Help! Voor mijn zus. All you need is love

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Re: Help! Voor mijn zus. All you need is love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:42

Samy schreef:
Komt AYNIL dan weer op tv??, dacht namelijk alleen met kerst .. Knipoog
Dan ga ik ook even een brief schrijven even iemand stangen, is ook erg leuk!
Succes ermee!

Ts bedoelt ook voor de Kerstspecial:

Ik quote uit haar Openingspost:
Ik hoop dus dat ze met kerst de mogelijkheid krijgen om elkaar te zien.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:29

Oh wat ontsetend lief van jou!

Als je de brief klaar heb post je hem dan hier weer?

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:50

heel leuk dat je dit voor je zus wilt doen, ben benieuwd naar de brief, en of je word uitgekozen! iig alvast heel veel succ6

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 18:12

Ik hoop echt dat ik word uitgekozen!! Lachen maar dat word gewoon afwachten, ik heb hier een stuk van de brief, ga er nog denk ik wel dingen aanpassen, maar ik wil eerst even jullie reactie afwachten.. Vind het echt super hoe jullie reageren! Lachen

Citaat:
Hallo Robert ten Brink,

De aanleiding waarom ik deze brief stuur is omdat ik mijn zus Marije en haar palestijnse vriend Elias graag met kerst bij elkaar wil krijgen, Omdat ik al vaak uw programma heb gezien en dit me vaak raakte wou ik het ook proberen.
Doordat Elias in de westbank woont is het aardig moeilijk om hem hier in Nederland te krijgen, niet alleen door het visum maar ook met de financieën. Omdat Elias zo ver weg woont kunnen Marije en Elias elkaar heel weinig zien. Ongeveer maar één keer per half jaar. Wat ik erg jammer vind voor hun, omdat ze gewoon verdienen dat ze vaker bij elkaar kunnen zijn, ze zijn zo leuk samen en houden echt van elkaar.
Marije heeft Elias ontmoet in een Stichting waar mn zus voor 1.5 jaar heeft gewerkt als vrijwilliger, omdat ze Elias als vriend kreeg mocht ze daar niet meer werken en werd ze terug gestuurd na Nederland. Hij is hier pas voor 5á6 weken bij elkaar geweest maar dat is nu afgelopen en zit er ongeveer weer 6 maanden zonder elkaar!

Door deze brief hoop ik echt dat Marije en Elias met kerst bij elkaar kunnen zijn, omdat dat ook een speciale gelegenheid is.

Liefs Jodie

En wat vinden jullie ervan? Op en aan merkingen?

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:25

Citaat:
Hallo Robert ten Brink,

De aanleiding reden is beter waarom ik deze brief stuur is omdat ik mijn zus Marije en haar palestijnse vriend Elias graag met kerst bij elkaar wil krijgen,. Omdat ik al vaak uw programma heb gezien en dit me vaak raakte wou ik het ook proberen.
Doordat Elias in de Westbank woont is het aardig moeilijk om hem hier in Nederland te krijgen, niet alleen door het visum maar ook met de financieën. Omdat Elias zo ver weg woont kunnen Marije en Elias elkaar heel weinig zien. Ongeveer maar één keer per half jaar. Wat ik erg jammer vind voor hun hen, omdat ze gewoon verdienen dat ze vaker bij elkaar kunnen zijn,. Ze zijn zo leuk samen en houden echt van elkaar.
Marije heeft Elias ontmoet in een Stichting waar mn mijn zus voor 1.5 jaar lang heeft gewerkt als vrijwilliger,. Omdat ze Elias als vriend kreeg mocht ze daar niet meer werken en werd ze teruggestuurd < dat moet aan elkaar na naar Nederland. Hij is hier pas kort geleden voor 5 á 6 weken bij elkaar geweest, maar dat is nu afgelopen en zit er ongeveer weer 6 maanden zonder elkaar! je kan beter iets zeggen in de trant van; nu moeten ze weer 6 maanden zonder elkaar (ofzo)..

