Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:01

Oh heerlijk met de trein! Ik heb zelf ook doelbewust gekozen voor een stageplek in amsterdam, elke dag anderhalf uur met de trein heen, en weer terug heerlijk! Lachen Ik ga ook gerust op mn vrije dag de hele dag treinen Clown

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:10

Oh ik vind het ook heerlijk, helaas ga ik nu veels te weinig met trein vind ik. Zo'n 2 tot 3x per week.. Zou eigenlijk elke dag met trein willen gaan. En die stukken duren vaak half uur tot max 1 uur. Vind ik ook veels te kort Tong uitsteken

Vroeger reisde ik regelmatig van Hoorn-Amsterdam-Amersfoort-Groningen, in totaal 3,5 uur tot 4 uur, ik miste vaak genoeg een trein omdat ik vaak onderweg iets wil kopen o.i.d. En echt ik vond dat traject echt super omdat Amersfoort-Groningen echt door heleboel verschillende gebieden gaat. Prachtig.

Doet me denken aan de feit dat ik gauw naar Groningen moet gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:12

Uhuh, ik vind het stuk Rotterdam Groningen ook heerlijk, je ziet het landschap zo veranderen Lovers

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:15

Ik pak altijd liever de auto als de trein.
maar heb er niet echt bezwaar tegen, vind het alleen wel altijd eng om half te slapen, ben altijd bang om te laat wakker te worden Haha!
En ik vind het vaak ook eng om via stations te reizen die ik nog niet ken. Ben dan bang dat ik het juiste spoor niet kan vinden ofzo.. Bloos

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:16

Ik vind het nu al vervelend dat ik voor m'n nieuwe opleiding met de trein naar school moet... Knipoog Ik houd er dus helemaal niet van. Constant die stukken in de trein zitten niksen terwijl ik m'n tijd veel liever in mijn vrienden of de paarden zou willen steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:17

Als ik 'n OV had, zat ik elke dag in de trein, hahaha.
Vind het ook heerlijk. Lachen Tenzij ik in 'n hele volle trein zit, haha. Maar anders.. Lachen Idd iPod op, muziek luisteren.. Ja

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:20

Ik vind het ook heerlijk. Naast het raampje beetje wegdromen. Heerlijk toch?
En een beetje gaan raden wat de mensen doen waar ze uit zouden stappen die ook in de trein zitten Huilen van het lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:26

Ja inderdaad _Patty. Vaak op traject Groningen-Zwolle kan ik vaak wel precies zien wie er in Assen uitstapt Tong uitsteken (Boerengabbers Tong uitsteken )

Idd ANthea, een OV lijkt me zo handig, tot nu toe heb ik geloof ik al 600 euro uitgegeven aan treinreizen (jan-sept) *als ik nou interrail mee reken kom ik op rond 1000 euro denk ik Tong uitsteken *

Ik was dus vergeten om te vertellen dat ik in mijn vakantie 1 maand erop uit ben getrokken in oost europa met trein. Heb vaak genoeg vertragingen van minstens 3 uur meegemaakt dus vind die 10 minuten tot half uur in NL echt mee vallen Haha!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:29

Alles beter dan in de file staan met de auto, fietsen door de regen of in een bus met schreeuwende kinderen zitten. Haha!
Ik ga niet zo vaak met de trein, maar ik vind het wel heel fijn. Ja
Eten mee, ipod, tijdschrift..Ja zo houd ik mijn treinreis wel vol. Lachen
Vooral handig dat je niet veel meer hoeft te doen dan de goede trein nemen, en voor de rest alleen maar lekker lui zitten. Schijnheilig

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:31

@ MoonChloe haha dat heb ik ook weet niet meer waar het nou was reis ook nog maar net 2 weken met de trein Huilen van het lachen. Maar daar stappen allemaal nerds uit van de universiteit Huilen van het lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:32

Op een fijn traject vind ik het helemaal niet erg om in te trein te zitten, integendeel. Kan ik nog ff wat werk doen of slapen, dat lukt me in de auto niet. En aan filerijden heb ik al helemaal een hekel.

Als ik dagelijks zou moeten treinen op een stuk met overvolle treinen en veel vertraging, dan zou ik het ook minder geslaagd vinden. Maar als ik voor een afspraak ofzo ergens midden in een stad vlak bij het station moet zijn, dan pak ik net zo lief de trein. En op een plek als Schiphol parkeer ik mijn auto al helemaal niet, is me veel te duur - de trein brengt me daar precies waar ik moet zijn.

