Friis & Company tas, wat zijn mijn rechten...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Re: Friis & Company tas, wat zijn mijn rechten...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 14:09

Maakt niet uit hoor, blijf nog steeds beetje in de "jongere" categorie vallen hihi

Ik heb ondertussen het verhaal op het radarforum geplaatst en een email naar radar. Voor de ombudsman en consumentenbond moet je donateur/lid zijn om bij de echte regeltjes te kunnen, voor de rest kon ik er niet geheel wijs uit worden waar ik sta in mijn situatie..
Ik bedenk me net dat de vader van mijn vroegere oppaskindjes ook in de regels en wetten is... Misschien dat ik die eens probeer te bereiken, zou niet zo'n gek idee zijn, als ik er zelf nu niet uitkom met het mailtje naar Friis en de andere winkels Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:56

Ben ik blij dat ik voor bullagi ben gegaan en niet voor friis, ik wilde eerst ook dat merk gaan verkopen maar ben toch voor bulaggi gegaan. Heb ik al die maanden nog maar 1 tas terug gekregen, die had een fabrieksfout verder niks.

Een tevrede klant is altijd fijner natuurlijk maar in sommige gevallen stopt de service toch wel een keer. Sinds ik zelf een winkel heb weet ik hoe gehaait sommige mensen zijn, mensen zijn tot alles in staat hun zin te krijgen en soms heb je al winkel gewoon alles gedaan om het de klant naar het zin te maken. In dit geval is het wel anders maar je kunt je klanten nou eenmaal niet allemaal tevreden stellen als de klant het op zijn manier wil.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:23

TS, hoe is het afgelopen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:47

idd ben ook wel benieuwd naar een update Lachen

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:15

Vriendin van mij heeft precies dezelfde tas! En die leeft nog! Ben benieuwd hoe het is verlopen!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 09:41

Ik heb van Friis nog geen mail gehad. Ik zou gaan bellen, maar heb besloten mijn hoofd (plus tas) te laten zien in de winkel in Utrecht. Ga morgen, als het goed is ook nog samen met klasgenoot en vriendlief naar een filiaal in Utrecht, en ben heel benieuwd naar wat ze daar zeggen.. Ik laat het weten morgen..!!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:54

Ben ook benieuwd Ja

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:11

Een tas van 72 euro mag toch niet binnen een aantal dagen al kapot gaan. Ik ben ook benieuwd hoe het verder loopt! En mochten ze hem toch wel terugnemen; laat je niet afschepen met een tegoedbon want je hebt het recht om geld terug te krijgen!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 18:13

Ja, daar zat ik ook al aan te denken, maar hoe kan ik dat bewijzen.. Straks komen ze met die vraag, en dan sta ik met mijn mond vol tanden Nagelbijten / Gniffelen

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:43

Je zou dat stukje kunnen printen wat een mede-bokker een pagina eerder neerzette. Lachen

Succes ermee!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 19:55

Dankje, helder van me dat ik daar niet aan dacht Bloos Ik heb m via die site opgezocht en geprint..
ben alleen bang dat ze toch zullen zeggen dat dit defect door slijtage zal komen, maar.... ik ga mijn best doen..!!
Dankjullie, ik ben heel benieuwd, en hoop dat ik in elk geval mijn tas terug mag brengen.. Hoe ik me uit de eventuele waardebon-of-geld kwestie kom weet ik nog niet Nagelbijten / Gniffelen

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 15:55

Zo, daar ben ik weer.. Eerst in Utrecht doorverwezen naar Bags World, waar ze mee samenwerken, want daar hadden ze geen Friis, maar bij Bags world wel en daar mocht ik heen.. Daar vond de meneer dat ik in mijn recht stond, heeft naar de zaak hier gebeld, uitgelegd en moest terug naar Leusden. Dezelfde vrouw had hem gesproken, zag me aankomen en begon al met "Ben je er weer met je tas".. Verder keurig alles ingevuld en ze heeft hem opgestuurd naar Friis. Daar bekijken ze of het door het verfbad komt, of slijtage (nog steeds snap ik dat niet, binnen 2 weken, maar oke). Daarna zien we dus hoe het verder gaat..
Ik heb niet het idee dat ze mee zullen werken als het slechte uitkomst is, maar stel dat ie wel gemaakt is/nieuwe tas.. Zit ik er weer mee Scheve mond

