Heb jij dat nou ook, toeval of?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miska

Re: Heb jij dat nou ook, toeval of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:38

pmarena schreef:
Jorieke : dat denk ik dus ook , dat het 9 van de 10 keer meer goed inschatten van de ander is , dan telepathie.

Dat je veel met ze omgaat , hun dagindeling kent , dezelfde interesses hebt...waardoor je ook min of meer hun ritme in je hebt en op bepaalde momenten aan ze moet denken , omdat op die momenten ook voor hun iets actueel is. En dan denk je tegelijkertijd aan hetzelde.

Daar ben ik het dus niet mee eens, wat jullie bedoelen is kansberekening, maar er zijn zelfs onderzoeken naar gedaan etc. met mensen aan de andere kant van de wereld dus het bestaat wel degelijk, telepathie! Ja
Maar goed, het maakt ook niet uit geloof wat je geloven wil. Tong uitsteken
Ieder zijn ding toch?

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:12

Miska schreef:
pmarena schreef:
Jorieke : dat denk ik dus ook , dat het 9 van de 10 keer meer goed inschatten van de ander is , dan telepathie.

Dat je veel met ze omgaat , hun dagindeling kent , dezelfde interesses hebt...waardoor je ook min of meer hun ritme in je hebt en op bepaalde momenten aan ze moet denken , omdat op die momenten ook voor hun iets actueel is. En dan denk je tegelijkertijd aan hetzelde.

Daar ben ik het dus niet mee eens, wat jullie bedoelen is kansberekening, maar er zijn zelfs onderzoeken naar gedaan etc. met mensen aan de andere kant van de wereld dus het bestaat wel degelijk, telepathie! Ja
Maar goed, het maakt ook niet uit geloof wat je geloven wil. Tong uitsteken
Ieder zijn ding toch?

Het is gebasseerd op kansberekening, ja. En inderdaad wat je geloven, moet je maar geloven.

Maar ik vind het zelf heel erg vaag, wat je bedoeld met 'mensen aan de andere kant van de wereld'. Ehm.. als je dood bent kun je niet meer denken, of ben ik blond. >.<

Maar goed, ieder z'n geloof nogmaals. Lachen

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:15

Nee, niet op die manier. Nagelbijten / Gniffelen
Gewoon met levende mensen aan de andere kant van de wereld. Tong uitsteken

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:16

Miska schreef:
Nee, niet op die manier. Nagelbijten / Gniffelen
Gewoon met levende mensen aan de andere kant van de wereld. Tong uitsteken

oh haha Tong uitsteken Ik dacht al!

Mja, dat weet ik zo niet Tong uitsteken heb je bronnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:18

Dat is gewoon toeval man. Tong uitsteken Bij alles wat iemand zegt krijg je een bepaald beeld in je hoofd. Dat kan ook een tijd zijn dus. Ga eens voor jezelf na hoevaak het niet klopt. Dat zal je nog verbazen dan. Clown

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:18

Jemig, dat is lang geleden.
Weet niet eens meer waar dat onderzoek in stond, in één of ander blad.
Zal ook wel terug te vinden zijn op internet, denk ik.
Telepathie en Google zal vast wel wat vinden.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:21

Ow daar heb ik ook best vaak last van hoor. Maar dat valt bij mij onder de categorie 'toeval'. Dat spirituele gebeuren valt bij mij onder de categorie 'lariekoek' Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:24

Ik geloof trouwens wel dat mensen op de een of andere manier met elkaar in verband staan. De zielen zegmaar. Dat dat verbonden is. En misschien inderdaad als je iemand door en door kent dat die verbintenis zo sterk is dat je dingen kunt 'raden'. Maar dat kan dan ook weer komen omdat je zoveel van iemand weet. Maar als mensen vaak dezelfde dingen zeggen/ denken, dan moet er toch een soort van verbintenis ontstaan zijn denk ik zo. Lachen Maar hoe dat zit weet niemand. Is wel interessant trouwens.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:25

Het boek De gesprekken met God, van Neale Donald Walsch is een hele leuke eye-opener over al dit soort zaken.
Met grote dosis humor! Haha!
En niet zo zweverig zoals de titel klinkt! Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:28

