winkelen met kids.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: winkelen met kids.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:58

Haha! Ik moet glimlachen bij je verhaal!
Mijn dochter is bijna 8 maanden, ik race gewoon door de H&M babyafdeling, pluk alles van de rekken in haar maat en schrik me dan een ongeluk bij de kassa ( jaaa, het is zoooo goedkoop, maar alles bij elkaar tikt het dan toch wel aan ).
Dan naar de benedenverdieping voor mijzelf....tja, ik wil wel passen, maar waar laat ik de buggy incl. Emma dan? Naast het pashokje? Ja, denk het niet mevrouw heeft zich binnen de kortste keren losgewurmd en trekt al wat knopen van een toevallig binnen hand bereik gekomen blousje....
Buggy past echt niet in het pashokje, half eruitstekend dan maar. Maar ja, 8 maanden na de bevalling is mijn kont echt nog niet uitzicht proof.....Er moeten gewoon pashokjes komen voor moeders met buggy's Tong uitsteken
Uiteindelijk is voor mezelf winkelen dus, of alles mee naar huis nemen, passen en dan weer terug brengen, of wachten op de spaarzame tijd dat manlief meewil/danwel die twee samen thuis achterlaten en er alleen opuit trekken. Maar ik zie ze al zo weinig dus dat vind ik dan ook weer zonde....hoe zou het toch komen dat moeders zo weinig voor zichzelf kopen Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:20

Ik ga regelmatig met mijn oppaskindje (9) shoppen.
Heerlijk!
Net als de TS zegt: je ze gaat op zoek naar alles wat ze hip vind, leuk vind en bij me vind passen.
al sik met haar ga shoppen kom ik met de leukste dingen thuis.
De meeste dingen zijn van die typische dingen die je ziet hangen en dan denkt: wat moet je daaaar nou mee?
Kind combineerd alles. Ook super leuk als ik een weekje ga oppassen (of meerdere dagen als papa en mama zonder kids op vakantie zijn) dan gaat ze mee naar mijn huis om mn kleding te bekijken, en maakt dan allemaal setjes van wat ze leuk vind in mijn kast zodat ik dat mee kan nemen.
Super schattig, maar soms iets te. Zo heb ik ook een shirt met een foto van mijn paard (leuk als slaap shirt). Helaas vind ze die ook helemaal geweldig, en plukt die dus ook uit mn kast.
Dus tegenwoordig zorg ik er voor dat die is verdwenen, en gebruik de smoes dat die in de was zit als ze er naar vraagt.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:55

Ik was vroeger niet makkelijk met winkelen, mijn moeder en ik waren het nóóit met elkaar eens Clown
Inmiddels gaat dat wel veel makkelijker en is het heel gezellig, maar ik ben dan ook geen 8 meer (ben nu 15). Ik was niet van het type wegrennen of krijsen ofzo hoor, dat niet, maar ik vond gewoon nooit leuk wat mijn moeder uit de rekken haalde en andersom Vork

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 17:11

erg leuk om de verhalen te lezen. Ik lees wel dat het bij de meeste bokkers ook erg gezellig is om met de kids te winkelen, maar als ik dan gisteren zo die kinderen om mij heen zag dacht ik echt...jeetje ben ik nou zo verwent met zo'n voorbeeldige dochter? Haha!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:15

Shoppen met mijn moeder is echt een hel. Haha! Huilen van het lachen
En zo moeilijk ben ik dan nog niet eens in kleding, maar waar mijn moeder zo af en toe mee aankomt....tja daar heb ik geen woorden voor... *LOL*
Maar het is wel altijd heel gezellig. Ja
Leuk om die verhalen zo te lezen. Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:16

judithh schreef:
erg leuk om de verhalen te lezen. Ik lees wel dat het bij de meeste bokkers ook erg gezellig is om met de kids te winkelen, maar als ik dan gisteren zo die kinderen om mij heen zag dacht ik echt...jeetje ben ik nou zo verwent met zo'n voorbeeldige dochter? Haha!