Door deze brief hoop ik echt dat Marije en Elias met kerst bij elkaar kunnen zijn, omdat dat ook een speciale gelegenheid is.

Liefs Jodie

Heb verder geen suggesties, ben ongelooflijk inspiratieloos wat dit soort dingen betreft, maar heb samen met m'n moeder wel de taalfouten en -slordigheden eruit gehaald. Hoop dat je er wat aan hebt Lachen !
Laatst bijgewerkt door Handtas op 05-09-08 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 18:28

Citaat:
Hallo Robert ten Brink,

De reden waarom ik deze brief stuur is omdat ik mijn zus Marije en haar palestijnse vriend Elias graag met kerst bij elkaar wil krijgen, Omdat ik al vaak uw programma heb gezien en dit me vaak raakte wou ik het ook proberen.
Doordat Elias in de Westbank woont is het aardig moeilijk om hem hier in Nederland te krijgen, niet alleen door het visum maar ook met de financieën. Omdat Elias zo ver weg woont kunnen Marije en Elias elkaar heel weinig zien. Ongeveer maar één keer per half jaar. Wat ik erg jammer vind voor hen, omdat ze gewoon verdienen dat ze vaker bij elkaar kunnen zijn. Ze zijn zo leuk samen en houden echt van elkaar.
Marije heeft Elias ontmoet in een Stichting waar mn zus voor 1.5 jaar heeft gewerkt als vrijwilliger, omdat ze Elias als vriend kreeg mocht ze daar niet meer werken en werd ze terug gestuurd na Nederland. Hij is hier pas geweest maar dat is nu afgelopen en nu moeten ze weer 6 lange maanden zonder elkaar, als het niet langer is.

Liefs Jodie

Patriess !! Lovers Heb hem aangepast, dankje wel voor het kijken ! Lachen

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:31

B_rOwny schreef:
Hallo Robert ten Brink,

De reden waarom ik deze brief stuur is omdat ik mijn zus Marije en haar palestijnse vriend Elias graag met kerst bij elkaar wil krijgen, <PUNT Omdat ik al vaak uw programma heb gezien en dit me vaak raakte wou ik het ook proberen.
Doordat Elias in de Westbank woont is het aardig moeilijk om hem hier in Nederland te krijgen, niet alleen door het visum maar ook met de financieën. Omdat Elias zo ver weg woont kunnen Marije en Elias elkaar heel weinig zien. Ongeveer maar één keer per half jaar. Wat ik erg jammer vind voor hen, omdat ze gewoon verdienen dat ze vaker bij elkaar kunnen zijn. Ze zijn zo leuk samen en houden echt van elkaar.
Marije heeft Elias ontmoet in een Stichting waar mn MIJN! zus voor 1.5 jaar je kan beter zeggen; 1,5 jaar lang ipv 'voor 1,5 jaar[/b] heeft gewerkt als vrijwilliger, netter om hier een nieuwe zin te beginnen.. omdat ze Elias als vriend kreeg mocht ze daar niet meer werken en werd ze terug gestuurd na NAAR Nederland. Hij is hier pas geweest maar dat is nu afgelopen en nu moeten ze weer 6 lange maanden zonder elkaar, als het niet langer is.

Liefs Jodie

Heb hem aangepast, dankje wel voor het kijken ! Lachen

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:31

ik ben een taal-mierenneuker Huilen van het lachen

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:32

ik vind dat gedoe van : ik wil haar graag opgeven, ik kijk heel vaak naar je programma ( het komt er maar 1 keer int jaar voor ten eerst, en ik vind het er altijd wat slijmerig uitkomen)

is het mss geen gok om gewoon te zeggen dat je opzoek was naar iets om je zus en haar vreind bijelkaar te brengen en dat je via via naar AYNIL bent geinformeerd, en dat dit jou een super oplossing leek om hun zo weer bij elkaar te krijgen ofzoiets. dus gewoon net doen alsof je de grootste uitvinding ter wereld bent tegengekomen Tong uitsteken

iedereen schrijft namelijk volgens mij al dat ze zijn programma zoooo leuk vinden , ik geloof dat ze dat nu wel weten Tong uitsteken

