Wie nog meer tijd "tekort"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Wie nog meer tijd "tekort"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:56

Hier nog iemand die het "druk" heeft.

Maandag: kwart voor 6 uit bed, 6 uur de deur uit naar paard, medicijnen geven, alles voeren, benen/hoeven verzorgen (zweer gevoelig) daar om uiterlijk 10 over 8 weg.
half 9 trein naar school nemen.
om 16.00 ben ik dan "uit", trein van 16.18 naar his, 16.30 op het station, en dan met de scooter naar huis. Ben om 16.45 thuis.
Dan moet ik boodschappen doen en eten koken. Om 18.00 eten we, na het eten ga ik naar mn paard, medicijnen geven ect.
Dan naar huis (30-40 minuten) en douchen en naar bed.
Dinsdag zelfde verhaal

Woensdag om 6 uur de deur uit naar mn paard, en dan om half 9 werken, tot 17.00.
Naar huis, koken en naar mn paard om medivijnen ect te geven. Daarna naar hius, ben rond 20.30 -21.00 thuis.

Donderdag - vrijdag zelfde verhaal.

Zaterdag is voor mij vroeg op (zelfde tijd als doorde weeks) en dan ben ik rond 12 uur thuis, dan lunch ik samen met mn vriend en doe ik een middag dutje, gevolgd door boodschappen voor de rest van de week. Dan nog even wat in het huishouden doen (de was, stofzuigen), koken nen naar mn paard.
Savonds ben ik dan weer rond 20.00-20.30 thuis, ff film kijken douchen en naar bed.
Zondag is mijn "rust" dag, dan ga ik rond 6 uur de deur uit doe ik mijn paard, en ben ik rond 10 uur thuis. Dan moeten alle dieren nog verschoond worden (konijn kippen en vogels). na het verschonen ga ik lekker op de bank liggen, en hopen dat we geen visite krijgen. Zondag is ook de dag dat ik niet kook.
Middag vliegt voorbij, meestal slaap ik een paar uurtjes.
En dan savonds weer naar paard, en daarna vroeg naar bed omdat het riedeltje weer op nieuw begint.

Huiswerk en verslagen schieten er af en toe bij in. Gelukkig heb ik redelijk wat tussen uren

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:54

Hou op, schei uit, ook ik ben meer dan bekend met het fenomeen 'druk' Clown Ik woon sinds kort op mezelf en heb dus een huishouden te doen, daarnaast ben ik een paar maanden geleden afgestudeerd en werk ik nu fulltime als juf, dat houdt in 7.10 de deur uit, met wat mazzel 17.15 weer thuis, dan soms nog nakijken & voorbereiden, op woensdagmiddag af en toe les op mijn opleiding voor het diploma gymjuf, diverse vergaderingen en bijeenkomsten...

Daarnaast dans ik op maandag & woensdagavond, heb ik een vriend in Den Bosch die ik ook wel graag wil zien, zijn er momenteel véél mensen die mijn huisje willen komen bewonderen en resultaat is eigenlijk dat ik nooit thuis ben Clown Leuk joh, zo'n eigen huis Tong uitsteken Maar goed, went vanzelf Haha! En dan heb ik nog niet eens een paard Clown

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:02

Ja ik ken het haha,
Maar 2 paarden is ook wel heftig hoor die beide beweging nodig hebben, school en werk.

Ik heb dan ook eigen pony met veulen aan de voet maar die is dan niet van mij.
En natuurlijk mijn opleiding en werk.
Zo werkte ik eerst op maandag dinsdag vrijdag zaterdag.
Maar dat trek ik dus niet op vrijdag avond werken en zaterdag ochtend weer als je op donderdag en vrijdag 8 1/2 uur stage loopt op een bassischool.

En ook ik ben nog jong haha,
Ik ga nu op maandag lekker laat naar school kwart voor 1 en slaap dan ook echt uit (eerst zou ik dan naar me pony gaan maar werk niet meer op maandag) en daarna naar me pony en weinig doen wat huiswerk. (maandag is dan nu ook echt me even lekker niks doen dag, tenminste was vandaag ook pas kwart voor 8 aan het eten na me pony Clown)
Dinsdags moet ik om 5u werken en weet ik nog niet hoe het gaat lopen, maar het zou wel even snel naar pony gaan zijn, want ik werk tot half 10.
Woensdag zelfde verhaal dan kan ik er dus niet heen, moet even kijken hoe dat gaat lopen en dan ben je half 10 thuis en wil je niet te laat je bed in.
Nu donderdags vrijdags vrij (naja vanaf volgende week) en dan ga ik na me stage rond half 5 ff naar me paardje op dond. met me bijrijdster en daarna naar huis eten en op tijd bed in want stage is slopend. Vrijdag optijd bed in omdat zaterdag ook weer vroeg op moet en werken tot uurtje of 2 - 4 en dan pas is het ff relaxen. En soms zondag nog huiswerk haha.
Maar ik red het prima! Tenminste dat denk ik nu pas sinds mijn werk tijden?dagen zijn veranderd anders zat ik vaak met me handen in het haar hoe ga ik dat nou doen. En ik wil met me vriendinnen ff gezellig doen maarja ik moet naar me paard en werken dus moet nu al weg etc.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 07:19

