Het vervolg => Aangifte doen seksueel Misbruik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het vervolg => Aangifte doen seksueel Misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:19

Hee Spruit, wat goed om een update te lezen! Ik heb je eerder topic ook gevolgd. Ik vind het heel verdrietig dat jouw ouders je niet kunnen ondersteunen Verdrietig

Verder erg fijn dat het tot een rechtzaak komt, hoe moeilijk dat ook is. Eng idee dat je opa al eerder in aanraking is geweest met de politie... De opmerkingen die hij maakte zijn natuurlijk überhaupt al niet leuk, maar het idee dat hij misschien wel verder is gegaan dan dat met andere mensen lijkt me best wel beangstigend, en ook heel naar, want het is toch je opa Ach gut

Dat de derde persoon heeft ontkend vind ik heel erg jammer... Misschien bedenkt hij zich nu wel nog 10x voor hij zoiets nog bij een ander flikt, want dan heeft hij écht een probleem.

Succes met de rechtzaak. Laat je weten hoe het is afgelopen?

En als je wil praten of zo, dan staat m'n PB-box open hoor Knipoog

Spruit_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 20:53

Ooh jongens, pff ik zit hier met tranen.
Vorige week behandelde mijn vader mij echt heel raar.
Daar wees ik hem zonet nog op omdat hij nooit sorry zal zeggen en dat ik dat wel had gehoopt plus de andere mensen waar ik het ook aan had verteld en er toen gelijk huilend achteraan gegooid dat ze niet voor me klaar staan en dat er binnenkort een rechtzaak is (waar ze nog niet van af wisten) en dat ik had gehoopt dat ze me zouden steunen of er op z'n minst naar vragen. Voordat ik weer naar boven ging zei ik: "Jullie lijken niet eens op ouders."
Dit doet me echt veel pijn.

Ik zal even snel de dingen hier beantwoorden voor zover het lukt..
Mijn zusje is 13 en vind het nog niet geschikt om met haar erover te praten.

Ja, ik heb hulp van slachtofferhulp en daar ben ik heel erg blij mee, ik begrijp helemaal niets van rechtzaken, straffen etc. etc. en hun kunnen mij met vanalles helpen zoals papieren invullen, papieren regelen enz.

Ik las ook nog iets over dat die ene dader de ander zou kunnen verlinken?
Het zijn 2 aparte zaken van elkaar dus ze kennen elkaar niet.

Pff, en nu maar even bijkomen.. Ik snap niet dat mijn ouders er niks van willen weten.Ik was op z'n minst nieuwsgierig geweest naar hoe alles zou verlopen.
Mijn moeder vroeg een tijdje geleden nog wel naar de naam maarja, ben niet gek, toon eerst maar eens echt interesse..
Zucht.
Iedereen bedankt voor de berichtjes Lachen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:12

Het was voor mij niet duidelijk dat het ging om 2 zaken sorry.
Ik vind het verschrikkelijk voor je dat je ouders geen interesse tonen en je steunen.
Heel veel sterkte gewenst!

Spruit_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 21:24

C_arola schreef:
Het was voor mij niet duidelijk dat het ging om 2 zaken sorry.
Ik vind het verschrikkelijk voor je dat je ouders geen interesse tonen en je steunen.
Heel veel sterkte gewenst!

Dat geeft niet hoor Lachen Dat is in dit topic ook niet goed uitgelegd door mij.
Bedankt voor je steun!

Blue_EyesJarig
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:27

garny95 schreef:
Spruit schreef:
Mijn ouders moeten er verder nog steeds niks van weten. Ik had hun alles verteld nadat ik aangifte heb gedaan, maar zij hebben er zelf nog steeds niks mee gedaan. Ze vragen me niet hoe het gaat wat de stand van zaken is of een vraag wat er ook maar een beetje op lijkt.
Ik woon nog thuis en de brieven van justitie en de politie komen hier ook binnen maar ze doen net alsof het een normale envelop is en geven die gewoon aan mij.

ik ben hevig in shock en heb verder niets gelezen in dit topic, maar hoe jouw ouders zich opstellen is niet normaal. Je hoort hun steun te hebben, onvoorwaardelijk. Naar mijn idee sta je er alleen voor en dat is niet goed.

