verwarming aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Re: verwarming aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:23

Ik heb al sokken en een trui aan Huilen van het lachen Maar ik heb het nog steeds koud hoor! En dat wordt ook niet beter als ik een flinke deken over me heen gooi. Ik zou willen dat ik het altijd warm had...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:23

's Nachts heb ik ook altijd het raam open, heerlijk, anders is het veel te benauwd. En dan met de dekens tot over je oren, heerlijk! De cv heb ik nog niet aan, maar het voelt nu 's avonds wel frisser in huis dan een maand geleden. Vest aan en dan maar doorbijten. Het is mijn eer nog te na om 'm aan te zwengelen. (altijd een sport om weer iets terug te krijgen bij de jaarafrekening)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:24

Cayenne schreef:
kehdra schreef:
Met je raam open? BRRRRR het is hier buiten nog maar 11 graden! Moet er niet aan denken.

Naast warmte heeft de CV ook altijd zo'n gezellig winters geurtje, daar zouden ze eens een soort van luchtverfrisser van moeten maken, op het moment zou ik het alleen door die geur al warmer krijgen volgens mij Clown

S'nachts slaap ik, dus heb ik daar geen last van Haha! Clown
Als het echt kouder wordt s'nachts gooi ik eerst nog een extra deken over het bed.
Als ik het DAN nog koud heb, dan ga ik pas het raam dicht doen Lachen

Overdag trek ik dan wel wat extra's aan.

Maar zover is het nog niet hoor. En vorige week hadden we zelfs nog een warme nacht van 19 graden!
Het is nog maar half september hoor Haha! Er staat jullie nog een hele herfst en winter te wachten. Als je nu al met de verwarming gaat beginnen, dan helpt dat straks in Januari ook niet meer :+

Dáárom wíl ik hem us nog niet aanhebben...

Op bed heb ik er ook geen last van hoor, dikke deken, en een vriend die het nooit koud heeft Clown

De paarse vlekjes staan al op mijn handen, volgens de thermostaat is het hier 18,5 graden, volgens mij gaan we op tijd op bed vandaag Clown

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:24

de houtkachel staat lekker te branden hoor!!! heerlijk!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:25

binnen was het hier net 17 graden en heb nu voor het eerst de verwarming aangezet hier in huis
BRRRRRRRRRRRRRRRR

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:25

Als ik het koud heb gaat de verwarming aan, heel simpel Lachen Ik loop standaard in warme kleren, dus op dat gebied valt niet veel winst meer te halen Lachen Eraan wennen doe ik ook niet (heb ik geprobeerd) en ik zie eigenlijk geen enkele reden om mijzelf daarmee te pesten. Waarom zou ik?

(Dat het vorige week 19 graden was 's nachts heeft natuurlijk verder weinig met nu te maken Knipoog Inderdaad, toen het 19 graden was heb ik mijn ventilator 's nachts weer aangesloten. Maar nu is het 8 graden 's nachts, en is de nacht van 19 graden vergeten en voorbij.)

Dat de kachel niet meer werkt als je er nu mee begint is trouwens echt onzin hoor, ik stel de boel gewoon zo af dat het ongeveer 20 a 21 graden is. En dat kan in september, en ook in januari. Wat dat betreft staat de techniek voor niks Haha!

Karin: die discussie heb ik ook al zo vaak gehad! Blijkbaar kunnen mensen die dat niet hebben zich dat gewoon niet voorstellen. Ah wel. Ik heb het lang genoeg op de andere manier geprobeerd, en het helpt niks, dus ik ben daar klaar mee hoor Lachen Doe mij maar lekker een kachel, da's tenslotte toch een voordeel van de westerse wereld!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:25

ik wil ook een houtkachel!! denk alleen niet dat de woningbouw daar blij mee is Clown

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:26

Normaal ben ik ook een ontzettende koukleum maar hier staat overdag nog wel de achterdeur op een kier. Ja
Binnen is het zonder verwarming aan nog zo'n 22 graden.
Het raam van de slaapkamer staat standaard open, behalve als het buiten vriest, dan 'slechts' op de ventilatiestand. Ja

Thats_Me

Agja als het in april/mei deze temperaturen zijn is het normaal om een kachel aan te zetten. Het is vooral het idee dat we van de zomer afkomen en we zo lang mogelijk daarin willen blijven hangen dat we "bang" zijn om de kachel aan te zetten. Het is wel al 5 graden in de nacht hé dat is echt niet warm en de wind is ook niet meer zo lekker warm als die eerst was.