Kwestie geld terug oid.. Ik weet niet hoe dat zit straks.. Ben nog steeds gek van die tas, tuurlijk mooi als ie heel is, maar ik moet wéér terug naar de winkel als ik m terug heb, waar ik al tegenop zie om eerlijk te zijn.. Laat staan straks nog een weerwoord geven als ik de tas terug heb, zowel een nieuwe als ongerepareerd.. Nagelbijten / Gniffelen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:54

Als er uit komt dat het de fabriek fout is oid en het dus niet voldoet aan jou verwachting dan is de winkelier verplicht de tas te vervangen voor een goede als ze dat niet kunnen dan kun jij je geld terug vragen. Je kunt dus niet gelijk je geld terug vragen hun moeten eerst de mogelijkheid krijgen een vervanging te regelen.
Nog steeds snap ik niet dat ze zo moeilijk doen. Bulaggi zit op de zelfde verkoop prijs en daar zijn ze ook super makkelijk in tassen terug nemen en als ze dat in zo;n geval niet zouden doen dan zou ik zelf wel een hartig woordje spreken want zelf zou ik als verkopende ook zoiets niet pikken. Hoop voor je dat het goed afloopt

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 05:45

Oke, dankje Lachen dat van dat geld wist ik niet.. Maar geldt dat ook voor mij als de tas terug gekomen is met de reden "slijtage"? Dus dat ik dan echt geen garantie/wat dan ook meer heb? Of heb ik dan recht op een vervangende óf dan mijn geld/waardebon terug?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hoop dat ie goed, of een vervangende terugkomt want ik blijf de tas erg mooi vinden Bloos
Ben benieuwd, voor hetzelfde geld houdt ze m gewoon een tijdje achter.. daar zie ik haar nog voor aan, maar dat moet ik nu maar even niet denken, en er gewoon op vertrouwen Vork

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 06:17

bij welke winkel heb je hem gekocht?

Ik heb ook zo'n tas en heb hem ook al een hele poos!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:11

Wat een onbeschoft wijf bij die winkel!! Boos!

Goed dat ze hem nu op gaan sturen, hopelijk krijg je gewoon een nieuwe GOEDE tas Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:43

Dat weet ik niet preccies. Toen bij ons een tasje na 2 weken terug kwam met een afgebroken ritsdingetje (waar je de rits mee dicht doet) En een ritsje dat niet goed werkte heb ik het tasje gelijk terug genomen en mee terug gegaan, ik heb het geld van dat tasje terug gekregen en een vergelijkend tasje mee genomen voor de klant (dezelfde was er niet meer) mocht ze die niet mooi vinden zou ik hem gewoon zelf in de winkel verkopen en zou ze het geld terug krijgen maar ze vond hem gelukkig wel heel leuk.
Maarja dan had ik ook kunnen zeggen u bent onvoorzichtig met de rits geweest dag mevrouw.
Maar binnen 2 weken gaat zoiets bij normaal gebruik niet kapot en bij bulaggi deden ze ook totaal niet moeilijk. Nee mevrouw dat hoort niet, zoek maar een andere uit kreeg ik te horen!
En ik kan me daarom niet voorstellen dat ze bij friis geen nieuwe tas geven.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 11:34

@ SteffiY, het is Ger Schoen, bags world en nog een valt eronder Lachen

@ Breitling, als ik de volgende keer een tas wil, zal ik er zeker aan denken.. Komt heel fijn over Ja

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:29

weet je nog niks van je tas dan?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 18:37

Nee nog niks helaas..
Hij zou dus deze week richting Friis gaan, en ze zou bellen wanneer ze weer de tas teruggekregen heeft oid.. Ze vertelde dat het wel even kon duren.. Dus ik verwacht volgende week of die daarna wel een telefoontje..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:57

Weet iemand of Friss een onderdeel van de Bestseller keten is? (zat er een prijskaartje aan die je ook ziet bij Only, Object, Vero Moda, Pieces, Name it en jack and Jones?)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 20:02

Dat weet ik niet Storm76, maar het kaartje was van Friis zelf zegmaar, gedrukt door Friis en geen andere dingen erop..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:17

Dan zel het wel niet denk ik...
Anders had ik je misschien kunnen helpen, een vriendin van me werkt voor de bestsellerketen.
Maar veel succes met je tas!!!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 20:33

Dankje, dat is wel heel aardig van je Ja
Ik heb wel van een paar andere bokkers al PB gekregen waar ik wel hoop van krijg, mocht het weer verkeerd uitpakken straks.. Ja Lachen

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:09

Jee wat vervelend. Moet echt niet kunnen... Maar het klopt met Friis&Co tassen, ze zien er erg mooi uit maar de kwaliteit is absoluut niet om naar huis te schrijven!