neeee jij bent een paardenmiep, en paardenmiepen voeden hun kinderen op zoals ze ook hun paarden opvoeden Lachen heb je geen lastige paarden, heb je ook geen lastige kinderen Haha! Haha! Haha!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 17:20

KiWiKo schreef:
judithh schreef:

neeee jij bent een paardenmiep, en paardenmiepen voeden hun kinderen op zoals ze ook hun paarden opvoeden Lachen heb je geen lastige paarden, heb je ook geen lastige kinderen Haha! Haha! Haha!

oooooh is dat het...... Clown
zie je wel dat het help om af en toe een schop onder de kont te geven Knipoog

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:33

Wat leuk om te lezen! Lachen
Ik heb geen kinderen, maar ik hoop ook van die voorbeeldige blagen te baren!
Ik baal dan ook echt als er krijskinderen door winkels rennen, dan denk ik 'voed ze eens op!' Maar dat is jou wel gelukt, goed hoor!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:36

KiWiKo schreef:

wwhhaaa KIWIKO geweldig ROFL ROFL

maar wel erg waar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:51

Mijn meiden van 4 1/2 en bijn 3 staan te juichen als we de stad in gaan. Wachten geduldig en zoeken inderdaad zelf ook mee (al komt de jongste wel vaak met de verkeerde maat). Ook gaan we altijd ergens wat drinken, die van mij zijn ook heel gezellig, ik hoop dat het zo blijft!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:56

Dochter van 4 (bijna 5) vindt het ook altijd erg gezellig, die wil wel een dag mee naar de stad! Heeft al erg haar eigen smaak (roze, rood en prinsessenjurken..wie is er niet mee groot geworden Tong uitsteken ), leuk en soms vervelend als ik A wil en zij B. Kies dan toch maar voor B omdat ze A dan toch niet aan wil.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:10

KiWiKo schreef:
judithh schreef:

Je moet eens weten wat voor opmerking je hier maakt. We zijn met 5 kinderen en sinds kort een hond, deze voedt mijn moeder voornamelijk op. Je moet eens weten hoeveel mensen het gedrag van de hond op ons gedrag vind lijken. Het ligt dus echt aan de opvoeding.

Ik weet eigenlijk niet echt wat voor kind ik was, waarschijnlijk niet al te lastig maar wel een eigen mening qua kleding. Nog trouwens, maar ondertussen weet mijn moeder goed wat ik wil en is het dus heel gezellig shoppen (zolang het niet te lang duurt en ik ook nog even naar de sleghte mag).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:12

honden horen ook in het rijtje thuis Haha! Haha!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:05

Dochter (nu 15) en ik kunnen nog steeds prima samen shoppen enne.... shop till you drop he. Wij kunnen echt van alles bekijken en vervolgens de route weer terug lopen om de uiteindelijke keuze te bepalen. Alleen toen ze 12-13 jaar was hebben we even een tijdje ruzie gehad om merkkleding. Ze ging toen ik de damesmaten vallen en ontdekte merken als G-sus, Tommy Hilfiger en La Martina. Ja daaaaaag, ik zal voor zo'n wurm een polo van 100 Euro kopen, doeiiiii.

Nu shoppen we vaak via Internet, vooral www.hm.com is errug in trek. Een doos vol voor weinig! Haha! Haha! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:07

Haha! Haha! merkkleding mag Sanne kopen als ze zelf verdient Haha! Haha! Haha! gekkenhuis Lachen weet je hoeveel uur ik moet werken voor dat ene polo'tje Haha! echnie!! Haha! Haha!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:09

Dochterlief loopt zich nu ook de blaren op chique partijen. Het blijkt namelijk dat ze Imelda Marcos genen heeft. Helemaal schoenen en tassengek. Mag ze lekker zelf gaan betalen, net als haar nepnagels en highlights.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:10

hahahhaha geweldig Haha! Haha! Haha!

