Wat voor scooter? Nieuw/tweedehands?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: Wat voor scooter? Nieuw/tweedehands?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:11

Charlie: Daar klopt dus geen bal van he Knipoog
Ik heb zelf een Sym Mio. Het klopt wel dat je niet van die onbekende chinese/japanse merken moet kopen omdat het heel vaak rommel is met onderdelen enzo. Maar Sym is ondertussen gewoon een hardstikke bekend merk en onderdelen zijn geen probleem. Ik heb me er ook nog extra over laten informeren. Sym is ook ontzettend populair kijk maar eens rond hoeveel er rond rijden tegenwoordig, en in bijna elke scooter winkel kun je ze vinden.

Ook nog heb je als je een nieuwe koopt eigenlijk altijd 2 jaar garantie dus móeten ze je scooter wel maken.

Mijne heeft trouwens 1500 euro gekost inclusief rijklaar maken en slot [ is trouwens wel een snor scooter] en er zitten 3 of 4 beurten bij geloof ik. En ze komen je waar je ook staat met pech gewoon ophalen.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:14

Wat is net gezegd heb is wat ik zelf gehoord heb. 'Sym Miootjes zijn leuke scooters, je ziet ze ook veel, maar als ik aan deze scooter iets moet vervangen ben ik hiermee veel langer mee bezig dan bijvoorbeeld een scooter van Piaggio. Tevens zijn de onderdelen moeilijker te verkrijgen en zijn de reparatiekosten duurder'. Dit hoor ik de eigenaren van de scooterzaken nog steeds zeggen. En over dat repareren; ze moeten hem wel maken; maar of ze hem gemaakt krijgen is nog de vraag. Je kunt dus beter een goed bekend merk kopen waarvan je zéker weet dat de onderdelen gemakkelijk verkrijgbaar zijn & de reparatiekosten niet duur zullen zijn dan dat je een scooter koopt waarvan je dit niet allemaal zeker weet en het je afgewezen wordt Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:03

Bedankt iedereen Haha!

Hier kan ik wel wat mee, ik ga dus sowieso een bekend merk bij een (tweedehands) scooterzaak kopen.
En dan neem ik iemand mee die er verstand van heeft.

Die Sym miootjes zijn idd leuke scooters, maar over die onderdelen had ik zelf ook gehoord.
Daarom word het niet een of ander onbekend Japans of buitenlands merk.

Sandraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:08

Kijk goed uit wat je koopt!
neem zeker iemand mee die er erg veel verstand van heeft..
Ik heb namelijk vorig jaar ook een scooter gekocht, peugeot speedfight 2.. en wat een ellende!
Had ik toen maar een nieuwe gekocht, die wel goed is.. dan maar wat meer geld Knipoog

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:46

Sym is geen 'een of ander onbekend Japans merk' het wás misschien zo, maar ondertussen zijn de onderdelen gewoon goed verkrijgbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:25

Het word sowieso een tweedehandse, bij een goed scooterbedrijf.

En ook sowieso geen Sym, stel dat er toch wat gebeurt of je hebt net dat ene onderdeeltje nodig die nergens verkrijgbaar is.
Dat risico wil ik niet lopen.
Ik vind het mooie scooters, en er is vast ook helemaal niks mis mee maar toch voor de zekerheid Knipoog ..

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:44

Ik zal het jullie laten weten als er iets kapot is en ze het niet kunnen laten over komen/maken Knipoog