Ik meld me ook maar even....

Ik werk 40 uur, doe een avondopleiding, ga 5x per week naar mijn paard, ik heb een eigen huishouden, en daarnaast heb ik een vriendje wat 100 km bij me vandaag woont en wil ik mijn vrienden en ouders ook nog wel eens zien.....En dat gaat vaak niet allemaal.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 07:30

Ja dat klinkt heel erg bekend.
Ik werk 40 uur, ben vanaf half 7 tot 5 de deur uit. Daarna ga ik eten en dan daarna mijn paard. Daar ga ik elke dag naartoe, meestal van 7 uur in de avond tot half 10. En dan ga ik vaak nog even een uurtje op de computer, want k ben momenteel ook erg druk bezig met een actie voor paarden in Roemenie die we hierheen willen halen (zie onderschrift).
Zaterdagochtend loop ik stage op een hondenschool van 9 tot 1, dan ben ik om 2 uur thuis. Ga ik naar mijn paard, en vaak ben ik 's middags zo moe dat ik in slaap val.
Zondags ga ik altijd met honden naar het strand (niet mijn eigen honden) en ook nog naar mijn paard.
Dus de enige dag dat ik een beetje relax is op zondag. De rest van de week is constant druk.

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 07:36

Ik ken het!! Clown

moet ook 2 paarden rijden, naar school,huiswerk maken en fitnissen Bloos

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 07:44

Ach.. Dan zal ik hier ook maar even mijn klaagzang neerzetten.. Clown

Op Maandag werk ik van 10 tot 18 uur, daarna moet ik ook nog 2 paarden rijden.
Op Dinsdag ga ik naar school van kwart over 8 tot half 5 ongeveer. (bus van kwart over 7) Daarna weer 2 paarden doen.
Op Woensdag werk ik van 9 tot 20 uur.. Daarna dus helemaal geen tijd om de paarden te doen. Lange dag, dus ik ben moe dan..
Op Donderdag werk ik ook weer van 9 tot 18.. Ook daarna weer 2 paarden doen.
Op Vrijdag werk ik ook weer, goh eentonig, van 9 tot 18.. En ja, ook dan doe ik weer de paarden..
Zaterdags ben ik meestal vrij, dan besteed ik de tijd die ik heb aan mijn vriend, die ik dus alleen in het weekend zie, natuurlijk de paarden en andere sociale dingen doen. Op zondag idem dito. Ik fotografeer ook nog, dus in het weekend zit ik ook nog eens met fotoshoots e.d.

Verder heb ik dan nog wel een bijrijdster, die neemt 1 paard een aantal dagen van me over. Dat scheelt dan weer, maar ook dat zijn onregelmatige dagen. Tussendoor les ik dan nog en dat soort dingen..

Dus ja.. Ik heb het ook best druk.. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 07:50

Hier ook hoor.

Doe een opleiding die welliswaar 'slechts' 10 contacturen in de week heeft maar stapels thuiswerk. Dan nog twee paarden die vijf km verder op staan. Drie honden die er ook graag uit willen en twee banen.

Al met al hou ik dus de zondag over vooralles wat ik door de weeks niet kan doen. Wat er op neer komt dat die ook van ochtend tot avond vol gepland staat.

Maar vind het heerlijk, een dagje niks doen vind ik dan weer verschrikkelijk.

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 08:05

Hier nog iemand. Ik werk 3 a 4 dagen, ik heb een gezin met 4 kinderen en twee paarden. Maar wat grappig is, ik ben de laatste twee weken wat gespannen en dat komt omdat ik niet kan rijden. 1 paard is met pensioen, maar mijn andere is een beetje kreupel. Dus te weinig doen is niet goed voor me.

