LOI-studie, wie en ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marianna

Re: LOI-studie, wie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 13:49

Ik gebruik de i-coach niet eens. Gewoon goed plannen. En ja, je hebt wel een beetje discipline nodig, maar dan is het goed te doen. Bij vragen kun je ze ook gewoon stellen. Ik vind het ideaal.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:01

Hmmm ik twijfel over de opleiding HBO-Communatie, alleen zal ik ook een stageplek moeten gaan zoeken. Helaas kan ik de studie niet combineren met mijn werk Verdrietig

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:12

Kan je die stage niet combineren met je huidige werk? Dat je de stage bij hetzelfde bedrijf gaat doen..

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:21

Fijn dat je baas het leuk vind dat je de studie gaat volgen GeeskeP Lachen
Marianna: Hoe doe je dat dan met vragen stellen? Vraag je die wel aan de I-coach of aan iemand anders?

Ik heb trouwens ook gelezen over een forum voor studenten van het LOI, dan kun je contact leggen met mensen die dezelfde studie volgen bij het LOI. Iemand ervaring? Lachen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:32

Ik volg de hbo geschiedenis opleiding tot leraar van het loi, wel in samenwerking met hbo windesheim in zwolle. Het is in feite een afstandsleren studie, waarbij je enkele contactdagen hebt en je tentamens op school en waarbij je verder alles in je eigen tempo doet. Ik vind het een fijne manier van werken.
Helaas ben ik niet zo blij met loi, de studie zou begin september beginnen, maar halverwege september hadden zij nog de boekenlijst niet online. toevallig belde ik rond 13/9 windesheim over de startdag en vroeg er toen eens naar en toen bleek dus dat de boekenlijst bij hun op blackboard al weken online stond! En dat ze de lijst ook allang naar loi gestuurd hadden. Terwijl loi in alle brieven aangaf dat ik ze via hun site als ik had ingelogd kon bestellen. Verwarrend dus. Heb toen loi gemaild en zij wisten niets van de boekenlijst?!
Feit is dat ik nu al 2 week achterloop op schema omdat zij dus hun zaakjes niet in orde hebben Sigaar

Ik regel vanaf nu dus alles via windesheim zelf en vermijd de loi maar zoveel mogelijk..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:40

Ik doe MBo Dierverzorging, maar ik vind het nivo ook laag. Zit nu ongeveer op de helft van de opleiding...

Tjitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:40

Ik heb een SPW opleiding via de LOI gedaan een aantal jaren geleden. Ik heb de studie waar 3 jaar voor staat in iets meer dan een jaar gedaan. De toetsen waren pittig, zeker in vergelijking met de stof in de boeken al was het niveau van de opleiding erg goed. Ik was er erg tevreden over!
Mooie boeken en materialen en goed georganiseerd.
Je moet wel goed zelfstandig kunnen werken en kunnen plannen.

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:03

@ Frouk: Dat is idd een beetje onozel van de LOI.. maar goed dat je nog terug kon vallen op het Windesheim Knipoog

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 21:04

Frouk: dat is wel erg balen en slordig van de LOI
Ik vind de ervaringen met de LOI erg wisselend per persoon Ja

Beccaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:06

Ik ga via LOI Spaans proberen te leren en heb vandaag mijn pakket ontvangen.
Heb nu wel al meteen een fout gevonden, namelijk dat er 3 acceptgirokaarten in mijn pakket zitten terwijl ik voor de optie: automatische betaling ineens. Dus ik heb ze maar weer een mailtje gestuurd waarom ik dan alsnog acceptgirokaarten heb ontvangen. Het was eerst sowieso een heel gedoe om dit pakket te krijgen, aangezien ik 17 ben en ze dan weer via de post of via de fax een handtekening van je ouders/voogd willen ontvangen. Maar goed ik heb hem nou eindelijk binnen Haha!. Kijken of het wat is.

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:20

Moeten jullie ook zo'n online portfolio maken?
Daar snap ik dus echt helemaal niks van! En mn coach reageert heeel traag op mn vragen Boos!

jd21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:19

jah ik geloof wel dat ik dat ook moet doen, maar ben er nog niet mee bezig geweest, heb ook nog geen kennismakingsbrief gestuurd dus ook nog niet een coach toegewezen gekregen. Beetje slecht he haha.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:24

mmm, ik ben me nu aan het orienteren op een opleiding
en wil misschien laborant klinische neurofysiologie gaan doen via de LOI (is 1 van drie opties)
maar ja, zit dus idd met de vraag of LOI idd alles wel goed geregeld heeft Tong uitsteken

en zou eerst even paraveterinair moeten gaan doen , maar dat is niet zo heel spannend , vriendin van me heeft hem ook gedaan die was er ook met een half jaar mee klaar

jd21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:21

ik doe de opleiding tot hartfunctielaborant via het loi. Maar ik vind het niet super allemaal, als ik deze opleiding via een school had kunnen doen, had ik dat zeker gedaan!

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:53

GeeskeP schreef:
Kan je die stage niet combineren met je huidige werk? Dat je de stage bij hetzelfde bedrijf gaat doen..

Late reactie... maar helaas is het door mijn leidinggevende geweigerd, omdat ik dan een andere functie zou willen!!! Boos!
Wil ik niet per se... ik wil gewoon een beetje vooruit gaan ipv stilstaan...

Klinkt wel alsof de meningen erg verdeeld zijn... ik twijfel nog... Bloos