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 18:33

@ Vetboltsje ; Ik zou thuis er even beter na kijken, en dan weer veranderen, want het is inderdaad beter! wat jij zo zegt.. Bedankt! Lachen

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:35

Lief dat je dit voor je zus wilt doen. Ik heb je brief gelezen en het is al een hele goede!
Ik zou hem alleen nog veel uitgebreider schrijven. Noem voorbeelden waarom ze zo'n leuk stel zijn en waarom je zus dit echt heel erg verdiend (omdat je van haar houdt of omdat ze voor iedereen klaar staat of dat ze dit het allerliefste wil omdat ze anders niet gelukkig etc.) ik verzin ook maar iets Knipoog
lekker zoetsappig Tong uitsteken

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:44

en mss is een foto erbij ook wel leuk (of is dat standaard? Blond )

ik ben heel lang mijn verzorgpaard 'kiwijt' geweest, ze was verkocht en nooit weer gevonden.
toen kwam ik eens op opsporing verzocht ofzo een radizender, daar heb ik heen gestuurd dat ik dus mijn verzorgpaard zocht, ik was uitgekozen omdat ik dus weer eens iets anders had (een paard zocht ipv een mens)
dus je moet gewoon iest hebben wat apart is en niemad anders 'heeft' .

demanier waarop ze elkaar hebben 'gevonden' is al heel mooi en dat ze dus is weggestuurt ook. kun je er niet bijfantaseren dat je zus wel heeft geprobeerd om in contact te komen enzo door stiekem snachts erheen te gaan ofzo? iets wat je dus wel kunt verzinnen maar wat niet na te gaan is Tong uitsteken
schrijven ze ook veel brieven naar elkaar (abbo op postzegels Knipoog ) of bellen ze vaak? (hoge telefoonrekening) zulke dingen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:01

Wat leuk joh!!
Dat je dit voor je zus, echt lief!

Ik vind dat de brief zelfs nog dieper in t onderwerp mag gaan.
De brief springt er naar mijn mening niet écht uit hoor..

De basis is goed gelegd, maar misschien moet je meer op de dingen in gaan, en motivaties geven..

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:04

Ik zou het inderdaad iets uitgebreider doen. Bij wat voor stichting hebben ze elkaar leren kennen en in welk land was dat? Wat voor (vrijwilligers)werk deden ze daar?

Maar je bent al een heel end op weg, leuk! Ja

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:06

Citaat:
Hallo Robert ten Brink,

De reden waarom ik deze brief stuur is omdat ik mijn zus Marije en haar palestijnse vriend Elias graag een hele mooie kerst gun. Omdat ik al vaak uw programma heb gezien en dit me vaak raakte wilde ik het ook proberen.
Marije heeft Elias ontmoet in een stichting (welke?? waar??) waar mn zus voor anderhalf jaar heeft gewerkt als vrijwilliger. Daar ontmoette ze Elias. (hoe ging dat?? liefde op het eerste gezicht... bladiebla dik lekker aan Tong uitsteken) Doordat ze een relatie kreeg met Elias mocht ze daar niet meer werken en moest ze terug naar Nederland.
Doordat Elias in de Westbank (waar??) woont is het aardig moeilijk voor hem om naar Nederland te komen, het is niet eenvoudig een visum te verkrijgen, en financieel is het moeilijk rond te krijgen. Hierdoor kunnen Marije en Elias elkaar niet vaak zien, slechts twee keer per jaar kunnen ze (hoelang??) bij elkaar zijn. Dit vind ik erg jammer voor hen, zo'n leuk stel en zo'n lieve zus verdient het om met kerst bij elkaar te zijn. Ze zijn zo leuk samen en de liefde straalt er vanaf.

Door deze brief hoop ik dat Marije en Elias met kerst bij elkaar kunnen zijn, omdat ik deze twee lieve mensen dit enorm gun, en het zou zo fijn zijn met de familie compleet te zijn met kerst.

