En de schakelprogramma's zijn geen goed voorbeeld, want dan krijg je op een jaar meestal de moeilijkste vakken samen. Dat is niet hetzelfde als een jaartje universiteit.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

. 
. Biepje schreef:Ook de schakelprogramma's zijn regelrechte rampen, dan kan je beter de hele studie opnieuw doen...
. Antropologie wordt alleen als master gegeven, dus de hele studie opnieuw doen zit er zeker niet bij. Wat ik mij wel afvraag, misschien weet jij dat Biepje, hoe lang zijn behaalde vrijstellingen geldig? Ik heb namelijk mijn eerste jaar psychologie gedaan in Leuven, een studie die hélemaal mijn ding niet was (vooral mede door bv de statistiek en de neuro). Ik was er toen wel van 4 of 5 vakken door, onder andere bv Filosofie en Sociale psychologie, allebei vakken die ik in het schakeljaar ook zou moeten doen. Ik weet alleen niet ofdat vrijstellingen zolang 'geldig' blijven?
Zit op dit moment al helemaal in de stress omdat de grootste idioten bij ons op school de roosters samenstellen en daarbij totaal onhaalbare dingen vragen... Ik denk dat ik daar echt eens van mijn oren moet gaan maken
Citaat:Je hebt een ruime wetenschappelijke belangstelling voor oude culturen, je bent van nature nauwgezet en vele uren doorbrengen in openlucht schrikt je niet af. Vooropleiding speelt een kleine rol, je algemene begaafdheid en je engagement zijn van doorslaggevend belang. Daarnaast is een goed geheugen welkom omdat deze studie toch vrij veel geheugenwerk vraagt.
Je hebt op zijn minst een passieve kennis van Engels, Frans en Duits voor het doornemen van vakliteratuur. Een basiskennis van Latijn en Grieks is ook meegenomen omdat veel bronnen hierdoor makkelijker toegankelijk worden. Alle talen kun je echter nog ophalen tijdens je studies omdat hiervoor allerlei cursussen worden voorzien.
Ik heb zelfs meer basiskennis van Latijn dan van chemie
Tieneke schreef:Pff... Nu had ik het er net met mijn zus over en haar mening heeft me een beetje de grond ingeboord...
Blijkbaar heb je bij archeologie veel wiskunde en chemie en laat vooral dat laatste nu iets zijn waar ik al 5 jaar geen les meer in heb gehad... Daarvoor was het ook niet van geweldig niveau. En wiskunde geef ik nu wel en tot gewoon middelbaar niveau kan ik mee, maar daar heb ik gewoon een afkeer van. Als het haalbaar is, wil ik het gewoon doen, maar nu vraag ik me die haalbaarheid echt af...
Ik vind het wel logisch dat je chemie krijgt, maar bij het profiel van "de student" staat daar niet echt voorkennis bij op dit vlak, enkel voorkennis op gebied van taal.