Zorg voor jezelf dat je hier het maximale uithaalt voor jezelf en je eigenwaarde, vecht door, je hebt nog een heel leven voor je en als je dit straks kan afsluiten ( voor zover dat kan) dan kan je door.
Sterkte en de beuk erin. En ik las ook dat je sterk bent, dat gaat je helpen hierbij. Succes !

*sluit zich hier volledig bij aan*

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:29

Kan je niet proberen om via slachtofferhulp/jeugdzorg/o.i.d of er een bemiddelaar bij jullie thuis kan komen?
Om te praten met jou en je ouders? Ik denk dat jij er heel veel aan zal hebben als je je simpelweg begrépen voelt....
Ik zou ernaar informeren als ik jou was....het kan toch niet moeten dat een jonge meid dit allemaal alleen moet doorstaan??

Echt...zet hem op!
Ik bewonder je moed om aangifte te doen enorm...
Jij hebt precies de moed getoond die ik nooit gehad heb...

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:43

Hebben je ouders je altijd wel gesteund in de dingen die je deed? Is dit de eerste keer dat ze zich zo afzijdig houden? Dan moet er toch een reden voor zijn?
In ieder geval meid had ik je zo even willen knuffelen, aangezien je ouders dat niet doen en jij dat zo hard nodig hebt!!
Je bent moedig en goed bezig! Hou dat voor ogen!!

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:06

Oo wat erg om te lezen. Het zou toch niet moeten mogen Verdrietig
Ik ben erg benieuwd naar de reden achter het gedrag van je ouders.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:02

Spruit.. Vergis je niet in je zusje.. Meisjes van 13 zijn niet zo ''jong'' meer... Zelf ben ik ook 13..
En ik heb een zelfde soort iets meegemaakt, maar JIJ weet het best hoe je zusje in elkaar zit..Lachen

Heel veel sterkte en ik hoop dat je ouders ooit nog tot bezinning komen.. Kus Nina

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:43

wil je ook veel sterkte wensen. ik vind het knap en goed van je dat je het doorzet. en van je ouders is wel heel erg vervelend zeg, heb je wel steun van andere mensen om je heen?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 06:35

Hoe oud ben jij zelf eigenlijk? Kan je via slachtofferhulp niet zelfstandig/begeleid gaan wonen?
Volgens mij heb jij een plekje voor jezelf nodig, om een nieuw begin te kunnen maken Lachen

Sterkte!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:29

Jeetje zeg, wat ontzettend erg dat je ouders je niet steunen! Ouders zouden inderdaad onvoorwaardelijk hun kids moeten steunen, wat er ook gebeurd. Scheve mond Echt heel erg veel succes met alles, en wat ontzettend dapper en knap dat je dit gaat doen ondanks dat je ouders je er helemaal niet in steunen...

Spruit_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 18:23

Iedereen, ontzettend bedankt voor het reageren.
Mijn ouders zijn altijd al heel afzijdig geweest dus ik vind het niet meer dan normaal en in het begin hoefde ik mijn ouders er ook niet bij te hebben. Maar nu, toch groeit het verlangen en gisteren is mijn vader (na mijn huilbui waarin ik zei dat ze niet eens op ouders leken) naar me toe gekomen en heeft z'n excuses aangeboden en naar de datum van de rechtzaak gevraagd. Mjaa lief, maar toch ook wat schijnheilig.

