, ik niet goed bezig ben. Vanaf mijn kant is het denk ik duidelijk dat ik mensen in nederland zoek om iets aan te geven, dus ik denk dat de discussie over wie het meer verdiend op kan houden? En anders een beetje minderen..want ik ben bang dat het dan geen normale discussie meer blijft.

Ik heb nu nog 1 pokemon ding over..daar maak ik uiteraard ook een leuk pakketje van..dus mensen die iets weten? Verder spaar ik bepaalde dingen ook verder voor de voedselbank, daar ga ik vanmiddag even contact mee op nemen voor bij mij in de buurt. Ik denk dat ik dan dingen op spaar totdat ik een heleboel heb, en dan dat ik het daar heen breng.