belgie geen water uit kraan drinken??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spirit

Re: belgie geen water uit kraan drinken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:13

Kraanwater uit Spijkenisse is gewoon het lekkerst! Of tenminste, dat was het... laatst smaakte het ineens anders. Scheve mond

Ik ben ook heel kieskeurig met van die flesjes water. Vind er echt maar weinig lekker. Nagelbijten / Gniffelen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:14

Toke schreef:
Nee hoor, als wij plat water zeggen, bedoelen we water zonder bubbels, mineraalwater dus, wil niet zeggen dat het van de kraan komt...

Is dat misschien heel plaatselijk? Want ik kom ook uit Limburg en hier bedoelen we met kraantjeswater ècht kraantjeswater en nooit gewoon plat Haha! .

Maar je kan het in principe drinken ja. Het zal er inderdaad vanaf hangen op welke plaats, en hoe overgevoelig je bent. Volgens mij heeft dat toch niets met ontwikkelingsland te maken zoals iemand zegt? Het water heeft gewoon op verschillende plaatsen in de wereld een andere samenstelling.

Ik drink het trouwens niet, ik vind het niet lekker als ik het zelden toch eens toe, en ik heb volgens mij toch ergens die ongegronde angst vanbinnen, omdat toen ik klein was mensen me altijd hebben gezegd dat kraantjeswater heel slecht was, en die gedachte krijg ik er gewoon niet meer uit Haha! .

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:14

Citaat:
O hahaha, nouja bij mijn familie zeggen die kinderen dat altijd, en dan willen ze dus water van de kraan dus dacht ik dat ze dat bedoelden!

Bij mij in de buurt betekent 'plat water' ook water uit de kraan Lachen

In de zomervakantie ben ik trouwens twee weken naar België geweest en heb daar kraanwater gedronken. Nergens last van gehad!

Citaat:
Ik ook hoor, mensen zeggen altijd dat ik me aanstel en dat alles hetzelfde smaakt. Mooi niet!

Nee, je stelt je inderdaad niet aan Knipoog Ik woon vlakbij Rotterdam (niet er IN) maar bij mij smaakt het kraanwater goed, maar in Rotterdam is het écht niet lekker. Zo zal je nog wel meer plaatsen hebben waar het anders smaakt...

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:15

Dat smaakverschil heb ik absoluut ook opgemerkt. Ik heb een tijdje in Delft gewoond, maar ik vond persoonlijk het water uit de kraan daar minder lekker smaken dat het water wat ik hier uit nijmegen uit de kraan haal.

En tijdens mijn vakantie in Tunesië heb ik het kraanwater maar gewoon links laten liggen. Dat subtiele chloorsmaakje kan ik niet echt (of was het nou echt niet) waarderen.

Ik spreek wat betreft het belgische kraanwater weliswaar niet uit ervaring, maar kan me absoluut niet voorstellen dat je dat niet veilig kan drinken. De smaak is een ander verhaal waarschijnlijk, maar voor wat betreft veiligheid, nee, daar kan ik me niets bij voorstellen..

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:43

In België dronk ik altijd water uit flessen en niet uit de kraan, het is net als in Frankrijk, je kunt het wel drinken, maar ik vind het niet te zuipen Haha!
Ik vind het water hier in Venray trouwens ook minder lekker dan in Panningen. Ook is hier verschil in kraanwater tussen de keuken en de badkamer Haha! dus ik loop nog wel eens naar de badkamer om mijn glas te vullen

HarolduKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:25

Je kan het prima drinken, maar ik vind het niet te drinken, Nederlands water is een stuk beter, Duits water vind ik ook niet lekker.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:29

Haha wat een vreemd misverstand dat "plat water"... betekent idd gewoon water zonder bruis, maar niet kraantjeswater
Ik drink dus altijd plat water uit een fles! Knipoog

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:35

Nog een Belgje! Ik drink hier ook water uit de kraan soms hoor, niet schadelijk. Ik vind het wel niet erg lekker. Spa lust ik ook niet, yuk!
En met plat water bedoelen ze hier plaatselijk ook gewoon water zonder bubbels uit een fles. Water uit de kraan is gewoon kraantjeswater Nagelbijten / Gniffelen

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:36

Nickytje schreef:
Nog een Belgje! Ik drink hier ook water uit de kraan soms hoor, niet schadelijk. Ik vind het wel niet erg lekker. Spa lust ik ook niet, yuk!
En met plat water bedoelen ze hier plaatselijk ook gewoon water zonder bubbels uit een fles. Water uit de kraan is gewoon kraantjeswater Nagelbijten / Gniffelen

Nee hé! Het smaakt zo bitter en ik vind het "dikker" dan ander water... Als je begrijpt wat ik bedoel? Bah, het lijkt wel slijm... Clown

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:38

Angie_ke schreef:
Nickytje schreef:

Nee hé! Het smaakt zo bitter en ik vind het "dikker" dan ander water... Als je begrijpt wat ik bedoel? Bah, het lijkt wel slijm... Clown

Haha, ja ik weet het niet, maar het smaakt echt 'vies'... Ik heb er uren later nog een gore smaak van in m'n mond. Nagelbijten / Gniffelen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:41

Hier kan je perfect water uit de kraan drinken hoor. Lachen
Enige probleem is dat het vreselijk slecht smaakt.. Hangt ook wel af per streek, want waar mijn paard staat bv (op 10-15 km van mij) vind ik het best wel lekker, maar hier is het echt om te kotsen. Misselijk

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:46

Ik woon bij Antwerpen en je gaat er hier niet dood aan maar het is wel ongelofelijk ranzig water

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:37

visje schreef:
Duhelo schreef:
ik drink al men hele leven water uit de kraan, en ja, ik leef nog, en ja ik woon in belgie.
enkel op andere plaatsen, bv hotels oid, drink ik niet uit de kraan, maar das simpelweg omdat ik niet weet wie er nog allemaal uit gedronken heeft en ik er vies van ben Haha!

Wat bedoel je precies? En vooral: is het een reële of irreële angst (gegrond of niet)?

wss een irreële angst hoor.
ik zet dus niet men mond aan de kraan, doe ik zelfs thuis niet
maar het gedacht dat er andere mensen dat wél gedaan hebben (of met hun washand/zeep er tegenaan gezeten hebben) en het water dat ik dan wil opdrinken langs die kraan moet passeren Haha! (ik ben erg, ik weet het)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:18

Ik woon tussen Gent en Brugge en ik gebruik het wel voor koffie en thee, maar zo uit de kraan drinken doe ik niet.
Het kan wel, is niet heel schadelijk maar wel vreselijk vies.
Soms ook helemaal oranje van het ijzergehalte.

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 23:01

Ik woon ook in provincie Antwerpen en hier smaakt het kraanwater wél lekker. Bij familie aan de andere kant van de provincie dan weer niet Clown (En ik woonde eerst ergens anders dus is niet dat ik het gewoon ben geworden ofzo Knipoog )

Plat water is hier trouwens ook gewoon mineraal water, anders spreken we van kraantjeswater/leidingwater.
Prik of bruisend voor water met bubbels. Haha!

Spa vind ik trouwens ook vies Clown De rode gaat nog, als je het vrij snel op drinkt anders is het nog erger dan de blauwe.
Zelf vind ik Evian het lekkerste.
In Japan zetten ze trouwens op de waterflesjes welk 'type' water het is, omdat er inderdaad echt smaakverschil is.