Het hangt van mij dan ook heel erg van doel of bestemming af of ik de auto of de trein pak. Maar over het algemeen vermaak wel in de trein.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:41

_Patty schreef:
@ MoonChloe haha dat heb ik ook weet niet meer waar het nou was reis ook nog maar net 2 weken met de trein Huilen van het lachen. Maar daar stappen allemaal nerds uit van de universiteit Huilen van het lachen

Welke traject reis je? Ik moet bij nerds van uni aan Delft denken? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:09

Ik lees ook altijd lekker in de trein, in de 3 uur durende rit naar Groningen (en savonds weer terug) moeten er 2 boeken mee, anders heb ik te weinig Clown

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:21

Gister ben ik met de trein uit Parijs teruggekomen, was een rit van 3,5 uur. Heerlijk die 300 km per uur. Jammer dat we dat hier ook niet kunnen. Maar ik vind het een schande dat de wc's verdwijnen uit de treinen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:23

purny schreef:
Gister ben ik met de trein uit Parijs teruggekomen, was een rit van 3,5 uur. Heerlijk die 300 km per uur. Jammer dat we dat hier ook niet kunnen. Maar ik vind het een schande dat de wc's verdwijnen uit de treinen.

Maar 3,5 uur? Bloos!
zover moet ik ook naar groningen ROFL

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:24

purny schreef:
Maar ik vind het een schande dat de wc's verdwijnen uit de treinen.

Uit de stoptreinen, waar mensen doorgaans maar op korte stukjes in zitten.

Begrijp me goed, ik heb ook liever toiletten in alle treinen. Maar het is dus echt niet zo dat ze uit alle treinen verdwijnen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:33

Boterkoekje schreef:
purny schreef:

Maar 3,5 uur? Bloos!

Ja hoor, van amsterdam naar den haag is 1 uur, van Den haag naar Antwerpen is ook maar 1 uur. Hier klopt ook iets niet Haha! Haha!

En toiletten mogen ook niet verdwijnen uit stoptreinen vind ik, met stoptrein Enkhuizen-Amsterdam zit je al gauw meer dan 1 uur in trein.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:34

Ik vind reizen met de trein ook heerlijk. Maar dan moet het niet zo bomvol zijn dat je niet meer kunt zitten.. wat hier regelmatig gebeurd (en er ook bijna geen ruimte meer is om te staan). Maar inderdaad, lekker zitten en naar buiten kijken, boekje lezen, mensen kijken, verhalen van andere mensen aanhoren enz. Haha! Moet nu 20 min. treinen en een ruim half uur fietsen, doe mij maar dan een uur treinen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:38

MoonChloe schreef:
Ja hoor, van amsterdam naar den haag is 1 uur, van Den haag naar Antwerpen is ook maar 1 uur. Hier klopt ook iets niet Haha! Haha!

De treinreis van Parijs naar Rotterdam (of andersom) duurt iets meer dan 3 uur of iets meer dan 3.5 uur, afhankelijk van welke Thalys je neemt. Dus dat klopt echt wel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:40

Hij stopt alleen vanaf Den Haag HS gezien in Rotterdam Centraal, Antwerpen en Brussel Zuid. Vanaf Brussel Zuid Rijdt ie 300 km per uur zo door naar Gare du Nord...

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:41

Heerlijk inderdaad, gewoon even lekker dagdromen! Ik zit nu 5 dagen per week in de trein, ongeveer 2 uur per dag Ja

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:42

MoonChloe schreef:
Boterkoekje schreef:
Maar 3,5 uur? Bloos!

Dan rijd je niet in een Thalys, naar Parijs wel, en die rijden sneller dan de gewone treinen.

Ik doe er trouwens al een uur over van Rotterdam naar Antwerpen. Clown

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:44

Ja hoor het klopt wel hoor want ik heb het zelf met mijn ogen gezien maar ik bedoelde eigenlijk.. Zulke dingen horen niet te kloppen maar het is gewoon zo Haha!
@ spirit, ook met gewone internationale trein naar Brussel doet ie ook 2 uur over naar Antwerpen vanaf Amsterdam..Want in NL kun je gewoon niet harder Clown

En bomvolle treinen sla ik soms over haha.. Vooral als het zomer is Haha! Iedereen zweet en dan moet ik half uur met zwetende mensen in een trein staan.. Iek.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:44

Ik ga meestal alleen met de trein naar concerten, dus dan is het wel een genietbaar moment Haha! Ik vind het eigenlijk wel gezellig, vooral als er niet teveel mensen op de trein zitten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:46

Ik moet morgen met de trein van 05.28 naar Amsterdam vanaf Den Haag Centraal...