Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

pmarena schreef:Niet zo zeer medelijden met die kerel , als wel met de TS. Hoe ze het nu schrijft , heeft ze totaal niet aan hem laten merken wat zij ervan vindt. En dat deugt gewoon niet.
Ze hoeft hem niet verbaal een kopje kleiner te maken of meteen een schop in z'n ballen te geven , maar je kunt toch minstens zèggen dat je dat gedrag niet fijn vindt. Je kunt jezelf toch niet serieus nemen als je zelf als een schaap erbij staat en iemand anders jouw problemen op moet lossen. Dat doe je als je 5 bent (en zelfs dan is het al niet goed !) , niet als volwassene.
Volgens mij zijn jullie degenen die het allemaal wat te zwaar oppakken , ik lees dat hij wat opmerkingen maakt , niet dat hij haar bruut klemzet in een hoek en onder haar rokje zit te graaien , of elke keer handtastelijk wordt , dàt is pas serieus , komop zeg.
Op deze manier maak je van alle vrouwen weerloze bange trutjes hoor.
Misschien heeft de TS wel al laten blijken dat ze het niet op prijs stelt , dan is het anders. Maar dat zie ik niet staan en de reacties hier zijn ook van dat overdreven truttige.
Hij zit fout , maar je moet wel zelf laten merken dat je het niet fijn vindt. Doe je dat niet of ga je zelfs schaapachtig staan "lachen" dan geef je juist de indruk dat je het leuk vindt , bij zo'n figuur.
Niks aan hem laten merken maar ondertussen wel moord en brand schreeuwen bij een ander
Dat is wat hier nu geadviseerd wordt.
Diablo schreef:Pmarena, misschien is TS wel een heel verlegen, schuchter meisje en dúrft ze niets te zeggen. Dan is het voor jou heel makkelijk praten hoor.
Deze man is gewoon verkeerd bezig en moet berispt worden. En of dat door TS zelf gebeurt, of door de school, maakt niets uit. Jij draait het om. Híj is fout bezig, niet de TS. Haar kan niet verweten worden dat ze niets durft te zeggen, zíj doet niets fout.
en laat je niet intimideren door zo'n creep.

fjordjes schreef:Ik zit met een probleempje.
Bij mij op school is er een congiërge die mij schijnbaar leuk vind en dat laat ie merken ook. Hij gaat bijv. op het raam tikken als ik s'ochtends binnen kom, schopt tegen m'n voet om gedag te zeggen en zegt dat ie me een lekker wijf/stuk/ding vind. Dit is vorig schooljaar al begonnen, toen was het nog niet zo heel erg, heb er toen ook verder geen aandacht aan geschonken. Toen ik maandag weer op school kwam hoopte ik gewoon dat het over was. Maar het word alleen maar erger. Iedere keer zegt ie wel iets. Als het druk is zoals in pauzes dan zegt ie niets. Maar ik stond vanmorgen voor de wc te wachten op een vriendin, en toen kwam die naar me toegelopen en zei dat ie me lekker vond etc. Ik begin me nu toch wel steeds ongemakkelijker te voelen zelfs zo dat ik iedere keer iemand meeneem als ik naar de wc moet of ik loop een eindje om. Alleen mijn vraag is, kan ik hier iets aan doen? Is dit erg genoeg om er melding van te maken? (ik zelf zit er behoorlijk mee dat het eigenlijk al de verkeerde kant op gaat, kan het er momenteel niet bij hebben)

pmarena schreef:Voor de felle reacties op mijn reactie : TUURLIJK is die kerel fout , dat zeg ik ook de hele tijd.
Maar je helpt de TS er niet mee door haar maar meteen met de staart tussen de benen naar "mamma" te laten rennen.
Tuurlijk is dit vervelend en kan het bedreigend overkomen als je een erg overgevoelig typje bent. Maar als je het realistisch bekijkt stelt dit natuurlijk helemaal niks voor , iemand die een paar keer zegt dat die je een lekker ding vindt. Van alles dat je onder de noemer 'seksuele intimidatie / aanranding" kan plaatsen , is dit toch wel het minste van het minste.
Als je dit zelf al niet kunt oplossen , hoe moet het dan als je een keer met een serieuzere situatie geconfronteerd wordt ?
Dit is zo onschuldig , je kunt altijd nog naar anderen toerennen die het voor je op kunnen lossen , het zou voor de TS veel beter zijn als ze gaat proberen om dit eerst eens zelf op te lossen , dit is een mooie oefensituatie om je mond eens open te doen. Lukt het niet : kun je altijd nog hulp inschakelen.
Lukt het wel : dan ben je en stukje volwassener geworden , een stukje "gegroeid" en maak je meer kans als je eens in een vervelende situatie terechtkomt BUITEN school.
Want er zal gewoonweg niet je hele leven iemand zijn die je ter plekke kan komen redden.
Ik denk dus JUIST aan de TS , en ik leef me JUIST in in haar situatie , zelf wat doen dat is zoveel beter dan maar naar iemand anders toerennen ! Niet alleen voor nu , maar denk aan later. Nu kun je in een beschermde omgeving hiervan leren.
En als je dan een keer alleen op straat in de problemen komt , heb je tenminste een kans om het zelf op te lossen , omdat je wat assertiever bent geworden
Het is niet erg als je het niet kan of als het niet lukt , maar het is wel erg als je het niet PROBEERT.
In het ergste geval kan het bij zulke dingen zelfs zo gaan dat je binnen de beschermde omgeving dan beschermd wordt , maar zodra je op straat loopt dan sta je er alleen voor , en je hebt zo'n figuur dan laten merken dat je jezelf niet kunt redden (want je bent meteen hulp gaan halen) dus pakt hij je daar wel als hij echt kwaad wil !
Maargoed vooralsnog kan het in principe ook gewoon een goed bedoeld soort geintje zijn dat een beetje ongelukkig overkomt , het is helemaal niet gezegd dat het echt een goorlap met slechte bedoelingen is , misschien brengt hij het gewoon heel onhandig en is de TS ook nog eens vatbaar ervoor waardoor het allemaal erger lijkt dan het is.
Neemt niet weg dat hij er gewoon mee moet kappen !

pmarena schreef:Of voor jou om te lezen zonder je conclusie al klaar te hebben ?
Want ik zeg niks anders hoor , geef alleen maar wat meer uitleg maar de bedoeling is NIKS veranderd , las je er een slechte bedoeling in dan gaf je er dus zelf een kleurtje aan
En aangezien dat meer mensen blijkbaar automatisch maar van een slechte bedoeling uitgaan , dus toch maar wat meer uitleg

Zilfstar schreef:En tweeerlei advies was dus inderdaad op zijn plaats geweest:
A: laat duidelijk merken dat je er niet van gediend bent
en
B: meldt het tevens bij je mentor, decaan of hoe zo iemand tegenwoordig mag heten, evt met klachten van andere meisjes erbij.
Zijn we het zo samen eens?

pmarena schreef:Als je dit zelf al niet kunt oplossen , hoe moet het dan als je een keer met een serieuzere situatie geconfronteerd wordt ?
Shadow0 schreef:Het op het juiste moment inschakelen van hulp is geen zwakte maar een kracht.