Als het er is, waarom zou het dan nooit wetenschappelijk aangetoond zijn. Ik heb veel dat mensen zeggen hoe wist je dat, en hoe wist je dat ik het ging zeggen. Maar ik heb me altijd geoefend in analyseren van mensen. En na een tijd is het gewoon echt makkelijk om te raden wat een persoon gaat zeggen Nagelbijten / Gniffelen

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:31

Waarschijnlijk omdat we in een wereld leven die alleen gelooft in tastbare en aantoonbare dingen!
God bestaat misschien ook niet, is nooit echt bewezen, maar de helft van het wereldvolk gelooft er wel in!
En is toch ergens op gebaseerd!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:36

Miska schreef:
Waarschijnlijk omdat we in een wereld leven die alleen gelooft in tastbare en aantoonbare dingen!
God bestaat misschien ook niet, is nooit echt bewezen, maar de helft van het wereldvolk gelooft er wel in!
En is toch ergens op gebaseerd!

Maar telepathie is toch makkelijker te bewijzen, de persoon moet alleen juiste dingen zeggen.
Als we willen geloven, zien we sowieso makkelijker dingen.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:38

Ja, das waar alleen als je aan de andere kant van de wereld hetzelfde bedenkt op hetzelfde moment, dan is dat toch best bijzonder! Ja

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:43

Nou , niet zozeer heel wiskundig en stoffig "kansberekening" maar meer dus echt dat je gewoon in je doen en laten en dagritme en interesses zo met bepaalde personen verbonden bent , dat je op bepaalde "vaste" tijdstippen allebei "toevallig" aan hetzelfde denkt.

Net zoals dat ik als ik dan eens de TV aanzet "toevallig" bijna elke keer inschakel op Mythbusters , dat is niks telepatisch en elke dag is heel verschillend bij mij wanneer ik wat doe , maar blijkbaar komt dat toevallig gewoon zo uit.

Of zoals dat iemand net online komt / belt / whatever , op het moment dat jij aan bellen / diegene denkt.

Je denkt dat niet om 4 uur 's ochtends als die persoon dan altijd netjes op bed ligt Knipoog , maar juist op momenten dat het vrij logisch is dat ze kunnen bellen.

En inderdaad : laat je er 100 keer aan denken en dan bellen ze niet , en de 101e keer bellen ze toevallig ineens wel.....dan is het ineens telepathie Tong uitsteken Ja doeiii. Die eerdere 100 keren vergeet je dan maar even voor het gemak Tong uitsteken

Ik geloof er overigens absoluut wel in hoor dat je bepaalde verbindingen met iemand kunt hebben , maar in de meeste gevallen dat mensen beginnen te roepen over telepathie is het gewoon onbewuste logica van bepaalde patronen en gewoontes en kennis enzo van personen , die boven komen borrelen.

Bepaalde subtiele signalen die je onderbewuste meeneemt en als gevolg daarvan komt de conclusie in je gedachten borrelen....en het wordt ineens bevestigd ....wauw daar zit de hand van God / geestenwereld / telepathie achter !!!! Bloos!

Dat geloof ik dus niet dat het bij zulke dingen altijd telepathie is , imo. wordt dat veels te snel en makkelijk geroepen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:47

De laatste theorie omtrent de organisatie van het leven op zich is de opvolgen van de chaos-theorie. Het heet de theorie van de complexe adaptieve systemen; CAS.
Het is een verdraaid interessante wetenschap.

Samengevat onderbouwt het wetenschappelijk dat het leven zelforganiserend is op de rand tussen chaos en stabiliteit.

Het ´toeval´ is doorgaans een voorbeeld van de´Op de Rand van Chaos´. Om je heen gebeuren continue tíg dingen. Alles is in beweging. Je filtert daar onbewust slechts een héél klein deel van uit wat bewust wordt waargenomen.
´Toeval´ is doorgaans niet meer dan ergens voor open staan omdat je daar mee bezig bent en jouw interactie met jouw wereld wordt ook beïnvloed door dit ergens mee bezig zijn.
Alleen al door het dragen van een paardenafbeelding roep je interactie op met jouw omgeving.
Het is een piepklein voorbeeld van het zelforganiserende van het leven.

hc

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:47

Je hebt zeker wel een punt, maar toch blijf ik erbij dat er zeker meer is tussen hemel en aarde, wat voor naam je het ook geeft!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:53

Ben het met Miska eens Lachen

Al weet ik niet echt hoe het allemaal in werking gaat en of het idd toeval of niet is.
Maar soms heb ik wel van die rare voorgevoelens en dat gebeurt dat ook nog eens. Toeval of?