De meisjes van 13 zijn inderdaad niet zo 'jong' meer maar ik kan met een gerust hart zeggen dat zij helemaal nog niet met jongens bezig is (ogg haha, ik ook niet natuurlijk) en dat ze niet in een 1 of andere rare situatie zit. Ze weet dat ze bij mij over vanalles terecht kan en ik zal er alles maar dan ook alles voor doen zodat haar niks kan overkomen.

Ik had vandaag 2 gesprekken bij slachtofferhulp en de vrouw van het eerste gesprek vond het zo naar voor me dat mijn ouders zich zo gedragen. En de man van het 2e gesprek gaf me aan het einde een hand en zei: "Dag dappere W.."

Ik ben trouwens 20 jaar. Ik wil eigenlijk nog niet uit huis omdat ik naar het buitenland wil en dus nog niet gebonden wil zijn aan iets in Nederland.

Ik heb een tijdje geleden voor GGZ een gezinsgesprek had en we hadden de hoop dat mijn ouders dan wat dichter bij mij zouden komen staan maar dat heeft niks geholpen. En als ik zeg dat ze wat meer interesse moeten tonen dan vind ik het schijnheilig overkomen als ze vragen hoe het gaat nadat ik gevraagd heb om interesse te tonen.

Nou, wat de gesprekken betreft.. We moesten een schriftelijke getuigenverklaring maken en daar kwam ook weer veel aan het licht.
Mijn relatie met mijn ex is uit gegaan als gevolg van dit allemaal.
Ik behandelde hem heel ruw en ik zocht vanalles om op hem af te reageren. Al het positieve draaide ik om in het negatieve.
Pas vanaf vandaag weet ik waarom..
Mijn ex keek me 1x heel indringend aan met grote ogen en toen leek hij heel erg op de dader. Onbewust heb ik hem op zijn uiterlijk benadeeld zeg maar.
Gek hoe je lichaam in elkaar zit zeg..
Als je goed naar je lichaam kijkt en luisterd dan kom je zoveel te weten! Ik ben alweer een stuk positiever en ik heb steeds meer de neiging om naar de rechtzaak te gaan. Maar dat zal ik even met mijn baas overleggen..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:31

Ik begrijp je helemaal als je zegt dat je het schijnheilig vind dat je ouders dan wel ineens geinteresseerd zijn.
Ook vind ik het heel goed van je dat je het niet zomaar tegen je zus zegt, vooral omdat dat ook veel bij haar kan beinvloeden/bang maken. Tuurlijk ze mag weten dat er slechte mannen zijn en dat ze daarvoor op de hoedde is, maar het zou haar ook bang kunnen maken om een keer verkering te krijgen met een lieve jongen. Dus dat vind ik heel goed van je.
Mocht ze wel vragen hebben dan kan ze bij je terecht.
Ik vind het heel vervelend voor je dat het daardoor is uitgegaan met je ex. Kun je dit nu wel tegen hem zeggen, dat het daardoor komt?
Begrijpelijk dat je bang word als hij op een bepaalde manier op de dader lijkt. Lijkt me een ontzettend dubbel gevoel te geven.
Je lichaam kan je ontzettend veel dingen vertellen.
Het blijft me verbazen wat ik soms te weten kom door mijn lichaam.
Ik wil je heel veel sterkte wensen!
Porbeer te doen wat goed voor jou is.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:43

je doet het goed spruit, heb bewondering voor je.

ik heb zoiets meegemaakt 19 jaar lang, van me 7 jaar tot me 26 jaar,niet alleen geestelijk maar ook lichamelijk geweld. maar ik zet het liever niet hier neer.
als je wilt zal ik je een pbtje sturen.
misschien dat het je helpt, en weet je wat je een beetje kan verwachten in de rechtbank.

heel veel sterkte spruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:30

Ik vind je ook heel dapper! En ik vind het ook heel knap dat je nu steeds beter leert omgaan met je emoties en gevoelens, en reacties kan plaatsen!

Als je hier goed uitkomt, dan maakt je dat een héél sterk persoon!