Liefs Jodie

Heb even proberen met je mee te denken Knipoog Onderstreepte heb ik veranderd. Overigens zou ik de brief nog iets aandikken Bloos En misschien jezelf even voorstellen Lachen

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:07

Oja; hun leeftijden!

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 20:12

Heel erg bedankt meiden ! Lachen Vind jullie echt super dat jullie me zo helpen ! Lachen

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:22

Ik zou het nog persoonlijker maken, vertel wat over de relatie van jou en je zus, jij en haar vriend, waarom het zo speciaal is en waarom je haar dit geluk gun.

PinootjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:58

En dat je haar 'dit' kerstkado gunt, dat je haar wel een duurdere kado kan geven, maar dat dit toch wel mooiste kado zou zijn voor haar.

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:38

Pinootje schreef:
En dat je haar 'dit' kerstkado gunt, dat je haar wel een duurdere kado kan geven, maar dat dit toch wel mooiste kado zou zijn voor haar.

JAAAH DAT MOET JE ZEGGEN, Ja

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:19

verootjoo schreef:
Citaat:
Hallo Robert ten Brink,

De reden waarom ik deze brief stuur is omdat ik mijn zus Marije en haar palestijnse vriend Elias graag een hele mooie kerst gun. leeftijden Omdat ik al vaak uw programma heb gezien en dit me vaak raakte wilde ik het ook proberen.
Marije heeft Elias ontmoet in een stichting (welke?? waar??) waar mn zus voor anderhalf jaar heeft gewerkt als vrijwilliger. Daar ontmoette ze Elias. (hoe ging dat?? liefde op het eerste gezicht... bladiebla dik lekker aan Tong uitsteken) Doordat ze een relatie kreeg met Elias mocht ze daar niet meer werken en moest ze terug naar Nederland.
Doordat Elias in de Westbank (waar??) woont is het aardig moeilijk voor hem om naar Nederland te komen, het is niet eenvoudig een visum te verkrijgen, en financieel is het moeilijk rond te krijgen. Hierdoor kunnen Marije en Elias elkaar niet vaak zien, slechts twee keer per jaar kunnen ze (hoelang??) bij elkaar zijn. Dit vind ik erg jammer voor hen, zo'n leuk stel en zo'n lieve zus verdient het om met kerst bij elkaar te zijn. Ze zijn zo leuk samen en de liefde straalt er vanaf.

Door deze brief hoop ik dat Marije en Elias met kerst bij elkaar kunnen zijn, omdat ik deze twee lieve mensen dit enorm gun, en het zou zo fijn zijn met de familie compleet te zijn met kerst een mooier cadeau zou ze niet kunnen wensen (ofzo iets).

Liefs Jodie

Heb even proberen met je mee te denken Knipoog Onderstreepte heb ik veranderd. Overigens zou ik de brief nog iets aandikken Bloos En misschien jezelf even voorstellen Lachen

Persoonlijk zou ik niet Liefs Jodie doen, maar eerder in de trant van Met vriendelijke groet, Jodie oid!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:50

Ik zou inderdaad echt meer vertellen en het allemaal nog een boel emotioneler maken Lachen

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:58

Ik denk dat je bij een brief aan All you need is love best met 'liefs' kan afsluiten. Ja

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:12

Foto van hun samen er bij doen (vast aan de brief)
Een nette handgeschreven brief valt ook eerder op dan een getypte brief.
Een opvallende kleur voor het papier.

Vergeet niet je eigen gegevens er onder te zetten,
mocht hij iets willen ondernemen dan zal hij toch iets meer moeten weten aan gegevens Knipoog

Oja, en je zus is natuurlijk die liefste meid ooit (vrijwilligerswerk, voor iedereen klaar staan) en nu wil jij eindelijk iets voor haar kunnen doen, maar gezien de lastige situatie.. Knipoog

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:18

Toekie schreef:
Ik denk dat je bij een brief aan All you need is love best met 'liefs' kan afsluiten. Ja

Idd veel persoonlijker!

Je brief is al veel beter, al kan het altijd zoetiger en emotioneler Schijnheilig