(ik weet niet echt wat onderstaande onder welke categorie dat valt)
Maar net als Déjà vu, dat heb ik behoorlijk regelmatig Nagelbijten / Gniffelen

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:57

Precies, vanmiddag nog gehad!
Ben met autorijden altijd erg laconiek als ik op achteraf landweggetjes rij met voorrang geven van rechts, omdat er toch meestal geen verkeer rijdt.
Nu kreeg ik een 'waarschuwing' om alert te zijn, ik negeer het en schrik me de pleures omdat er een auto tevoorschijn kwam.
Kon die niet zien vanwege de maïs die torenhoog stond!
Het is maar net welke naam je er aan geeft, maar goed ik geloof niet in toeval! Tong uitsteken
Soms weet ik dingen die ik echt niet kan weten, dus ja zeg het maar....

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:12

Nou, ik wil het ook hebben!
Ik zou ook eens willen weten wat er gaat gebeuren enzo, lijkt me wel interessant zo'n gave! Knipoog
Hoe kan je er dan meer voor open staan? want ik geloof er wel in hoor, of kán ik het gewoon niet hebben?
Leuke verhalen allemaal Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:14

Volgens mij is het niet echt een knopje wat je kunt omdraaien. Ik denk dat het ook het accepteren is.

Net als dat je bijvoorbeeld regen accepteert als je er middenin zit, en niet gaat zeuren dat het regent (volg je me?).

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:16

Ja dat snap ik, maar bij mij 'regent' het niet, dus kan ik het ook niet accepteren zeg maar Knipoog

Is het niet gewoon of er een telepathische gedachte in je op komt of niet?

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:22

Ja dat heb ik ook wel eens. Ik heb ook heel vaak dat ik en een vriendin precies hetzelfde denken en dan zegt 1 van ons het en dan zegt de ander: Hee, dat wou ik ook zeggen!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:51

lotte_saar schreef:
Nou, ik wil het ook hebben!
Ik zou ook eens willen weten wat er gaat gebeuren enzo, lijkt me wel interessant zo'n gave! Knipoog
Hoe kan je er dan meer voor open staan? want ik geloof er wel in hoor, of kán ik het gewoon niet hebben?
Leuke verhalen allemaal Lachen

Heb je zelf nog nooit een gevoel gehad van dit heb ik al eerder meegemaakt, of dit weet ik al?
Tegelijkertijd met een vriendin hetzelfde zeggen en helemaal dubbel liggen van het lachen erom? Tong uitsteken
Dingen van te voren aanvoelen?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:01

Ik heb ook van die gekke dingen. Zo wordt ik al maanden om 6:52 wakker - ja leuk als je vakantie hebt... -, heb veel deja-vu's waardoor ik precies kan voorspellen wat er gaat gebeuren. Maar het belangrijkst en meest merkbaar: ik voel mensen perfect aan, als iemand ergens mee zit dan begin ik er vaak net op dat moment over. Het is niet zo dat ik denk 'oh hij zit met dit of dat', ik begin er gewoon ineens over te praten. Heb zo al heel veel mensen aan het huilen gemaakt omdat ze dus al op knappen staan en ik dan net de emmer doe overlopen door erover te beginnen. Bloos

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:04

Ja, gevoelens op pikken van andere mensen...
Heb ik ook heel erg vaak.
Soms is dat erg vermoeiend! Tong uitsteken
Dingen eigenlijk gewoon al weten, maar het compleet negeren wat betreft mensen, omdat ik stiekem ergens hoop dat ik géén gelijk heb!
Eigenlijk moet ik mezelf niet zo voor de gek houden en beter naar mezelf luisteren! Nagelbijten / Gniffelen