Maar in jouw geval, moet je verplicht twee paarden rijden? Als het ene paard jou nu zoveel spanning geeft mag je het dan niet bij 1 houden? En ook eens voor de lol rijden. Paard gaat echt niet beter presteren door alleen maar oefenen. Afwisseling is belangrijk voor jezelf en het paard. Succes hoor!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:56

owwww wat heerlijk om te lezen dat er nog meer mensen zijn die meer te doen hebben dan tijd Haha! Ik sluit me ook aan!

Ik ben iedere dag van 7:00 tot 19:00 van huis (of werk, of college) dan eet ik even snel, ga ik naar stal om mn paarden te doen.. kom ik rond 23:30 binnen, ga ik duoche en leren, om 1:00 slapen en 6 uur gaat mn wekkertje weer..

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:03

Agh je bent maar zo druk als je jezelf maakt hoor. Je hebt zelf de keus of je 1 of 2 (of meer) paarden wilt.

Ik heb zelf 2 paarden gekregen en probeer ze om de dag te rijden. Maar gaat het eens een dag niet, nou dan pech had.
Ze lopen 24 uur per dag buiten in het land met groep dus helemaal niet erg als ze eens een dag niks doen.
In januari wil ik wedstrijden gaan rijden, en daar train ik ook voor. Maar dat hoeft , wat mij betreft, geen 5x per week. Lachen

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:04

hier ook ernstig tijd te kort!

ik werk gemiddeld 50/ 60 uur in de week, daarbij heb ik een dochtertje die de nodige aandacht opeisd, daarnaast heb ik ook nog een heel huishouden te doen. ik slaap gemiddeld 5/6 uur per nacht en dat breekt me nu wel op maar helaas het leven en de rekeningen gaan gewoon door.
van mij mag een dag wel 2x zolang zijn.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:16

Pashon schreef:
hier ook ernstig tijd te kort!

ik werk gemiddeld 50/ 60 uur in de week, daarbij heb ik een dochtertje die de nodige aandacht opeisd, daarnaast heb ik ook nog een heel huishouden te doen. ik slaap gemiddeld 5/6 uur per nacht en dat breekt me nu wel op maar helaas het leven en de rekeningen gaan gewoon door.
van mij mag een dag wel 2x zolang zijn.

WOW! Dat is aardig wat! Hoe combineer je zn baan met je dochtertje!!?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:21

gewoon s'morgens heel vroeg als de normale mens nog op bed ligt het huis schoonmaken en als de kleine wakker word heb ik een uurtje met der dan gaat ze naar opa en oma en uit het werk haal ik der weer op en hebben we sávonds nog een uurtje. veels te kort maar op het moment is het niet anders Verdrietig

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:25

Pashon:
Dus bij jou is de kleine ook meer bij opa en oma dan bij bij jou?? Vervelend is dat he?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:26

hoe kom je dan aan de 60 uur per week!? of reken je het huishouden daar ook in mee?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:31

Ik heb het zeker niet zo druk als jullie, maar ik zit momenteel ook niet echt lekker in mijn vel, voel me of ik continu kan liggen slapen. Maar het breekt mij op dit moment al op dat ik 1 dag en avond naar school moet en dan 5 dagen werken, thuis moet ik dan nog studeren, maar mijn concentratie is overal ook ver te zoeken omdat ik zo moe ben, ik probeer elke nacht 7/8 uur te slapen, maar het schiet dus allemaal niet zo lekker op. Mijn bijbaantje leid er ook nogal onder omdat ik promotiewerk doe en dus half slapend op straat mensen aanspreek, nou niet echt de goede manier om iets te verkopen Clown Op mijn normale werk hou ik het meestal nog net uit, maar ik ben nogal traag van begrip en merk dat ik soms gewoon vergeet waar ik mee bezig ben en dan weer wat anders ga doen. Op school zit ik uit het raam te staren meestal terwijl ik zelfstandig moet werken, avondschool gaat redelijk en thuis studeren dan kan ik zo een uur in het niets kijken en ineens denken oliebol het is wel erg laat. Ik woon trouwens samen en in huis is het ook nogal een zooi en fut om eten te maken heb ik vaak niet en dan kijk ik mijn vriend maar lief aan, huis schoonmaken/opruimen en de was draaien doen we samen, maar net wie er tijd/zin heeft, want ik vind het ook niks om hem overal voor op te laten draaien.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:39