Spruit_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 18:04

Zooooo, sjonge jonge. Was mooi klote vandaag. Wat een vuile vieze hond is die vent..
Sjeeezus.
Ik durf het hele verslag niet hier neer te zetten, maar ik begin alvast te typpen en als mensen geïnteresseerd zijn dan zal ik het per PB versturen..
Ik kan al wel uit de doeken doen dat het waarschijnlijk een iets te korte werkstraf word, of totale vrijspraak..
Sjongejonge..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:06

Ik ben wel benieuwd hoe het je vergaan is....
als je het kwijt wil, mijn PM box staat open voor je

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:08

Dat meen je niet!
De rechtsysteem in Nederland...
Mijn pb staat voor je open als je iets wilt zeggen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:15

heb het hele verhaal gelezen.
ik vind dat je erg dapper bent.

als je je verhaal kwijt wil dan staat mijn pb open voor je

heb zelf ook een soortgelijk verhaal meegemaakt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:18

het rechtsysteem in NL is inderdaad krom...
Zo ken ik ook een man die zich aan meerdere meisjes in de straat heeft vergrepen (oa aan mij en mn buurmeisje).
Man is schuldig bevonden aan onzedelijke handelingen met (minstens 8) meisjes, en een stuk of 15 kon niet bewezen worden.
Allemaal in dezelfde woonwijk. Na 1,5 jaar (18 maanden ) cel is hij gewoon weer in hetzelfde huis gaan wonen... en zijn vrouw (die 3 dochters met hem heeft) heeft hem altijd beschermd.
Nu, jaren later, zijn de mensen gescheiden. Inmiddels heeft hij zich ook vergrepen aan zijn dochter(s) maar die durven geen stappen te ondernemen... Hoe krom kan het zijn!

Spruit_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 18:56

Jaa hoor, voor elk kind nog geen eens 1 maand. Nederland heeft iets teveel regeltjes.. En dat ze het ook nog eens toelaten dat hij daar weer mag wonen! Sjonge jonge

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:00

Spruit schreef:
Zooooo, sjonge jonge. Was mooi stinkmodder vandaag. Wat een vuile vieze hond is die vent..
Sjeeezus.
Ik durf het hele verslag niet hier neer te zetten, maar ik begin alvast te typpen en als mensen geïnteresseerd zijn dan zal ik het per PB versturen..
Ik kan al wel uit de doeken doen dat het waarschijnlijk een iets te korte werkstraf word, of totale vrijspraak..
Sjongejonge..

ja dat had ik al gedacht Boos!
wil je me een pb sturen?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:02

Jezus... dat is me een verhaal zeg!

Persoonlijk zou ik er toch voor kiezen om wel naar de definitieve zitting te gaan, of iemand te sturen in naam van jou.

Ik kan er zelf weinig zinnigs over zeggen... Ik vind dat iemand pas gestraft is als hij/zij daadwerkelijk de straf voor zijn/haar overtreding/misdrijf heeft uitgezeten.
Daarbij vind ik dat verkrachting/aanranding/misbruik veeeeeeel te laag gestraft worden in NL

En een volwassen man moet toch echt wel door hebben dat een relatie met een (zwaar) minderjarige niet goed is. Of heben we het hier over iemand met het syndroom van Down of een andere geestelijke handicap? (maw, is het zelf geestelijk nog een tiener?).
Als ik jouw verhaal zo gelezen heb gaat het om een volwassen man zonder geestelijke handicap.
Ik vindhet dus echt NIET kunnen.

Ik wens dit soort mensen een zeer verrrot leven toe, en hoop dat ze net zulke dingen meemaken als hun slachtoffers.
Gooi ze maar lekker ind e gevangenis. In de VS hebben verkrachters en pedofielen geen lang leven in de gevangenis. En terecht!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:02

Zou je me ook een pb willen sturen?

Zie dat je me het al had gestuurd.