Kieffer

Hier is het gelukkig heel goed geisoleerd, dus hoeft de verwarming nog niet aan. Ik was vanavond echter bij mijn oom op bezoek, die heeft enkele beglazing, en dat was wel héél koud zeg!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:28

@Shadow, bij mij is het in ieder geval wel zo dat het na een tijdje niet meer werkt als je de kachel al vroeg aan zet. Dan ga ik hem dus ook steeds hoger zetten.
Vergelijk het maar met wanneer je onder de douche staat. Als je een tijdje onder een warme douche staat van 38 graden, dan wordt dat na een half uur ook koud qua gevoelstemperatuur en zet je hem ook hoger Clown Lachen

En het is voor iedereen anders. Dat het voor sommige raar voor te stellen is dat nu al de kachel aan moet, wil niet zeggen dat jullie belachelijk worden gemaakt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:31

Shadow0 schreef:
Als ik het koud heb gaat de verwarming aan, heel simpel Lachen Ik loop standaard in warme kleren, dus op dat gebied valt niet veel winst meer te halen Lachen Eraan wennen doe ik ook niet (heb ik geprobeerd) en ik zie eigenlijk geen enkele reden om mijzelf daarmee te pesten. Waarom zou ik?

(...)

Doe mij maar lekker een kachel, da's tenslotte toch een voordeel van de westerse wereld!

Precies. Ik kwel mezelf wel op andere manieren, niet door de verwarming uit te laten als ik op een frisse dag de hele dag thuis achter mijn bureautje zit te werken. Zou niet weten tegenover wie of wat ik mezelf moet 'bewijzen'. Knipoog

Mi_Amore

Hier is het ook enorm koud, maar ik doe gewoon een trui van manlief aan Haha!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:31

vandaag hebben we de ramen nog wel even open gehad, om door te luchtten, mar na een kwartiertje waren die weer dicht Clown

Dikke trui is al aan, dikke sokken ook, maar nog steedds kouddddd

Ik ben inderdaad ook bang dat als ik hem nu al aandoe, en hem op 20 graden zet, dat hij in januarie op 25 graden staat...
Daarin tegen, zoveel zijn we niet thuis, dus als je vanuit 0 graden buiten komt, is de 19 graden in huis heerlijk...

Karlijntjee

Ik heb het ook al zo koud, maar mama zegt dat de verwarming niet aan kan Huilen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:32

Hier hebben we hem nog niet aan, gaat nu nog prima met een vestje Knipoog

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:32

Wanneer ik de kachel aan zet, dan hoest ik me daarna een ongeluk. Die snelle temperatuursovergang kan ik helemaal niet hebben.
Ook leuk als je trouwens vanuit de vrieskou buiten naar binnen loopt waar de verwarming aan staat. Dan stik ik bijna.

Iedereen zijn eigen meug. Ik vind het uberhaupt veel gezelliger om onder een extra dekentje te kruipen Lovers Desnoods met een kruikje of warme chocola.

Nee, die kachel gaat hier nog wel zeker anderhalve maand duren ben ik bang Nagelbijten / Gniffelen als het niet langer is.
Bij mijn oma is het altijd standaard 23/24 graden. Afschuwelijk warm Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-09-08 20:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:34

De verwarming nu al aan Wow! Mijn god het is september Nagelbijten / Gniffelen
Mja de een is een koukleum, de ander niet zullen we maar zeggen... Clown

*is zelf verre af van koukleum Clown *

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:34

't is maar net wie er thuis is, om onder een dekentje te kruipen he...
Ik heb heel stiekem de CV aangezet op 19 graden, niet warmer, want dat wil ik mezelf nog niet aandoen.
Alleen die geur al! Krijg spontaan zin om nóg meer kaarsjes aan te doen, jingle bells te gaan zingen, en de kerstboom op te tuigen Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:37

Ach, ik gniffel wel weer als het volgend jaar april weer eens 30 graden is, het ene klaagtopic na het andere over de hitte op Bokt verschijnt en ik me heerlijk voel. Knipoog

Esje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:39

Ik kwam vanavond thuis en het was hier 17 graden in huis, brrrrr
Dus de verwarming maar aangezet op 19 graden, heerlijk
Ik ga toch niet koukleumen in mijn eigen huis

Esje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:40

Karin schreef:
Ach, ik gniffel wel weer als het volgend jaar april weer eens 30 graden is, het ene klaagtopic na het andere over de hitte op Bokt verschijnt en ik me heerlijk voel. Knipoog

Ja dat ken ik Karin Haha! Haha!
Ik moet dan ook altijd lachen, warm...???

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:41

Karin schreef:
\

Juist, en dat vind ik dus weer vreselijke temperaturen Haha!
Van het ene uiterste naar het andere uiterste is ook niet fijn Laat het er maar lekker tussenin blijven Lovers

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:41

kehdra schreef:
Ik ben inderdaad ook bang dat als ik hem nu al aandoe, en hem op 20 graden zet, dat hij in januarie op 25 graden staat...

Maar daar is echt geen enkele reden toe hoor... 20 graden is gewoon 20 graden, en dat blijft het of het nu september of januari of juni is, echt waar. Er is geen enkele reden om de kachel steeds warmer te zetten, en je kunt het ook gewoon instellen op de thermostaat.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:42

Bespaar me 30 graden! Tis Nl hoor, geen Spanje ofzo Clown
Moet er niet aan denken zo warm Nagelbijten / Gniffelen Vond het vandaag wel lekker! Tenminste niet zo warm.