kleine meisjes worden groot Haha!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:13

Gek he, ik geef totaal niet om schoenen en tassen. Pfff, steeds die zooi weer overgooien. En nepnagels, mwah. Mijn haar verf ik dan weer wel, maar zelf, gezellig met een vriendin. Wijntje erbij, olijfje erbij....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:15

ik geef er ook niks om Haha! maar meisjes worden meiden, worden jongedames, worden jonge vrouwen....... om dan uiteindelijk te begrijpen dat die guccitas, of die pradaschoenen nou niet echt handig zijn ........ en dan worden het ouwe wijven zoals jij en ik Haha! Haha! Haha!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:18

Nou, van die partijen kan ze voorlopig geen Prada betalen.
Ik heb haar laatst in de PC-Hooftstraat wel Todd's in meegenomen. Als ze dan toch eens wil sparen voor een echt mooie tas, dan gaan die een leven lang mee, ipv zo'n opzichtig Prada of Versace geval, brrrrr.

Daar zie je trouwens shoppingscenes from hell.....
Daar liggen we samen in een deuk om!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:21

hahahaha lachen he Haha! Haha! Haha!

Sanne en ik kunnen ook vol verbazing kijken naar EHBO enzo Haha! dan komt er ineens naast mij een klein stemmetje dat zegt....... "mamma, die zijn eeheeeecht gek!!!" op zo een heel verbaasd toontje Haha!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:23

Hanmar schreef:
Ik was vroeger niet makkelijk met winkelen, mijn moeder en ik waren het nóóit met elkaar eens Clown
Inmiddels gaat dat wel veel makkelijker en is het heel gezellig, maar ik ben dan ook geen 8 meer (ben nu 15). Ik was niet van het type wegrennen of krijsen ofzo hoor, dat niet, maar ik vond gewoon nooit leuk wat mijn moeder uit de rekken haalde en andersom Vork

Hier eigenlijk hetzelfde verhaal met mijn dochter (nu inmiddels 18), met dát verschil, dat ik nog steeds niet echt graag met d´r ga winkelen.
We hebben beide een kompleet andere smaak, dus ik heb al helemaal geen zin om iets uit een rek voor d´r te pakken (als ze in d´r ondergoed in het pashokje staat), want het is 99 van de 100 x toch nooit het juiste Rolleyes .
Als we voor iets kleins naar de stad gaan (waarvan we van te voren weten dat we het moeten kopen) en vervolgens ergens wat gaan drinken, is het wel weer gezellig Lachen .
Mijn zoon is nu 14 en vindt shoppen doodsaai. Meestal koop ik gewoon zijn kleren en laat hem thuis passen. De spullen opzich zijn bijna altijd goed, alleen de maat is soms lastig, zodat ik dan nog wel eens moet gaan ruilen. Maar goed, ik heb iig geen chagerijnige puber naast me lopen Knipoog .

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:24

ik denk dat ik Sanne ook gewoon kleedgeld moet gaan geven vanaf een jaar of 15/16 Haha! denk dat onze smaken erg uiteen gaan liggen Lachen Lachen

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:26

Oh ja, nog even een tip voor moeders met meiden die merkengek zijn: koop een jas die lijkt op de merkjas die ze willen hebben, andere knopen en eventueel badges erop et voila!
Zo heb ik een schippersjas bij H&M besteld, hebben ze hier niet in de winkel, straks andere, 'gauwe' knopen met anker erop en van haar Riverwoods agenda van vorig jaar heb ik de badge vanaf getornd. Totaal maximaal 80 Euro en lijkt dan sprekend op een jas van McGregor die 280Euro moet kosten.
Nog eentje: grijs vestje van H&M van 15Euro, parelknoopjes erop en direct een 115Euro look. Hier was ik vroeger zelf al heeeel bijdehand in.

Zo worden we namelijk ook door de modeinustrie bedonderd.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:59

Een schippersjas bij H&M? Ook in maat 110? Klinkt leuk nl.