Brainless schreef:Ontario schreef:en ik vind hard rijden kick... en was laat enzo... en snelle auto... *zucht*
Misschien voor straf een paar weken rijden in een brommobiel
Een maand laten meewerken in een revalidatiecentrum........ Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Ontario schreef:en ik vind hard rijden kick... en was laat enzo... en snelle auto... *zucht*
Misschien voor straf een paar weken rijden in een brommobiel
Een maand laten meewerken in een revalidatiecentrum........
. daantjuhhh schreef:Hard rijden is inderdaad kicken...
Maar als het mis gaat en je neemd onschuldigen mee dan is de kick er rap af!!!!
Ontario schreef:en ik vind hard rijden kick... en was laat enzo... en snelle auto... *zucht*

daantjuhhh schreef:Hard rijden is inderdaad kicken...
smit_ilse schreef:daantjuhhh schreef:Hard rijden is inderdaad kicken...
Hard rijden moet je doen als er niemand op de weg is. Doordat een ander haast had ga ik mijn been verliezen en zit ik in een rolstoel!!! En bedankt he medeweggebruiker!

MandyR schreef:Het lijkt wel alsof iedereen hier zich heel netjes aan de snelheid houdt als ik het zo lees.
Nou, ik durf er best voor uit te komen dat ik te hard rij. Ik rij standaard minimaal 10 km te hard. Dit doe ik overal dus ook in de bebouwde kom. Aantal boetes in 9 jaar: 1, was 6 jaar terug, gepakt met 74 in de bebouwde kom, na meetcorrectie werd dit 71 en kostte mij toen, omgerekend, 200 euro. Inmiddels zijn de boetes hier flink duurder geworden. Het aantal ongelukken in 9 jaar: ook 1, en toen reed ik niet eens veel te hard. Het was donker en het regende en ik reed op een onverlichte 80km weg waar iemand geparkeerd stond zonder duidelijke lichten. Ik zag hem dus te laat. Ik kon niet uitwijken, links tegenliggers en rechts een sloot dus ben vol in mijn remmen gegaan. Vanwege het natte wegdek gleed ik door en ramde hem met
30 - 40 km p/u. Zelfs de verzekering vond dat het niet echt mijn schuld was maar de wet dacht er anders over. Ik rij achterop dus ik heb het gedaan.
Fleurtje100 schreef:Ach, wat een gemiep hier van sommige. In Duitsland mag je op heel veel stukken gewoon met 170km/u over de snelweg en daar gebeuren niet meer ongelukken dan hier.
Citaat:In de bebouwde kom met spelende kinderen rijdt hij bijvoorbeeld ook maar 30 terwijl je 50 mag. Als je goed kan autorijden en situaties in kan schatten hoeft er niks gevaarlijks te zijn aan te hard rijden, zeker niet buiten de bebouwde kom.
Citaat:Met 90 ineens naar de linkerbaan komen zonder te kijken is dan imo veel gevaarlijker.
Citaat:Veilig autorijden heeft niet zoveel met snelheid te maken, maar met goed kijken en afstand houden. Ongelukken onstaan vaker doordat mensen dat fout doen, dat dat ze te hard rijden. Dat heeft mij rijinstructeur (die jarenlang de achtervolgingswagens van de politie heeft bestuurd) mij ook altijd geleerd.
Ontario schreef:Ben net gepakt toen ik uhh erg hard reed, moest politie volgen en er is proces verbaal opgemaakt, hij heeft er gelukkig 170 km/u van gemaakt en daar gaat nog correctie af, dus 46 km/u the hard op de snelweg waar je 120 mag.![]()
Hoe hoog zal mijn boete worden, iemand enig idee??
alja schreef:wow wat een topic zeg. denk dat het idd wel goed is om ff bewust na te denken want er allemaal kan gebeuren als je zo hard rijd maar aan de andere kant, savonds laat op een verlaten snelweg trapt iedereen toch wel eens het gaspedaal in
) . En inderdaad mijn ouder zouden me niet meer aankijken, en ik mezelf ook niet. MandyR schreef:Nikka schreef:Kijk een hier http://www.2link.nl/boete.html
Hahaha, die bedragen zijn echt lachertjes. Het blijft natuurlijk zonde van je geld maar, voor zo'n bedrag kan je nog wel een keer lekker gas geven.
daantjuhhh schreef:Ik wil helemaal niet mieperig overkomen, maar bedenk wel dat door jou pleziertje mensen zoals smit_ilse in de rolstoel belanden.
Als ik dat Ilse had aangedaan en ik had 170 gereden zou ik haar niet meer recht in de ogen aan kunnen kijken.
katiavl schreef:Dan ga je op het circuit maar wat rondjes rijden als je het zo nodig moet, een snelle auto is echt geen excuus.
Mee eens vind de boete ook veel te laag
Wij hebben thuis auto's die ervoor gemaakt zijn, goed veilig zijn, airbags, remblokkers, ABS en nog allerlei systemen voor veiligheid, en rijden er ook geregeld hard mee over de snelweg. Dat is wel wat anders dan dat je dat gaat doen met je fiat cinquecento uit 1990
Natuurlijk doen we het niet als het knetterdruk is, maar we rijden nogal vaak 'snachts vanaf schiphol naar huis, en dan rijdt er geen hond op de weg. Snelheden als 180-200 worden dan algauw bereikt. Daar zit je overigens al op als je vanuit stilstand 10 secs je gas indrukt
Ikzelf doe het niet, kom niet verder dan 150, want ik vind mezelf niet bekwaam genoeg om harder te gaan. Mijn vader daarentegen heeft al meerdere cursussen gehad, en kent de auto door en door.
Ik kwam er pas tijdens mn autoles achter dat je maar 120 km/h op de snelweg mocht
Ik dacht serieus dat 160 de limiet was... Cayenne schreef:@Fleurtje100. In Duitsland is het een geheel andere situatie met veel rechte stukken en bredere baan. Daarnaast is het dan nog steeds link. Dat men in Duitsland er voor kiest om het niet te beboeten moeten ze daar weten, maar hier in NL heb je je aan de wet te houden, en die is er niet voor niets.
Daarbij is het ook zo dat als je in Duitsland betrokken raakt bij een ongeval en je hebt harder dan de adviessnelheid van 130 km/u gereden, je een heel flink probleem hebt met je verzekering, ongeacht wie schuldig is.