Njen schreef:
Ik heb het zeker niet zo druk als jullie, maar ik zit momenteel ook niet echt lekker in mijn vel, voel me of ik continu kan liggen slapen. Maar het breekt mij op dit moment al op dat ik 1 dag en avond naar school moet en dan 5 dagen werken, thuis moet ik dan nog studeren, maar mijn concentratie is overal ook ver te zoeken omdat ik zo moe ben, ik probeer elke nacht 7/8 uur te slapen, maar het schiet dus allemaal niet zo lekker op. Mijn bijbaantje leid er ook nogal onder omdat ik promotiewerk doe en dus half slapend op straat mensen aanspreek, nou niet echt de goede manier om iets te verkopen Clown Op mijn normale werk hou ik het meestal nog net uit, maar ik ben nogal traag van begrip en merk dat ik soms gewoon vergeet waar ik mee bezig ben en dan weer wat anders ga doen. Op school zit ik uit het raam te staren meestal terwijl ik zelfstandig moet werken, avondschool gaat redelijk en thuis studeren dan kan ik zo een uur in het niets kijken en ineens denken oliebol het is wel erg laat. Ik woon trouwens samen en in huis is het ook nogal een zooi en fut om eten te maken heb ik vaak niet en dan kijk ik mijn vriend maar lief aan, huis schoonmaken/opruimen en de was draaien doen we samen, maar net wie er tijd/zin heeft, want ik vind het ook niks om hem overal voor op te laten draaien.

klinkt niet goed hoor!! Weet je waardoor je niet goed in je vel zit?

Als ik het zo lees is het misschien goed om even wat tijd voor jezelf te nemen, tot rust te komen, wat dingen op een rijtje te zetten en op te knappen!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:52

suzanne F. dat is idd heel vervelend.

romyv ik werk 6 dagen in de week van s'morgens 8 tot sávonds 8 ik heb om 5 uur een uurtje pauze die ik gebruik om naar huis te gaan en de kleine meid in te stoppen om vervolgens weer snel terug te gaan naar het werk. (dit op maandag, dinsdag, woensdag donderdag en zaterdag) vrijdag logeerd de kleine bij oma en werk ik van 8 s'morgens tot s'nachts een uur of 2/3.
de laatste weken is het overigens wel iets minder geworden waardoor ik door de week een dag extra vrij ben maar voor de rest over het algemeen dezelfde uren houd.

het huishouden (schoonmaken) doe ik meestal rond een uur of 6 s'morgens of op zondag of een andere vrije dag. zoals vandaag hoef ik ook pas s'middags te beginnen. (ik ben wel iets geminderd in uren gelukkig!)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 12:55

Romyv schreef:
Njen schreef:

klinkt niet goed hoor!! Weet je waardoor je niet goed in je vel zit?

Als ik het zo lees is het misschien goed om even wat tijd voor jezelf te nemen, tot rust te komen, wat dingen op een rijtje te zetten en op te knappen!

Nou ik heb net vakantie gehad gelukkig, maar ik heb thuis en voorderest zoiezo nogal wat problemen gehad. Nou ik bij mijn vriend woon kom ik langzaam tot rust, maar ik moet hem ook met dingen helpen die hij zelf gewoon niet kan(bijv. met geld omgaan, hij heeft nogal wat schulden en ik ben degene die dat regelt, gaat nu wel de goede kant uit gelukkig), maar zelf probeer ik die ene schooldag meestal over te slaan en een extra dagje rust/studiedag ervan te maken, want op school doe ik nooit veel ook omdat ik afgeleid word door alle mensen die zitten te kletsen. Voor vragen over mijn school kan ik gelukkig altijd bij mijn oom terecht, die heeft mij vorig schooljaar er echt doorheen gesleept(eerste halfjaar niks gedaan en tweede deel zat ik zat elke dag na mijn werk daar twee uur en de halve zondag), nu snap ik eindelijk hoe alles zit dus kan ik het voor het grootste gedeelte zelf. Heb gelukkig wel al mijn examens tot nu toe gehaald, maar nu moet ik het dubbele binnen een halfjaar doen en dan het halfjaar daarna nog niv. 4 in een keer, zodat ik volgend jaar naar een andere opleiding toe kan(hbo), het probleem is dat ik ook met lesgeld zit vanaf januari, dus de rest afmaken volgend schooljaar is geen optie, want dat word dubbel lesgeld betalen en het is maar de vraag of ik bij de opleiding die ik wil gaan doen kan instromen in februari. Ik heb nogwel drie weken vakantie die ik kan opnemen dit jaar, dus ik ga dat denk ik binnenkort ook nog doen, of minstens twee weekjes en dan gewoon wat voor school werken en zaterdag en voorderest gewoon rust houden. Gelukkig zijn ze redelijk makkelijk op mijn normale werk, bij mijn bijbaantje doen ze wat moeilijker en mijn mentor heb ik ook niks aan op school, dus dat het ik inmiddels ook maar opgegeven.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:10

als ik je beginpost lees, vind ik het nog wel meevallen Knipoog
kan nog veel drukker..
maar is toch heerlijk, beter dan niks te doen hebben Haha!
ik word soms ook gek van me leven, vooral nu er een vriend bij is gekomen, die mensen pakken ook veel tijd van je Knipoog
maar zonder dit leven zou ik ook niet kunnen Haha!

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:25

jep, snap je volledig Bloos

school
ik doe hoge school in België = 6u les/dag , véééél taken (regentaat)

werk:
woensdag werk ik 6u van 's middags tot 's avonds , vrijdagavond 4u, zaterdag werk ik ook een aantal uur (variërend)in de voormiddag en de rest van de zaterdag staat in teken van paarden (wassen ,vlechten, rijden, stallen doen)

Paarden:
heb 3 paarden om te rijden van mezelf (daarbovenop nog wat veulens en jaarlingen die zo 2-3u/week opeisen), ik rij 4-6x in de week (3 paarden en ongeveer een half uur, 3kwartier rijden)
en zondag (zo goed als) altijd wedstrijd.
Nu ga ik onderhand nog een paard van iemand anders uitbrengen. En ik denk dat ik gewoon nooit meer rust zal hebben Haha! maar langs de andere kant: daar kies ik ook wel wat zelf voor (en een halfuurtje bokt kan er ook altijd nog af Tong uitsteken )

edit:
Was mijn vriend even vergeten Lachen
(die elke zaterdagavond opnieuw zaagt over dat hij Wéér naar die paarden moet gaan kijken en dat we nu nooit eens iets leuks kunnen doen omdat ik nooit geen tijd heb)

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:32

Ik zit maandag, woensdag, donderdag en vrijdag de hele dag tot 5 uur op school/stage. Dindsdag tot kwart over 3. Ik heb een paard die ik moet rijden, heb huiswerk, maar wil ook geld verdienen. Ik ben ook van plan om wedstrijden te gaan rijden, dus wil de zaterdag ook vrij houden.

Ik had eerst ook onderhand zo een druk schema als jou en ben dus maar gestopt met werken. Zou dat werk nu overigens niet meer kunnen doen door mijn rooster op school.
Had een dag maar meer tijd dan 24 uur!

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:42

Tja hard: maar niks moet hoor. Tijd tekort, dat doe je zelf.
Ik heb ook nogal tijd tekort (maarja daar kies ik zelf voor, zegt m'n moeder dan..), vooral omdat ik het heel zwaar en moeilijk heb op school.
Heb op dit moment mijn paarden hobby een beetje laten vallen, niet alleen door tijd tekort, maar ook doordat die pony mij gewoon 'kwetst'.
Ik speel 4 keer in de week hockey, geef hockeytraining en daar gaat toch al gauw 12 a 15 uur in de week in zitten. Dan nog gemiddeld 2 uur huiswerk per dag, een *** rooster, een verhuizing, een hond en een sociaal leven. En daarbij wil ik eigenlijk persé de paarden weer op gaan pakken.....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:56

Je kan je natuurlijk zo druk maken als je zelf wilt.
Sommige dingen móet je sinpelweg doen; School, werken, huisewerk. In deze periode van je leven is het belangrijkste je school, hoe stom vervelend dat ook klinkt en hoe graag je dat ook niet wilt horen. Zonder school kom je immers nergens meer aan de bak.
School staat dus bovenaan. Daarnaast zal je wat geld moeten verdienen, wat dus op plaats 2 komt. Pas daarna komen je paarden, ook al wil je dat graag anders zien. Als je dus geen tijd hebt voor 2 paarden, is het misschien niet zo onverstandig om terug te gaan naar 1 paard. Wanneer je leven zich verder ontwikkeld en veranderd, krijg je wellicht wel weer tijd voor 2 paarden.

Ik heb zelf altijd gemakkelijk mijn VWO/HBO en nu WO kunnen combineren met 1 paard. Maar ik zou er toch ook niet aan moeten denken dat ik nóg een paard erbij moet trainen. Ik heb al eens met een studieloopbaancoach zitten rekenen, uiteindelijk kwam het erop neer dat ik aan mijn paard (staat aan huis) ook gewoon een full-time baan heb, naast mijn studie én bijbaan. Ik heb 2 jaar terug ook tegen mijn pa moeten zeggen dat ik écht geen tijd had om zijn pony te gaan trainen, hoe vervelend het ook is.

Oftewel, zet alles eens op een rijtje. Wat is écht belangrijk en wat is alleen maar leuk??